.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 05:39:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 Quattro] Silnik 2,5 tdi
PostNapisane: 05.lut.2007 19:02:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Witam .Dzisiaj podczas normalnej jazdy silnik zgasł i to przy wyprzedzaniu /było nawet trochę niebezpiecznie/i niechce odpalić . Niby wszystko w porządku komputer w normie OK a auto nie pali .DO tej pory wszystko było ok auto chodziło i nagle stop. Moze jakieś sugestie co to może być ?Pozdrawiam. Jeszcze dodam że to stało się pierwszy raz.

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 19:08:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Przykra sprawa ale tak kończy żywot VP44. :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 19:12:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
A można trochę dokładniej co to jest VP44 i oco to chodzi

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 19:15:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
VP44 to pompa paliwowa marki Bosch.
Jozef wskazał na najbardziej prawdopodobna przyczyne.

naprawa elektroniki w Nadarzynie, to koszt circa 2500pln.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 19:15:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Z 3tys zł trza bedzie wyłożyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 19:30:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
A możę ktoś wie gdzie to można zrobić w okolicach Rzeszowa

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 20:50:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
FIBA napisał(a):
A możę ktoś wie gdzie to można zrobić w okolicach Rzeszowa


...w Nadarzynie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 Quattro] Silnik 2,5 tdi
PostNapisane: 05.lut.2007 21:22:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
FIBA napisał(a):
Witam .Dzisiaj podczas normalnej jazdy silnik zgasł i to przy wyprzedzaniu /było nawet trochę niebezpiecznie/i niechce odpalić . Niby wszystko w porządku komputer w normie OK a auto nie pali .DO tej pory wszystko było ok auto chodziło i nagle stop. Moze jakieś sugestie co to może być ?Pozdrawiam. Jeszcze dodam że to stało się pierwszy raz.


Nie wiem czy warto się bawić w naprawę tej pompy ery kosmicznej. Ja bym kupił używkę lub nową na gwarancji:
http://www.allegro.pl/item160798867_now ... skoda.html

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 22:07:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Może masz rację ale najpierw muszę dokładnie zdjagnozować czy to napewno pompa i wolałbym dac 2500 za nową niż używkę za 1500. Jutro laweta ido mechanika potem diagnoza i zobaczymy. Ale miałem 6 merców i w żadnym nie robiłem pompy a przebiegi w setkach km atu 249 tyś i kicha i co ztego że quattro iże.webasto że,pompowane zawieszenie że, skóra że, boze że ,xenon iże, navi ityśiąc innych pierdół .

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 22:26:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
FIBA napisał(a):
Może masz rację ale najpierw muszę dokładnie zdjagnozować czy to napewno pompa i wolałbym dac 2500 za nową niż używkę za 1500. Jutro laweta ido mechanika potem diagnoza i zobaczymy. Ale miałem 6 merców i w żadnym nie robiłem pompy a przebiegi w setkach km atu 249 tyś i kicha i co ztego że quattro iże.webasto że,pompowane zawieszenie że, skóra że, boze że ,xenon iże, navi ityśiąc innych pierdół .


Każdy wie, ze 2.5TDi V6 na polskim paliwie to przysłowiowy "kanał". Bosch coś spieprzył i złej jakości paliwo te pompy "zabija".
Myślę, że nowa pompa kosztuje coś ok. 8tys PLN. Podejrzewam, że za te 1,5- 2,5 tys pln dostaniesz sprawną pompę ale za to gwarancją. Naprawa to też jakieś rozwiązanie, ale tak jak mówią koledzy, technologie są "kosmiczne" i nieziemskie, zdecydowanie na pograniczu czarnej magii. Panowie w serwisach całe życie się tej profesji uczyli stąd też naprawa dużo kosztuje.

A tak z innej beczki. Nie wiem czy w tych silnikach jest elektrozawór paliwa. Kiedyś mi też tak auto gasło, a to taka pierdoła...

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 22:39:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2003 16:15:12
Posty: 33
Lokalizacja: Sosnowiec - Kraków
Moj kolega tez załatwił pompe paliwa w vektrze 1,9 tdi
Przyczyna: ( pierdoła ) uszczelki pod pompowtryskiwaczami co powodowało ze paliwo powoli splywało przez nac az nad ranem prze pierwsze kilka chwil pompa pracowala na sucho podczas odpalania.. i tak wiele wiele razy az w koncu umarła..
Wiec jezeli wasz tdi nie pali od pierwszej kopki to reagójcie na to odrazu.
Panowie w serwisie powiedzilei mu 10 tys...
ostatecznie zregenerował ja za 2 tys

Teraz juz zwraca uwage czy auto zapala mu odrazu

_________________
<b>Zydor AUDI</b> 100 c4 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 22:45:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Zydor napisał(a):
Moj kolega tez załatwił pompe paliwa w vektrze 1,9 tdi


W vectrach nie ma silnika 1.9tdi. Były chyba silniki isuzu 1.7 td intercooler a potem chyba jakieś DTI.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 23:07:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Ale ten palił na dotyk ale żeby tak pompa siadła od razu to copśnie tak przeciesz nie zepsuła się tak moment a ja nic ale to nic nie czułem że, jest coś nie tak.Możliwe że to coś z elektroniki bo mechanika nie psuje się po cichu i tak nagle.No ale niem co rozrzalać sie nad rozlanym mlekiem .

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 23:10:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
FIBA napisał(a):
Ale ten palił na dotyk ale żeby tak pompa siadła od razu to copśnie tak przeciesz nie zepsuła się tak moment a ja nic ale to nic nie czułem że, jest coś nie tak.Możliwe że to coś z elektroniki bo mechanika nie psuje się po cichu i tak nagle.No ale niem co rozrzalać sie nad rozlanym mlekiem .


Sprawdź pierdołę pt. elektrozawór. To jest taki magnesik, który się podnosi gdy pójdzie zasilanie ze stacyjki. Jeśli jest uszkodzony to pompa nie dostaje paliwa i być może masz dokładnie to co masz. Mogła się uszkodzić również elektronika z pompy, podobno się coś przegrzewa...taka opcja też może być.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 23:13:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
kosma_sz napisał(a):
Zydor napisał(a):
Moj kolega tez załatwił pompe paliwa w vektrze 1,9 tdi


W vectrach nie ma silnika 1.9tdi. Były chyba silniki isuzu 1.7 td intercooler a potem chyba jakieś DTI.


A co ma piernik do wiatraka.Vectra to nie Audi.

W silniku 2.5TDi wystarczy byle głupota (np brak ładowania) i pompa idzie się paśc.
Proponuję omijać te jednostki z daleka.....chyba ze nie ma sie co z pieniędzmi robić. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 23:17:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
ADAM 12 napisał(a):

W silniku 2.5TDi wystarczy byle głupota (np brak ładowania) i pompa idzie się paśc.
Proponuję omijać te jednostki z daleka.....chyba ze nie ma sie co z pieniędzmi robić. :/



Adaś :diabel:
Znowu ranisz serca wszystkich kolegów z 2,5 TDi :506:

@FIBA - głowa do góry :D
będzie jak z moim tipem (kiedy mi pomogłeś) - mała pierdółka i zaraz będziesz się znowu cieszył autem

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 05.lut.2007 23:20:24 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 23:18:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Myślę może jest jakaś iskierka nadzieji że to nie dokonca pompa tylko jej osprzęt elektryczny.Najtrudniej znaleść usterkę . A jeszcze jedno czy da sie podpiąć kompa jak nie chodzi silnik?

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 23:23:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
carlnova napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):

W silniku 2.5TDi wystarczy byle głupota (np brak ładowania) i pompa idzie się paśc.
Proponuję omijać te jednostki z daleka.....chyba ze nie ma sie co z pieniędzmi robić. :/



Adaś :diabel:
Znowu ranisz serca wszystkich kolegów z 2,5 TDi :506:


carl :diabel: Powiem krótko.

Kiedyś nie bardzo wierzyłem że te silniki sa tak mocno skaleczone i drogie w eksploatacji. Mój znajome mechanik strasznie nazekał (a z drugiej strony chyba nie bo okazały sie zyłą złota) że sa to bardzo awaryjne jednostki.Nie wierzyłem w to.
Do czasu gdy jak grzyby po deszczu ukazały sie na forum tematy dotyczące tych silników.

Teraz nie mam watpliwośći. Jeśli ktos pyta czy polecam 2,5TDI V6, odpowiedź jest prosta ..... nie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 23:23:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
FIBA napisał(a):
Myślę może jest jakaś iskierka nadzieji że to nie dokonca pompa tylko jej osprzęt elektryczny.Najtrudniej znaleść usterkę . A jeszcze jedno czy da sie podpiąć kompa jak nie chodzi silnik?


Bez problemów...
Właśnie powinieneś odczytać chociaż kody błędów, jeżeli jakiekolwiek zapisały się w pamięci ECU
Głowa do góry, FIBA, będzie OK :D :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 23:23:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, odczytasz błędy po włączeniu zapłonu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: