.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 22:15:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDi AFB]...następna VP44 ?
PostNapisane: 25.lut.2007 16:48:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witam,

Dzisiaj moje auto sprawiło mi przykrą niespodziankę - silnik w żaden sposób nie daje się uruchomić.
Ot tak po prostu - bez żadnych objawów i symptomów - wczoraj wszystko było OK, autko śmigało aż miło, a dzisiaj rano zasuwam do garażu, żeby pojechać z rodzinką do kościoła, a tu klops na całej linii. Nawet nim nie zatrzęsło - po prostu brak oznak życia.
Pierwsza myśl (oczywiście najgorsza) - pompa VP44 :/ - wszak pełno jest postów na forum o jej zupełnie bezobjawowym padzie...
Wróciłem do domu po laptopa i zapinam VAG-a w garażu, małe skanowanko i nic... :/ :(
Ani jednego błędu w silniku - następne sprawdzenie immobiliser - również zero błędów. Mam taki specjalny moduł dostępu z kostką identyfikacyjną oprócz alarmu - rozebrałem wszystko w drobny mak - bo myślałem, że tutaj tkwi problem. I dalej nic... :( Ręcę mi opadają, bo wszystko wskazuje na VP44, przy uszkodzeniu jej sterowania podobno nie wywala żadnego błędu...

Chciałbym sam sprawdzić to auto zanim je zapakuję na lawetę i powiozę do jakiegoś diesel serwis.
Stąd kilka pytań do Was, Panowie z prośbą o pomoc:

1. Chciałbym jeszcze sprawdzić, czy do zaworu paliwowego dochodzi napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Gdzie znajduje się ten zawór w AFB ?

2. Chcę sprawdzić, czy paliwo dochodzi do pompy wtryskowej - czy mogę poluzować główny przewód zasilający przy VP44 bez obaw o jej zapowietrzenie ? Czy sprawdza się to inaczej ?

3. Filtr paliwa (nie był jeszcze wymieniony) - jeżeli sam go teraz zdemontuję i wymienię - napiszcie mi proszę jak odpowietrzyć cały układ paliwowy bez obaw o uszkodzenie VP44

4. Sprawdziłem też dodatkowo bezpiecznik nr 28 od pompy paliwa (jest OK) oraz bezpiecznik od sterownika silnika (nr 34).
Co jeszcze mógłbym sprawdzić jeżeli chodzi o elektrykę ?

Jeżdżę na ON BP Ultimate (chociaż nie wiem, na czym auto jeździło wcześniej), dbam o ten cholerny wózek jak mało kto - a i tak mnie pokarało :/
Jeżeli to VP44 - to będzie to ostatni numer jaki mi wycięło moje AFB - będzie do sprzedania po atrakcyjnej cenie, a ja przesiądę się z wielkim bólem na benzynkę...

Proszę o pomoc, koledzy :|

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 16:55:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Zawsze mówiłem,że to fajny motor,ale do czasu,niewiadomo kiedy coś się wysra :/ .Dlatego już go nigdy nie kupie.Lepiej kupić dużą benzyne i mieć swięty spokój.Życze ci szybkiej i bezkosztownej naprawy.Sorki,że ci nic nie pomogłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 16:58:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl, próbowałeś się połączyć z 41-Diesel Pump spod Drivetrain?
filtra paliwa, po wymianie należy zalać ropą. to wszystko.

odnośnie reszty pytań technicznych, to powinieneś zapytać voss'a [wiesz gdzie na pewno].


mam nadzieję, że to pierdoła.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 25.lut.2007 17:01:26 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 17:00:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl, próbowałeś się połączyć z 41-Diesel Pump spod Drivetrain?


Tak, przyjacielu...
...nie widzi sterownika...

Mam ECU w domu - przerzucam kości - spróbuję najwyżej jeszcze raz.
Była tylko jedna próba z wynikiem "no response from controller", ale jej nie powtarzałem, Mesz

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 17:04:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl, dzwoń jutro do Nadarzyna.
dowiesz się, co możesz jeszcze zrobić we własnym zakresie.

:| współczuję.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 17:09:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl, dzwoń jutro do Nadarzyna.
dowiesz się, co możesz jeszcze zrobić we własnym zakresie.

:| współczuję.


Tak zrobię, Mesz...
Nic się nie zmieniło , namiary aktualne ???

Cytuj:
DIESEL SERWIS
Podkowiński Bogdan
05-830 Nadarzyn (k. Warszawy)
ul. Graniczna 4
tel: 022 729 89 50
0-606-820-768



rafala6 napisał(a):
Sorki,że ci nic nie pomogłem.


Nie ma problemu, kolego ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 17:51:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, namiary aktualne.
[przynajmniej nie mam pojęcia o zmianach]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 18:40:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Mesz, jeżeli chodzi o controller 41 pompy - to wcześniej też nie mogłem się z nim połączyć używając VAG-COM 311.2.
Próbowałem to zrobić podczas mojej walki z kątem wtrysku.
Nie wiem, czy to problem z VAG-iem, czy z samym kablem KKL ?
Od siebie jeszcze dodam, że przed chwilą sprawdziłem, czy pompa daje paliwko na wtryskiwacze. Jest OK ;)
Co prawda sprawdziłem tylko na jednym wtrysku, czyli jednej sekcji, ale ON podawany jest w sekwencjach.
Nie jest to może taki porządny strzał, jaki sobie wyobrażałem na wysokim ciśnieniu (ale przewód był odkręcony od wtrysku) - pompa jednak podaje tam paliwko podczas kręcenia rozrusznikiem...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 19:07:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Ze sterownikiem pompy połączy się tylko Boschowski KTS. Odkręć o ½ obrotu nakrętkę na wtrysku i pokręć rozrusznikiem paliwo powinno dość żwawo sikać jeżeli ledwo się sączy to prawdopodobnie zaliczyłeś pad sterownika ale to z reguły powoduje wygenerowanie błędu.
Można jeszcze sprawdzic za pomocą vaga stan pompy, tylko nie pamiętam na którym kanale, jest to trochę dalej koło 20tego. Musi się tam wyświetlać „00000000” jeśli nie to zanotuj co tam masz i podaj na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 19:18:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Czytając twoje poprzednie posty wyczytałem, iż pompe miałeś zaplombowaną. Wnioskuję że ktoś już ją wcześniej robił, tak więc być może to nie ona jest winą Twoich kłopotów, ale któż to wie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 19:46:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
grupa 018 - stan pracy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 20:52:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Sprawdziłem (maxtdi, meszrum) jak to wygląda...
Myślałem, że chodzi o blok 21 - oto wartości:

1. Fuel level check - 000
2. Inj. system status - 00000
3. Fuel Pump activation - 00
4. Fuel level system - 0

Blok 18 też zanotowałem - oto wartości:

1. 11,70 V
2. 11,63 V
3. 00000000
4. 0000

Akumulator już ładuję... :D

Sprawdziłem też (wymontowałem) tzw. klapę gaszącą na kolektorze ssącym.
Voss sugerował jej przycięcie - wszystko OK - oprócz gó****nego syfu w dolocie.
Jednakże jedna sprawa zwróciła moją uwagę...
Mianowicie - mokre wężyki przelewowe przy wtryskiwaczach na lewej głowicy.
Może on jest po prostu zapowietrzony, Panowie ???
Co o tym myślicie ?

maxtdi napisał(a):
Ze sterownikiem pompy połączy się tylko Boschowski KTS. Odkręć o ½ obrotu nakrętkę na wtrysku i pokręć rozrusznikiem paliwo powinno dość żwawo sikać jeżeli ledwo się sączy to prawdopodobnie zaliczyłeś pad sterownika ale to z reguły powoduje wygenerowanie błędu.


Za pierwszym razem całkowicie odkręciłem przewód od wtryskiwacza, dlatego wydawało mi się, że "sika" tak jakoś słabo :diabel:
Za drugim razem odkręciłem tylko na pół obrotu i "wytrysk" był podręcznikowy, maxtdi :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 22:10:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Witam i współczuje niewiele mogę pomóc , ale nie życzę Ci tego co stało się u mnie z pompą .Skoro po odkreceniu paliwo dobrze " sika " to jest nadzieja że wzsystko OK. Umnie ledwo ledwo coś leciało ale bez dużego ciśnienia.

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 22:12:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl, do dzieła: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55384

może być jeszcze tak [oby nie], że AFB zaczęło się zapowietrzać [powód nieznany]...
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopi ... light=vp44

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 00:05:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl, do dzieła: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55384

może być jeszcze tak [oby nie], że AFB zaczęło się zapowietrzać [powód nieznany]...
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopi ... light=vp44


Jutro zaczynam walkę z moim AFB ;)
Trochę się jednak boję odpowietrzać bezpośrednio na wtryskach.
Chodzi mi o powietrze w samej VP44 - przez chwilę będzie "bezbronna" :/
Zrobię to chyba sposobem voss'a - zaciśnięcie przelewu do zbiornika za filtrem, zdjęcie przelewu z VP44 do filtra i podłączenie bezpośredniego plusa na bezpiecznik 28 (w ten sposób uruchomię pompę w zbiorniku, która mi przepompuje ON przez cały układ) - tak chyba jest bezpieczniej...
Zanim jednak to zrobię - śmigam do ASO po oryginalny filtr paliwa i rurki przelewowe (bo podejrzanie mi wyglądają)
Cały czas mam nadzieję, że to tylko zapowietrzenie...

Miłej nocki ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 08:11:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Carl -> kontrolka świec zapala się normalnie??
Jest jeszcze taka opcja, że przy przekładaniu kości, uszkodziłeś którąś nóżkę z podstawki. Wtedy motorek też nie odpali (takie uwagi dostałem od Rogala, gdy wlutowł mi podstawki - delikatne gówno) Sprawdź to ewentualnie popraw luty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 08:17:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Z tego co zalogowałeś to stan pompy jest prawidłowy. Też bym się skłaniał ku kontroli sterownika, jak piszesz grzebałeś tam wiec rzeczywiście takie objawy może powodować jakiś nie kontakt na podstawkach. Potem bym się brał za układ paliwowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 08:35:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
wowo napisał(a):
Carl -> kontrolka świec zapala się normalnie??
Jest jeszcze taka opcja, że przy przekładaniu kości, uszkodziłeś którąś nóżkę z podstawki. Wtedy motorek też nie odpali (takie uwagi dostałem od Rogala, gdy wlutowł mi podstawki - delikatne gówno) Sprawdź to ewentualnie popraw luty.

to u mnie Rogal dostawał białej gorączki jak po "prawie" każdej podmianie kostek trzeba było poprawiać kilka razy

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 12:42:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Panowie, z podstawkami na kości wszystko w porządku, robię to dosłownie "chirurgicznie".
Tak w ogóle to założę teraz kości z programem seryjnym i już się tam więcej nie dotykam. :diabel:
Takie poluzowanie podstawki wywaliłoby na 100 % jakiś błąd, a u mnie w ECU nie było nic...
Aligator podzielił się ze mną super sposobem na podmiankę kości bez tzw. ekstraktora - tak że myślę, że robię to prawidłowo...

Ale nie o tym chciałem :D

Dopiero przed chwilą przyjechałem do pracy (fajnie mam, wowo ?), bo nie mogłem wytrzymać i walczyłem od rana z moja V6 - teczką.
Autko odpaliło, Panowie... :D :D :D :D :D :D :D
Odpowietrzyłem ją najpierw sposobem voss'a, potem bezpośrednio na wtryskiwaczach. Wczoraj sprawdzałem tylko na jednym wtryskiwaczu prawej głowicy, dzisiaj jeszcze raz - cała lewa głowica była totalnie zapowietrzona.
Około minuty z przerwami kręcenia rozruszniczkiem i autko pięknie zagrało :diabel:
Kamień spadł mi z serca (ufff...) ;) VP44 jest OK :!!: :!!: :!!:

Nie cieszę się jednak tak do końca, bo jeszcze nie jestem pewny do końca powodu zapowietrzenia. Wymieniłem te przewody przelewowe i jeden z nich był uszkodzony delikatnie (wrzucę fotkę wieczorem).
Auto odpaliło i pali za każdym strzałem, ale do końca nie jestem przekonany, że w układzie nie ma już powietrza. Przeciągnąłem ją tak porządnie w całym zakresie obrotów i wydaje mi się trochę słabsza, stąd pytanie:

Czy przy odpowietrzeniu, gdyby jeszcze gdzieś znajdowały się pęcherzyki powietrza w układzie (hipotetycznie) VP44 przemieli jej już sama i układ odpowietrzy się w 100% po takim pałowaniu ?

Zostawiłem ją w garażu, po pracy sprawdzę, czy odpala bez zarzutu i napiszę jak to wygląda

Pozdrawiam serdecznie :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 15:08:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
carlnova napisał(a):
Dopiero przed chwilą przyjechałem do pracy (fajnie mam, wowo ?), bo nie mogłem wytrzymać i walczyłem od rana z moja V6 - teczką.
Autko odpaliło, Panowie... :D :D :D :D :D :D :D
.....


No widzisz, a już panika. Wysłałbyś pompę do naprawy i na 100% okazałaby się zepsuta, koszty naprawy wiadomo jakie. Nikt nie przepuszcza takich okazji. Cieszę się, że naprawiłeś...

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: