.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.maja.2024 01:16:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 195 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 10:31:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 21:58:37
Posty: 183
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
Witam!
Kod silnika był mi znany AAT :) Lubie swoje auto i chciałbym jak najwięcej wiedzieć na jego temat. Mam problem tylko z tym że akurat nikt ze znajomych nigdy nie bawił się VAG-em i nie za dużo wiedzą na ten temat. Forum traktuje jako kopalnie wiedzy i fajnie jest poczytać o własnym autku. Dużo rzeczy juz sam zacząłem wykonywać czy spr za rada drogich forumowiczów. Czasem wyszło czasem nie ;) Ale cały czas kształcę się w tym temacie. Dlatego teraz chciałem iśc krok na przód. Jest laptop są chęci ale brakuje wiedzy. Ale dzięki za dopingowanie :D Jedynie czego się dowiedziałem to to że ja w swoim aucie mam starą wtyczkę i będę musiał prawdopodobnie kupić przejściówkę z gniazda dwurzędowego na moje. Dlatego chciałem zapytać co warto kupić na początku aby można było zacząć przygodę z VAG-em :)

Pozdrawiam

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 13:07:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
casian napisał(a):
z gniazda dwurzędowego na moje.


To chyba cos pomyliłeś - potrzebny Ci będzie Vag 311.2n2 + fejs [najelpiej z viakena] na obd2 + do tego przejsciówka na obd1

Fejs z OBDII

Obrazek

przejściówka z OBDII na OBDI

Obrazek

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 07:05:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 21:58:37
Posty: 183
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
Mama pytanko czy ktoś używa tego modelu ? Albo miał z nim coś do czynienia? Jest po polsku i ma ciekawy interfejs (prosty) :)

http://www.allegro.pl/item692447614_int ... ss_fv.html

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2009 21:17:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
witam kolegow mam pewne problemy tz nie dzaialaja mi wszystkie funkcje tz glowne basic settings...laczy sie widzi interfejs sprawdza bledy ale tych funkcji BS nie nie wiem czemu ...niech ktos podrzuci jaki kod wpisac w keygena ewentualnie jak to zrobic w pliku instalacyjnym jest gowne setup oraz ten key gen ..jak to zrobic ...mam usb kkl...pozdrawiam i dzieki za pomoc

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2009 07:42:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 21:58:37
Posty: 183
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
Witam!
Zakupiłem interfejs VAG.
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103 (dokładnie taki)

Mógłby ktoś doradzić które oprogramowanie najlepiej sobie zainstalować do mojej 100 AAT ?? Sprzedawca poleca 2 różne:

http://www.ross-tech.com/vag-com/download/archives.html

http://www.baumtools.com
Dobrze by było jeżeli oprogramowanie byłoby po polsku, ale jeżeli któryś w języku angielskim byłby lepszy to też no problem.
Chyba że ktoś ma jeszcze inne namiary na lepsze oprogramowanie to proszę o linka.
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 00:08:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam.
Chcę zrobić próbę dynamiczną. Jedyna instrukcja dot. skrzyni automatycznej dotyczy tiptronika. Jak wykonać prawidłowo próbę z multitronikiem. Pod pedałem gazu jest przycisk, po wciśnięciu którego obroty zawsze wchodzą błyskawicznie na maksymalne i tak zostają. Przy zdecydowanym wciśnięciu gazu do końca, ale bez przycisku wchodzą szybko na - jest to przedział w zależności od wersji skrzyni - 3200, 3500 (lub najstarsze na 4000 tys., ale to nie dotyczy) i powoli dochodzą do 4000 tys. obr/min (ale jest to równoznaczne z osiąganięciem bardzo dużej prędkości). Zakładając, że nie ma mowy o biegach a zakres obrotów 1500 - 4000 można osiągnąć przy różnym przedziale prędkości jak taka próba powinna wyglądać. Dodam, że 3 "bieg" to około 30-40 km/h.
Czy taką próbę wykonywać na załączonym Tiptroniku, a więc można zdecydować o 3-cim lub 4-tym biegu - można rozpocząć próbę od 1500 obr/min, a biegi przełączają się przy 4500 obr/min.
pozdr. :)
Paweł

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 09:25:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
witaj Paw1972 [szczególnie serdecznie tutaj :d ],


próbę dynamiczną zrób w ten sposób, że włączasz 3ci bieg w trybie sekwencyjnym [czyli ręcznej zmiany], przy ok. 1300-1400 rpm wciskasz pedał gazu do oporu bez załączania kikcdown'u - czyli bez wciskania przycisku pod pedałem. chodzi o to, by obroty sukcesywnie rosły od 1300 rpm do 4000-4100 rpm. próbę dynamiczną wykonujemy do ok. 4000-4100 rpm starając się nie przekraczać tej wartości [szkoda silnika].

zrób sobie kilka prób na włączonym zapłonie [silnik wyłączony] i włączonym VAG-Comie w grupie 010 silnika - w pozycji 010.4 [ostatnie okienko] będziesz mieć % wysterowanie pedału gazu [0% pantofel na dywaniku, 100% pantofel-złoczyńca]. zatem spróbuj wciskać pedał gazu tak by mieć 100%, a jednocześnie nie załączać kickdown'u [czyli nie wciskać przycisku].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 13:38:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witaj :)
Dziékujé za odpowiedz. Proby wykonam i logi wkleje w znanym nam temat o Ss.... Chcé sie tylko upewnic czy maja to byc dynamiczne 04, 08 i 11 ?
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 15:56:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli miałbyś wystarczająco dużo chęci, to zrób też:
- pełne statyczne: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014 oraz 018;
- BS: 000, 003, 004 oraz 011;
- dynamiczne: 001, 003, 004, 008, 010, 011.


jeżeli nie miałbyś tyle chęci, to z dynamicznych prosimy o: 003, 004, 008 oraz 011.
[najlepiej by robione były oddzielnie]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 16:22:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Meszrum wielkie podziękowania ;)
Jutro wykonam wszystkie logi i umieszczę je na forum (środa wieczór lub czwartek).
pozdrawiam :)
paweł

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 21:04:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 10:30:35
Posty: 34
Lokalizacja: Olsztyn /Gdańsk
Mam chyba dosyć nietypowe pytanie.
Byłem ostatnio w sklepie z czesciami i koleś zobaczył ze przyjechałem tym co w sygnaturze - zapytał o silnik i powiedział ze jak chce to moge mu zostawić fure na 1 dzień i podniesie moc mojejgo samochodu tak ze na pewno odczuje i bede zadowolony. Pytam czy to jakiś chip poweidział ze nie, i ze samochod nie bedzie wiecej palił, i ze juz dawno powinii to robić w tych silnikach. Czy ktoś moze mi podpowiedziec co ten cczłowiek miał na myśli ?

_________________
Audi a6 2.5 tdi 115km 94r automat kombi grzana skórka xenony - sprzedam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 18:22:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 21:58:37
Posty: 183
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
Witam!
Mam mały problem, Podłączam VAG-a do auta i coś dziwnego sie dzieje. Vag widzi tylko i wyłącznie ABS, nie może się połączyć z silnikiem... Nie widzi go, brak połączenia. Robiłem to na dwa sposoby i na włączonym zapłonie jak i na uruchomionym silniku. Może ma ktoś ciekawą teorie gdzie leży błąd ? Byłbym wdzięczny...

Pozdrawiam

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 18:56:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
baud rate na 240 ;)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 19:32:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 21:58:37
Posty: 183
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
Gustav napisał(a):
baud rate na 240 ;)



Ok dzieki sprawdze to już jutro. :) Dzięki wielkie za kolejne info :) Ale jeszcze mam jedno pytanie. Gdyż u znajomego w Seacie Toledo wszystko gra, ale nie działa jedna podstawowa rzecz, i nie działa ona w kilku autach, mianowicie jak wejdziemy w blok silnika 01 to nie działają wartości podstawowe (fabryczne?) blok 04.. Czy to musi cos oznaczać ? że z moim Vag coś jest jednak nie tak? Przypomnę że inne wszystko działa, kasuje błędy, odczytuje wartości... itp..

Dzięki wielkie
Pozdrawiam

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 20:03:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Zapewne mówisz o nastawach podstawowych ... Basic settings , do takiej operacji potrzebna jest pełna wersja VC

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 20:24:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 21:58:37
Posty: 183
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
Ok dzięki wielkie :) Popatrzę i zdam jakąś relacje w najbliższych dniach.

Pozdrawiam

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 13:02:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2009 17:55:39
Posty: 52
Lokalizacja: Center Of The Puszczy Kozienickiej
Panowie mam problem!!! Zakupiłem USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2 by ale po pierwsze nie było w zestawie z vikena programu vag-com ale ściągnąłem go już dużo wcześniej z linku na tym forum vag-com relase 409-1. Jednak gdy go uruchamiam wyskakuje mi komunikat (vista 64-bit) program vag-com przestał działać i próbowałem uruchomić go w trybie zgodności z XP i to samo . Ściągnąłem właśnie VCDS Relase 908.1 ze strony vikena http://www.ross-tech.com/vcds/download/current.html i nie wiem czy nim coś zdziałam, (jak mi się laps podładuje to sprawdzę co nie co).
Czy może mi ktoś podesłać działającego na viście 64-bit vag-coma, z góry dzięki :d

_________________
A4 AKN 2.5TDI V6 Avant 150KM 99r. lifting
FORD SIERRA 2.0 EFI 125KM 92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 00:01:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
A nie wystarczy Tobie 311.2 ? Tan na Viście śmiga bez zająknięcia (trzeba tylko właściwie go skonfigurować). Ja z Viakena dostałem mocno wypasioną płytę między innymi z softami VAG-a z różnej mańki. Kabel ori (czarny) za 89,99 zł. Niebieska chińszczyzna też KKL nie śmignęła mi ani razu, soft ubogi - u kolegów VAG-owników ;) też nie. VAG 409.1 w trakcie pracy wyłącza mi się, natomiast 311 daje radę baz problemów.
pozdr.
ps. czy ustawiałeś tryb zgodności z XP ? (klik prawy klawisz mychy i opcja zgodności).

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2009 11:29:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2009 17:55:39
Posty: 52
Lokalizacja: Center Of The Puszczy Kozienickiej
Wielkie dzięki Gustav za paczuszkę :peace:

Tak tryb zgodności z XP przerabiany, u mnie 409-1 nie uruchamia się a nie wyłącza podczas pracy! Instalowałem jeszcze 311.2n2 - nie uruchamia się, natomiast działa mi vag 704.2 tyle że nie wiem jak się połączyć. Sterowniki do kabelka wgrane z vikena, port skonfigurowany na com2 ze zmienionymi parametrami przesyłu (http://img145.imageshack.us/img145/60/porth.jpg), program się uruchamia, wchodzę w opcje, włączam com2 - test - port status:ok, interface nie wykryto!
Myślę że problem tkwi w tym że w zakładce interface użytkownika i identyfikacja (http://img199.imageshack.us/img199/4619/vagy.jpg), Coś powinienem chyba wpisać w kod serwisowy, VZ/importer, Nr urządzenia. Proszę o szybką odpowiedź jeżeli ktoś wie o co tu chodzi :(

+

No już wiem o co chodzi to się podzielę:
Na viście 64-bitowej nie hulają programy starsze od vag-com 711 a kabel który kupiłem z vikena http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103 obsługują programy vag do wersji 409,1, a więc na mojej viście bardzo z tym kablem nie poszaleje. Dodam że działa Polski vag 409 ale on chyba za dobry to nie jest, przynajmniej ja nie zorientowałem się gdzie w nim można zrobić logi
:< Tak czy inaczej pozyczyłem lapsa z XP i zrobiłem logi - pozdrawiam

_________________
A4 AKN 2.5TDI V6 Avant 150KM 99r. lifting
FORD SIERRA 2.0 EFI 125KM 92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 02:32:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2010 02:26:52
Posty: 7
Witam, mam proste pytanie. Chciałem zdiagnozować sobie autko, przeczytałem ten i kilka innych tematów, jednak głowę zaprząta mi podstatowa rzecz. Otóż w mojej a3 delikatnie ślizga się sprzęgło - pisząc delikatnie mam na myśli, że na codzień tego nie odczuwam, ale stosując się do pierwszego posta w tym temacie:

Cytuj:
III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm


Jestem pewien, że sprzęgło się będzie troszkę ślizgało, czy będzie to miało wpływ na wyniki logowania autka?

Z góry dzięki za konkretną odpowiedź :) Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 195 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: