.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 11:31:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 13:09:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
carlnova napisał(a):
Jozef, mam do Ciebie gorącą prośbę - jeżeli nie sprawiłoby Ci to kłopotu - opisz ze szczegółami cały proces czyszczenia turbiny. Sadza zbiera się tylko w części gorącej ? Na co zwrócić szczególną uwagę i jak to zrobić nie dotykając (nie uszkadzając kierownic VTG) i nie dotykając regulacji sztangi ?

Pozdrawiam :peace:


W twoim aucie jest gt20 - nieco inna turbina niż powszechnie rozbadana gt17 z 1.9TDI ;) Więc potencjalnie mogą wyjść jakieś niespodzanki. Ale nie sądze ;)

Swego czasu znalazłem taki o to dokument - bardzo pomocny
http://pics.tdiclub.com/data/500/Drivbiwire_VNT_repair_procedure_small.pdf

Jeśli chodzi o sam demontaż turbiny, to trzeba uważać odkręcając doprowadzenie oleju, żeby nie ukręcić rurki razem ze śrubą. I dobrze zabezpiecz otwory kanału olejowego w turbinie, żeby śmieci tam nie wpadły. Sam siłownik z cięgłem trzeba zdemontować - trzyma się na śrubach skręcających część gorącą. Nie kręć śrubą na sztandze ani tym bardziej ogranicznikiem na turbinie (są pomalowane). Potem zaczynają się schody ;) Strona gorąca potrafi być mocno zapieczona, tak że ciężko to rozpołowić. Polecam zaopatrzyć się w jakiś dobrze penetrujący środek. WD40 może być za słaby ;) Części kompresorowej się nie czyści. Można rozebrać żeby sprawdzić stan wirnika, czy nie ma śladów na obudowie, etc. Jeśli nie będziesz rozbierał to zabezpiecz część ssącą i tłoczącą, żeby nic do kompresora nie wpadło. Wnętrzności strony gorącej są dosyć wytrzymałe ;) Można ich dotykać ;) Podstawowa sprawa to zapamiętać jak to jest poskładane - przyjrzyj się temu dokładnie (rób zdjęcia dla pewności ;) ) tak żeby potem nie pomylić które podkładki gdzie, którą stroną pierścień, itp. Do czyszczenia przyda się oczywiście nafta. Zanim zamontujesz ponownie turbo upewnij się, że nic nie zostało luźnego w środku. Można strzykawką wcisnąć trochę oleju do łożyska, jak turbina będzie już w aucie. Oczywiście po odpaleniu nie gazuj - daj mu z minutę żeby olej dobrze spenetrował łożysko i wyczyścił ew. jakieś paprochy.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 13:21:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
Generalnie te turbiny VTG różnią się rozmiarem, wirnikami, tip. Ten opis spokojnie powinien rozwiać wszelkie wątpliwości ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 13:33:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Bardzo dziękuję za wszystkie wyjaśnienia, Jozef i załączone fotostory... :D
Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo turbinki, to zobaczcie co znalazłem na stronie firmy regenerującej turbiny:

..."Nie przykręcaj przewodu zasilającego olejem turbosprężarkę, obracaj wałem korbowym tylko przy pomocy rozrusznika przez ok. 20 do 30 s. Przy odciętym zapłonie (silnik benzynowy) lub dawce paliwa (silnik wysokoprężny), do momentu aż olej pojawi się w tym przewodzie. Przykręć oba przewody olejowe, nie stosuj SILIKONU, może on zaczopować przewody olejowe i uszkodzić turbosprężarkę. Ponownie obracaj wałem przy pomocy rozrusznika, aby wypełnić olejem wnętrze turbosprężarki (ok.15s.).

Uruchom silnik i pozostaw go na obrotach biegu jałowego przez ok. 5 minut. W tym czasie sprawdź, czy są nieszczelności w układzie doprowadzania powietrza do kolektora ssącego (włączając w to intercooler) i wydechowym oraz w przewodach olejowych (jeśli tak – usuń je koniecznie)"...

Czy wystarczy jak po prostu przykręcę przewód olejowy i poczekam, czy też dla bezpieczeństwa lepiej zrobić według opisu jak wyżej z kręceniem rozrusznikiem na odciętej dawce paliwa ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 2.5 TDI V6 '98r - zanim polecą gromy
PostNapisane: 27.lut.2007 16:40:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
carlnova napisał(a):
Atal-star napisał(a):
gdzie jest filtr na odmie?? trzeba zdjac pokrywe silnika (zaworow czy jak to sie nazywa) zeby sie do niego dostac??
Pozdrawiam


@Atal-star
lokalizacja odmy w AFB (czerwona strzałka)


Mam AVF, wiem gdzie jest u mnie odma, tylko w niej jest jakis filtr ktory sie czysci/wymienia?? zdjalem waz idacy do niej to bylo troszke (minimalnie) czytego oleju.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 2.5 TDI V6 '98r - zanim polecą gromy
PostNapisane: 28.lut.2007 09:44:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Atal-star napisał(a):
Mam AVF, wiem gdzie jest u mnie odma, tylko w niej jest jakis filtr ktory sie czysci/wymienia?? zdjalem waz idacy do niej to bylo troszke (minimalnie) czytego oleju.


Chciałem tylko pomóc, Atal-star :peace:
Ja również zabieram się do całej operacji na dniach, tylko że ja mam AFB :D , obejrzałem sobie to wszystko W ETCE, dzisiaj jadę do ASO zamawiać filtr...
W AVF masz chyba lepszy dostęp do odmy ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 2.5 TDI V6 '98r - zanim polecą gromy
PostNapisane: 28.lut.2007 14:38:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
carlnova napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Mam AVF, wiem gdzie jest u mnie odma, tylko w niej jest jakis filtr ktory sie czysci/wymienia?? zdjalem waz idacy do niej to bylo troszke (minimalnie) czytego oleju.


Chciałem tylko pomóc, Atal-star :peace:
Ja również zabieram się do całej operacji na dniach, tylko że ja mam AFB :D , obejrzałem sobie to wszystko W ETCE, dzisiaj jadę do ASO zamawiać filtr...
W AVF masz chyba lepszy dostęp do odmy ?


Dzieki :peace:
Tak, mam dobry dostep-jest na samej gorze-wystarczy zdjac pokrywe silnika (plastikowa). Tylko nigdzie nie moge znalezc info czy jest w niej filtr ktory sie czysci/wymienia??
P.S. Carlnova wyczysc (przy jednej robocie) EGR'a ;) mam przebieg ok 80tys. (oryginal) a byl bardzo zawalony brudem :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 2.5 TDI V6 '98r - zanim polecą gromy
PostNapisane: 28.lut.2007 15:28:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Atal-star napisał(a):
Dzieki :peace:
Tak, mam dobry dostep-jest na samej gorze-wystarczy zdjac pokrywe silnika (plastikowa). Tylko nigdzie nie moge znalezc info czy jest w niej filtr ktory sie czysci/wymienia??
P.S. Carlnova wyczysc (przy jednej robocie) EGR'a ;) mam przebieg ok 80tys. (oryginal) a byl bardzo zawalony brudem :diabel:


Hej jestem własnie po zakupie w ASO, jak chcesz to wrzucę wieczorem jak to wygląda w moim AFB. Nie jest to do końca taka siatka, jak sobie wyobrażałem.
Mam prawdopodobnie odmę starego typu " Textilabscheider", a zmieniam na
nowy typ "Zyklonabscheider".
Niestety jest on jest troche wyższy od starego i na bank czeka mnie niezła gimnastyka przy jego wymianie.
Cena też mnie trochę zaskoczyła, bo wszyscy wspominali o ok. 100 PLN
Ten Zyklonabscheider kosztował w ASO 221,78 PLN jako komplet do przebudów - nr kat. 059 103 464 B
Nie wiem, czy taka cena jest tylko w koszalińskim ASO, czy te 100 PLN to filtr starego typu. W weekend się za to biorę...
Co do Twojego filtra w AVF podejrzewam, że jest podobny, tylko nie masz tyle gimnastyki, aby sie do niego dostać.
Radzę Ci zajechać do ASO i pokażą Ci dokładnie jak on wygląda, raczej mają na półce. U mnie najpierw przynieśli i pokazali (chodziło mi o jego wysokość), a dopiero potem zdecydowałem się od razu na zakup, nawet bez sprawdzania swojego starego.
Co do EGR-a oczywiście, że go wyczyszczę, dodatkowo mam zamiar zdemontować i wyczyścić cały dolot z gó****nej czarnej mazi przy okazji tej wymiany.

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 2.5 TDI V6 '98r - zanim polecą gromy
PostNapisane: 28.lut.2007 15:41:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
carlnova napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Dzieki :peace:
Tak, mam dobry dostep-jest na samej gorze-wystarczy zdjac pokrywe silnika (plastikowa). Tylko nigdzie nie moge znalezc info czy jest w niej filtr ktory sie czysci/wymienia??
P.S. Carlnova wyczysc (przy jednej robocie) EGR'a ;) mam przebieg ok 80tys. (oryginal) a byl bardzo zawalony brudem :diabel:


Hej jestem własnie po zakupie w ASO, jak chcesz to wrzucę wieczorem jak to wygląda w moim AFB. Nie jest to do końca taka siatka, jak sobie wyobrażałem.
Mam prawdopodobnie odmę starego typu " Textilabscheider", a zmieniam na
nowy typ "Zyklonabscheider".
Niestety jest on jest troche wyższy od starego i na bank czeka mnie niezła gimnastyka przy jego wymianie.
Cena też mnie trochę zaskoczyła, bo wszyscy wspominali o ok. 100 PLN
Ten Zyklonabscheider kosztował w ASO 221,78 PLN jako komplet do przebudów - nr kat. 059 103 464 B
Nie wiem, czy taka cena jest tylko w koszalińskim ASO, czy te 100 PLN to filtr starego typu. W weekend się za to biorę...
Co do Twojego filtra w AVF podejrzewam, że jest podobny, tylko nie masz tyle gimnastyki, aby sie do niego dostać.
Radzę Ci zajechać do ASO i pokażą Ci dokładnie jak on wygląda, raczej mają na półce. U mnie najpierw przynieśli i pokazali (chodziło mi o jego wysokość), a dopiero potem zdecydowałem się od razu na zakup, nawet bez sprawdzania swojego starego.
Co do EGR-a oczywiście, że go wyczyszczę, dodatkowo mam zamiar zdemontować i wyczyścić cały dolot z gó****nej czarnej mazi przy okazji tej wymiany.

Pozdrawiam :peace:

jakbys mogl wrzucic fotke bede wdzieczny ;)
Milego mycia rąk po wyczyszczeniu ukladu :diabel: :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 20:56:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Bardzo proszę... :D
Tak wygląda filtr odpowietrzenia komory korbowej czyli tzw. odma w AFB.
Zdjęcia poglądowe specjalnie dla Atal-star :diabel: (widać część filtrującą)
Jeżeli chodzi o samą wymianę założę odrębny temat w weekend - nie będziemy się tutaj ładować carlsbergowi z buciorami w jego temacie :diabel:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 21:22:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Carlnova dzieki bardzo ;) :piwo:
Pozdr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2007 11:52:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2005 17:30:23
Posty: 13
Mam jeszcze pytanko. Czy ten interfaca jest odpowiedni to podłaczenia do Audi a6 2,5tdi V6:
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103

Bardzo bym prosił o inne typy interfacu które by odpowiadały temu modelowi. Nie za bardzo się na tym znam a chciał bym kupić raz a pożądnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2007 12:35:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
carlsberg napisał(a):
Mam jeszcze pytanko. Czy ten interfaca jest odpowiedni to podłaczenia do Audi a6 2,5tdi V6:
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103

Bardzo bym prosił o inne typy interfacu które by odpowiadały temu modelowi. Nie za bardzo się na tym znam a chciał bym kupić raz a pożądnie.


Najlepszy :diabel: ...bo ja taki mam... ;)
Masz kupić interface z dwiema liniami K (KKL) we wtyku OBD - i najlepiej ze złączem USB, bo ciężko jest teraz znaleźć laptopa ze złączem COM.

Jak Ci ten nie pasuje poszukaj analogicznych na www.allegro.pl - jednak na ich temat się nie wypowiadam, bo takowych nie posiadam, ani nie kupił ich żaden z moich znajomych...

Coś długo się zbierasz carlsberg do zakupu tego kabla ... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2007 15:39:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2005 17:30:23
Posty: 13
Niestety taka praca. Jestem po 2-3 dni w domu a resztę czasu zajmują mi wyjazdy za granicę, na dodatek rozpoczą się remont w domu i kompletnie nie mam czasu się zajać samochodem. W tym tygodniu bedę miał wiecej wolnego czasu więc mam nadzieję że już w końcu uda mi się coś w tym temacie zrobić (a mam co porobic przy samochodzie). Nikomu więcej z domowników nie spieszy się z ta sprawą bo w domu są dwa auta. Tak u mnie cięzko z wolnym czasem że montaż navi (jak już zkompletowałem wszystko) zają mi chyba z 3 jak nie 4 miesiące.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2007 20:09:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
interface viakena KKL jak najbardziej tak :)
laptopy z COMem: Dell, Simens (na pewno)

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2007 23:22:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
carlsberg napisał(a):
Tak u mnie cięzko z wolnym czasem że montaż navi (jak już zkompletowałem wszystko) zają mi chyba z 3 jak nie 4 miesiące.


Carlsberg, jak Ci to nie sprawi kłopotu - opisz mi szczegółowo całą operację założenia NAVI PLUS z zestawieniem części np. w wątku dj_ralpha na "Wnętrze i układ elektryczny" lub bezpośrednio na PW.
A już najlepiej by było gdybyś stworzył historyjkę obrazkową dla nas wszystkich.
Proszę o szczegóły i na co zwrócić uwagę...
Przymierzam się do tego zabiegu i nie mogę sobie pozwolić na błąd :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 11:30:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2005 17:30:23
Posty: 13
Opiesem montażu Navi+ na pewno się zajmę (droszę dajcie mi parę dni, bo dopiero dziś w nocy wróciłem z trasy do odmu) a jak zwykle tysiąc spraw na głoiwie. Podczas montażu nie robiłe zdjęć, ale mam dokładne fotki kosza montazowego i reszty sprzętu, mam też zapozyczone fotki zjakiejś strony. Na dniach zamieszczę dokładny opis.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 12:29:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
carlsberg napisał(a):
Opiesem montażu Navi+ na pewno się zajmę (droszę dajcie mi parę dni, bo dopiero dziś w nocy wróciłem z trasy do odmu) a jak zwykle tysiąc spraw na głoiwie. Podczas montażu nie robiłe zdjęć, ale mam dokładne fotki kosza montazowego i reszty sprzętu, mam też zapozyczone fotki zjakiejś strony. Na dniach zamieszczę dokładny opis.


Dzięki, carlsberg :D
Będę czekał zatem...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2011 21:47:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 16:27:55
Posty: 2
Lokalizacja: Bialystok-Oxford UK
Pytanie do uztkownika carlnova

mam A6 2.5TDI 155ps kod silnika AYM 2001-2002
bylem w sierpniu w posce padly waki brat mi je wymienil.4walki wszstkie dzwigienki,popyhacze(caly komplet)glowiece ciagane i srawdzane.Wczesniej padla pompa VP44 steownik byl robiony ,ale do dzis nie podoba mi sie jak zapala rano,i jak sie zachowuje.teraz mam problem bo przy 3ys obr/min pedal gazu jest w podlodze obrotomierz dochodzi do 3300obr i koniec traci moc .podaczylem pod kompa pokazalo 00575,wiem ze dzo o tym pisza ale ja juz nie wem co robic:(wymienilem przeplywke zawor N75 podcisnienia.i nic nadal to samo ....nie wiem co robic:(to nie te A6 ktore kiedys malem.chce aby miala tego kopaco kiedys,...jezeli mozesz pomoz ,my problem jest wtym ze mieszkam w UK...tu nie ma takich mechanikow i znawcow jak t lub \Uzytkownik Potrus...brat mi mowil zeby wpadl do polski i sie zrobi w ciagu dwoch dni///jest profsjonalnym mechanikiem i tylko on mi naprawia ja jak jestem na wakacjach w polsce,ale nie widze siebie jechac do bialegostoku zeby tylo naprawic niunke..wiec zwracam sie do ciebie.czytam co piszesz na forum razem z piotrusiem i naprawde macie wiedze i to duza.....pzdro.Krisss.

_________________
sila tkwi w TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: