.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 01:13:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 1,9TDi]Blokada elektroniczna diesla?
PostNapisane: 17.sty.2007 21:50:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2007 21:20:51
Posty: 62
Witam,
chciałbym zamontować dodatkową blokadę elektoniczną w Audi A6 1,9TDI AFN 98', jakie są najlepsze odcięcia elektoniczne(elektryczne), co najlepiej zastosować : odcięcie dopływu paliwa, odcięcie rozrusznika, itp.??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 08:44:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
tanim kosztem mozesz wstawic przelacznik rozcinajacy elektrozawor w pompie wtryskowej. tam jest jeden pin w pompie gdzie jest zapodawane 12V i leci paliwko. podlacz psztyczek elektryczek podprowadzony do kabiny w ciekawe miejsce. :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2007 17:44:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2007 21:20:51
Posty: 62
Który dokładnie to jest pin przy pompie?, jak znaleźć ten obwód do odcięcia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 12:18:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2006 11:02:10
Posty: 93
Lokalizacja: Leszno - Wielkopolska
czarny pojedynczy kabelek idący do pompy. o ile pamiętam jest przykręcony do pompy a w starszych wersjach przypięty na konektor. jeżeli go odepniesz silnik zgaśnie i nie pójdzie go zapalić. radziłbym ci przeciąć ten przewód w niewidocznym miejscu, wstawić przedłużkę i pociągnąć go do kabiny, założyć dobrej jakości przełącznik i schować go sprytnie.

_________________
b4, tdi, avant, czerwony jak ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 14:55:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 11:36:08
Posty: 553
Lokalizacja: Płock
sid napisał(a):
czarny pojedynczy kabelek idący do pompy. o ile pamiętam jest przykręcony do pompy a w starszych wersjach przypięty na konektor. jeżeli go odepniesz silnik zgaśnie i nie pójdzie go zapalić. radziłbym ci przeciąć ten przewód w niewidocznym miejscu, wstawić przedłużkę i pociągnąć go do kabiny, założyć dobrej jakości przełącznik i schować go sprytnie.


podpowiedz gdzie zlokalizowac ta pompa wtryskowa ?? fotka silnika moze bedzie pomocna
Obrazek

[+] i co do szczegolow to jak to rozwiazac ? zwykly przelacznik zalaczajacy/rozlaczajacy obwod czy moze jakis przekaznik w stylu ze zalacznik jest przy przewodzie a jakis maly pstryczek w kabinie (mam nadzieje ze jasno to napisalem) :D

_________________
Audi 80 B3 1.8S NE
Audi 80 B4 Avant 1.9tdi 1Z
Opel Corsa D CDTI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 15:05:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2006 11:02:10
Posty: 93
Lokalizacja: Leszno - Wielkopolska
pompa jest pod osłoną, więc jej na zdjęciu nie wiadać. jak odkręcisz 2 śruby i zdejmiesz osłonę z haka będziesz widział pompę - jest połączona przewodami paliwowymi od filtra paliwa. i na pomie jest wkręcony zawór odcinający paliwo - pojedynczy czarny przewód - to ten na którym trzba zrobić obejście. może być najzwyklejszy pstryczek, mały przełącznik, widziałem też przełącznik zdalnie sterowany na pilota (allegro), ważne, że wysiadając z auta otwierasz obwód i pompa nie dostanie paliwa. ja tak uratowałem swoje vento jakieś 3 lata temu w poznaniu przed marketem. taki mały pstryczek uratował auto - dlatego polecam.

_________________
b4, tdi, avant, czerwony jak ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 17:37:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2007 21:20:51
Posty: 62
jeśli chciałbym przetestować działanie tego odcięcia , to czy komputer nie zapamięta błędu (kodu) uszkodzenia silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 18:00:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2006 11:02:10
Posty: 93
Lokalizacja: Leszno - Wielkopolska
jeżeli wyłączysz zapłon i otworzysz obwód to będzie wszystko ok, jeżeli odetniesz zawór podczas pracy silnika, to zgaśnie, ale co się załduje do kompa to nie wiem, szczerze to jeszcze nie próbowałem, ale raczej nie powinno nic być.

_________________
b4, tdi, avant, czerwony jak ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 18:24:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 11:36:08
Posty: 553
Lokalizacja: Płock
sid napisał(a):
pojedynczy czarny przewód - to ten na którym trzba zrobić obejście


jaki prąd tam jest ?? bo nie wiem jaki pstyczek kupic :)

rozumiem ze jezeli obwod bedzie otwarty i przekrece kluczyk w stacyjce to kontrolki sie normalnie zapala i silnik bedzie krecil ale nie odpali ?

_________________
Audi 80 B3 1.8S NE
Audi 80 B4 Avant 1.9tdi 1Z
Opel Corsa D CDTI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 19:28:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Pierwsza proba zapalenia silnika sie powiedzie, za chwilke zgasnie. Pozniej juz nie odpalisz. Sam w takim silniku (AFN) mialem taki myk, jednak pierwsza sprawa - przelacznik musisz zrobic naprawde w niestandardowym miejscu (czyli miejsce pod kolumna kierownicy i schowek odpadaja). Po drugie - zabezpieczenie takie faktycznie zabierze zlodziejowi troche czasu, moze go nawet zniechecic do zawiniecia twojego samochodu jednak sa lepsze metody, bardziej skomplikowane - ktore sa rowniez skuteczniejsze. Ostatnia sprawa to z rozmowy na forum wynika ze nie za bardzo sie orientujesz w tym temacie, i szczerze proponuje zebys komus ta robote zlecil - jeszcze przekombinujesz i bedziesz zalowal. Za powyzsze zabezpieczenie (material + robota) zaplacisz gora 50 zlotych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 22:20:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 11:36:08
Posty: 553
Lokalizacja: Płock
Garrett napisał(a):
Pierwsza proba zapalenia silnika sie powiedzie, za chwilke zgasnie. Pozniej juz nie odpalisz. Sam w takim silniku (AFN) mialem taki myk, jednak pierwsza sprawa - przelacznik musisz zrobic naprawde w niestandardowym miejscu (czyli miejsce pod kolumna kierownicy i schowek odpadaja). Po drugie - zabezpieczenie takie faktycznie zabierze zlodziejowi troche czasu, moze go nawet zniechecic do zawiniecia twojego samochodu jednak sa lepsze metody, bardziej skomplikowane - ktore sa rowniez skuteczniejsze. Ostatnia sprawa to z rozmowy na forum wynika ze nie za bardzo sie orientujesz w tym temacie, i szczerze proponuje zebys komus ta robote zlecil - jeszcze przekombinujesz i bedziesz zalowal. Za powyzsze zabezpieczenie (material + robota) zaplacisz gora 50 zlotych.


masz racje nie orientuje sie za duzo ale lubie czasami sam cos pogrzebac w aucie. a to mi sie nie wydaje skomplikowane. ot zwykle obejscie a kable poprowadzic gdzies chyba mi sie uda, lutownice tez wiem jak trzymac ;)

a co do zlecenia elektrykowi to podjade i jak mi powie ktorys 50 zl to nie bede grzebal sam :)

_________________
Audi 80 B3 1.8S NE
Audi 80 B4 Avant 1.9tdi 1Z
Opel Corsa D CDTI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 14:32:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2007 21:20:51
Posty: 62
a jak zrobić blokadę rozrusznika w silniku AFN?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 16:46:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Lukasik napisał(a):
elektrozawor w pompie wtryskowej. tam jest jeden pin w pompie gdzie jest zapodawane 12V i leci paliwko.


słynny N109 .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 18:13:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2006 16:40:54
Posty: 36
Lokalizacja: Kielce
200dream1 napisał(a):
a jak zrobić blokadę rozrusznika w silniku AFN?


W latach 90 kiedy wśród złodziei panowała moda na łady robiło się tak: kabelek pomiedzy 1 a 4 bezpiecznik - wtedy mamy włączony zapłon, zerwanie blokady która w ładzie była chyba z plasteliny zrobiona bo metal to raczej nie był, zapalało się na popych i sie jechało do rozkręcalni. Więc blokada rozrusznika nie jest chyba zbyt dobrym zabezpieczeniem.......chyba, że auto ma automatyczną skrzynię, wtedy bez rozrusznika ni jak go odpalić.

_________________
C4 AAD Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 15:42:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2007 21:20:51
Posty: 62
Czy to odcięcie dopływu paliwa jest bezpieczne dla silnika, tzn. nie spowoduje uszkodzenia lub zapowietrzenia pompy paliwa (w przypadku próby uruchomienia silnika przy odciętym obwodzie) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: