.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 02:02:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABK] kompresja - analiza wykresu.
PostNapisane: 18.lut.2007 21:03:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
Malo sie na tym znam, znalazlem w dokumentach od poprzedniego wlasciciela, czy ktos mi moze powiedziec czy jest dobrze czy jest zle ?

Obrazek

Pozdrawiam. :peace:

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 21:28:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
jest dobrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 22:05:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
wojtekkkkk napisał(a):
jest dobrze


A jakie wartosci sa wzorcowe ?

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 22:57:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
Dla silnika ABK 9 do 16 jest w normie.

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2007 23:06:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
mateogda napisał(a):
Dla silnika ABK 9 do 16 jest w normie.


Strasznie duze te " widelki " .

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 08:04:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
pomiar należy traktować jako orientacyjny,nie mozna zmierzyć sprężania super dokładnie bo wpływ na to ma wiele czynników m.innymi temp silnika,tomp powietrza,stan akumulatora,stan rozrusznika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 09:42:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
skąd te 16. takie wysokie ciś świadczy o tym żę silnik to już padlina

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 19:13:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
enduro7777 napisał(a):
skąd te 16. takie wysokie ciś świadczy o tym żę silnik to już padlina


Mozesz to rozwinac ?

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 20:00:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
Takie widełki 9 do 16 to z autodaty 2004, więc raczej wiarygodne.

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 22:36:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
w czterosuwie zasilanym benz już ciś pow 14 bar budzi wątpliwości jest spowodowane puszczaniem oleju przez pierściene zgarniające i następuje samo-uszczelnienie .przyczyną możę być również przedostawanie się oleju do komory spalania przez prowadnice zaworów tu z kolei winne będą uszczelniacze zaworów i prowadnice. tak żę nie cieszył bym się z rewelacyjnych wyników pomiarów. takie wyniki zapowiadają wymianę silnika

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 22:45:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
enduro7777 napisał(a):
w czterosuwie zasilanym benz już ciś pow 14 bar budzi wątpliwości jest spowodowane puszczaniem oleju przez pierściene zgarniające i następuje samo-uszczelnienie .przyczyną możę być również przedostawanie się oleju do komory spalania przez prowadnice zaworów tu z kolei winne będą uszczelniacze zaworów i prowadnice. tak żę nie cieszył bym się z rewelacyjnych wyników pomiarów. takie wyniki zapowiadają wymianę silnika


Czyli te wyniki u mnie sa niepokojace ?

Mozesz rozwinac swoja mysl ?

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 12:01:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
wyniki są jak najbardziej OK

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 07:42:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
enduro7777 napisał(a):
w czterosuwie zasilanym benz już ciś pow 14 bar budzi wątpliwości jest spowodowane puszczaniem oleju przez pierściene zgarniające i następuje samo-uszczelnienie .przyczyną możę być również przedostawanie się oleju do komory spalania przez prowadnice zaworów tu z kolei winne będą uszczelniacze zaworów i prowadnice. tak żę nie cieszył bym się z rewelacyjnych wyników pomiarów. takie wyniki zapowiadają wymianę silnika


Raczej o dużej ilości nagaru.... W sytuacji o której piszesz ciśnienie nie wzrośnie do 16 bar, bo przedmuchy będą takie, cała para pójdzie w gwizdek :), a olej na zewnątrz silnika przez wszystkie możliwe szczeliny. Pamiętaj, że 16 bar to nie 16 atm... I jest jak najbardziej OK.
Jeszcze nie widziałem zużytego silnika ZI, który by miał 16 bar, a widziałem/rozbierałem/składałem ich całkiem sporo...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 08:31:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
wordeck napisał(a):
Pamiętaj, że 16 bar to nie 16 atm...

Pozdrawiam


Mógłbyś rozwinąc temat ? Czyżby była wielka różnica ?

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 12:56:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
1 at = 1 kG/cm2 = 0.98065 bar
1 atm = 1.0132 bar

Niewielka :), zapędziłem się. Ale reszta się zgadza.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 20:23:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
enduro7777 napisał(a):
w czterosuwie zasilanym benz już ciś pow 14 bar budzi wątpliwości jest spowodowane puszczaniem oleju przez pierściene zgarniające i następuje samo-uszczelnienie .przyczyną możę być również przedostawanie się oleju do komory spalania przez prowadnice zaworów tu z kolei winne będą uszczelniacze zaworów i prowadnice. tak żę nie cieszył bym się z rewelacyjnych wyników pomiarów. takie wyniki zapowiadają wymianę silnika


Np. 14 barów dla silników opla jest normalnym zjawiskiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 21:35:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
ech specjaliści zauważ żę nawet wykresówki do benz są tylko do 15 bar.a te przedmuchy spowodowane są właśnie przez wysokie ciś sprężania i zużyte pierścienie uszczelniające .gdy zmienisz tylko zgarniające na nowe olej nie uszczelni pierścieni uszczelniających i ciśnienie sprężania spadnie . a jeśli chodzi o ĆIEKAWĄ TEORIĘ z nagarem to niemożliwę aby się go zebrało tyle by miało wpływ na ciś spręzania .zresztą komora spalania ulega samooczyszczeniu i jest to normalne zjawisko . porozmawiaj z doświadczonymi specami od silników - niech wytłumaczą ci rolę pierścieni uszczelniających i zgarniających i wtedy przyznasz mi rację

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 07:46:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
enduro7777 napisał(a):
ech specjaliści zauważ żę nawet wykresówki do benz są tylko do 15 bar.a te przedmuchy spowodowane są właśnie przez wysokie ciś sprężania i zużyte pierścienie uszczelniające .gdy zmienisz tylko zgarniające na nowe olej nie uszczelni pierścieni uszczelniających i ciśnienie sprężania spadnie . a jeśli chodzi o ĆIEKAWĄ TEORIĘ z nagarem to niemożliwę aby się go zebrało tyle by miało wpływ na ciś spręzania .zresztą komora spalania ulega samooczyszczeniu i jest to normalne zjawisko . porozmawiaj z doświadczonymi specami od silników - niech wytłumaczą ci rolę pierścieni uszczelniających i zgarniających i wtedy przyznasz mi rację


Ciekawa teoria z nagarem jest jak najbardziej prawdziwa. Nagar zalegający na głowicy i denku tłoka powoduje zmniejszenie objętości komory spalania = zwiększenie stopnia sprężania = zwiększenie cienienia panującego w komorze spalania. Nawet 0,5 - 1 mm już powoduje duże zmiany (to tak, jakbyś splanował głowicę).
Bardzo dobrze rozumiem rolę poszczególnych pierścieni :)
Olejem plują nawet silniki, w których ciśnienie sprężania jest poniżej 7 atm (jakoś się przyzwyczaiłem do tej jednostki). Jakoś olej przedostający się do komory spalania nie uszczelnia jej tak, żeby ciśnienie wzrastało do magicznych wartości. Olej może spowodować wzrost ciśnienia ponad normę, ale w miarę sprawnym silniku (nie nadmiernie zużytym), kiedy przedostanie się do komory spalania w znacznych ilościach, np. na skutek niesprawnego uszczelniacza prowadnicy zaworów lub pierścienia uszczelniającego tłoka. Ale prawdopodobieństwo że to się stanie jednocześnie na wszystkich cylindrach jest minimalne.
Co do samooczyszczania - zgadza się, ale muszą do tego być odpowiednie warunki - temperatura, skład mieszanki, obroty itd. Jak silnik jest często niedogrzany i śmiga na krótkich odcinkach, to samooczyszczanie zwykle nie nadąża za tworzeniem się nagaru.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 09:20:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
skoro tak twierdzisz to zrób próbę olejową na silniku z zużytymi pierścieniami i sprawną głowicą wtedy zobaczysz o ile wzrośnie ciś sprężania.a jakmasz zużyte lub zapieczone pierścienie zgarniające i gładz to tak właśnie jakbyś jeżdził wykonująć cały czs próbę olejową.co do nagaru to splanuj głowicę o 1mm i sprawdz o ile wzrosło ciś spręzania. nie będą to jakieś wielkie wartości. cała ta dyskuśja będzie miała sens jeśli weżmiemy pod uwagę inne czynniki np zużycie oleju,stan głowicy.i jej uszczelki, przedmuchy do skrzyni korbowej jak i pod pokrywę zaworów.stan rozrusznika i akumulatora .
sam pomiar ciś spręzania to dopiero wskazówka czego szukać i gdzie

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 12:26:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
enduro7777 napisał(a):
skoro tak twierdzisz to zrób próbę olejową na silniku z zużytymi pierścieniami i sprawną głowicą wtedy zobaczysz o ile wzrośnie ciś sprężania.a jakmasz zużyte lub zapieczone pierścienie zgarniające i gładz to tak właśnie jakbyś jeżdził wykonująć cały czs próbę olejową.


Tyle, że wtedy będziesz miał olejowy dymek z wydechu... Poza tym, gdybyś na każdy cykl pracy tłoka dał tyle o oleju co na próbę olejową, to miałbyś pustą miskę po 50 km.
Na marginesie, miałem kiedyś Skodę, która wciągała 2 litry oleju na 100 km, a ciśnienie w cyl. nie przekraczało 8 atm.
[/quote]


enduro7777 napisał(a):
co do nagaru to splanuj głowicę o 1mm i sprawdz o ile wzrosło ciś spręzania. nie będą to jakieś wielkie wartości.


Będą duże. Obniżenie głowicy o 1 mm np. w silniku 1,5 Poloneza daje wzrost ciśnienia sprężania o 1,2-1,5 atm, pod warunkiem dobrego stanu technicznego układu tłok/cylinder i szczelnych zaworów.
Kiedyś w PF 125p zdjąłem 2 mm, ale niestety nie dało się tym normalnie jeździć - już lekko rozgrzany silnik kręcił się dalej po wyłączeniu zapłonu... Ale wtedy w Polsce jeszcze nie sprzedawali benzyny 98 aktanowej....

enduro7777 napisał(a):
cała ta dyskuśja będzie miała sens jeśli weżmiemy pod uwagę inne czynniki np zużycie oleju,stan głowicy.i jej uszczelki, przedmuchy do skrzyni korbowej jak i pod pokrywę zaworów.stan rozrusznika i akumulatora .
sam pomiar ciś spręzania to dopiero wskazówka czego szukać i gdzie


Święte słowa... Problemem nie jest zwykle wysokie ciśnienie, ale wysokie różnice ciśnienia pomiędzy cylindrami - po tym zwykle odróżniamy symptomy zużycia eksploatacyjnego od awarii.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: