.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 05:12:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI V6] - Problemy z silnikiem
PostNapisane: 26.lut.2007 15:00:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2005 17:30:23
Posty: 13
Witam serdecznie. Sprawa wygląda następująco - ostatnio byłem u mechanika (zajmującego się wyłącznie VW-Audi-Skoda) na wymiania filtru na odmie. Autko zaczęło mocno dymić i jego diagnoza była trafna. Ten temat załatwoiny bezproblemowy, ale Panowie powiedzieli mi że jest padnięty zawór na turbinie (membramka przepuszcza)-ok-pomyślałem, że to nie problem. Kupiłem drugi sprawny, zmieniłem i okazało się że mój wcześniejszy jest jak najbardziej w doskonałej kondycji (mój błąd- sam powinienem sprawdzić, a ja uwiezyłem na słowo).
kolejną sprawą jest błąd "Ciśnienie w rurze dolot. Powyżej granicy regulacji".
Podczas jazdy, żadko, ale zdaża się że obroty zaczynajja spadać i autko wogóle nie reaguje na dodanie gazu, w takiej sytuacji musze odpuścić gaz i wcisnąć go ponownie (ponąć turbina wchodzi a tryb awaryjny), ale...w/w wymieniony mechanik twierdzi, że do wymiany jest sterownik sterujący ciśnieniem turbiny który zamieszczony jest przy interkulerze (nie znam jedo fachowej nazwy), natomiast inny szpec do którego pojechałem z poleceni twierdzi że turbinka kwalifikuje się do regeneracji, ponieważ jest cały czas otwrata (coś tam się zacina)- stwierdził to po diagnostyce komputerowej...i teraz zanim polecą na mnie gromy że podobne tematy już były itd itp (tak, tak wiem widziałem, ale w zasadzie one mi nie pomogły) chciał bym sie zapytać czy może ktoś jednak jest wstanie sprostować który z mechanikow ma rację.
bardzo bym prosił także o jakiegoś dobrego szpeca z Białegostoku lub okolic, który podpią by się pod VAG i rozwiał chociaż część wątpliwości (oczywiście odpłatnie).
Dziękuję serdecznie za wszelką pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 15:08:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Carlsberg, kolego !!! :peace:
Nie bój się gromów :D ja Ci odpiszę, bo masz w nicku carl jak ja :diabel:
Mówisz o N75 - zaworze sterującym pracą turbiny, ciężko jest stwierdzić jego "niedyspozycję" bez poprawnie zrobionej diagnostyki VAG-iem.
Dlatego zachęcam do lektury topicu Diagnostyka TDI - mistrza meszruma i jak najszybszy zakup fejsa - zaoszczędzisz w ten sposób wiele kasiorki w swoim portfelu.


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

Błąd 00575 o którym wspominasz może być spowodowany wieloma innymi czynnikami, wcale nie turbinką tylko np. nieszczelnością w kolektorze ssącym...
Gdybyś zarzucił logi wg przepisu byłoby zdecydowanie łatwiej... ;)

Pozdrawiam serdecznie :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 15:55:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Mogę Ci bez problemu zlogować autko. Na ich podstawie bedziesz wiedział wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 16:03:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2005 17:30:23
Posty: 13
Na dniach postaram się ogarnąć temat podpięcia pod VAG i zczytania logów (czy jak to się pisze). Czy to możliwe że zacinanie się sztangi turbiny może wywołac taki błąd? I najważniejsze, czy po uzyskaniu danych z VAG będę mógł liczyć na waszą pomoc w diagnozie :) ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 2.5 TDI V6 '98r - zanim polecą gromy
PostNapisane: 26.lut.2007 17:03:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
carlsberg napisał(a):
Witam serdecznie. Sprawa wygląda następująco - ostatnio byłem u mechanika (zajmującego się wyłącznie VW-Audi-Skoda) na wymiania filtru na odmie. Autko zaczęło mocno dymić i jego diagnoza była trafna.


gdzie jest filtr na odmie?? trzeba zdjac pokrywe silnika (zaworow czy jak to sie nazywa) zeby sie do niego dostac??
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 2.5 TDI V6 '98r - zanim polecą gromy
PostNapisane: 26.lut.2007 17:33:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Atal-star napisał(a):
gdzie jest filtr na odmie?? trzeba zdjac pokrywe silnika (zaworow czy jak to sie nazywa) zeby sie do niego dostac??
Pozdrawiam


@Atal-star
lokalizacja odmy w AFB (czerwona strzałka)

Obrazek

carlsberg napisał(a):
Na dniach postaram się ogarnąć temat podpięcia pod VAG i zczytania logów (czy jak to się pisze). Czy to możliwe że zacinanie się sztangi turbiny może wywołac taki błąd? I najważniejsze, czy po uzyskaniu danych z VAG będę mógł liczyć na waszą pomoc w diagnozie :) ??


Przycinanie się sztangi wyjdzie w logu 011 basic settings i 011 dynamicznym. Z tego ostatniego wyjdzie Ci też kolego ewentualne uszkodzenie czy "niemoc" N75.
Możesz liczyć na pomoc - bez problemu - tylko zarzuć logi, a będziesz zaskoczony rozmiarem i zakresem informacji o swoim aucie...

Skorzystaj z pomocy wowo, jeżeli nie masz do niego zbyt daleko

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 18:02:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2005 17:30:23
Posty: 13
najbardziej szkoujące jest to że pseudo specjaliści w dzisiejszych czasach biorą pieniądze za coś na czym kompletnie sie nie znają. 200zł poszło na wymianę sprawnego zaworu +50zł (niby nie wiele ale też pieniądze) na diagnozę komputerową która praktycznie nic mi nie dała, w sumie 250zł - ile to piwek by było :( szok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 18:06:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jaka to była diagnoza komuterowa? Zczytanie błędów?? :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 18:10:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2005 17:30:23
Posty: 13
Dokładnie. człowiek zczytał błedy i stwierdził że wie już wszystko. Wyskoczył błąd "Ciśnienie w rurze dolot powyżej granicy regulacji" i fachmajster stwierdził że turbinka do regeneracji i nie ma mowy o żadnej innej przyczynie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 18:13:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lut.2007 18:00:58
Posty: 2
Witam
He jak widać jestem tu nowy i piszę w tym temacie żeby nie zaśmiecać forum.
Posiadam Audi A6 2.5 TDI V6 z 2001 roku i tak:
1. Przy zmianie oleju po zdjęciu osłony silnika okazało się, że po misce olejowej cieknie olej. Gdy jest zimny silnik nic sie nie dzieje wyraźnie po rozgrzaniu zaczyna cisnąć oliwa ale nie spod uszczelki itp tylko jakoś z nad alternatora, wie ktoś co to może być?? Cały alternator jest tłusty od oleju... Jakiś uszczelaniacz znajdujący się wyżej??

2. Przy 1 i 2 biegu i przy niskich obrotach przy wyciśnięciu sprzęgła szarpie silnik wtf??

3. Również okazało się, że turbina z lekka żyga olejem do intercoolera, jest jakaś rada na to, byle nie wymiana na nową turbine... ??

4. Jak Audiola jest zimna ciężko pali, szybko gaśnie kontrolka od świec - praktycznie to jest moment zapali się i zgaśnie... o co chodzi??[/url]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 18:20:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
MarcelRS125 ->
1. Sprawdź uszczelki pod deklami zaworowymi, najczęściej to one puszczają.
2....
3. W TDI zawsze bedzieszmiał minimalneslady oleju w dolocie. Sprawdź drożnośc odmy. Na pracującym silniku odkręćkorek wlewu oleju. Nie powinno być w zasadzie żadnego ciśnienia.
4. Sprawdź świece żarowe i kąt wtrysku.

Zloguj auto.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 18:30:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
carlsberg napisał(a):
najbardziej szkoujące jest to że pseudo specjaliści w dzisiejszych czasach biorą pieniądze za coś na czym kompletnie sie nie znają. 200zł poszło na wymianę sprawnego zaworu +50zł (niby nie wiele ale też pieniądze) na diagnozę komputerową która praktycznie nic mi nie dała, w sumie 250zł - ile to piwek by było :( szok.


No o tym właśnie mówię :/
Ciebie naciągnęli na 250 PLN, mnie na 2500 PLN zanim tutaj trafiłem, więc lepiej 100 razy zapytaj zanim oddasz auto w ręce pseudo - specjalistów rodem z TVN - owskiej "USTERKI" :diabel:

carlsberg napisał(a):
Dokładnie. człowiek zczytał błedy i stwierdził że wie już wszystko. Wyskoczył błąd "Ciśnienie w rurze dolot powyżej granicy regulacji" i fachmajster stwierdził że turbinka do regeneracji i nie ma mowy o żadnej innej przyczynie.


U mnie taki błąd jest spowodowany modyfikacją programu (chipem)...
Ciesz się, że Cię nie naciągnęli na np. regenerację turbinki już przy odmie :diabel:
Carlsberg - pojedziesz do jakiegokolwiek fachmana - za samo podpięcie pod kompa życzy sobie minimum 50 PLN.
Dwa takie razy i już masz na własność - interface np. KKL USB, pożyczasz laptopa - jeśli nie masz i od tej chwili Twoje życie staje się kolorowsze i piękniejsze :D :diabel:
Jest jeszcze zdecydowanie wolniej topniejący portfel...
Nie ma się nad czym zastanawiać. ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 19:42:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lut.2007 18:00:58
Posty: 2
Ok sprawdze to wszystko.
Jak sprawdzić kąt wtrysku i zlogować wózek?? He sory, że ja taki się laik wydaje aleeeee bardziej przepadam za 2 kólkami :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 19:45:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jet do tego przyklejony watek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 19:50:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
MarcelRS125 napisał(a):
Ok sprawdze to wszystko.
Jak sprawdzić kąt wtrysku i zlogować wózek?? He sory, że ja taki się laik wydaje aleeeee bardziej przepadam za 2 kólkami :)


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 23:56:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
MarcelRS125 napisał(a):
2. Przy 1 i 2 biegu i przy niskich obrotach przy wyciśnięciu sprzęgła szarpie silnik wtf??


widzę, że to silnik AYM...
należy sprawdzić koło dwumasowe.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 00:49:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
carlsberg napisał(a):
Czy to możliwe że zacinanie się sztangi turbiny może wywołac taki błąd?


Jak najbardziej jest to możliwe. Przy tym turbina bynajmniej nie kwalifikuje się do regeneracji. Wystarczy rozebrać część gorącą i dokładnie wyczyścić z sadzy. Kwestia znalezienia mechanika któremu będzie chciało się to robić. Ten problem przerabiała chyba z 50% użytkowników diesli na forum AKP ;)
Możesz ew. podlewarować delikatnie to cięgno. Jeśli będzie mocno chwycone to tak naprawdę skuteczne będzie tylko czyszczenie. Jak tylko się przycina, to można spróbować powajchować z godzinkę i potem mocno dać w palnik, żeby wypalić resztki sadzy. Z tym że przed pałowaniem lepiej zerknąć w logi czy w ogóle jest jakaś regulacja, żeby potem nie było biedy ;)

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 11:52:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jozef napisał(a):

Wystarczy rozebrać część gorącą i dokładnie wyczyścić z sadzy. Kwestia znalezienia mechanika któremu będzie chciało się to robić. Ten problem przerabiała chyba z 50% użytkowników diesli na forum AKP ;)
Możesz ew. podlewarować delikatnie to cięgno. Jeśli będzie mocno chwycone to tak naprawdę skuteczne będzie tylko czyszczenie. Jak tylko się przycina, to można spróbować powajchować z godzinkę i potem mocno dać w palnik, żeby wypalić resztki sadzy. Z tym że przed pałowaniem lepiej zerknąć w logi czy w ogóle jest jakaś regulacja, żeby potem nie było biedy ;)

Pozdrawiam


Jozef, mam do Ciebie gorącą prośbę - jeżeli nie sprawiłoby Ci to kłopotu - opisz ze szczegółami cały proces czyszczenia turbiny. Sadza zbiera się tylko w części gorącej ? Na co zwrócić szczególną uwagę i jak to zrobić nie dotykając (nie uszkadzając kierownic VTG) i nie dotykając regulacji sztangi ?
Nie będę szukał mechanika - zrobię to sam, któregoś browarowego popołudnia przy okazji demontażu (podkreślam: demontażu) turbiny podczas wymiany filtra odpowietrzenia skrzyni korbowej (odmy).
Mam zamiar zrobić edukacyjną sesję zdjęciową, żeby raz było jasne - że nie da się odkręcić rury łączącej podstawę EGR-a z kolektorem wydechowym, przeszkadzającej w demontażu odmy - bez demontażu samej turbiny...
Dlatego bardzo proszę o opis, Jozef...
Byłbym wdzięczny, gdyby w tej sprawie wypowiedział się też maxtdi...

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 12:32:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
carlnova napisał(a):
Jozef napisał(a):

Wystarczy rozebrać część gorącą i dokładnie wyczyścić z sadzy. Kwestia znalezienia mechanika któremu będzie chciało się to robić. Ten problem przerabiała chyba z 50% użytkowników diesli na forum AKP ;)
Możesz ew. podlewarować delikatnie to cięgno. Jeśli będzie mocno chwycone to tak naprawdę skuteczne będzie tylko czyszczenie. Jak tylko się przycina, to można spróbować powajchować z godzinkę i potem mocno dać w palnik, żeby wypalić resztki sadzy. Z tym że przed pałowaniem lepiej zerknąć w logi czy w ogóle jest jakaś regulacja, żeby potem nie było biedy ;)

Pozdrawiam


Jozef, mam do Ciebie gorącą prośbę - jeżeli nie sprawiłoby Ci to kłopotu - opisz ze szczegółami cały proces czyszczenia turbiny. Sadza zbiera się tylko w części gorącej ? Na co zwrócić szczególną uwagę i jak to zrobić nie dotykając (nie uszkadzając kierownic VTG) i nie dotykając regulacji sztangi ?
Nie będę szukał mechanika - zrobię to sam, któregoś browarowego popołudnia przy okazji demontażu (podkreślam: demontażu) turbiny podczas wymiany filtra odpowietrzenia skrzyni korbowej (odmy).
Mam zamiar zrobić edukacyjną sesję zdjęciową, żeby raz było jasne - że nie da się odkręcić rury łączącej podstawę EGR-a z kolektorem wydechowym, przeszkadzającej w demontażu odmy - bez demontażu samej turbiny...
Dlatego bardzo proszę o opis, Jozef...
Byłbym wdzięczny, gdyby w tej sprawie wypowiedział się też maxtdi...

Pozdrawiam :peace:



Nie ma co odkrywać ameryki ponownie, tutaj masz dobre fotostory.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 12:44:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dzięki, Sprinter :D :peace:
Teraz nawet ślepy by to zrobił :diabel:

Pozdrawiam

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: