.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2024 22:27:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 20V 7A] jaki koszt wymiany uszczelniaczy?
PostNapisane: 28.sty.2007 15:52:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Używam tego silnika od kilku dni więc dopiero poznaję w jakiej jest kondycji. Było tak, na początku mocno kopcił ale tylko pierwszego dnia więc zwaliłem to na fakt że silnik długo stał i musiał się "rozruszać" i ułożyć. Przestał kopcić zupełnie ale za to zaczął cykać popychaczami, a to zwaliłem na fakt, że ostro jeździłem przez pierwsze dni. Wczoraj okazało się jednak, że ubyło oleju a kiedy dolałem przestał cykać ale za to wróciło kopcenie. Kopci tylko kiedy się go przeciągnie na wys. obrotach, ale kopci tak jakby się paliło, olbrzymie kłęby jasnego dymu, a czasem też czarne chmurki. Oleju spala tyle, że przez chwilę po takim żyłowaniu ma problemy z pracą na wszystkich cylindrach.

Średnio znam się na mechanice ale myślę sobie tak, że skoro przestał cykać, to dostał olej na górę. Skoro kopci na wys. obrotach, to wtedy kiedy olej ma duże ciśnienie i przepuszczają uszczelniacze - może tak być?

Pytanie więc ile będzie mnie kosztowała wymiana uszczelniaczy, czy trzeba też wymieniać popychacze? Czy konieczne jest do tego zdejmowanie głowicy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 16:21:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Moim zdaniem, to pierścienie. Mój też miał takie objawy i uszczelniacze plus prowadnice nic nie dały :(

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 16:37:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
No to mnie nie pocieszyłeś :(

Ale czy przypadkiem padnięte pierścienie nie kopciłyby równo przy każdych obrotach?
U mnie do 3-4 tys nie kopci wcale a wcale

A skoro robiłeś uszczelniacze, to powiedz kolego jakie to koszta...?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 16:54:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 21:34:35
Posty: 153
Lokalizacja: Biała Podlaska
cześć
sprawdź ciśnienie w cylindrach, będziesz wiedział w jakim stanie jest silnik . dużo oleju bierze ? masz wycieki ? olej kiedy wymieniany ? moje 1.9 przed wymianą uszczelniaczy wciągało 1 litr na 1000 km . teraz nie widać ubytków oleju. za robotę zapłaciłem 150 zł ale robił mi to znajomy mechanik . u ciebie może być drożej ( 20 V ) więcej roboty . co do dymienia - to teraz jest zima i prawi każdy samochód ciągnie za sobą biały obłok :D
pozdrawiam

_________________
audi 80 b3 1.9e 113ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 17:30:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Nooo ten mój biały obłok przy bezwietrznej pogodzie jak się pociągnie na obrotach może mieć i 100m długości. Ludzie światłami mrugają albo zjeżdżają na pobocze bo myślą że zaraz wybuchnie. Ale to tylko na wys obrotach, jak pisałem.

PS: Silnik wcześniej leżał pół roku w komórce - to zdaje się nie pomaga uszczelniaczom.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 20:04:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Moj tez przy 3000-4000 nie kopcił wcale, robota głowicy nic nie dała. Po wyjęciu okazało się ze pierscienie złomy

Uszczelniacze plus prowadnice to jakies 400zl w sumie wyszlo

Rwono przy dodowlnych obrotach to by ci kopciło jakbys już tłoków nie miał :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 20:19:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
targaj tłoki, zwalaj pierścienie bo masz zastane... silnik leżał = pierścienie i uszczelniacze złom.
ew. looknij na odme.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 20:22:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Mauzer napisał(a):
ew. looknij na odme.


możesz jaśniej z tą odmą...?


Ostatnio edytowano 28.sty.2007 20:39:34 przez konradviper, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 20:25:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
zobacz czy masz drożne odpowietrzenie dołu silnika - ściągnij ten (przeważnie) sparciały przewód co wychodzi ze skraplacza oparów oliwy z bloku i pojeździj bez niego...zaślep go oczywiście - od strony dolotu ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 20:41:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
W sumie to mam tak zrobione, bo nie miałem tego sparciałego wężyka. więc jeżdże bez niego ale nie wyciągam wniosków z tego faktu, bo nie umiem.


a co z kwestią - kopci kiedy nie stuka popychaczami, nie kopci kiedy stuka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 01:24:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2006 23:19:35
Posty: 55
Lokalizacja: Włocławek
Kolego, pierwsza podstawowa sprawa to sprawdz ciśnienie na tłokach (jak juz któryś z kolegów pisał ) wtedy bedziesz mial pewność czy pierścienie są ok.
W moim przypadku to było tak każdy z mechaników twierdził ze silnik do kapitalki gdyż z Włocławka do Bydgoszczy to jakieś 120 km brała mi około 0,5 litra oleju posłuchałem znajomego i poszedłem najmniejszą linią oporu.Kupiłem uszczelniacze koszt około 25zł pojechałem do niego wymienil mi je oczywiście bez sciągania głowicy i problem się skończył koszt 70zł ale u ciebie pewnie było by drożej bo masz 20ventli .Tyle tylko ze moje autko napewno nie kopcilo rano (pierwsze odpalenie) najbardziej kopciła przy rozgrzenym silniku np przy ruszaniu ze świateł.I właśnie jak piszesz przy wysokich obrotach jak miałem uchyloną szybę lub szberdach to można było się udusić.Pozdrawiam i jak sprawdzisz ciśnienie to napisz jakie ma.

_________________
Wojtek Audi 80 B4 94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 01:34:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
pierścienie.
Jeśli nie chcesz zwalać wszystkiego to możesz spróbować wlać taki specyfik to płukania silnika - może wypłucze nagar z pierścieni i odbiją. Drogie to nie jest, w intercarsie mają. Możesz spróbować, przed remontem kapitalnym.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 10:01:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Wątpie czy specyfiki pomogą. U mnie zamki juz nie trzymały :zly:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 10:44:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
sposc olej z misy, wykrec swieczki i nalej strzykawką po 50-100ml nafty do cylindrow, pierscionki powinny odpuscic. poruszaj w miedzyczasie delikatnie tlokami i poczekaj az scieknie calosc kilka godzin. dla pewnosci mozna powtorzyc operacje. nafta ma bardzo dobre wlasciwosci, wszedzie wcieknie i rozpusscza syf.

u znajomego pomogla taka operacja.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Ostatnio edytowano 29.sty.2007 15:50:02 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 12:48:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Lukasik napisał(a):
sposc olej z misy, wykrec swieczki i nalej strzykawką po 50-100ml nafty do cylindrow, powinny odpuscic. poruszaj w miedzyczasie delikatnie tlokami i poczekaj az scieknie calosc kilka godzin. dla pewnosci mozna powtorzyc operacje. nafta ma bardzo dobre wlasciwosci, wszedzie wcieknie i rozpusscza syf.

u znajomego pomogla taka operacja.


dokładnie jesli nie stał za długo silnik to może się udać.

powodzonka :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 19:00:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Jest finał historii. Właściwie półfinał.
Najbliżej prawdy byłem ja sam i kolega Wdeb12

Pojechałem na pomiar sprężania i za 20zł otrzymałem super radosną wiadomość. Wynik od14,5 do 16
Jutro jadę umówić się z jakimś maechaniorem, któremu nie jest obcy temat wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy.

Dziękuję za wszystkie porady, na szczęście jakikolwiek remont jeszcze daleko przede mną.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 22:07:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
konradviper napisał(a):
Jest finał historii. Właściwie półfinał.
Najbliżej prawdy byłem ja sam i kolega Wdeb12

Pojechałem na pomiar sprężania i za 20zł otrzymałem super radosną wiadomość. Wynik od14,5 do 16
Jutro jadę umówić się z jakimś maechaniorem, któremu nie jest obcy temat wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy.

Dziękuję za wszystkie porady, na szczęście jakikolwiek remont jeszcze daleko przede mną.

Pozdro


To miales szczescie, u mnie przy tych samych objawach bylo duzo gorzej, a cisnionko 9-10 :(

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 00:53:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
A teraz finał...
Uszczelniacze wymienione, przy okazji okazało się że prowadnice tez trzeba, jakoś tak się złozyło że pierścienie też wymieniłem oraz panewki korbowodowe.

Silnik złożony, włożony, zalany, wszystko cacy, pochodził z godzinę na wolnych, potem jazda próbna i po rozgrzaniu taka sama kupa dymu za autem jak przed robotą. Centralnie te same objawy.

Jest taka mała odma dekla zaworów. U mnie była podłączona do kolektora za przepustnicą, tam jakimś sposobem przy wysokich obrotach, pewnie w momencie zdjęcia nogi z gazu zasysało sobie olej prosto do cylindrów.
Gdzie ta odma powinna być podłączona?
czemu tam tyle oleju?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 10:52:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
konradviper napisał(a):
A teraz finał...
Uszczelniacze wymienione, przy okazji okazało się że prowadnice tez trzeba, jakoś tak się złozyło że pierścienie też wymieniłem oraz panewki korbowodowe.

Silnik złożony, włożony, zalany, wszystko cacy, pochodził z godzinę na wolnych, potem jazda próbna i po rozgrzaniu taka sama kupa dymu za autem jak przed robotą. Centralnie te same objawy.

Jest taka mała odma dekla zaworów. U mnie była podłączona do kolektora za przepustnicą, tam jakimś sposobem przy wysokich obrotach, pewnie w momencie zdjęcia nogi z gazu zasysało sobie olej prosto do cylindrów.
Gdzie ta odma powinna być podłączona?
czemu tam tyle oleju?


No po takiej robocie to silnik musi się dotrzeć, odrazu mu nie mozna wstawiać, jakieś 5000km trzeba przejeździć

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 11:10:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
zrobił remont a winą była odma :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: