.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 12:30:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.9TDI 1Z]Pompa wtryskowa
PostNapisane: 22.lut.2007 06:49:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2006 19:35:51
Posty: 45
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Witam Forumowiczow.
Mam pytanie odnosnie popy wtryskowej.Chodzi o to ze silnik na wolnych obrotach nie pracowal rownomiernie w serwisie audi po sprawdzeniu stwierdzili ze jest uszczelka w pompie wtryskowej uszkodzona i lapie lewe powietrze.Kupilem pompe wtryskowa od audi a4 albo pasata b5 (to chyba sa takie same)niestety w tej pompie jest prostokatna kostka do podlaczenia a przy mojej okragla.Nie chcac obcinac kabli kupilem w audi prostokatna wtyczke ktota moge podpiac do pompy i okragla taka jak przy oryginalnej pompie.Jednym slowem zrobilem redukcje.Kable podlaczylem(1:1 2:2 ........7:7)Po wstawieniu tej pompy silnik nie odpala.Do pompy dochodzi paliwo,a z niej na wtryski juz nie wychodzi.Czy mogby mi ktos powiedziec w czym moze byc problem.Wsamej pompie?a moze ktores kable powinny byc zamienione np:1:2 a nie 1:1.

P.S

Prosze o w miare szybkie podpowiedzi,bo jutro wroci pewnie stara pompa.

Dzieki i pozdrawiam
Bogdan


Wlasnie zapomnialem o roku produkcji jest z 1994r,66kw,ale zauwazylem wlasnie ze te z mlodszych modeli maja prostokatne wtyczki.Rozumie ze nie pozostaje mi nic innego jak wrocic do poprzedniej pompy,bo z ta motor nie bedezie pracowal?
Dzieki za szybka odpowiedz


Ostatnio edytowano 22.lut.2007 08:56:43 przez bogdan01, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 08:05:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
a z którego roku jest twoje B4 .....

byly dwa rodzaje pomp wtryskowych w silniku 1Z z nastawnikiem indykcyjnym (od 94 roku) i magnetycznym (potencjometryczny- przed 94 rokiem produkcji).... (wlasnie mozna to bylo poznac po wtyczkach ,ale która jest do której to juz nie pamietam ... ) ... i prawdopodobnie tutaj lezy problem .... (podpiałes pompe nie z tym nastawnikiem ) prawdopodobnie z indukcyjnym wszystkie AFN-y),a Ty miales z magnetycznym (stary model ;) ) .....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pompa wtryskowa audi b4 1.9tdi
PostNapisane: 22.lut.2007 09:51:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
bogdan01 napisał(a):
Rozumie ze nie pozostaje mi nic innego jak wrocic do poprzedniej pompy,bo z ta motor nie bedezie pracowal?
Dzieki za szybka odpowiedz


tego Ci nie jestem w stanie powiedziec .... podjedz do jakiegos speca od pomp wtryskowych ... ;)

p.s tak sie zastanawiam czy po wymianie pompy ustawiłes kat wtrysku .... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 19:15:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2006 19:35:51
Posty: 45
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Nie ustawialem katow wtrysku bo jak pisalem wyzej z pompy nie wychodzi paliwo nie jestem mechanikiem tylko laikiem nie znam sie na autach.Ten mechanik co mi robil zrobil na 99% wszystko dobrze wiec mysle ze to jest roznica w pompach.Jutro mechanik przeklada spowrotem stara pompe wtedy zobacze.Jak auto odpali to bede musial szukac odpowiedniej pompy.Mam jeszcze jedno pytanie jak mozna w prosty sposob sprawdzic czy jest to pompa z nastawnikiem indukcyjnym czy magnetycznym i gdzie jest ten nastawnik.Nie wiem czy dobrze mysle ale czy nastawnik to ta czyrna skrzyneczka skad wychodza kable?
Jutro sie wszystko okaze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 21:52:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
bogdan01 napisał(a):
Nie ustawialem katow wtrysku bo jak pisalem wyzej z pompy nie wychodzi paliwo nie jestem mechanikiem tylko laikiem nie znam sie na autach.Ten mechanik co mi robil zrobil na 99% wszystko dobrze wiec mysle ze to jest roznica w pompach.Jutro mechanik przeklada spowrotem stara pompe wtedy zobacze.Jak auto odpali to bede musial szukac odpowiedniej pompy.Mam jeszcze jedno pytanie jak mozna w prosty sposob sprawdzic czy jest to pompa z nastawnikiem indukcyjnym czy magnetycznym i gdzie jest ten nastawnik.Nie wiem czy dobrze mysle ale czy nastawnik to ta czyrna skrzyneczka skad wychodza kable?
Jutro sie wszystko okaze.


poczytaj sobie tutaj .....

-> http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... =nastawnik

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 05:58:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2006 19:35:51
Posty: 45
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Dzieki za link.Teraz juz wiem gdzie sie znajduje nastawnik.Wmojej pompie jest uszkodzona uszczelka miedzy ta czescia pomy gdzie jest walek.(pierwsze zdjecdie).Czy mozna dokupic taka uszczelke gdzie kolwiek?Jeszcze raz dzieki.

P:S @spanky milego wekendu ci zycze i dzieki za odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 11:27:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
bogdan01 napisał(a):
Dzieki za link.Teraz juz wiem gdzie sie znajduje nastawnik.Wmojej pompie jest uszkodzona uszczelka miedzy ta czescia pomy gdzie jest walek.(pierwsze zdjecdie).Czy mozna dokupic taka uszczelke gdzie kolwiek?Jeszcze raz dzieki.

P:S @spanky milego wekendu ci zycze i dzieki za odpowiedzi


jezeli to jest to o co Ci chodzi to mozna kupic ... w ASO ..

Obrazek

p.s nawzajem .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 11:43:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 13:21:22
Posty: 94
Lokalizacja: okolice Konina
Cytuj:
byly dwa rodzaje pomp wtryskowych w silniku 1Z z nastawnikiem indykcyjnym (od 94 roku) i magnetycznym (potencjometryczny- przed 94 rokiem produkcji).... (wlasnie mozna to bylo poznac po wtyczkach ,ale która jest do której to juz nie pamietam ... ) ... i prawdopodobnie tutaj lezy problem .... (podpiałes pompe nie z tym nastawnikiem ) prawdopodobnie z indukcyjnym wszystkie AFN-y),a Ty miales z magnetycznym (stary model Wink ) .....


według mych informacji można rozróżnić po umieszczeniu nadmiaru na pokrywce nastawnika ; indukcyjne mają nadmiar z boku pokrywki
magnetyczne(potencjometryczne) na wierzchu

_________________
C-4 100 Avant 2,5 TDI prawie
A tak w ogóle miłośnik kle kle-kotów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 22:24:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Jest dokładnie tak jak pisze wojteksp3qfv.
Ja mam indukcyjną i mam nadmiar z góry. Wtyczka to niepamiętam ale chyba okrągła.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2007 13:35:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2006 19:35:51
Posty: 45
Lokalizacja: Frankfurt am Main
wedlug tego co napisal wojteksp3qfv. mam pompe indukcyjna poniewaz nie ma nadmiaru na pokrywce nastawnika,ale w tej drugiej tez go nie ma na pokrywce wiec rozumuje ze obie sa indukcyjne.A auto na jednej nie odpalilo po wlozeniu starej pompy auto chodzi tak jak wczesniej czyli tragicznie.Moze jakies inne sugestie,skoro obie pompy sa indukcyjne.

Wielkie dzieki

Moze pomoga komus numery pom na wszelki wypadek podam 1(ktora chodzila i chodzi to:0 460 404 892) 2(ta co nie chodzi 0 460 404 971)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2007 15:15:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 13:21:22
Posty: 94
Lokalizacja: okolice Konina
witam
dowiedziałem się od mojego speca od pomp ,że sprawna pompa powinna pracować zawsze bez względu na rodzaj nastawnika z tą różnicą ,że na obroty będzie tylko wchodzić ta właściwa do typu komputera .
Czy ta kupiona pompa była sprawdzana ,czyli magik od pomp zajrzał do niej .
pompa może mieć zatartą przesuwkę lub urwaną dzwignię sterującą nastawnika lub uszkodzony elektrozawór odcinający paliwo.

_________________
C-4 100 Avant 2,5 TDI prawie
A tak w ogóle miłośnik kle kle-kotów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2007 15:28:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wyglada na to ze kupiles uszkodzona pompe ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2007 16:56:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2006 19:35:51
Posty: 45
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Nie wiem ale chlopak ktory mi to zalatwial handluje takimi rzeczami na gieldach nawet mu jeszcze nie zaplacilem za ta pompe (tyle co warsztat)po za tym mieszkam w niemczech a pompa przyszla z polski.Nie znam tu zadnego pompiarza tylko mechanikow.W serwisie powiedzieli ze nowa pompa i wymiana okolo 1400euro za te pieniadze moge sobie auto kupic.Sami rozumiecie ze czlowiek stara sie zrobic tak zeby bylo jak naj taniej(chociaz nie zawsze sie to oplaca).
Mam jeszcze jedno pytanie :jak mozna sprawdzic pompe czy jest dobra?Czy w serwisach maja takie przyzady ze moga ja sprawdzic?.Bo wydaje mi sie ze lepiej pierw sprawdzic pompe a pozniej ja zakladac.

Dzieki za wszystkie odpowiedzi

boddan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2007 17:53:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 13:21:22
Posty: 94
Lokalizacja: okolice Konina
sprawdzić można na zwykłym stole probierczym ale tylko mechaniczną część pompy czyli głowicę z tłokorozdzielaczem i niskie ciśnienie czyli możność zaciągnięcia paliwa ze zbiornika .Z nastawnikiem już jest więcej komplikacji ale można to zrobić na nowoczesnych maszynach.
Po opisie można wywnioskować że nastawnik jest prawdopodobnie uszkodzony
a uszkodzona uszczelka będzie powodowała wyciek paliwa w czasie pracy silnika(zakładając sprawne niskie ciśnienie ) lub zapowietrzanie pompy (jeśli jest mocno uszkodzona).
Jeśli masz nadmiar z boku pokrywki to można jeszcze pokombinować z nastawnikiem od VW , tą z 11 pinami (110KM)- są takie same tylko trzeba przełożyć wtyczkę .W tym przypadku musisz mieć sprawdzony nastawnik aby się niepotrzebnie nie narobić .[/quote]

_________________
C-4 100 Avant 2,5 TDI prawie
A tak w ogóle miłośnik kle kle-kotów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: