.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 08:43:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5TDI AFB] popychacze hydrauliczne
PostNapisane: 26.lut.2007 21:37:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 22:41:34
Posty: 29
Odkręciłem obie pokrywy zaworów sprawdziłem wałki rozrządu i tylko co do jednej krzywki mam wątpliwości - rowek szerokości dźwigienki wytarty na głębokość 1/10 mm pozostałe ok. Co wy na to?
Autko ma przebieg 200 tys. Jeszcze pytanie jak mam sprawdzić popychacze ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 20:59:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
hydropopychacze jak mają ubytek oleju to słychać stukanie w dżwigienki jak uruchomisz silnik po dłuższym postoju, co do wałka... gdyby to był mój silnik to zapewne zajrzał bym tam za 30 tyś km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 04:51:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
a co jesli stukanie dochodzi tylko z jednej glowicy(strona pasazera) i to baaaaaaardzo sporadycznie wlasciwie to tylko 2 razy mi sie tak zdazylo??gdzies slyszalem ze to tak musi byc :galy: po postoju nigdy nie klepie chyba ze na zimnym silniku no to wali jak w mur ale tylko pare minut dopoki nie zlapie temp

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 14:27:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
dłuższy postój to miałem na myśli coś ok 10 godz, a takie efekty dżwiękowe jak opisujesz to lepiej żeby posłuchał ktoś kto zajmuje się naprawami silników. Stuki hydro to coś jakbyś malym młoteczkiem bardzo szybko stukał w metal, jeśli to stukanie trwa dłużej niż kilka sekund to należało by zajrzeć,a ja też zauważyłem że jakby częściej zużywają się elementy prawej głowicy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 18:26:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
mi sie wydaje ze kazdy diesel chodzi glosniej jak jest zimny (klekocze)i nie uwazam tego za wade czy awarie, przeciez zimne podzespoly bezwzgledu na to czy sa smarowane znakomicie czy troche gorzej zawsze beda bardziej dzwonic (stukac). Czy mam racje czy p...e glupoty??

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 18:48:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
No chłopie na Twoim miejscu to bym wymieniał popychacze przynajmiej w tym miejscu gdzie są ślady na krzywce. Prawdopodobnie on sie zaciera. U mnie nic nie stukało nie tykało i przy wymianie pasków zdiąłem pokrywy i 2 dźwigienki już wypadły. Tylko na paru krzywkach było wytarcie i wałki poszły do regeneracji. Zaznaczam NIC NIE STUKAŁO. Rób tydraulike zanim będzie zapóźno.

Poczytaj sobie mój wątek.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=54994

Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 20:30:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
konrad_1977 napisał(a):
No chłopie na Twoim miejscu to bym wymieniał popychacze przynajmiej w tym miejscu gdzie są ślady na krzywce. Prawdopodobnie on sie zaciera. U mnie nic nie stukało nie tykało i przy wymianie pasków zdiąłem pokrywy i 2 dźwigienki już wypadły. Tylko na paru krzywkach było wytarcie i wałki poszły do regeneracji. Zaznaczam NIC NIE STUKAŁO. Rób tydraulike zanim będzie zapóźno.

Poczytaj sobie mój wątek.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=54994

Pozdrawiam


przesledzilem watek juz dawno, na biezaco :) serdecznie wspolczuje, ale u mnie objawy sa kapletnie odmienne, sprawdzalem w 2-ch innych v6-tkach i chodza identycznie, wiec nie sadze ze wszyscy mamy hydraulike do roboty, chociaz na bank ja zrobie tylko jeszcze nie teraz, nie po to kupilem auto zeby w niego ze startu 15 tysi wrzucic (10 juz poszlo)za ta kase kupilbym ze 2 lata mlodszego (choc nie watpie ze z wiekszymi problemami :zly:) . Jak poleca walki to go pod plot postawie bo robi sie to juz troche nieoplacalne, czasem sie dziwie za co ludzie kochaja te auta(choc ja go tez bardzo lubie). Jak mialem (przepraszam) bravke to chodzila non-stop do odciecia, miala 200tysiecy przebiegu a ja cisnalem ja przez okolo 40tys, silnik po diagnozie wykazywal minimalne zuzycie i pewnie chodzilaby do dzis zebym jej nie popchnal. Mam na mysli to ze ceny Audic sa okrutnie wysokie, zgadza sie placimy za komfort, klase auta itp itd lecz przez to niektorzy uwazaja ze nic przy nim nie trzeba robic tylko jezdzic i lac wahe, cierpi przez to nastepny wlasciciel bo po zakupie musi wyremontowac prawie wszystko przez co wartosc autentyczna auta jak na moje oko spada do minimum. Mowie to z bolem serca.
Wracajac do walkow do i tak spedzja mi one sen z powiek a tak na prawde zaden mechanik nie jet mi w stanie powiedziec czy wsz jej w porzadku czy wsz do d...y.Czy to oznacza ze hydraulike trzeba wymieniac profilaktycznie razem z paskami i plynami czy jest jakis sposob na ich sprawdzenie(skuteczny)zakladajac oczywiscie ze walki sa ''zdrowe'' jeszcze.??? Sorki troche sie rozpisalem ale nerwa juz mam :(: :<

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 20:55:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
u mnie przy wymianie rozrządu też 1 dzwigienka leżała na głowicy,z tym że na wałkach zużycia nie było,ale wymieniłem hydro te które były słabe tj. 3szt (słownie trzy szt)przejechane już ok 20tyś km i wszystko działa ok.może zajże tam za 10tyś przy kontroli paska która jest przewidziana co 30 tyś. Kiedyś będąc szczęśliwym posiadaczem malucha wymieniałem bardzo dużo części profilaktycznie,a części lekko zużyte odkładałem na półkę jako zapasowe. Okazało się że nigdy ich nie zamontowałem. Także i w audi nie zamierzam stosować rozległej profilaktyki. takie jest moje zdanie, ale odnośnie swojego samochodu decyzję każdy musi podjąć sam, może mnie jest troszkę łatwiej bo nie płacę za naprawy,tylko za części


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 11:01:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 22:41:34
Posty: 29
Cytuj:
wymieniłem hydro te które były słabe

jak sprawdzić popychacze, które podlegają wymianie?
I jeszcze jedno czy olej mineralny to dobry pomysł do tego silnika ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 12:43:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
arturo 1975 napisał(a):
I jeszcze jedno czy olej mineralny to dobry pomysł do tego silnika ?


to bardzo zły pomysł.

do tego silnika potrzebujesz olej spełniający normę 505.00, najlepiej 5w-40.
marka dowolna, byleby był oryginalny [czytaj: nie w cenie okazyjnej zakupiony przez Allegro].
olej idealny to Motul XCESS 8100.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 14:47:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 22:41:34
Posty: 29
Jak sprawdzić popychacze, które podlegają wymianie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 16:46:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 22:41:34
Posty: 29
meszrum ?
Przejechałem na mineralnym 20 000 km na jaki lepiej zmienić na syntetyk czy półsyntetyk przebieg 200 000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 17:03:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
syntetyk.
tak wskazuje producent samochodu, zatem tylko taki olej jest odpowiedni.

z racji konstrukcji tego silnika zaleca się oryginalne, markowe oleje.
najlepszy wg mnie do tego silnika jest oryginalny Motul [taki, jak wskazałem powyżej].

mineralny spuść jutro.


505.00 / 5W-40

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 17:21:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 22:41:34
Posty: 29
dzięki wielkie za informacje meszrum. Może klawiatura mi wreszcie ucichnie.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 20:21:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
arturo 1975 napisał(a):
dzięki wielkie za informacje meszrum. Może klawiatura mi wreszcie ucichnie.
Pozdrawiam!

mogą Ci sie pojawic wycieki w zwiazku z bezmyslnoscia poprzedniego wlasciciela (minerał)u mnie tak wlasnie bylo po zalaniu Motula 8100Xcess ale nie lam sie zlikwidujesz i bedzie ok a na pewno lzej silnikowi i czysciej w bloku!! :diabel: pozdr

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 20:34:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
hydro trudno ocenić wizualnie, ja wymieniam te które są miękkie lub szybko puszczają olej, ale polegam tylko na własnym doświadczeniu więc nie doradzę ci jak to robić, ale jak masz podniesine wałki to wymień wszystkie. Myslę też że w twojej sytuacji sama wymiana oleju może przynieść poprawę, poprostu kiepski olej im wyższa osiąga temperaturę tym jest rzadszy i ma gorsze właściwości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 21:57:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 22:41:34
Posty: 29
Cytuj:
mogą Ci sie pojawic wycieki w zwiazku z bezmyslnoscia poprzedniego wlasciciela (minerał)u mnie tak wlasnie bylo po zalaniu Motula 8100Xcess ale nie lam sie zlikwidujesz i bedzie ok a na pewno lzej silnikowi i czysciej w bloku!! n pozdr

xslawox w których miejscach musiałeś zlikwidować wycieki ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2007 13:32:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
arturo 1975 napisał(a):
Cytuj:
mogą Ci sie pojawic wycieki w zwiazku z bezmyslnoscia poprzedniego wlasciciela (minerał)u mnie tak wlasnie bylo po zalaniu Motula 8100Xcess ale nie lam sie zlikwidujesz i bedzie ok a na pewno lzej silnikowi i czysciej w bloku!! n pozdr

xslawox w których miejscach musiałeś zlikwidować wycieki ?


dekle od zaworow, miska olejowa, zaczelo cieknac po jakichs 2 tysiacach co najgorsze na trasie PL-UK, pewnie wyplukalo troche nalotu po mineralce, poza tym wymieniam olej znow niedlugo (8tys od ostatniej wymiany)coby troche ''wnetrze'' oczyscic, potem juz co jakies 13-14 tysiecy

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2007 14:33:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
xslawox, wymiana oleju sztywno co 12 miesięcy.
przebieg - do 12 000 km.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2007 17:06:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 22:41:34
Posty: 29
Właśnie planowałem wymienić uszczelki pod miską dolną. W tym silniku jeszcze jest miska górna. Jak waszym zdaniem wymienić tą drugą(podobno bierze się ją na pastę uszczelniającą) Czy wymiana uszczelki górnej misy jest skomplikowana?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: