.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 21:38:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 18:14:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
kosma_sz napisał(a):
No widzisz, a już panika. Wysłałbyś pompę do naprawy i na 100% okazałaby się zepsuta, koszty naprawy wiadomo jakie. Nikt nie przepuszcza takich okazji. Cieszę się, że naprawiłeś...


Dzięki kosma_sz :peace:

Przed chwilą wróciłem z garażu - niunia pali od strzała :): :D :diabel: ;)
Sprawdzę jeszcze rano po całej nocy, ale myślę, że będzie OK...
Na fotce poniżej - winowajca - rurka przelewowa z lewej głowicy z uszkodzeniem całkowicie niewidocznym podczas normalnych oględzin, przez taką pierdółkę - przeżyłem dwudniową traumę: :diabel:

Obrazek

Cieszę się jak dziecko, że to nie VP44 - to by mnie po prostu dobiło... ;)
Autko zostaje i nadal je kocham :611:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 18:42:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Też poczytałem sobie temat Jerzego_G i po filtr paliwa będe gonił do ASO. Jeszcze potrzeba będzie filterek powietrza i przeciwpyłowy. Jakie polecacie?

Carl ciesze sie że już wszystko OK i że to nic poważnego. Te silniki to taka mała cykająca bombka. Oby eksplozji nie było z tego.

Pozdrawiam
Konrad

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 19:00:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
konrad_1977 napisał(a):

Też poczytałem sobie temat Jerzego_G i po filtr paliwa będe gonił do ASO. Jeszcze potrzeba będzie filterek powietrza i przeciwpyłowy. Jakie polecacie?



Polecam Ci zabezpieczyć przepływkę dobrej klasy filtrem powietrza, bo jest bardzo czuła na wilgoć i zanieczyszczenia stałe.
Nie oszczędzaj - wybierz oryginalny Luftfilter KNECHT Mahle VAG 059133843 lub 059133843 A, co do przeciwpyłkowego nie mam wyrobionego zdania - ja założyłem Filtrona za 40 PLN, ponieważ mam zamiar go często wymieniać - nienawidzę jak w kabinie jak by tu powiedzieć "nie pachnie"

konrad_1977 napisał(a):

Carl ciesze sie że już wszystko OK i że to nic poważnego. Te silniki to taka mała cykająca bombka. Oby eksplozji nie było z tego.



Dzięki Konrad :D Warto jednak czasami posprawdzać jak się sprawy mają, zanim podejmie się decyzję o oddaniu auta w ręce "grabieżców"...
Smutne jest to, że przekonałem się o tym, że niewiedza kosztuje na własnej skórze (oczywiście wcześniej - nie podczas historii z zapowietrzeniem AFB)
No czekamy do środy i cieszymy się razem z Tobą Twoim nowym autkiem "po liftingu" :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 22:40:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Taaaaaaaaa lifting to ja mam niezły. Woda sie wyleguje w miejscu pasażera i szyber nie działa :(
Ale o tym to już w innym wątku.


Pozdrawiam wszystkich

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 11:14:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witam, Panowie :peace:

Moje autko dzisiaj po całej nocy odpaliło od strzała.
Przyczyna zapowietrzenia została więc definitywnie usunięta.
Tym samym - dwudniowy kryzys - zażegnany całkowicie i dla mnie jest to powód do ogromnej radości. ;) :D :): :diabel: :peace:

Gdyby kogoś interesowała sprawa tzw. klapy gaszącej na kolektorze dolotowym jako ewentualna (hipotetyczna) przyczyna zamilknięcia silnika, poniżej wrzucam rysunki vossa z lokalizacją wyżej wymienionej (nr 11):

Obrazek

można także wykorzystać ten rysunek edukacyjnie - dla nowych klubowiczów, jako wskazania rozmieszczenia ważnych elementów silnika:

1. Wtryskiwacze
2. Zawór elektromagnetyczny AGR sterujący zaworem recyrkulacji spalin EGR
3. Zawór N75 sterujący pracą naszej turbinki - połączony przewodem z gruszką i sztangą na turbince.
4.
5.
6.
7. ECU - komputer sterujący silnikiem
8,9,10 - mało ważne :D
11. Klapa gasząca na kolektorze dolotowym
12. Słynna VP44 - najlepsza pompa wtryskowa na świecie :diabel:
13. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej G62
14. Słynny lmm BOSCH - przepływomierz, czy miernik masy powietrza.

Z pozycjami 4,5 i 6 proszę o pomoc kolegów ;)

...i tutaj zbliżenie dla poszukiwaczy klapy gaszącej (gruszka obok zaznaczonej śruby steruje klapą w kolektorze):

Obrazek

Uważam, że warto tam zajrzeć od czasu do czasu, bo obecność czarnej gó****nej mazi w dolocie przy nie zaślepionym EGR - może spowodować właśnie jej przycięcie i można wtedy zapomnieć o uruchomieniu silnika.

To tyle...

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDi AFB]...następna VP44 ?
PostNapisane: 27.lut.2007 12:49:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
carlnova napisał(a):
Witam,



Jeżdżę na ON BP Ultimate (chociaż nie wiem, na czym auto jeździło wcześniej), dbam o ten cholerny wózek jak mało kto - a i tak mnie pokarało :/
Jeżeli to VP44 - to będzie to ostatni numer jaki mi wycięło moje AFB - będzie do sprzedania po atrakcyjnej cenie, a ja przesiądę się z wielkim bólem na benzynkę...

Proszę o pomoc, koledzy :|


witam
przyjacielu dlatego u mnie decyzja juz zostala podjeta rozstaje sie ze swoim i nic juz nie jest w stanie wplynac na moja decyzje predzej przeboleje strate 10000 wpakowanych w moja niunie aby doprowadzic ja do normalnosci niz wyciecie mi podobnego numeru jak u Ciebie

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDi AFB]...następna VP44 ?
PostNapisane: 27.lut.2007 13:43:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
waldimas napisał(a):
witam
przyjacielu dlatego u mnie decyzja juz zostala podjeta rozstaje sie ze swoim i nic juz nie jest w stanie wplynac na moja decyzje predzej przeboleje strate 10000 wpakowanych w moja niunie aby doprowadzic ja do normalnosci niz wyciecie mi podobnego numeru jak u Ciebie


Waldi, nie rób nam tego - nie opuszczaj nas... :/
...widziałem Twoje przymiarki na forum Diagtronika :D
Jak kupisz Toledo - to nas opuścisz :/
A tak już na zupełnie poważnie - to Twoja decyzja i nikt tu nie ma zamiaru Cię od niej odwodzić... :|
Szkoda...
Zawitaj czasem na to forum - nawet jak już będziesz właścicielem "narowistego" Toledo z hiszpańskim temperamentem...

Pozdrawiam serdecznie :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 15:29:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
napewno zawitam bo zostaje przy Tdi a gdzie jak nie tutaj mozna fachowo zdjagnozowac silniczek???

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 14:16:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Moje autko pali bez żadnych problemów już od kilku dni, od pierwszego strzała. :D
Brak obecności jakichkolwiek pęcherzyków powietrza, a więc przyczyna zapowietrzenia poprawnie "zdiagnozowana" i usunięta...
Chyba dzisiaj jeszcze raz za to wypiję... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 14:39:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl, pomyśl co byłoby, gdybyś zostawił auto w serwisie...
dostałbyś info, że pompa jest w Nadarzynie, a potem za przelewowy wywaliłbyś 2500...
:|

dramat.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 14:57:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl, pomyśl co byłoby, gdybyś zostawił auto w serwisie...
dostałbyś info, że pompa jest w Nadarzynie, a potem za przelewowy wywaliłbyś 2500...
:|

dramat.


Dokładnie, przyjacielu... :D
To by był najdroższy wężyk przelewowy na świecie i w historii ludzkości :diabel:
Moja historia po raz kolejny wskazuje jak dobroczynną rolę pełni forum AKP i jego zbawienne porady... :D
Co prawda część pomysłów zaczerpnąłem również z forum Diagtronika, które serdecznie polecam.
Jeszcze raz powtarzam, że w taki właśnie sposób można zaoszczędzić grubą kasiorę, bo rzeczywistość niestety jest okrutna...
Wielu "mechaników" (nie obrażając nikogo - celowy cudzysłów) tylko czeka na takie łakome kąski w postaci naszej ograniczonej świadomości i tzw. "kubusiowego rozumku"...

Pozdrawiam, meszrumie :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Pecherzyki powietrza w przewodach
PostNapisane: 02.mar.2007 10:54:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:40:43
Posty: 42
Lokalizacja: Ostroda
Przeglądjąc ostatnimi czasy posty tu na Forum, łatwo jest zauważyć że problem zapowietrzonego układu paliwowego w naszych AFB i nie tylko jest dość powazny i może sie to skonczyć tragicznie dla VP44. Pozwólcie że podziele sie swoimi doświadczeniami. Jakiś czas temu razem z kolega odkryłem że i ja rownież mam taki problem, wyciek przy jednym z wtrysków(przewód przelewowy) to jedna sprawa, zauwazyłem pęcherzyki powietrza w tych grubych przwodach paliwowych idących od filtra paliwa do pompy :galy: , domyslam sie ze złapałem kilka "oddechów" właśnie po wymianie filtra paliwa. Mam nadzieje że nie jest to trudne do usuniecia, mechanik powiedział że nie ma obaw, ale ja po przeczytaniu Waszych postów zaczynam coraz bardziej wątpic w to. Ach ...całe zycie z wariatami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Pecherzyki powietrza w przewodach
PostNapisane: 02.mar.2007 11:15:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:40:43
Posty: 42
Lokalizacja: Ostroda
Pozwole sobie wciśąć jeszcze przysłowiowe "Trzy grosze", jakis czas temu nadałem posta na temat mojej turbiny, że głośno pracuje i takie tam, być może rzeczywiście jest gdzieś jakaś nieszczelność po stronie zimnej a może to wydech. Wszystkie elementy gumowe sa tu od samego początku(guma sie starzeje-to wiemy wszyscy), wiec byc może niska temperatura zrobiła swoje i gdzies powstaje chwilowa nieszczelność. Ale watpie ze to turbina, po logach dynamicznych gdzie widac wszystko, moge śmiało powiedziec że jest sprawna, ciśnienia są prawidłowe, samochód nie ma żadnej turbo-dziury, żadnego spadku mocy, jednym słowem wszystko w normie. Kiedyś jego wyskość Meszrum napisał że nastawnik pompy VP44 może nie działać prawidłowo i powodowac metaliczna pracę silnika - dało mi to dużo do myslenia :/ . Nie bez powodu o tym tu pisze, ponieważ przypadłość mojego AFB możę być związana z zle funkcjonującym(czyt.zapowietrzonym i nie tylko) ukladem paliwowym. Trzeba bedzie cos z tym zrobic.

_________________
A6 '99 2.5 TDI Quattro Sport Tip - No moment You Enjoy Is Ever Wasted


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2007 11:45:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
drogi (a) ;) socjalizacjo,
sprawność nastawnika można sprawdzić w warunkach drogowych - wystarczy wrzucić 3ci bieg i jechać ze stałą predkością utrzymując jednocześnie obroty w przedziale 2600-3000 rpm.
jeżeli będą występować drobne szarpnięcia, to oznaczać może to złą pracę nastawnika.

hmm... co do metalicznej pracy...
zacząłbym od oleju.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2007 12:10:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Kolego Socjalizacja :peace:
Ja jeszcze dorzucę, że obecność pęcherzyków powietrza w Twoim układzie paliwowym możesz zaobserwować w logu 004, gdzie wskażą to wahania kąta wtrysku.
Pamiętam Twoje logi i pamiętam też, że miałeś je poprawić i wrzucić zgodne z z zasadami, a nie wszystkie 015, 016, 017 itd.
Przecież chcesz poprawnie zdiagnozować swoje auto - więc co Cię powstrzymuje ?
Stosuj prewencję, zapobiegaj usterkom, a będziesz długo czerpał tylko przyjemności z posiadania V6 - teczki...

Pozdrawiam

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Pecherzyki powietrza w przewodach cd.
PostNapisane: 02.mar.2007 12:23:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:40:43
Posty: 42
Lokalizacja: Ostroda
Dziekuje za poradę, olej razem z filtrem juz czeka w bagazniku, Motul Xcess 8100(320zł za 6 litrasów), zapewne bedzie to jak "napój zbawienia" dla mojego AFB. Co do metalicznej pracy, bardziej odnosi się to chyba do układu powietrznego, cosik tam własnie nie gra, wyraznie to słychac, jednak wystepuje to tylko kiedy silnik "ciągnie" powoli z dołu, kiedy np. skrzynia jest na 3 i dodaje gazu praca turbawki jest ok, równiez nie ma zastrzeżeń kiedy wciskasz do dechy od samego poczatku. To była taka mała dygresja. Ale... uklad paliwowy na pewno jest jednym s głównych podejrzanych - te babelki w przewodach.

_________________
A6 '99 2.5 TDI Quattro Sport Tip - No moment You Enjoy Is Ever Wasted


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Pecherzyki powietrza w przewodach cd.
PostNapisane: 02.mar.2007 12:30:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:40:43
Posty: 42
Lokalizacja: Ostroda
Spoko spoko, logi bedą, czasu tylko jakoś za mało ostatnio, praca dyplomowa na głowie i takie tam, bedzie dobrze. Wszystko co tu piszecie biore sobie do serca. Yes my Master! Will be done! A zeby było w temacie filtr został wymieniony przez wyszkolonych mechów z Audi!

_________________
A6 '99 2.5 TDI Quattro Sport Tip - No moment You Enjoy Is Ever Wasted


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2007 12:37:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
A jaki filtr paliwa założyłeś, kolego ?
Pytam, bo na forum Diagtronika jest słynna walka z bąbelkami autorstwa Jerzego_G (na filtrach bodajże MAN), która została wygrana dopiero po zamontowaniu oryginalnego filtra z ASO :D
Zaraz pewnie odezwą się głosy, że nienormalny carlnova znów wysyła wszystkich do ASO.
Otóż nie mam nic przeciwko zamiennikom, ale filtr paliwa to jest część, którą kupiłbym w ASO...
W ukladzie paliwowym nie ma prawa być żadnych pęcherzyków powietrza.

PS. No widzę, że nie zdążyłem - juz odpowiedziałeś :diabel:
Więc jeśli filtr jest oryginalny - szukaj nieszczelności na wszystkich złączach, szczególnie przy filtrze paliwa oraz obejrzyj dokładnie wszystkie wężyki przelewowe

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Pecherzyki powietrza w przewodach cd.
PostNapisane: 02.mar.2007 12:50:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:40:43
Posty: 42
Lokalizacja: Ostroda
Filtr paliwa to Bosh, jakiś tam numer nie pamietam, sprawdzę te przelewy, zreszta i tak bedę wymieniał je wszystkie tak samo jak i wszystkie elementy gumowe dolotu, gdzies tu widzialem cene w ASO - 300 złociszy.

_________________
A6 '99 2.5 TDI Quattro Sport Tip - No moment You Enjoy Is Ever Wasted


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Pecherzyki powietrza w przewodach cd.
PostNapisane: 02.mar.2007 13:05:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:40:43
Posty: 42
Lokalizacja: Ostroda
W logu 004 widzę jakieś tam wahania w odczytach np. winno być ATDC 1.8 jest 1.6, czasem wartość winna być=jest, a czasem znowu małe skoki, zresztą i tak nic mi to nie mówi wiec mogę się tylko domyslać, ale nie będę wyciągać żadnych wnisków - złe wnioski wiecej szkód.

_________________
A6 '99 2.5 TDI Quattro Sport Tip - No moment You Enjoy Is Ever Wasted


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: