.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 16:57:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakupiłem A3 co dalej:rozrząd,jaki olej,inspekcjia
PostNapisane: 14.lut.2007 19:26:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 20:56:31
Posty: 12
Lokalizacja: Klucze/Malopolska
witam.Kupiłem A3 196 rok 1,8 benz typ silnika AGN
1.Mam do roboty rozrząd.Czy jest on wymienialny w warunkach warsztatowych czy są jakieś problemy czy tylko AUDI Service.Może macie doświadczenie.Mile widziany opis co i jak nawet z fotkami.
2.Jaki olej przy przebiegu 109 tyś.Czy trzeba coś kasować, jakąs pamięć
3.Świeci mi servis,inspekcja prawdopodobnie olejowa.Jak to pokasować
4.Dajcie jakiegoś linka "sam naprawiam a3"
5.Jaki powinienem mieć kluczyk z pilotem centralnego czy zwykły bez żadnych przycisków.Dodam że kluczyki mam 3 ale znajomy mi mówił że on w a3 miał zamykanie auta z pilota w kluczyku.Może zależało to od wersji
Całkeim inna jazda jak człowiek przesiądzie się z VW Golf III na AUDI.Rewelacjia :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 20:05:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Ad 1. Pasek+rolka+pompa wodna+napinacz hydrauliczny do wymiany koniecznie!!! (albo będziesz żałował) Roboty jest umiarkowanie dużo i umiarkowanie trudna. Jak najbardziej wykonalna.
Ad 2. 109 tyś w 11 lat chyba sam w to nie wierzysz. Olej polecam syntetyczny mimo przebiegu.
Kasowanie insp znajdziesz na forum. Poszukaj. Powinna zadziałać kombinacja z przyciskami.
Kluczyk masz odpowiedni :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 20:12:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 20:56:31
Posty: 12
Lokalizacja: Klucze/Malopolska
Dodam że auto z książką serwisowa, do końca pieczątki od I właściciela, srodek nie wytyrany jak nowy kierownica jak nowa tak więc w przebieg wierzę.
Kluczyk mam zwykły bez żadnych przycisków czy to jest ten.
W golfie kasowałem inspekcję przyciskami ,czyli tu powinno byc podobnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 22:24:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Poszukaj na forum tak jak ci kolega radzi, przyciskami zawsze sie da tylko ze wtedy przechodzisz ze zmiennego terminu przegladow na z gory okreslony (10000km). Dlatego polecam kasowanie VAGiem, przy okazji robisz check w poszukiwaniu bledow - zycze ci zeby bylo ich jak najmniej.
Kto wie moze przebieg prawdziwy (jak dla mnie krecony), mozesz to sprawdzic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 23:41:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 20:56:31
Posty: 12
Lokalizacja: Klucze/Malopolska
Sprawdzić sie juz nie da dzwoniłem do dwóch serwisów w sosnowcu i Katowicach.Od ! stycznia mają zakaz.Będąc drugim właścicielem i widząc jak autko wygląda w środku myślę że ok ale no cóż może i kręcony ale sami wiecie że każdy myśli że kupił to co mu się marzyło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 11:04:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Mozna tez sprawdzic (chyba ze ktos byl na tyle dokladny i rowniez zadbal o ten szczegol) w sterowniku silnika, tam rowniez zapisuje sie przebieg z granica bledu 5% (czyli calkiem dokladnie, szczegolnie przy malych przebiegach). Ale nie zawracaj sobie tym glowy, co da ci ze teraz sprawdzisz przebieg, juz kupiles - pozostaje sie cieszyc swietnym autkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 18:29:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 20:56:31
Posty: 12
Lokalizacja: Klucze/Malopolska
Powiedzcie mi o co chodzi z tym napinaczem hydraulicznym.W serwisie powiedzieli mi ze kpl rozrządu to pasek rolka i napinacz.Dodatkowo trzeba pompe wody i uwaga napinacz hydrayliczny.Gdzie on jest bo juz sam nie wiem.Dodam ze kpl rozrządu w ASO to koszt w granicach 650zł z pompą a ten napinacz hydrauliczny to koszt az 320zł.?
Ja to zrozumiałem tak ze jest pasek rolka prowadząca rolka napinająca i dodatkowy ten hydrauliczny.Ale gdzie on siedzi.Czy ten hydrauliczny napina pasek alternatora.Z tego co mi powiedzieli w serwisie ten hydrauliczny jak sie go raz poluzuje to on sie niszczy i nie ma opcji go znowu założyć czyli należy on do grupy rozrządu.

Dodatkowe pytanko czy w audi a3 zegary powinny się świecić po przekręceniu stacyjki bo ja tak mam czy tylko po światłach.

Dajcie jakieś konkretne rady co do rozrządu jak i na co uważać, nie będe tego robił sam mam w rodzinie mechaniora i bede robił z nim ale audi nie znam i moze trzeba na coś uważać .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 21:54:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2006 22:07:51
Posty: 100
Lokalizacja: Łódź
Brysiu napisał(a):
Powiedzcie mi o co chodzi z tym napinaczem hydraulicznym.W serwisie powiedzieli mi ze kpl rozrządu to pasek rolka i napinacz.Dodatkowo trzeba pompe wody i uwaga napinacz hydrayliczny.Gdzie on jest bo juz sam nie wiem.Dodam ze kpl rozrządu w ASO to koszt w granicach 650zł z pompą a ten napinacz hydrauliczny to koszt az 320zł.?
Ja to zrozumiałem tak ze jest pasek rolka prowadząca rolka napinająca i dodatkowy ten hydrauliczny.Ale gdzie on siedzi.Czy ten hydrauliczny napina pasek alternatora.Z tego co mi powiedzieli w serwisie ten hydrauliczny jak sie go raz poluzuje to on sie niszczy i nie ma opcji go znowu założyć czyli należy on do grupy rozrządu.

Dodatkowe pytanko czy w audi a3 zegary powinny się świecić po przekręceniu stacyjki bo ja tak mam czy tylko po światłach.

Dajcie jakieś konkretne rady co do rozrządu jak i na co uważać, nie będe tego robił sam mam w rodzinie mechaniora i bede robił z nim ale audi nie znam i moze trzeba na coś uważać .


Napinacz jest do paska wieloklinowego z regóły razem z tłumikiem drgań czyli takim krótkim amortyzatorkiem olejowym. Mam takie coś w dobrym stanie razem z łożyskiem oddam za 100. Lepiej wyminić oszczędność na rozrządzie to głupota

_________________
Jak tak to tak jak nie to nie
Było A3 8L 5D 1,9 ASV
Jest E91 Touring 163km
VW CC 170km DSG
Będzie B8 Quattro :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: