.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 09:24:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 1.9TDI 1Z] - szlif cylindrów, wymiana tłoków?
PostNapisane: 19.sty.2007 19:24:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2007 19:13:32
Posty: 6
Prośba do bardziej doświadczonych o ratunek

Były problemy z silnikiem, po rozebraniu okazało się, że pękł pierścień na jednym tłoku i że są progi na cylindrach.
Fachowiec mówi, że nie warto szlifować bo to niewiele pomoże a potem będzie problem z dopasowaniem nadmiarowych tylko lepiej kupić nowe standardowe tłoki i bez szlifowania będzie ok. Mówi, że tłoki są zużyte.

Ma rację? Co zrobić? Może lepiej kupić używany blok silnika z tłokami, ale tam też nie wiadomo co siedzi.

Z góry dzięki za podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 22:56:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Ma racje. Najlepiej wymienic tloki i ten piersacien co jest pekniety a reszte pierscieni zostawic starych. Mozna tez wymienic tloki wraz z pierscieniemi ale jak one sie uloza to bedzie silnik slabszy niz byl.
Moim zdaniem kup sobie taki silnik gdzies na zachodzie za grosze rocznik najmlodszy z mozliwych bez osprzetu i zaplacisz grosze.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2007 10:07:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Jak zostawic stare pierscienie??? :galy:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2007 15:34:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2007 19:13:32
Posty: 6
No właśnie, zostawić stare pierścienie przy wymianie tłoków?
Takiej akcji jeszcze nie słyszałem.
Może są jeszcze jakieś doświadczenia w tej kwestii, podciągam temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2007 16:05:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Doswiadczony mechanik zawsze zostawia stare pierscienie i zaklada je w takiej samej kolejnosci jak byly na nowe tloki. Nowe komplety tylko wtedy kiedy silnik pobieral olej lub mial bardzo duzy przebieg . W sumie prawie kazdy kto nie robi dla siebie silnika tylko za pieniadze to proponuje wymiane wszystkiego. Skoro cylinder jest juz wytarty to nowe pierscienie jeszcze go bardzie powycieraja a i tak czasami bywa ze ostatni ten co dochodzi do schodka w cylindrze peknie bo wszystko jest spasowane na tyle dobrze ze nie moze sie poddac. Zaloz komplet pojezdzisz i sam zobaczysz tak po 10 tys km czy wszystko jest ok.Na poczatku bedzie bardzo mocny silnik a z biegiem ulozenia sie , oslabnie.Moze sie myle , zeby poznac prawde trzeba przetestowac samemu :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 01:07:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Skoro zaklada sie nominalne tloki - powinno sie zalozyc nominalne pierscienie, ale pod jednym warunkiem - ze cylindry nie maja "progów" Jesli pomiar wykazuje ze gladz cylindra jest nadmiernine zuzyta powinna zostac przeszlifowana i zalozone tloki i pierscienie na I Szlif.

PS
Wolabym szukac dobrego uzywanego silnika.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 09:31:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2007 19:13:32
Posty: 6
Dzieki,

A moze sa jakies sprawdzone namiary na silniki? Firma, ludzie ktorzy sprowadzaja?

pozdrawiam

MCH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 10:56:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
Witam. Z tym tanim silnikiem to kolega chyba mocno przesadzil. Za skrzynie manuala uzywke do 2.5 TDI wolaja od 1500- 2000 Eurona. Poklikam tutaj i jezeli cos znajde dam znac. Opisz dokladnie do jakiego wozka.Moze byc ze silnik bedzie z osprzetem. Wtedy bedzda potrzebne oznaczenia na silniku.
Litery na silniku chodzi dokladnie o twoje urzadzenie sterujace.

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 11:13:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2007 19:13:32
Posty: 6
To jest Audi A6 z 1996.
Silnik 1Z, 90.
Wcześniejsza wersja, bo nowsze maja podobno inne mocowanie (tak mi tlumaczyl fachura) i nie wchodza do tego auta.
Komputer jest podobno jakis starszy, orientowalem sie w/s chipa i trzeba byloby go zmienic zeby podciagnac parametry.

Jesli potrzeba cos bardziej prezycyjznego moge sprawdzic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 11:24:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
VW AT-Motor 1Z AHU AFN 1,9 TDI Golf Vento Audi A4/6
AHH,AVG,Passat ,Ibiza,Toledo , Cordoba,Galaxy,Sharan
EUR 1.699,00
EUR 70,00 2T 02Std

Jest to aukcja na niemieckim ebay-u. Cena jak widzisz jest stala tzn 1699+70 euro za przesylke

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 11:35:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
Wklilbym fote tego motorka, ale jeszcze tego nie robilem i niewiem jak to idzie. Silnik jest bez osprzetu z glowicami i widac walki rozrzada. Nowka

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 11:57:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
Progi na cylindrze, czy rysa po pękniętym pierścieniu?
Jak progi, to zmień pęknięty pierścień na nowy, zostaw stare tłoki i pozostałe pierścienie, złóż i jeździj... Po co pakować się w koszty - na nowych tłokach też nie będzie lepiej na dłuższą metę.
Jak jest pionowa rysa, to albo szlif i nowe tłoki, albo nowy (inny) silnik/blok.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 13:55:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2007 19:13:32
Posty: 6
Tylko progi, rys nie ma.

co jeszcze warto zrobic w siniku przy okazji przy takiej robocie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 15:05:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Skoro juz chcesz naprawiac silnik to po wyciagnieciu walu nalezy dac go na specjalna tokarnie i ikreslenie krzywizn . Panewki wszystkie nowe . Uszczelniacze na zaworach mozna wymienic , gniazda sprawdzic. Tak od siebie dodam , ie jest warto brac sie za remont silnika kapitalny bo mozesz kupic taki jak Twoj lub nawet afn z komputerem za grosze . Pojezdzij tylko po tych skladach z czesciami i dogadaj sie z gosciem a nie zaplacisz wiecej niz 1000 zl za silnik , tylko wybieraj taki ktory ma zdjete glowice aby stwierdzic jaki faktycznie jest jego przebieg . Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 21:00:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
lepszym rozwiązaniem jest wymiana silnika,robiłem już kilka razy szlify bloków z różnym efektem, rzadko się zdarza żeby chodził jak fabryczny,nie wiem z jakiego powodu,może fabryka ma lepsze maszyny do obróbki i zrobione jest to dokładniej.Poza tym sprawdż ile kosztują nowe tłoki bo noże niewiele mniej niż nie kompletny silnik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 07:28:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
mch napisał(a):
Tylko progi, rys nie ma.

co jeszcze warto zrobic w siniku przy okazji przy takiej robocie?


Jak masz zdjętą głowicę, to zmień uszczelniacze na prowadnicach zaworów. Oczywiście nowa uszczelka pod głowicę - nie patrz na jej cenę a na jakość. Zalej świeżym olejem i załóż nowy filtr.
Rzeczy inne, typu rozrząd itp. można zmienić, jeśli silnik będzie śmigał dobrze, nie pakuj się w koszty dopóki nie będziesz pewien efektów.
Co do panewek - jak trzymał ciśnienie oleju, to nie ruszaj - z powrotem na swoje miejsca i tyle.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: