.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 09:55:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABK] - szarpanie silnika po nagrzaniu się
PostNapisane: 17.sty.2007 12:04:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Witam. Problemem mojego auta (B4 ABK) jest to, że jak się nagrzeje to strasznie szarpie, a na biegu jałowym obroty skaczą sobie od 300 do 1100obr/min. Objawy nie pojawiają się zawsze i nie występują na zimnym silniku, tylko jak się nagrzeje. Do tego szaleje wskaźnik płynu chłodzącego. Temperatura wzrasta bardzo powoli. Przeważnie dochodzi do 70 st i zaraz opada do 50-55st znów troszkę wzrasta, opada i tak w kółko a auto w tym czasie mocno szarpie. Czasami temperatura dochodzi do 90st, włącza się wiatrak, następnie opada do 70 st a nawet niżej. Zdarza się, że auto nagle przestaje szarpać i wtedy wskaźnik temperatury ładnie powraca na 90 st. i jest OK. Szukałem na forum podobnych tematów i w większości przyczyną był niesprawny termostat, lecz nie występowało to w połączeniu z szarpaniem. Wymieniłem termostat, ale dalej jest tak samo. Czy termostat ma z takim szarpaniem jakiś związek? Może przyczyną jest całkiem co innego, a z termostatem to tylko zbieg okoliczności?? Planuję wybrać się z tym na VAG, ale chciałbym najpierw poznać czyjąś opinię na ten temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 12:20:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Mi się wydaje, że to nie jest wina termostatu lecz czujnika temperatury, który może mieć związek z owym szarpaniem.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 12:36:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
Witam U mnie szarpał tylko na gorącym silniku a na wolnych obrotach dusił się sprawdzałem wszystko Vag ,lambda, lewe powietrze a winnym okazał się źle ustawiony zapłon, nie miałem natomiast żadnych problemów ze skokami temperatury może sprawdż czujniki temperatury w króćcu wchodzącym do bloku silnika

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 14:08:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zacznij od sprawdzenia kostek:
- stacyjki
- aparatu zapłonowego
- modułu zapłonowego
- komputera
- zacisków na czujnikach temperatury
- centralki
- stanu palca rozdzielacza zapłonu i styków w kopułce
- cewki zapłonowej i styków na niej
- jeśli masz kondensator w aparacie zapłonowym to też może być przyczyną

Popatrz też, czy któryś z przewodów do modułu, stacyjki albo kompa nie jest przyciśnięty, przerwany lub uszkodzony.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 19:41:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
No, więc tak. Kupiłem dziś oba czujniki temperatury, niebieski i szary. Na razie zdecydowałem się na te po 20zł ;) Po założeniu tylko niebieskiego nic się nie zmieniło, auto dalej szarpało, a wskaźnik temperatury wychylał się jak chciał. Po „wczepieniu” szarego, przejechaniu około 3 km i kilkuminutowym postoju na włączonym silniku temperatura na wskaźniku doszła do położenia przedstawionego na fotce
http://img75.imageshack.us/my.php?image=zdjacie6fo7.jpg
(marna jakość bo robiłem telefonem) włączyły się wiatraki, troszkę opadła i stanęła. Jutro mam do zrobienia niewielką trasę (ok. 70 km) to będę wiedział czy szarpie, czy wymiana czujników coś dała i czy mam robić coś z tym dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 21:38:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
No to temperaturka jest dobrze.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: