.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 14:23:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro] Troche się poci.;Olej silnika...
PostNapisane: 16.sty.2007 21:11:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.gru.2006 23:54:11
Posty: 5
Lokalizacja: Olsztyn
Witam wszystkich :peace: .
Nie dawno kupiłem autko:D (jak w temacie). Piękne, cały czas się zachwycam :D, tym bardziej że pierwsze :D. Bylem na przeglądzie i troszkę się poci przy misce olejowej. Muszę wymienić uszczelkę miski olejowej i simering wału z przodu. Autko ma 278.000 (100%). Poprzedni właściciel cały czas lał syntetyk(ogólnie bardzo dbał o całość). Dopiero przy 274.000 wlał pół syntetyk.
1. Pytanie moje to czy po wymianie uszczelek mogę wrócić na syntetyk? Czy nie ryzykować i zalać półsyntetyk MaxLife Diesel Oil 10W-40? Co dziwne na stronie Valvoline dla mojej niuni radzą: SynPower XL-III 5W-30, SynPower 5W-30, DuraBlend MXL 5W-40
2. Czy to prawda, że przy ruszeniu rozrządu (potrzebne do wymiany simeringu wału) należy zmienić pasek na nowy?

_________________
Audi Quattro A6 2.5 TDI AEL, 1996 r.


Ostatnio edytowano 17.sty.2007 15:49:26 przez 4xMaciej, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 02:26:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Witam,

At 1. Ten MaxLife o ile mi wiadomo nie ma normy VW 505.00. Z MaxLife tylko 5W40 ją ma, jeśli się nie mylę. A taka norma jest dla diesla na pompie wtryskowej. Poza tym, jego wlewają do motorów które mają spory apetyt. Po uszczelnieniu najlepiej zalać normalny olej 505.00. Minimum półsyntetyk.

At 2. Skoro auto nowo kupione to i tak rozrząd należy wymienić - całość nie tylko pasek.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 17:34:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.gru.2006 23:54:11
Posty: 5
Lokalizacja: Olsztyn
Dzieki za odp.:)
Sprawdziłem na stronie http://www.valvoline.pl/index_oleje_osobowe.html# i masz rację o normie VW 505.00 nic nie wspominają przy oleju MaxLife Diesel Oil 10W-40. Normę tę spełnia DuraBlend Diesel Motor Oil 10W-40. Nie wiem czemu tak się uparłem na Valvoline, ale wszędzie na forum ją chwalą. Podobno też jest najmniej podrabiana. O innych firmach niestety za dużo nie wiem :(.
W sumie na półsyntetyku autko zrobiło 4000 km i tak się biję z myślami czy nie wrócić na syntetyk. Wiem czym to grozi w przypadku mocnego płukania... Ale znowu syntetyk ma doskonałe parametry [...]. Hm...

Przepraszam nie napisałem wcześniej, ale rozrząd był zmieniany 26.000 km wcześniej (widziałem faktury - właściciel znajomy), tak że do kompletnej wymiany rozrządu jeszcze troszkę brakuje i nie wiem co z tym paskiem.

_________________
Audi Quattro A6 2.5 TDI AEL, 1996 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 21:17:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
4xMaciej napisał(a):
Dzieki za odp.:)
Sprawdziłem na stronie http://www.valvoline.pl/index_oleje_osobowe.html# i masz rację o normie VW 505.00 nic nie wspominają przy oleju MaxLife Diesel Oil 10W-40. Normę tę spełnia DuraBlend Diesel Motor Oil 10W-40. Nie wiem czemu tak się uparłem na Valvoline, ale wszędzie na forum ją chwalą. Podobno też jest najmniej podrabiana. O innych firmach niestety za dużo nie wiem :(.
W sumie na półsyntetyku autko zrobiło 4000 km i tak się biję z myślami czy nie wrócić na syntetyk. Wiem czym to grozi w przypadku mocnego płukania... Ale znowu syntetyk ma doskonałe parametry [...]. Hm...


Valvoline to dobry producent. Inne to np. mobil/shell/motul/total - warto tylko pamietać o tym żeby miał 505.00.

4xMaciej napisał(a):
Przepraszam nie napisałem wcześniej, ale rozrząd był zmieniany 26.000 km wcześniej (widziałem faktury - właściciel znajomy), tak że do kompletnej wymiany rozrządu jeszcze troszkę brakuje i nie wiem co z tym paskiem.


Na rozrządzie nie ma co oszczędzać bo koszt naprawy powala. Ja osobiście mając to wszystko rozebrane rozważył bym wymianę całości. Niedawno był wątek gdzie właściciel 2.5 V6 TDI zaufał książce serwisowej (czy jakoś tak) a w Bosh Service powiedzieli mu że dojechał na resztkach :| Tak że tu juz sam musisz zdecydować.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: