.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 02:31:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5tdi] zamulony jak jest zimny
PostNapisane: 04.lut.2007 15:12:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2006 08:58:56
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Witam!
Moje a6 2.5tdi 150KM QUATTRO tiptronic jak go odpale rano to jest zamulony.Dopiero jak zlapie troche temperatury zaczyna jechac normalnie.
Czy to jest normalne czy jest cos nie tak.Czy wasze auta zachowuja sie tak samo jak sa zimne??/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 15:29:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
tego silnika jak jest zimny to nie wolno sprawdzac czy jest zamulony czy nie bo częste takie próby kończą sie sporymi wydatkami w serwisie.....

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 15:37:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2006 08:58:56
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
ja go nie sprawdzam.tylko jak zaczynam jechac jak jest zimny to jedzie taki zamulony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 16:32:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
na zimnym możesz jeździć do 2500rpm.
ponad tę wartość zaczyna się brak rozsądku [ew. głęboka kieszeń].
2.5TDI przestaje być zimny, jak osiągnie 90*C [płyn/olej].

zmulony? zrób diagnostykę, a dowiesz się, czym jeździsz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 18:30:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2006 08:58:56
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
u mne bardzo dlugo sie nagrzewa.i przewaznie osiaga tylko 90stopni.
ale czy takie zamulenia na zimnym silniku jest normalne.u mnie trawa to kilka minut i jest juz ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 18:30:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2006 08:58:56
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
sorry osiaga nie 90 tylko 80 stopni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 18:40:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
Artur3005 napisał(a):
sorry osiaga nie 90 tylko 80 stopni


Może termostat warto już wymienić ...

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5tdi] zamulony jak jest zimny
PostNapisane: 04.lut.2007 19:16:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Artur3005 napisał(a):
Witam!
Moje a6 2.5tdi 150KM QUATTRO tiptronic jak go odpale rano to jest zamulony.Dopiero jak zlapie troche temperatury zaczyna jechac normalnie.
Czy to jest normalne czy jest cos nie tak.Czy wasze auta zachowuja sie tak samo jak sa zimne??/

Jaki przebieg ma to autko ? Wrzuć na forum komplet logów, wtedy będzimy mogli o czymś konkretnym dyskutować. TDI`ki jak są zimne powinny mieć lepszego kopa niż na rozgrzanym silniku (wyższa dawka rozruchowa).
80 st C na szafie sugeruje niedogrzanie , sprawdź na rozgrzanym motorze co pokazuje grupa 007 (coolant temp.)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 19:19:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2006 08:58:56
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
auto ma przebieg 214tys.skad wziac te logi.jak odczytac te kody


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 19:39:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Artur3005 napisał(a):
skad wziac te logi.jak odczytac te kody


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 20:41:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Panowie !!!
Nie każcie mu robić logów i wrzucać ich na forum, skoro nie może osiągnąć właściwej temperatury do wygenerowania miarodajnych wyników diagnostycznych.
Zrób najpierw porządek z termostatem, kolego (to częsta przypadłość) - najpierw jednak sprawdź wg sugestii baskecika grupę 007 na rozgrzanym motorze.
Jeżeli to termostat - czeka Cię dosyć skomplikowany zabieg, ale możliwy do wykonania (patrz przypadek wowo - dopiero to robił) i sugeruję zakup tylko oryginalnego termostatu w ASO CCCO.
Jazda na niedogrzanym motorze to nic dobrego :/
Jeżeli natomiast osiągniesz właściwą temperaturę do diagnozowania - wrzucaj logi jak najszybciej - meszrum załączył Ci link, gdzie masz rewelacyjnie opisane jak to zrobić - krok po kroku :D

meszrum napisał(a):

2.5TDI przestaje być zimny, jak osiągnie 90*C [płyn/olej].



Mesz, jak to wygląda w Twoim AFB (chodzi mi o temperaturę oleju) - u mnie nie przekracza ona 80*C. Czy to może być zależne od rodzaju lub stopnia zużycia oleju ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 22:07:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Przy obecnych temperaturach też nie przekracza 80*C. Na pewno ma na to również wpływ rodzaj zastosowanego oleju.

aaa już sobie przypomniałem. Na wskaźnikach jest 80* a w bloku 007 około 90* :D


Ostatnio edytowano 04.lut.2007 22:23:05 przez wowo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 22:18:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
Mesz, jak to wygląda w Twoim AFB (chodzi mi o temperaturę oleju) - u mnie nie przekracza ona 80*C. Czy to może być zależne od rodzaju lub stopnia zużycia oleju ?


olej - 90*C niezależnie od pory roku...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 22:27:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wowo napisał(a):
Na wskaźnikach jest 80* a w bloku 007 około 90* :D

Szafa i 007 powinny wskazywac to samo. Pytanie brzmi:
- czy kłamie szafa ?
- czy kłamie czujnik (czujniki) ?, w AFB i pochodnych kiblach chyba sa 2 niezalezne o ile mnie stary RAM nie myli ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 22:36:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carlnova napisał(a):
Mesz, jak to wygląda w Twoim AFB (chodzi mi o temperaturę oleju) - u mnie nie przekracza ona 80*C. Czy to może być zależne od rodzaju lub stopnia zużycia oleju ?


olej - 90*C niezależnie od pory roku...


W logu 007 temperaturę oleju mam 88*C - na szafie wskazówka trochę się wychyla ponad 80*C (podziałka jest co 20*C)
Chyba wszystko jest OK :?: :D
Mam nadzieję, że na Motulu podskoczy o 2*C :diabel:
Zalewamy to cudeńko w przyszłym tygodniu :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 22:51:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
W logu 007 temperaturę oleju mam 88*C - na szafie wskazówka trochę się wychyla ponad 80*C (podziałka jest co 20*C)


carl, to najzupełniej normalne.
wskazówka na zegarach to wskaźnik, a nie miernik.
;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 22:56:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
carlnova napisał(a):
W logu 007 temperaturę oleju mam 88*C - na szafie wskazówka trochę się wychyla ponad 80*C (podziałka jest co 20*C)


carl, to najzupełniej normalne.
wskazówka na zegarach to wskaźnik, a nie miernik.
;)

Mea culpa, sadzilem ze wywód Wowo dotyczy coolant temp. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 00:32:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Chyba jednak najwłaściwszy układ jest wtedy, kiedy temperatura oleju lekko przekracza temperaturę G12 (po jeździe bez "pałowania") :D
:peace:

Obrazek

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 00:33:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
panowie a co jesli coolant nagrzewa sie baaaaaaaaaardzo dlugo (czyt jeszcze bardziej) ale dochodzi do 90* na szafie, czy jakby termostat byl walniety to wogole by tam doszlo, czy moze wlasnie jest walniety dlatego tyle to trwa??

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 06:46:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Trwa dlugo bo do nagrzania jest 10 litrow G12, w porownaniu z groszkami typu AFN to musi trwac troche dluzej. Jezeli osiaga pozadana temperature to nie masz sie czym martwic.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: