.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 06:09:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5TDi]Szarpania podczas przyspieszana
PostNapisane: 24.sty.2007 12:47:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2006 22:24:15
Posty: 31
Lokalizacja: śląsk
Witam!
Od grudnia jestem :D posiadaczem Audi A6 2,5TDi quattro 180km tiptronic rok produkcji 2001. Od razu zrobilem "duży" przegląd w ASO CCCO w Katowicach i podobno wszystko jest ok. W najbliższym czasie planuje jeszce wymianę rozrządu wraz z pompą wody. Jednak od pewnego czasu zauważyłem dziwne szarpanie (uderzenia) :( podczas gwałtowniejszego przyspieszania szczególnie przy zimnym silniku (z uwagi na turbinę staram sie tego unikać :!: ) to samo dzieje się gdy gwałtowniej hamuje, częściowo objaw ten ustepuje po rozgrzaniu się silnika jednak choć rzadziej nadal wystepuje. Drugim niepokojącym objawem jest utrudnione zapalanie przy niższych temperaturach dodam, że tankuję BP Ultimate więc raczej nie jest to wina paliwa.
Wiem, że w tym samochodzie był wymieniany komputer sterujący skrzynią biegów, czy przyczyną tych szrpnięć może być nieprawidlowy soft, a jeśli tak gdzie można go zaktualizować do tej wersji auta???
Wiem, że podobne tematy były już nieraz poruszane na forum, jednak nigdzie nie znalazłem (może mam zbyt mało czasu na szukanie) wyczerpującej odpowiedzi, dlatego jeśli to mozliwe bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu tych mam nadzieje niewielkich nieprawidłowości.
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam wszystkich audimaniaków :peace: !!!
enzomk

_________________
Audi A6 Quattro Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 13:02:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
czyżby tiptronik się sypał?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 13:03:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Podjedz do tego Pana on zdiagnozuje auto i jeżeli się okaże że sterownik jest zły to przeprogramuje go.
Wojciech Gołąbek
Katowice ul. Gromadzka 36L
kom. 606 34 11 44


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 13:57:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2006 22:24:15
Posty: 31
Lokalizacja: śląsk
maxtdi napisał(a):
Podjedz do tego Pana on zdiagnozuje auto i jeżeli się okaże że sterownik jest zły to przeprogramuje go.
Wojciech Gołąbek
Katowice ul. Gromadzka 36L
kom. 606 34 11 44

Czy to jest jakiś warsztat?

_________________
Audi A6 Quattro Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 14:11:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
enzomk napisał(a):
maxtdi napisał(a):
Podjedz do tego Pana on zdiagnozuje auto i jeżeli się okaże że sterownik jest zły to przeprogramuje go.
Wojciech Gołąbek
Katowice ul. Gromadzka 36L
kom. 606 34 11 44

Czy to jest jakiś warsztat?



Aligator jest ikoną TDI w tej części Pl...
tak, to jest warsztat - oddział Master/s Tuning.

co do Twych bolączek - stawiam na nastawnik w pompie VP44.
może to być także wtryskiwacz sterujący.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 14:15:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2006 22:24:15
Posty: 31
Lokalizacja: śląsk
powiem szczerze, że nie bardzo wiem co to jest ta pompa VP44??
zaraz będe dzwonil do tego warsztatu i sprubuję się umówić na diagnostykę.
Mam tylko nadzieje, że to ie jest bardzo poważna usterka :(
Czy warto myslec o wymianie oleju w skrzyni biegów?

_________________
Audi A6 Quattro Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 14:24:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
enzomk, wrzucam Ci moją fotkę dla rozeznania...
Pompa wtryskowa VP44 to ta z żółtymi plombami

Obrazek

co do Twojego drugiego pytania - warto myśleć - jak najbardziej...
Powiem więcej - to Twój obowiązek

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 14:52:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2006 22:24:15
Posty: 31
Lokalizacja: śląsk
carlnova napisał(a):
enzomk, wrzucam Ci moją fotkę dla rozeznania...
Pompa wtryskowa VP44 to ta z żółtymi plombami

Obrazek

co do Twojego drugiego pytania - warto myśleć - jak najbardziej...
Powiem więcej - to Twój obowiązek

Pozdrawiam :peace:

Dzięki za fotkę teraz przynajmniej wiem jak wygląda VP44 :)
A co do oleju w skrzyni biegów to po tym co przeczytałem już wczesniej na forum chetnie bym go wymienił tylko czy moze mi ktoś polecić jakiś naprawdę dobry i sprawdzony warsztat na śląsku??
Druga sprawa to ile kosztuje taka wymiana oczywiście tylko i wyłącznie z oryginalnymi częściami??
Pozdr :peace:

_________________
Audi A6 Quattro Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 15:02:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Przybliżone koszty:

filtr oleju tiptronic - 143 PLN
uszczelka - 93 PLN
olej ATF ok. 6 litrów x 75 PLN
robocizna w granicach 200 PLN

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 15:10:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2006 22:24:15
Posty: 31
Lokalizacja: śląsk
Rozumię, że to nie są ceny wymiany w ASO?!
Czy filtr trzeba wymienić czy wystarczy dokładnie wyczyścić??

_________________
Audi A6 Quattro Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 15:27:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Ceny ASO CCCO w Koszalinie.
Filtr należy wymienić - 143 PLN to nie taka znowu tragedia...
Sprawdź ceny u siebie, ja ostatnio z ASO na południu wyrwałem rozrząd w bardzo atrakcyjnej cenie, o wiele taniej niż u nas.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 19:22:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2006 22:24:15
Posty: 31
Lokalizacja: śląsk
maxtdi napisał(a):
Podjedz do tego Pana on zdiagnozuje auto i jeżeli się okaże że sterownik jest zły to przeprogramuje go.
Wojciech Gołąbek
Katowice ul. Gromadzka 36L
kom. 606 34 11 44

Dzwoniłem do tego gościa powiedział, że może sprawdzić zamontowany sterownik i powie czy jest przeznaczony do tej wersji, ale nie jest w stanie go przeprogramować :|

_________________
Audi A6 Quattro Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 20:16:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
enzomk, pozwolę sobie zadać Ci pytanie:
Czy Ty wiesz jak objawia się tryb awaryjny tiptronica ?
U mnie też było szarpanie - największe podczas załączania R i D, i to tak ekstremalne, że chrupnął mi lewy przegub zewnętrzny.
Pojedź do kogoś kto ma VAG-Coma niech Ci zczytają błędy i wrzuć je na forum...
Wszystkim będzie łatwiej - i Tobie i tym wszystkim, którzy chcą Ci bezinteresownie pomóc.
Ja jeszcze zwrócę uwagę na kwestię kąta początku wtrysku w Twojej VP44 - zostało na tym forum udowodnione i udokumentowane, że ma on zdecydowany wpływ na wariacje tiptronica.
Ja jestem tego żywym przykładem.

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 20:36:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2006 22:24:15
Posty: 31
Lokalizacja: śląsk
Z tego co się orientuje to w trybie awaryjnym wyswietlacz na desce rozdzielczej nie pokazuje aktualnego przełożenia tiptronica a dodatkowo jedzie sie takim samochodem tak jak by cały czas jechał na jednym biegu?! :|
zastanawiam się czy samemu nie kupić kabla do VAGa, Ty chyba kupiłeś i co da się samemu przeprowadzić diagnostykę??
Rozumię że 1700zł który dałeś za rozrząd to jest cena samych materiałów bez robocizny??

pozdrawiam :peace:

_________________
Audi A6 Quattro Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 20:55:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
enzomk napisał(a):
Z tego co się orientuje to w trybie awaryjnym wyswietlacz na desce rozdzielczej nie pokazuje aktualnego przełożenia tiptronica a dodatkowo jedzie sie takim samochodem tak jak by cały czas jechał na jednym biegu?! :|
zastanawiam się czy samemu nie kupić kabla do VAGa, Ty chyba kupiłeś i co da się samemu przeprowadzić diagnostykę??
Rozumię że 1700zł który dałeś za rozrząd to jest cena samych materiałów bez robocizny??

pozdrawiam :peace:


Dokładnie tak - wyświetlają Ci się wszystkie kontrolki od ASB i skrzynia blokuje się na trzecim biegu.
Interface kupiłem tutaj:
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103
Zrobisz bez problemu diagnostykę sam, z pomocą kolegów z forum. Chętnie Ci pomogę - ja sam spotkałem się z wielką bezinteresowną pomocą i życzliwością kilku osób, więc - niech światełko idzie dalej do nieba :D

Za rozrząd zapłaciłem w sumie (nie przestrasz się!) 3250 PLN, ale u mnie był niezły bajzel z rolkami paska wielorowkowego...
U Ciebie powinno się to wszystko zamknąć kwotą (z robocizną)
ok. 2400 PLN na oryginalnych częściach
ok. 1400 PLN na zamiennikach

z tym, że tej drugiej opcji nie polecam :diabel:

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 08:37:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2006 22:24:15
Posty: 31
Lokalizacja: śląsk
carlnova napisał(a):
enzomk napisał(a):
Z tego co się orientuje to w trybie awaryjnym wyswietlacz na desce rozdzielczej nie pokazuje aktualnego przełożenia tiptronica a dodatkowo jedzie sie takim samochodem tak jak by cały czas jechał na jednym biegu?! :|
zastanawiam się czy samemu nie kupić kabla do VAGa, Ty chyba kupiłeś i co da się samemu przeprowadzić diagnostykę??
Rozumię że 1700zł który dałeś za rozrząd to jest cena samych materiałów bez robocizny??

pozdrawiam :peace:


Dokładnie tak - wyświetlają Ci się wszystkie kontrolki od ASB i skrzynia blokuje się na trzecim biegu.
Interface kupiłem tutaj:
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103
Zrobisz bez problemu diagnostykę sam, z pomocą kolegów z forum. Chętnie Ci pomogę - ja sam spotkałem się z wielką bezinteresowną pomocą i życzliwością kilku osób, więc - niech światełko idzie dalej do nieba :D

Za rozrząd zapłaciłem w sumie (nie przestrasz się!) 3250 PLN, ale u mnie był niezły bajzel z rolkami paska wielorowkowego...
U Ciebie powinno się to wszystko zamknąć kwotą (z robocizną)
ok. 2400 PLN na oryginalnych częściach
ok. 1400 PLN na zamiennikach

z tym, że tej drugiej opcji nie polecam :diabel:

Pozdrawiam :peace:

A co z oprogramowaniem VAG COM, widziałem na forum linki na strony z których można je ściągnąć, ale niestety nie są to strony polskojęzyczne i nie bardzo wiem, który plik (pliki) muszę ściągnąć. Czy są polskie wersje takiego oprogramowania??
Pozdr i życzę miłego dnia :)

_________________
Audi A6 Quattro Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 08:40:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2006 22:24:15
Posty: 31
Lokalizacja: śląsk
meszrum napisał(a):
enzomk napisał(a):
maxtdi napisał(a):
Podjedz do tego Pana on zdiagnozuje auto i jeżeli się okaże że sterownik jest zły to przeprogramuje go.
Wojciech Gołąbek
Katowice ul. Gromadzka 36L
kom. 606 34 11 44

Czy to jest jakiś warsztat?



Aligator jest ikoną TDI w tej części Pl...
tak, to jest warsztat - oddział Master/s Tuning.

co do Twych bolączek - stawiam na nastawnik w pompie VP44.
może to być także wtryskiwacz sterujący.

Czy Twoja diagnoza dotyczy problemu z Tiptroniciem czy problemu z zapalaniem??
Pozdrawiam i życzę miłego dnia :peace:

_________________
Audi A6 Quattro Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 10:05:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
enzomk napisał(a):

A co z oprogramowaniem VAG COM, widziałem na forum linki na strony z których można je ściągnąć, ale niestety nie są to strony polskojęzyczne i nie bardzo wiem, który plik (pliki) muszę ściągnąć. Czy są polskie wersje takiego oprogramowania??
Pozdr i życzę miłego dnia :)



Przyjacielu, polskie wersje takiego oprogramowania kosztują po 6000 PLN...
Dasz radę z językiem angielskim, podstawy na pewno masz - a jak nie - słowniczek w dłoń i GO :!:
Najbardziej aktualne wersje:
VAG-Com 311.2
VAG-Com 409.1
oraz ewentualnie VAG-Com 303.1
Daj sobie spokój z polskimi wersjami takiego oprogramowania :diabel:

Pozdrawiam :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 12:53:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2006 22:24:15
Posty: 31
Lokalizacja: śląsk
A czy mógłbyś przesłać mi te programy na maila?? (byłoby super)
Interfejs już zamówiełem w firmie, którą mi poleciłeś tyle że przez allegro.
Pisząc, że u mnie (na południu) wymiana rozrządu powinna zmieścić się w 2400,00zł miałeś na mysli wymianę w ASO ccco włacznie z wszystkimi rolkami pompą wody itp??
Pozdrawiam :peace:
enzomk@o2.pl

_________________
Audi A6 Quattro Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 13:21:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
enzomk napisał(a):
A czy mógłbyś przesłać mi te programy na maila?? (byłoby super)
Interfejs już zamówiełem w firmie, którą mi poleciłeś tyle że przez allegro.
Pisząc, że u mnie (na południu) wymiana rozrządu powinna zmieścić się w 2400,00zł miałeś na mysli wymianę w ASO ccco włacznie z wszystkimi rolkami pompą wody itp??
Pozdrawiam :peace:
enzomk@o2.pl


Dostałeś już zaliczkę :D , resztą obdaruję Cię po południu jak wrócę do domu (jestem w pracy - jak widać :diabel: )
Co do drugiego pytania, przyjacielu - to odpowiedź jest NIE...
Miałem na myśli oryginalny rozrząd DAYCO, oczywiście z pompą wody, wszystkimi rolkami, napinaczem hydraulicznym i termostatem (grzech byłoby o nim zapomnieć), ale z robocizną jakiegoś porządnego warsztatu, nie ASO.
ASO Koszalin wycenia sobie taki zakres prac na około 4500 PLN :!:

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: