.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 13:02:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5Tdi 150KM]Turbo dziura?
PostNapisane: 28.lut.2007 15:56:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2007 15:50:36
Posty: 11
Lokalizacja: Białystok
panowie jestem posiadaczem A6 z 99rok 2.5Tdi 150KM i mam takie pytanko poniewaz to moj pierwszy dieselek i sie zastanawiam czy to mozliwe ze przy zmienianiu biego auto na jakies 3 sekundy sie przymula czy to moze tak zwana turbo dziura oczewisie mam w manualu :galy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 16:28:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
możesz dokładniej opisać zjawisko?

w jakim zakresie obrotów spada moc podczas zmiany biegów?
w jakim położeniu jest pedał gazu?
w jakim zakresie zmieniasz biegi?
co dzieje się, gdy przy 1500rpm, na trzecim biegu, wciśniesz gaz do oporu i będziesz trzymał aż do 4200rpm [opisz dokładnie, kiedy czujesz przyrost mocy]?


a tak w ogóle, to zakup interface diagnostyczny.
dowiesz się wszystkiego o swoim silniku: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 16:43:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2007 15:50:36
Posty: 11
Lokalizacja: Białystok
chodzi mi o to ze jak przeciagne mocniej bieg i zmienie na nastepnyto przez chwile auto slabiej ciagnie dopiero po 2,3 sekundach zaczyna ciagnac. Jesli przy 1500 wcisne gaz to auto przyspiesza ale znaczy wzrost mocy zaczynma sie przy 2500. Nurtuje mnie wlasnie to ze jak mocno przeciagne bieg to przy zmianie na wyzszy bieg auto przez chwile slabiej ciagnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 17:05:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nadal nie odpowiedziałeś na moje pytania...
przy jakich wartościach rpm zmieniasz bieg?
jak operujesz pedałem gazu [tzn. jak mocno wciskasz]?

wiesz od kiedy masz moment obrotowy?
jaki masz silnik [symbol]?
stawiam, że AFB.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 17:15:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2007 15:50:36
Posty: 11
Lokalizacja: Białystok
biegi zmieniam przy 2500
pedal gazu wciskam do połowy
a odnosnie symboli silnika to nie zagladalem jest to v6 150KM
poprostu nie wiem czy to tak powinno byc ze auto diesla przy zmianie na wyzszy bieg przez chwile sie przymuli
prosze o swoje opinie jak chodza wasze dieselki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 17:22:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to nie jest normalne.
po zmianie powinien ciągnąć tak, jak na niższym biegu dzięki dużemu nm.
bez diagnostyki się nie obejdzie.

podnieś maskę i odczytaj z tabliczki znamionowej symbol silnika.
raptem możesz mieć 2 - AFB albo AKN.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 17:33:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2007 15:50:36
Posty: 11
Lokalizacja: Białystok
mam AFB
w takim razie co to jest tzw Turbo dziura bo wlasnie myslem ze to to.
samochod nie ciagnie tak samo przy 1300 np a przy 3000
na niskich obrotach wolniej sie wkreca w obroty
natomiast juz przy 3000 jest supciu auto rwie ale gdy zminie bieg i znow na obrotomierzu sie pojawi 1300 to auto przez chwile sie przymuli az zalapie chyba ten swoj moment


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 17:54:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Turbo dziura - powstaje na skutek bezwładności turbosprężarki. Turbosprężarkę mozna podzielić na dwa elementy część napędzaną (część przez którą przelatują gazy wydechowe czyli spaliny wprawiając w ruch łopatki) i część sprężajacą powietrze również składająca sie z łopatek tyko że inaczej ukształtowanych.
Ta właśnie część ma za zadanie wtłoczyć odpowiednią ilość powietrza do kolektora ssącego.
Zjawisko turbo dziury to nic innego jak zwłoka w akceleracji czyli mówiąc prościej (zjawisko u Ciebie zaobserwowane) dajesz w gaz a autko nie jedzie od razu tylko ma moment zawahania, zwany właśnie - turbo dziurą.
Turbo dziura jest to zjawisko które jest najbardziej odczuwalne przy dużych turbosprężarkach i jest związane z tym że gazy wylotowe mają większy ciężar do rozpędzenia ( a dopiero przy odpowiednich obrotach turbina daje wystarczającą ilość powietrza).
Im mniejsza turbina tym mniej odczuwalny efekt turbo dziury (ważną rolę gra tutaj także oddalenie turbiny od silnika czyli droga jaką muszą pokonać spaliny aby dotrzeć do turbiny)...

To tyle z delikatnego wywodu - jak najbardziej w temacie. :diabel:
Podzielam zdanie mistrza meszruma - będzie łatwiej wszystkim jak wykonasz poprawną dagnostykę silnika i wrzucisz logi na forum.
Poczekaj jeszcze na wypowiedzi Jozefa i maxtdi - wirtuozów od turbin :D

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 17:57:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
książka mówi, że AFB moment obrotowy ma od 1400rpm.
jako, że posiadam AFB, to śmiem wątpić - moje ciągnie od 2300 - 2400.
przy zmianie biegów, jeżeli bieg wyższy trafi na przedział 1900 - 2100 to rzeczywiście nie jedzie, póki nie wejdzie powyżej 2200.
jednakże jeżeli bieg zmienie przy 3500, to wyższy bieg jest przy ok. 2800 - 2900 i wówczas ciągnie prawidłowo...

mam 6ściobiegową skrzynię.
w AFB turbodziura jest w granicach 1800 - 2100.
powyżej 2200 powinien już jechać płynnie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 17:59:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2007 15:50:36
Posty: 11
Lokalizacja: Białystok
czyli to jest normalne?
jesli nie to jak zrobic ta diagnostyke i co ona wykarze??
zabardzo sie nie znam wiec prosze o pomoc
martwie sie ze bede mial jakies spore wydatki
od niedawna posiadam tego diesla i chcialbym wiedzieiec czy u was tez to wystepuje
z gory dziekuje i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 18:01:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
żubr napisał(a):
jesli nie to jak zrobic ta diagnostyke i co ona wykarze??
zabardzo sie nie znam wiec prosze o pomoc
martwie sie ze bede mial jakies spore wydatki


zakup interface'u to 100pln.
to wszystko.

przeczytaj to: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 18:03:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
żubr napisał(a):
czyli to jest normalne?
jesli nie to jak zrobic ta diagnostyke i co ona wykarze??
zabardzo sie nie znam wiec prosze o pomoc
martwie sie ze bede mial jakies spore wydatki
od niedawna posiadam tego diesla i chcialbym wiedzieiec czy u was tez to wystepuje
z gory dziekuje i pozdrawiam


W tiptronicu nie występuje to zjawisko - to raczej bolączka manuala :diabel:
Niech się wypowiedzą panowie z manualem... ;)
Masz załączony temat - jak zdiagnozować poprawnie auto - wystarczy trochę chęci i będziesz wiedział wszystko

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 18:08:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
masz rację carl - kolega będzie mieć duże wydatki, jeżeli sam nie nauczy się diagnozować auta...

coś o tym wiemy... ;)



[+]
ucieszyła mnie wiadomość, że VP44 jest zdrowa.
:)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 18:23:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jak to zwykle w takich przypadkach mylicie turbo dziurę ze zjawiskiem znanym jako spool-up time.
A to , że jest napisane, że moment ma od np. 1500 obr. książkowo , a Wy czujecie, że zaczyna jechać od 2200 rpm to wcale nie oznacza, że książki kłamią. Wynika to z tego, że auta podczas testów na hamowni obciążeniowej merzone są od "góry" , a nie od dołu. Nie chce mi się teraz tego opisywać, ale cały dowcip polega na tym, że te obroty 1500 to jest graniczna wartość przy jakiej spaliny mogą rozpędzać wirnik turbiny -> przezwyciężają opór wirnika i powietrza sprężanego plus straty własne - co oznacza ni mniej ni więcej, jak to, że mając odpowiednio dużo czasu przy takich obrotach i takim obciążeniu, osiąga się max doładowanie ustawione w programie. My czujemy , że jedzie mimo wszystko od tych 2200 rpm dlatego że dodatkowo turbo musi pokonać wzrastające obroty i zapotrzebowanie na powietrze dla silnika, i dla tych obrotów silnika 2200 rpm przy których czujemy kopa turbo zaczyna wytwarzać tyle ciśnienia żeby przezwyciężyć wzrost obrotów. Ot co. Trochę to przydługie ale tak jest.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 18:29:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
masz rację carl - kolega będzie mieć duże wydatki, jeżeli sam nie nauczy się diagnozować auta...

coś o tym wiemy... ;)



[+]
ucieszyła mnie wiadomość, że VP44 jest zdrowa.
:)


Bardzo dziękuję, Meszrumie :D
Mnie też ucieszyła ta wiadomość - do tego stopnia, że z tej radości i szczęścia przeholowałem wczoraj z upojeniem - mało markowym alkoholem...
Dzisiaj boli mnie głowa, ale na gębie obecny banan od ucha do ucha.
Moja VP44 żyje i jest zdrowa...
...ale traumy, którą przeżyłem nie życzyłbym nikomu :/

Pozdrawiam serecznie, Mesz... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 18:53:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Leo napisał(a):
jak to zwykle w takich przypadkach mylicie turbo dziurę ze zjawiskiem znanym jako spool-up time.
A to , że jest napisane, że moment ma od np. 1500 obr. książkowo , a Wy czujecie, że zaczyna jechać od 2200 rpm to wcale nie oznacza, że książki kłamią. Wynika to z tego, że auta podczas testów na hamowni obciążeniowej merzone są od "góry" , a nie od dołu. Nie chce mi się teraz tego opisywać, ale cały dowcip polega na tym, że te obroty 1500 to jest graniczna wartość przy jakiej spaliny mogą rozpędzać wirnik turbiny -> przezwyciężają opór wirnika i powietrza sprężanego plus straty własne - co oznacza ni mniej ni więcej, jak to, że mając odpowiednio dużo czasu przy takich obrotach i takim obciążeniu, osiąga się max doładowanie ustawione w programie. My czujemy , że jedzie mimo wszystko od tych 2200 rpm dlatego że dodatkowo turbo musi pokonać wzrastające obroty i zapotrzebowanie na powietrze dla silnika, i dla tych obrotów silnika 2200 rpm przy których czujemy kopa turbo zaczyna wytwarzać tyle ciśnienia żeby przezwyciężyć wzrost obrotów. Ot co. Trochę to przydługie ale tak jest.


Leo, nie przeczę temu, co napisałeś, ale...
wsiądź do AFB, a potem do AKN - zobaczysz, że książka mija się z prawdą [zakłada identyczne rozłożenie momentu dla AFB i AKN].
AFB jest wyraźnie silnikiem ciągnącym powyżej 2500.
AKN wyraźnie ciągnie z dołu [już od 1400], pow. 3000 już nic się nie dzieje.

rozłożenie momentu niby identyczne.
czy tak rzeczywiście ma być?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 19:26:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Od 1800obr jedzie już przyjemnie i wraz z e wzrostem obrotów nabiera mocy :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 20:33:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
@żubr
zmieniaj biegi tak, żeby po zmianie nie mieć mniej niż 2200 (2300) i wtedy zobacz czy auto się "przycina", jeśli tak to coś źle, jeśli nie to "ciesz się jazdą" :peace:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: