.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 19:27:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S4 C4 4.2 ABH] wielki problem
PostNapisane: 14.lut.2007 18:28:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Od jakiegoś tygodnia z samochodem zaczęło się dziać coś dziwnego. To znacze jak dodawałem gazu to obroty nie dochodziły już do końca tylko9 gdzieś tak do 4000rpm, po kilku jazdach testowych dochodziło już tylko do 3000rpm.Więc pojechałem na vag-a chłopinka mi powiada czyjnik położenia wału. Więc kupiłem założyłem i to samo tylko że obroty dochodziły już do 2000rpm jade do chłopa jeszcze raz wyszło że czujnik obrotów wału ok zakupiłem założyłem i co . To samo tylko że kilka razy dodałem gazu tak mocniej i mam tylko wolne obroty i nic poz tym. Do gościa już nie pojade bo troche ciężko na wolnych obrotach jeździć, sprawdziłem kodami błyskowymi i wychodzi błąd 2121 w knidze pisząże może to być jakieś gówno od wolnych obrotów ale jest też napisane jako kod alternatywny że jakiś nastawnik zapłonu czy jakoś tak. Pompa paliwa sprawdzana bo już myślałem że nie daje rady ale i tak jak prze3łęcze na gaz to się dzieje to samo. Prosił bym o pomoc bo niemam pojęcia za co się zabrać,a do żeadnego magika nie zaprowadze bo jak pytałem to zaden nie miał nic do czynienia z silni8kiem V8.A ASO odpada z wiadomych względów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 19:47:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
Może katalizatory zapchane? ( Jeśli masz:) ) Daj znać co to było gdy opanujesz sprawę.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 20:20:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
w silnikach benzynowych(nie wiem czy we wszystkich) vag pokazuje jako usterkę brak impulsów z czujnika połozenia wału lub halla,ale wtedy gdy silnik nie pracuje i tych impulsów nie ma,jak uruchomić silnik usterka znika samoistnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 20:48:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
2121 to czujnik zamknięcia przepustnicy

kod który zawsze może być przy zgaszonym silniku to czujnik prędkości
obrotowej silnika

błąd czujnika wału jeżeli jest sporadyczny to można olać

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 21:03:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Wszystkie testy vag-iem były na uruchomionym silniku.
Według tej strony
http://www.obd-2.de/tech_obd1-audi.html kod 2121 to coś z włącznikiem układu biegu jałowego(przynajmniej tak to sobie zrozumiałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 21:06:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
uwazam też że pomsł adrian_a8 odośnie kata


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 21:23:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Czy istnieje jakaś możliwość sprawdzenia katów bez wycinania ich. Bo nie zabardzo mi się widzi wypierdzielenie ich. Jestem zdanie że fabryki w tym modelu poprwaiać nie trzeba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 21:40:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
przy zapchanym kacie wydech pracuje wyjatkowo cicho,a jak przystawić dłoń do rury wydechowej to nie można wyczuć uderzenia spalin tylko dymek tak sobie delikatnie wychodzi,można też próbować rozkręcić wydech gdzieś przed katem, zdazyło mi się kilkakrotnie tylko że w fordach, że tłumik rozpadł się w środku i też wyldech był niedrożny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 21:44:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
To chyba raczej nie to bo jak samochód chodzi na wolnych obrotach(bo tylko tyle mu zostało:)) to za nim jest chmura bymu jak to z v8-emki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 22:20:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
eszkesz napisał(a):
Wszystkie testy vag-iem były na uruchomionym silniku.
Według tej strony
http://www.obd-2.de/tech_obd1-audi.html kod 2121 to coś z włącznikiem układu biegu jałowego(przynajmniej tak to sobie zrozumiałem.


no a bieg jałowy jest jak jest zamknieta przepustnica ;)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 22:21:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
Wybacz jeżeli wprowadze cie w błąd, gdyż nie znam twojego modelu samochodu. Nie wiem jak jest wydech zbudowany w twoim samochodzie, ale zazwyczaj silniki V mają dwa katy, jeden na każdy rząd cylindrów. Jeżeli jeden z nich będzie przytkany to auto nie pójdzie i może zrobić sporo bajzlu. Ale na wolnych obrotach bedzie chodzić aż całkiem nie zatka się i wtedy komputer powinien wyłączyć silnik. Przed katalizatorem powinny być śruby wkręcone w wydech, właśnie w celu sprawdzenia drożności. Wykręcasz taką i patrzysz co sie dzieje. V-ki mają też przy silniku wyprowadzone takie rurki z zaślepką gumową, z prawej i lewej strony silnika, jedną na każdy rząd cylindrów. Zdejmuje sie zaślepkę i sprawdza manometrem ciśnienie. Powinno być "0", jeżeli jakieś jest na zegarze to nie za fajnie. Ale tak jak zaznaczyłem na początku, nie znam twojego modelu silnika i to są raczej ogólne wskazówki. Tak jest z większością silników typu V i moim zdaniem warto sprawdzić.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 01:12:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 410
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
niewiem jak jest w 4.2 ale to co opisujesz dlamnie wygląda na przepływke lub czujnik położenia przepustnicy (potencjometr przepustnicy) i zmieżyłbym ciśnienie paliwa na listwie.

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 09:50:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Myśle że jak by było słabe ciśnienie paliwa to chodził by na gazie(sekwencja elpigaz SGI) a tu jest to samo na benzynie jak i na gazie. Sprawdzę dzisiaj ten czujnik przepustnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 19:04:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
No więc wracając do tematu. Czujnik położenia przepustnicy wymieniony i co, ano to samo wielka kupa. Tylko wolne obroty i to nie za bardzo ładne. No po za zmianą w błędach bo teraz wychodzi tylko jeden 1111(uszkodzenie wewnętrzne urządzenia sterującego) Ręce opadają. Jak jeździł to jeździł ale jak staną to na dobre :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 09:08:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
nie widziałem tego na oczy ale gość u którego ostatnio leczyłem V8 wyjął i przedmuchał katalizatory (kilo sadzy) druga sprawa to wyciągnij i wymyj przepustnice


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 12:29:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Kurde w sobote dopiero sprawdze te katy. Jak będą zatkane to je poprostu wyciepne(jeszcze się troche kasy zarobi za nie). A co może być z tą przepustnicą że piszesz żeby ją wymyć. I co mu odbiło teraz z tą usterką ECU?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 13:21:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
mialem taki objaw w omedze ale to byl silnik 2l 16v i to byl kat, na koniec 2000 obrotow i nie szlo ruszyc.
ja w 2.4 V6 mam 2 katy wiec jestem pewny ze ty masz tez 2 i na 90% ze jeden padl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 15:07:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Wiem że mam dwa katy. W jednym nawet trochę rzegocze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: