.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.maja.2024 21:09:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 23:04:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
baskecik napisał(a):
Zanim po raz kolejny zaczniesz zadymę naucz się czytać ze zrozumieniem.


Wycieczki osobiste, szczególnie na forum o tematyce stricte technicznej, z definicji ignoruję. Jednak tym razem - w drodze wyjątku uprzejmie Cię proszę - wskaż chociaż jedną "zadymę" z moim udziłem, bo czegoś nie kumam ... :/ .

baskecik napisał(a):
Napisałem wyraźnie , że wyjątkiem jest pozostawienie silnika na wolnych obrotach , gdy motor utrzymywany jest na minimalnej dawce, a ty mi wyjeżdzasz z jazdą z górki przez 5 km , gdzie motor jedzie na cut-offie, czyli na dawce równej "0".


Wszystko jedno. Każde 1.9TDi od pierwszego do ostatniego typu, pozostawiony na wolnych obrotach i z włączonym ogrzewaniem 20-21C -> opada z temperatury aż przykro (oczywiście zimą, w lecie "jakoś" mu "idzie"). Mało tego - im nowsza konstrukcja - tym trudniej utrzymać temperaturę roboczą. Czyli nie jest tak jak napisałeś, że 1.9TDi trzyma temperaturę dęba i dlatego uznałem za zasadne to okazać. A jazda z górki -> to poprostu jeszcze lepszy dowód na niedogrzanie silników 1.9 (bez względu na przyczyny niedogrzania).

Jak się to ma do Twojego zdania:
" Analizujemy silniki o mocy co najmniej 150 KM, które są mniej sprawne niż 90 czy 110-konne kible, które to kible na ori termostatach potrafią trzymac 90 st C dęba." - kazdy oceni sam ... .

baskecik napisał(a):
Moje obserwacje silnika AKE z notkiem na kolanie i uważną obserwacją kanału 007 potwierdzają, że trzyma on temperaturę dęba, ale dysputa jak pewnie nie zauważyłeś dotyczy AFB i meszrum wyraźnie odciął ten motor od reszty 2,5 TDI , w czym przyznałem mu rację.


Ależ zauważyłem czego dysputa dotyczy (strasznie jesteś złośliwy -> wyhamuj bo stracisz zdrowie).
Uważnie przeczytałem opinię Meszruma ... i niestety mam silne wrażenie, że jego nowy termostat poprostu szwankuje od początku. Użytkowałem AFB (conajmniej 2 szt.), kilku AKNów i AKE. Każdy - bez wyjątku - wymagał wymiany termostatu ale po tym zabiegu - również bez wyjątku - wszystkie "trzymały" temperaturę aż miło -> w przeciwieństwie do 1.9. Uzupełniająco nawet powiem, że niedostosowanie silników 4-cylindrowych do górskich warunków -> ostatecznie przesądziło o tym, że pożegnałem się z nimi na zawsze (jako użytkownik). Poprostu jestem wybitnie ciepłolubny.

baskecik napisał(a):
Po raz kolejny napiszę: "bez komentarza".


No własnie. Bez komentarza :/ .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 23:09:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tutaj cenna uwaga Waszego Ulubieńca: nowy termostat w AFB ma juz 50 000km.
to chyba wystarczy ;) .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 23:22:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
Wycieczki osobiste, szczególnie na forum o tematyce stricte technicznej, z definicji ignoruję. Jednak tym razem - w drodze wyjątku uprzejmie Cię proszę - wskaż chociaż jedną "zadymę" z moim udziłem, bo czegoś nie kumam ... :/ .

Uprzejmie proszę: 1) Mixolgate. 2) Dyskusja obecna.
Piotruś napisał(a):
Wszystko jedno. Każde 1.9TDi od pierwszego do ostatniego typu, pozostawiony na wolnych obrotach i z włączonym ogrzewaniem 20-21C -> opada z temperatury aż przykro (oczywiście zimą, w lecie "jakoś" mu "idzie"). Mało tego - im nowsza konstrukcja - tym trudniej utrzymać temperaturę roboczą. Czyli nie jest tak jak napisałeś, że 1.9TDi trzyma temperaturę dęba i dlatego uznałem za zasadne to okazać. A jazda z górki -> to poprostu jeszcze lepszy dowód na niedogrzanie silników 1.9 (bez względu na przyczyny niedogrzania).

Przecież napisałem to wyraźnie, że na wolnych obrotach temp spada, napisałem również , ze w czasie jazdy przy sprawnym termostacie temp musi stać dęba i zdanie to podtrzymuję.
Przypadek jaki opisujesz (spadek temp do 80 st C) występuje, ale w 8-10 letnich AFN`ach, w których termostaty straciły swoją prawidłową charakterystykę pracy. Sam to ostatnio przerabiałem.
Polecam ten wątek:
http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=4535
Zapraszam na testy do AFN`a, w którym siedzi nowy oryginalny termostat. Po osiągnięciu 90 st C, będzie trzymał dęba temperaturę. Lapka,interface,i VAG-COM`a udostępnię , podobnie jak samochód. To nie tylko moje doświadczenia.
Piotruś napisał(a):
Ależ zauważyłem czego dysputa dotyczy (strasznie jesteś złośliwy -> wyhamuj bo stracisz zdrowie).

:): Jedynie spostrzegawczy.
Piotruś napisał(a):
Uważnie przeczytałem opinię Meszruma ... i niestety mam silne wrażenie, że jego nowy termostat poprostu szwankuje od początku. Użytkowałem AFB (conajmniej 2 szt.), kilku AKNów i AKE. Każdy - bez wyjątku - wymagał wymiany termostatu ale po tym zabiegu - również bez wyjątku - wszystkie "trzymały" temperaturę aż miło -> w przeciwieństwie do 1.9. Uzupełniająco nawet powiem, że niedostosowanie silników 4-cylindrowych do górskich warunków -> ostatecznie przesądziło o tym, że pożegnałem się z nimi na zawsze (jako użytkownik). Poprostu jestem wybitnie ciepłolubny.

Jestem w stanie wysnuć wniosek że jeździłeś niedogrzanymi R4 na własną prośbę. Do niedawna sam nie doceniałem oryginalnych termostatów ... objawy były identyczne, powtórzę po raz n-ty że silnik ze sprawnym termostatem i załozonymi wszystkimi osłonami musi trzyąc 90 st C.

Czekamy zatem na opinię meszruma.
Niemniej nadal uważam , że nie czytasz ze zrozumieniem i prowokujesz, nie jest to tylko moja opinia wśród modów :/

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 23:22:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
tutaj cenna uwaga Waszego Ulubieńca: nowy termostat w AFB ma juz 50 000km.
to chyba wystarczy ;) .


Drogi Ulubieńcu :P :peace:
Twoje poniższe zdanie:
"obserwując AFB ze sprawnym [nowym, po wymianie rozrządu]" zasugerowało mi pomiary wykonane bezpośrednio po wymianie termostatu :D .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 23:26:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Właśnie ktoś kiedyś pisał o długim rozgrzewaniu 2.5 tdi, przy np. vw polo 1.4 mpi to rzeczywiście długo się grzeje , ale w stosunku do porzecznych 1.9 tdi AGR, AHF, ASV itd to nagrzewa się jak wspomniana polówka. Według mnie 1.9 jest sprawniejszy a co za tym idzie zimniejszy i oszczędniejszy i vw wiedząc o tym nawet go wspomaga dodatkowym podgrzewaniem 3-ma świeczkami w korpusie termostatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 23:29:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
maxtdi napisał(a):
Właśnie ktoś kiedyś pisał o długim rozgrzewaniu 2.5 tdi, przy np. vw polo 1.4 mpi to rzeczywiście długo się grzeje , ale w stosunku do porzecznych 1.9 tdi AGR, AHF, ASV itd to nagrzewa się jak wspomniana polówka. Według mnie 1.9 jest sprawniejszy a co za tym idzie zimniejszy i oszczędniejszy i vw wiedząc o tym nawet go wspomaga dodatkowym podgrzewaniem 3-ma świeczkami w korpusie termostatu.

3 świeczki w korpusie montowane były jako opcja dodatkowa. Mają za zadanie szybsze dobrzewanie małego obiegu - albowiem priorytetem jest ogrzanie wnętrza - nie silnika :)
Przy okazji - nagrzanie AFN`a przy temp 0 st C do 90 st C (mierzone w 007) wymaga przejechania 7 km z prędkością ok 80 km/h a stylem dziadkowym - 2 km więcej.
Chyba nakręcę kolejny film, skończymy w ten sposób z niedomówieniami.

PS: Senior meszrum , zmieńcie termostat na nowy zakupiony u Idczaka, skoro ma najechane 50 kkm, pewnie zdechł , wtedy będzie jasne, czy twoja padaka jest pechowa ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 23:49:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Niezupełnie tak jest ,dlatego piszę POPRZECZNE na pompie nowej generacji AGR itd. Te miały to w serii. Pompowtryski mają opcjonalnie jeszcze jeden paten na dogrzewanie też elektryczny. To co piszesz to prawda z tym że szybsze grzanie wnętrza wiąże się z ze wzrostem temp na silniku chyba że się grzeje samym webastem to chyba logiczne. Właśnie mi się przypomniało że stary sprawny 1Z w audi B4 puszcza gorące powietrze z dysz po 1,5 km nie mając tego patentu, co ciekawe w golfie 3 z tym motorem już tego się tak nie odczuwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 23:49:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
chyba nic nie wniosę mądrego, poczet wyczerpał temat w zupełności.
gwoli uściślenia nakreślę jedynie, iż w tak zwanym cyklu miejskim termostat pełni swą rolę sprawiedliwie [89-91]. jak zauważyłem powyżej, wahnięcia zauważone zostały na autostradzie [piszę to słowo z niekłamaną dumą lecz również domieszką zażenowania].
mniemam, iż termostat w lśniącym AFB funkcjonuje prawidłowo.

co innego AYM - trzyma sztywno 73*C :): ... klasa sama dla siebie.
dogrzewam go, zimą, termoforem [ ;) ] i mam w planach dociągnąć do wymiany rozrządu oraz zderzaka* wraz z błotnikiem*...

*tak, tak - dzwonnicjusz-śniegowiec - na szczęście kosmetyczny.


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 23:57:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
maxtdi napisał(a):
Niezupełnie tak jest ,dlatego piszę POPRZECZNE na pompie nowej generacji AGR itd. Te miały to w serii. Pompowtryski mają opcjonalnie jeszcze jeden paten na dogrzewanie też elektryczny. To co piszesz to prawda z tym że szybsze grzanie wnętrza wiąże się z ze wzrostem temp na silniku chyba że się grzeje samym webastem to chyba logiczne. Właśnie mi się przypomniało że stary sprawny 1Z w audi B4 puszcza gorące powietrze z dysz po 1,5 km nie mając tego patentu, co ciekawe w golfie 3 z tym motorem już tego się tak nie odczuwa.

Odnośnie B4 1Z niestety moje ( i nie tylko) smutne doświadczenia wskazują że można się w nim zimą nabawić reumatyzmu. Co prawda puszcza on ciepłe powietrze dość szybko , tak jak napisałeś, ale nagrzanie kabiny graniczy z cudem ... to jest supersprawny silnik - stety i niestety :(

@ meszrum, twój AYM ... fix it ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 00:18:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
baskecik napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Wycieczki osobiste, szczególnie na forum o tematyce stricte technicznej, z definicji ignoruję. Jednak tym razem - w drodze wyjątku uprzejmie Cię proszę - wskaż chociaż jedną "zadymę" z moim udziłem, bo czegoś nie kumam ... :/ .

Uprzejmie proszę: 1) Mixolgate. 2) Dyskusja obecna.


Słabo ... .
1. Mixolgate -> po pierwszych aluzjach z Twojej strony wycofałem się z "dyskusji" od razu i bez jakiegokolwiek "rewanżu" (wróciłem dopiero w kwestiach merytorycznych). Po drugie - ciągle podtrzymuję własną opinię (korekcje na poziomie 0.08 -> 0.00 -> -0.08 w silniku z przebiegiem 160000km -> to raczej nie przypadek... ) .

Obrazek

2. Dyskusja obecna -> zareagowałem faktycznie nieco "agresywnie" ale to również nie jest przypadkowe (czytaj: mixolgate), że tak reaguję własnie na Twoje (i tylko Twoje) "hipotezy". A ponieważ nie tylko ja tak reaguję, to ... .

baskecik napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Wszystko jedno. Każde 1.9TDi od pierwszego do ostatniego typu, pozostawiony na wolnych obrotach i z włączonym ogrzewaniem 20-21C -> opada z temperatury aż przykro (oczywiście zimą, w lecie "jakoś" mu "idzie"). Mało tego - im nowsza konstrukcja - tym trudniej utrzymać temperaturę roboczą. Czyli nie jest tak jak napisałeś, że 1.9TDi trzyma temperaturę dęba i dlatego uznałem za zasadne to okazać. A jazda z górki -> to poprostu jeszcze lepszy dowód na niedogrzanie silników 1.9 (bez względu na przyczyny niedogrzania).

Przecież napisałem to wyraźnie, że na wolnych obrotach temp spada, napisałem również , ze w czasie jazdy przy sprawnym termostacie temp musi stać dęba i zdanie to podtrzymuję.
Przypadek jaki opisujesz (spadek temp do 80 st C) występuje, ale w 8-10 letnich AFN`ach, w których termostaty straciły swoją prawidłową charakterystykę pracy.


1. Dobrze - niech będzie, że to ja mam wybitnego pecha i w żadnym 1.9TDi nie miałem dobrego termostatu (nawet po wymianie na nowy oraz w Passacie z AFNem, którego odbierałem osobiście od dealera - niestety zimą, przez co straciłem do niego przekonanie zanim dojechałem do domu).
150 konna Cupra (praktycznie nowa) miewała kłopoty z temperaturą nawet latem ... . OK - mój straszny pech ... .

2. Faktycznie - napisałeś, że na wolnych obrotach temperatura opada. Jednak napisałeś też, że 1.9 utrzymuje temperaturę bardziej stabilnie od V6. A to zwykły fałsz i właśnie dlatego "zaprotestowałem" ... . Być może nieco za ostro ale to nie ja we wcześniejszym zdaniu napisałem, żeby nie propagować niesprawdzonych opinii ... .

baskecik napisał(a):
Sam to ostatnio przerabiałem.
Polecam ten wątek:
http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=4535
Zapraszam na testy do AFN`a, w którym siedzi nowy oryginalny termostat. Po osiągnięciu 90 st C, będzie trzymał dęba temperaturę. Lapka,interface,i VAG-COM`a udostępnię , podobnie jak samochód. To nie tylko moje doświadczenia.


Ja polecam Ci testy Twojego nowego termostatu przy temperaturze -10C (lub niższej) oraz włączonym ogrzewaniu (20-21C). W takich warunkach (na biegu jałowym), nawet gdybyś swój nowy termostat zaspawał na całym obwodzie -> szybciutko się dowiesz jak można zmarznąć ... . Rzecz calkowicie obca w silnikach V6 ... .
Ja rozumiem, że sprawność cieplna silnika i te sprawy ale dla mnie nie do zaakceptowania ... .

baskecik napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Uważnie przeczytałem opinię Meszruma ... i niestety mam silne wrażenie, że jego nowy termostat poprostu szwankuje od początku. Użytkowałem AFB (conajmniej 2 szt.), kilku AKNów i AKE. Każdy - bez wyjątku - wymagał wymiany termostatu ale po tym zabiegu - również bez wyjątku - wszystkie "trzymały" temperaturę aż miło -> w przeciwieństwie do 1.9. Uzupełniająco nawet powiem, że niedostosowanie silników 4-cylindrowych do górskich warunków -> ostatecznie przesądziło o tym, że pożegnałem się z nimi na zawsze (jako użytkownik). Poprostu jestem wybitnie ciepłolubny.

Jestem w stanie wysnuć wniosek że jeździłeś niedogrzanymi R4 na własną prośbę. Do niedawna sam nie doceniałem oryginalnych termostatów ... objawy były identyczne, powtórzę po raz n-ty że silnik ze sprawnym termostatem i załozonymi wszystkimi osłonami musi trzyąc 90 st C.


W jeździe owszem - trzyma i jako-tako ogrzewa kabinę. Parę minut w korku lub postój na parkingu -> i klapa. Aha - wyciągasz błędne wnioski -> w starszych 1.9 (i 2.5) eksploatację zaczynałem od wymiany termostatu, w nowszych załatwiałem to w ramach gwarancji. Niestety - zawsze bez oczekiwanej poprawy.

baskecik napisał(a):
Czekamy zatem na opinię meszruma.
Niemniej nadal uważam , że nie czytasz ze zrozumieniem


Niech Ci będzie ... . Teraz dobrze ?

baskecik napisał(a):
i prowokujesz, nie jest to tylko moja opinia wśród modów :/


A to co miało być ?! Demonstracja własnej bezsilności czy próbujesz wzmocnić się cudzym autorytetem ?! Żenujące ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 08:19:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jestem około tygodnia po wymianie termostatu i faktycznie temperatura stoii jak drut 90*C. W obecnych temperaturach (poranek -5*C) nie ważne, czy jade, czy stoję z włączonym ogrzewaniem temperatura rośnie do 90*C (oczywiście w czasie jazdy dużo szybciej) Jak już osiągnie 90*C wskazówka ani drgnie.

Piotruś napisał:
Cytuj:
Po drugie - ciągle podtrzymuję własną opinię (korekcje na poziomie 0.08 0.00 -0.08 w silniku z przebiegiem 160000km to raczej nie przypadek... ) .

Może się nie znam, ale takie korekcje wyszły mi w aucie z 280tys.km. przebiegu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 11:20:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
2. Dyskusja obecna -> zareagowałem faktycznie nieco "agresywnie" ale to również nie jest przypadkowe (czytaj: mixolgate), że tak reaguję własnie na Twoje (i tylko Twoje) "hipotezy". A ponieważ nie tylko ja tak reaguję, to ... .

Agresywne reakcje to oznaka wspomnianej przez Ciebie słabości, szkoda, bo wystarczy podyskutować.
Piotruś napisał(a):
1. Dobrze - niech będzie, że to ja mam wybitnego pecha i w żadnym 1.9TDi nie miałem dobrego termostatu (nawet po wymianie na nowy oraz w Passacie z AFNem, którego odbierałem osobiście od dealera - niestety zimą, przez co straciłem do niego przekonanie zanim dojechałem do domu).
150 konna Cupra (praktycznie nowa) miewała kłopoty z temperaturą nawet latem ... . OK - mój straszny pech ... .

Dlatego właśnie niegdy nie spuszczam auta z oka pozostawiając je u mechaników, skoro wyjechałeś od mechanika a silnik nadal się nie dogrzewał, wypada mi tylko współczuć.
Piotruś napisał(a):
2. Faktycznie - napisałeś, że na wolnych obrotach temperatura opada. Jednak napisałeś też, że 1.9 utrzymuje temperaturę bardziej stabilnie od V6. A to zwykły fałsz i właśnie dlatego "zaprotestowałem" ... . Być może nieco za ostro ale to nie ja we wcześniejszym zdaniu napisałem, żeby nie propagować niesprawdzonych opinii ... .

Znów wciskasz mi w usta słowa, których nie wypowiedziałem ... :/ Nie czytasz ze zrozumieniem i prowokujesz kłótnie.
Piotruś napisał(a):
Ja polecam Ci testy Twojego nowego termostatu przy temperaturze -10C (lub niższej) oraz włączonym ogrzewaniu (20-21C). W takich warunkach (na biegu jałowym), nawet gdybyś swój nowy termostat zaspawał na całym obwodzie -> szybciutko się dowiesz jak można zmarznąć ... . Rzecz calkowicie obca w silnikach V6 ... .
Ja rozumiem, że sprawność cieplna silnika i te sprawy ale dla mnie nie do zaakceptowania ... .

Przecież pisałem już 3-krotnie, że na wolnych obrotach temp. spada, ile razy jeszcze to powtórzysz ?

Piotruś napisał(a):
W jeździe owszem - trzyma i jako-tako ogrzewa kabinę. Parę minut w korku lub postój na parkingu -> i klapa. Aha - wyciągasz błędne wnioski -> w starszych 1.9 (i 2.5) eksploatację zaczynałem od wymiany termostatu, w nowszych załatwiałem to w ramach gwarancji. Niestety - zawsze bez oczekiwanej poprawy.

Po wymianie termostatu nie zauważyłem żadnych problemów z ogrzewaniem kabiny. Najniższa temp przy jakiej testowałem to -8 st C, jazda po Łodziw korkach oraz wyjazd za Łódź ok 70 km - żadnych problemów i 90-92 st C na 49 non-stop. Podobne opinie pojawiają się w watku do którego link Ci podałem.

Piotruś napisał(a):
A to co miało być ?! Demonstracja własnej bezsilności czy próbujesz wzmocnić się cudzym autorytetem ?! Żenujące ... .

Bez komentarza po raz trzeci :/
Po lekturze ostatniego twojego posta uważam że świadomie prowokujesz kłótnie , a bierze się to z faktu , że nie czytasz ze zrozumieniem.
Prowokacje i agresywne zachowania nie są tutaj mile widziane.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 07.lut.2007 11:25:33 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 11:23:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
Może się nie znam, ale takie korekcje wyszły mi w aucie z 280tys.km. przebiegu :D


wowo, w tych silnikach zbyt dobre parametry zawsze oznaczają bardzo poważną usterkę. :diabelek:
w tych konstrukcjach ciągle coś musi być popsute. :diabelek:

dlatego zbyt dobre korekcje mogą oznaczać zgon 3/4 osprzętu silnika... :diabelek:
[a w szczególności wtryskiwacza sterującego]

już po Tobie. :diabelek:

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 11:28:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wowo napisał(a):
Jestem około tygodnia po wymianie termostatu i faktycznie temperatura stoii jak drut 90*C. W obecnych temperaturach (poranek -5*C) nie ważne, czy jade, czy stoję z włączonym ogrzewaniem temperatura rośnie do 90*C (oczywiście w czasie jazdy dużo szybciej) Jak już osiągnie 90*C wskazówka ani drgnie.

Piotruś napisał:
Cytuj:
Po drugie - ciągle podtrzymuję własną opinię (korekcje na poziomie 0.08 0.00 -0.08 w silniku z przebiegiem 160000km to raczej nie przypadek... ) .

Może się nie znam, ale takie korekcje wyszły mi w aucie z 280tys.km. przebiegu :D

Masz jakieś informacje, czy wtryskiwacze w twoim silniku były wymieniane, a tekże czy poprzednik stosował jakieś uszlachetniacze czy np Mixol ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 13:32:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nie wiem nic. Auto przyjechało z Francji. W dokumentacji jest troche faktur no kosmiczne kwoty.
Co do logów, to co człowiek, to opinia. Dobre źle, złe jeszcze gorzej :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 14:12:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wowo napisał(a):
Nie wiem nic. Auto przyjechało z Francji. W dokumentacji jest troche faktur no kosmiczne kwoty.
Co do logów, to co człowiek, to opinia. Dobre źle, złe jeszcze gorzej :/

Wypowiedź meszruma portaktuj w kategorii żartu sytuacyjnego ;)
Zresztą wstawił emotki ;)
Silnik masz zdrowy a przynajmniej jego część związaną z układem wtryskowym :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 15:05:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kurde, jak miałem AAH to był spokój. Zadnych logów, pomp wtryskowych itp. Lało sie PB i w droge.
W TDI na razie, wszystkiego ucze sie od zera i chyba za bardzo biore do bani :D i przejmuje się na wyrost.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 17:12:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Autko masz zdrowe, uszy do góry, lej dobre paliwko, zmieniaj porządne oleje i będziesz zadowolony ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 18:43:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
baskecik napisał(a):
Prowokacje i agresywne zachowania nie są tutaj mile widziane.


Piękna i słuszna pointa. Gdybyś zechciał się zastosować -> byłoby jeszcze lepiej.
[w tym i wielu innych wątkach]

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 00:08:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
baskecik napisał(a):
Prowokacje i agresywne zachowania nie są tutaj mile widziane.


Piękna i słuszna pointa. Gdybyś zechciał się zastosować -> byłoby jeszcze lepiej.
[w tym i wielu innych wątkach]

OT: Jako zwykły użytkownik forum od tej chwili ignoruję twoje wypowiedzi.
Jako mod, ostrzegam przed prowokowaniem i wszczynaniem flamewars.
Tutaj również apeluję do wszystkich forumowiczów o spokój oraz kulturalną polemikę. :!!: NIe pozwólmy, aby prywatne wycieczki zapaskudzały merytoryczne treści.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: