.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.kwi.2024 10:14:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI AFB] WAŁEK
PostNapisane: 29.sty.2007 08:56:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Niektorych pewnie rozczaruje to ze chodzi doslownie o walek rozrzadu, a nie o nagrany dobry interes :D . Zalaczam zdjecie jednego z walkow widocznych przez korek wlewu oleju, jestem ciekaw czy na podstawie tego fragmetu mozna cos powiedziec o stopniu ich zuzycia. Jezeli ktos moze porownac ze swoim silnikiem (rzecz jasna podobnej konstrukcji), najlepiej rowniez zalaczyc fotke.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 09:10:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
ciężko ocenić głębokość tych rowków, jeśli są już wyraźnie zauważone (czuć zadzior) to znaczy że sporo wiaderek złotówek musisz szykować :/

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 09:14:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Mowisz ciezko ocenic, ale jakbys porownal z motorem w swojej audi to moze byloby latwiej. Chodzi o kogos kto obserwowal te walki i moze cos konkretnie na ten temat powiedziec. Z tym wiaderkiem pieniedzy to lepiej nie krakac :>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 09:27:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Trudno powiedzeć coś ze zdjęcia bo na krzywce może być smuga z oleju, ale tak na pierwszy rzut oka ta krzywka z lewej strony ma jakies smugi - albo smuga oleju albo wytarcie, jesli na krzywce czuć jakies nierówności, zadziory to znaczy że wałki podziękowały za współpracę. Przez otwór korka widać tylko fragment więc nie ma gwarancji co z pozostałymi krzywkami. najlepiej zdjąć dekle i poogladać, przy okazji załozyć nowe uszczelki dekli, a może pokusić się o wymianę wtryskiwaczy jesli podlewaja ;)


ciekawy jest ten rdzawy kolor miedzy krzywkami :): u mnie pod deklami elementy mają lśniacy metaliczny kolor - może to wina oleju, który uzywał poprzedni własciciel (czyżby był na bazie wody?)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 11:48:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
możesz spróbować jakimś śrubokrętem przejechać i zobaczyć czy Ci "zahacza" jeśli tak to dobrze nie jest, bo na fotce nie widać głębokości, ja swoje wałki trzymałem w rękach więc mam inne doświadczenia, u mnie widać było ślad lecz nie były wyżłobione, mój fachowiec od V6 stwierdził że są jeszcze spoko.

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 10:58:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Garrett, gdzie byłeś :D
Jeżeli chcesz materiał porównawczy z mojego AFB (chociaż zdjęcia są słabej jakości), mogę Ci wrzucić na prywatnego maila.
Jeżeli chodzi o miarodajną ocenę, musisz niestety zdjąć dekle głowic, ale wyjdzie Ci to na dobre, bo wymienisz uszczelki pod pokrywami zaworów oraz podkładki pod wtryskiwacze.
Cały czas czekam, prezesie, na Twoje logi :D

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 15:13:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Tak Jak Sebmis mówi, mały śrubokręcik w łapkę( sam u niego tak grzebałem i u siebie też) i powinieneś wyczuć, czy jest wcięcie na krzywce. Wałki wyglądają podobnie jak u mnie i może Cie nie pocieszę, ale ja musiałem je robić. Oczywiście ze zdjęcia superpoprawnie nie da sie tego ocenic, wiec ściągniecie dekla wszystko Ci powie.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5 TDI AFB] WAŁEK
PostNapisane: 30.sty.2007 16:35:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Garrett napisał(a):
Zalaczam zdjecie jednego z walkow widocznych przez korek wlewu oleju, jestem ciekaw czy na podstawie tego fragmetu mozna cos powiedziec o stopniu ich zuzycia.


Fajne i wyraźne zdjęcie ale niczego się nie dowiesz, dopóki nie przygotujesz odpowiednio silnika :diabel: . Musisz tak obracać wałem korbowym, żeby najpierw ustawić wznios "lewej" krzywki pionowo w górę (i wyczyścić z oleju przed wykonaniem zdjęcia), a potem znowu obracać wałem aż do ustawienia "prawej" krzywki wzniosem :): pionowo w górę (w tym ustawieniu widać na wałku napis "OT").

Tak wygląda to u mnie - zapewniam, że ewentualne "cienie" to wyłącznie resztki oleju -> te krzywki nie noszą śladu zużycia
(i mam nadzieję, że tak pozostanie :D ).
Hydraulika (dźwigienki, popychacze i podkładki na zawory) oczywiście wymieniona - po przebiegu > 150000 km. .

1. "Lewa" krzywka:

Obrazek

2. "Prawa" krzywka:

Obrazek

Obrazek

PS: Jeśli to dla kogoś ważne (w aspekcie "wałków" wydaje mi się to istotne) - silnik eksploatowany jest na Castrolu. Latem TWS, zimą 5W40. Jak widać na zdjęciach - absolutny brak jakiegokolwiek szlamu, nagarów, etc. (ale nie chcę przez to powiedzieć, że inne oleje są złe/gorsze - poprostu u mnie Castrol zdaje egzamin :D i nie mam zamiaru "eksperymentować" z innymi produktami). Aha - zużycie oleju "od wymiany do wymiany" niezauważalne.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 20:28:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Piotruś to długo ci to wytrzymało , u mnie 65tkm i wałki wystrugane. A castrola z Niemców masz czy na karajowym jeździsz. Ja jakiś czas temu do 1.9 lałem TWS-a i niestety szklanki musiałem wymienić :| . Z tym że lałem go też w zimie :D .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 21:54:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Hej :peace:

maxtdi napisał(a):
Piotruś to długo ci to wytrzymało , u mnie 65tkm i wałki wystrugane.


Przykro mi ... ale na moją "prywatną" listę rekordzistów sie nie łapiesz :galy: :diabel: . AKE, rok prod. 2000, przebieg 101% prawdziwy -> >56000km -> wymiana wałków (by CCCO)... .
Skłaniam się ku "teorii", że tak wczesna degradacja jest spowodowana najczęściej dwoma "nierozłącznymi" warunkami -> olej LL (z pierwszą wymianą po 25 - 30000 km.) + "resztki" po obróbce metalu. Dlatego uważam, że w kazdym nowym aucie powinno się wymienić olej maximum po początkowych 2000km, kolejny raz po 10000km, potem jeszcze po 15000km -> i dopiero można wstępnie założyć, że magistrala olejowa jest czysta. Ale komu ja to mówię -> Mistrzu :P :D :peace:
Zresztą - jakiś powód (znam już 2 takie przypadki) zatarcia się "łożysk" w głowicach nowego typu -> również być musi. Stawiam na "metalowy wiór" ... .
Generalnie - nowy typ hydrauliki (i wałków) -> moim osobistym zdaniem -> jest "niezniszczalny" - pod warunkiem, że nie wystąpi "zewnętrzna" przyczyna awarii (a taką niewatpliwie jest "ciało obce").

maxtdi napisał(a):
A castrola z Niemców masz czy na karajowym jeździsz.


Polski, oczywiście beczkowy :): i bezpośrednio z oficjalnej sieci :): .

maxtdi napisał(a):
Ja jakiś czas temu do 1.9 lałem TWS-a i niestety szklanki musiałem wymienić :| . Z tym że lałem go też w zimie :D .


Cóż :): , wymianę szklanek co kazde 100 tyś.km. zalecał nawet Mercedes w modelach W-124 i 190-tkach. Wytrzymywały więcej ale z czasem było je wyraźnie słychać. Róznica do CCCO-VW jest taka, że wyrąbana hydraulika nie powodowała negatywnych skutków - takich jak w silnikach V6 TDi. Myslę, że w 1.9TDi -> stukające szklanki również nie powodują nadzwyczajnego zagrożenia ale bezwzględnie należy je wymienić. Czy w Twoim przypadku napewno zawinił TWS -> chciałbym to wiedzieć na 100%. Wszak "10W" nie wzięło się "z powietrza" i wątpię, żeby "falgowy" produkt Castrola "nie trzymał tego poziomu".
Do mojego silnika TWS trafił w celu "ratowania" hydrauliki zaworowej - ale nie udało się :(: i po przekroczeniu 150000 km. lekko obniżył się moment obrotowy (ten vagowany) i dłużej nie czekałem. Teraz mam nową hydraulikę i stare wałki (tzn. wymieniłem 1 wałek ale to było działanie mocno na wyrost) w stanie jak widać na zdjęciach i moment obrotowy ok. 378Nm (8Nm "ponad serię"). Nie wiem jeszcze czy na wiosnę wrócę do TWSa ale chyba tak.
95% przebiegu tej A6-tki przypada na niemieckie autostrady, a przy prędkościach >150km/h wyraźnie widać jak wzrasta temperatura oleju. Przy zewnętrznej temperaturze 25 - 30C i przeciętnej prędkości ok. 180 km/h -> z TWSem chyba będę czuł się spokojniej ( :?: ) ... .
Jak Ty się na mój wywód zapatrujesz -> Mistrzu :?: :?: :?:

PS: Do BAU stosuję 5W40 i chyba tak zostanie nawet w lecie ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 22:44:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Znowu muszę się z tobą zgodzić Piotrze :P . Ja też jak miałem nowe auta to stosowałem podobny cykl wymian oleju i fakt jest taki że jeżdżą dobrze i myślę że to ma strategiczny wpływ na właściwe ułożenie się silnika i zerową konsumpcję oliwy w dalszej eksploatacji ;) . Wracając do V6 to rzeczywiście jakieś 80% z padów wałków jest winą zasra….. cyklu long-life :galy: kolejne 20% to właściciel i wadliwa partia pewnych roczników :galy: . Co do TWS to zalałem go raz a potem dwa razy RS i ten chyba dobił szklanki auto mam od nowości i od początku zawirusowane że tak powiem mocno co niestety powoduje dość znaczne gęstnienie (sadza) :diabel: już gęstego oleju i kiepskie smarowanie głowicy zimą. W tym aucie niestety się nie sprawdza ta lepkość a szkoda bo auto jest mocno gniecione. Teraz już nie eksperymentuję :peace: i myślę że w naszym klimacie nawet mocno wykręcone auto spokojnie może jeździć na 5W40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 23:35:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maxtdi napisał(a):
Znowu muszę się z tobą zgodzić Piotrze :P ..


To dla mnie prawdziwy komplement :D :P :D :!!:

maxtdi napisał(a):
Ja też jak miałem nowe auta to stosowałem podobny cykl wymian oleju i fakt jest taki że jeżdżą dobrze i myślę że to ma strategiczny wpływ na właściwe ułożenie się silnika i zerową konsumpcję oliwy w dalszej eksploatacji ;) .


Dokładnie :!:

maxtdi napisał(a):
Wracając do V6 to rzeczywiście jakieś 80% z padów wałków jest winą zasra….. cyklu long-life :galy: kolejne 20% to właściciel i wadliwa partia pewnych roczników :galy: .


Dziwi mnie to, że ASO nie dokonuje pierwszej wymiany oleju po ok. 2000 km. na swój koszt ale z zastrzeżeniem, że jest to warunek konieczny utrzymania gwarancji... . W przypadku V6 TDi uniknęliby (być może) wielu gorszych świadczeń.

maxtdi napisał(a):
Co do TWS to zalałem go raz a potem dwa razy RS i ten chyba dobił szklanki auto mam od nowości i od początku zawirusowane że tak powiem mocno co niestety powoduje dość znaczne gęstnienie (sadza) :diabel: już gęstego oleju i kiepskie smarowanie głowicy zimą. W tym aucie niestety się nie sprawdza ta lepkość a szkoda bo auto jest mocno gniecione..


Nie wiem jak eksploatujesz ten samochód ale (nie odkrywam Ameryki) najgorsze są częste "zimne starty". U mnie tego problemu na szczęście nie ma -> z domu do roboty mam ok. 70 km (w tym ok. 45 km "wislanką"), wyjazdy do Niemiec z krótkimi postojami co 3 - 4 godziny (czasem nawet nie wyłączam silnika a w najgorszym przypadku odpalam "webasto" bo nie znoszę zimna).

maxtdi napisał(a):
Teraz już nie eksperymentuję :peace: i myślę że w naszym klimacie nawet mocno wykręcone auto spokojnie może jeździć na 5W40.


Od kiedy nie obawiam się "luźnej hydrauliki" -> bardzo mi się podoba Twoja "teoria" i być może po raz pierwszy pozostanę przy 5W40 również "na lato" :diabel: :peace:
Spokoju nie daje mi tylko jedno (ale być może nie są to aż tak wielkie różnice ?). Chciałbym wiedzieć dlaczego Castrol do V6 TDi rekomenduje (jako "najlepszy") 0W40, a 5W40 "tylko" jako "dobry" :?: :galy: :?:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 00:19:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Być może jest to 100% pełny syntetyk, gdzieś kiedyś czytałem że niby castrol z tym miał problem i jakieś sprawy sądowe w USA :): . Ponoć syntetyki były naprawdę połówkami itd. W Auto Dacie piszą że do v6 lać tylko pół syntetyki :galy: . Zwariować można od tych zaleceń. Na chłopski rozum to dobrze by było żeby olej spełniał normę producenta , a lepkość to indywidualna sprawa właściciela z tendencją zwrócenia uwagi na klimat w jakim się najczęściej jeździ autem. Tak mi się wydaję i nie wiem czy dobrze myślę, ale tak robię :peace: .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 07:03:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maxtdi napisał(a):
Być może jest to 100% pełny syntetyk, gdzieś kiedyś czytałem że niby castrol z tym miał problem i jakieś sprawy sądowe w USA :): . Ponoć syntetyki były naprawdę połówkami itd.


Ja też o tym słyszałem ale inni producenci "piszą" to samo co Castrol :galy: ... .

maxtdi napisał(a):
W Auto Dacie piszą że do v6 lać tylko pół syntetyki :galy: . Zwariować można od tych zaleceń.


Stosując maksymalny skrót myślowy ("musisz" chcieć mnie zrozumieć :diabel: ) - widzę pewną analogię między hydropopychaczem w V6 - a pompowtryskiwaczem w PD. A jak wiadomo - silniki PD mają "szczególne wymagania" co do oleju (odpowiednio gruby film przy zachowaniu innych równie niezbędnych parametrów). Do niedawna takich wymagań nie spełniał żaden "pełny syntetyk" i stąd moja szalona teoria :> :): , że w Autodata-cie ktoś trzeźwo myślący zaleca do V6 olej z odpowiednio grubym filmem olejowym (właśnie ze względu na hydraulikę rozrządu) :galy: :P :diabel: (???). To "czysta teoria", niepoparta żadną wiedzą ... ale jakby nie patrzeć - 10W60 też zapewnia "gruby film olejowy" ... tylko kosztuje dwa razy tyle co odpowiedni półsyntetyk z normą 505.00/505.01 ... .

maxtdi napisał(a):
Na chłopski rozum to dobrze by było żeby olej spełniał normę producenta , a lepkość to indywidualna sprawa właściciela z tendencją zwrócenia uwagi na klimat w jakim się najczęściej jeździ autem. Tak mi się wydaję i nie wiem czy dobrze myślę, ale tak robię :peace: .


Tak jest najbezpieczniej i nie ma sensu "dzielić włosa na cztery" ... :diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5 TDI AFB] WAŁEK
PostNapisane: 05.lut.2007 01:04:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
Garrett napisał(a):
Niektorych pewnie rozczaruje to ze chodzi doslownie o walek rozrzadu, a nie o nagrany dobry interes :D . Zalaczam zdjecie jednego z walkow widocznych przez korek wlewu oleju, jestem ciekaw czy na podstawie tego fragmetu mozna cos powiedziec o stopniu ich zuzycia. Jezeli ktos moze porownac ze swoim silnikiem (rzecz jasna podobnej konstrukcji), najlepiej rowniez zalaczyc fotke.

Obrazek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4eb1186a7b3a3a4.html
porownaj sobie zdjecie podobne tez g...widac ;-)
Szczerze mowiac przez moje walki troche mi juz wlosow polecialo a mam tylko 24 lata.Odpuszczam sobie poleca....trudno,bedziemy radzic..i plakac

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: