.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.maja.2024 17:40:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2008 12:40:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Wczoraj wymieniłem odmę :D z mechanikiem doszliśmy do wniosku, że zdemontujemy turbo (przy okazji zobaczyłem w jakim stanie jet moje turbulum). Po wyjęciu starej odmy przeżyliśmy szok!!!takiego druciarstwa nawet sobie nie wyobrażałem. Odma oczywiście pokrywa się z produkcją auta :/ a widać, że ktoś już wcześniej ją przerabiał. Odma posiada ok 8-10 wywierconych otworów żeby była drożna!!. W niedługim czasie zamieszczę jej zdjęcia, które mogą zostać przypięte do pierwszego posta Carla w tym wątku jako ostrzeżenie i przykład druciarstwa. Do dnia dzisiejszego jestem w szoku jak sobie przypomnę jej wygląd.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 08:56:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2008 18:55:53
Posty: 67
Lokalizacja: Lębork / Gdynia
Witam kolegów.

Jestem nowy na tym forum i jeśli zrobie coś nie tak to wybaczcie.

Posiadam Audi A6 2.5 TDI 98r silnik AFB. Chcę się zabrać za wymianę odmy i przy okazji wyczyścić cały układ dolotowy. Jest tylko jedna rzecz która mnie frustruje a konkretnie odpowietrzenie pompy wtryskowej po ponownym zamontowaniu przewodów wysokiego ciśnienia.

Mam gorącą prośbę do kolegi CARLNOVA, czy mógłbyś opisać dokładnie jak odpowietrzyć pompę VP44 bo Twój opis wymiany odmy jest naprawdę bardzo dobry. Czytałem że te pompy są bardzo wrażliwe na powietrze i że można je bardzo szybko uszkodzić.

W góry wielkie dzięki
Pozdrawiam

Maciek

_________________
Audi A6 2.5 TDI V6 '02r AKE QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 13:25:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Samo odpowietrzanie VP44 opisane jest dokładnie na tym forum, musisz tylko poszukać. Wydaje mi się jednak, że chodzi ci tylko o przewody wysokiego ciśnienia. Wtedy zakręcasz je solidnie od strony pompy a od strony wtryskiwaczy pozostawiasz niedokręcone. Prosisz kogoś by zakręcił silnikiem - trwa to kilka sekund, z chwila, kiedy przestaną iść bąble powietrza przestajesz kręcić i dociskasz przewody do wtryskiwaczy. Kręcisz ponownie i powinien silnik zaskoczyć.

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 14:56:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2008 18:55:53
Posty: 67
Lokalizacja: Lębork / Gdynia
Myślisz że odpowietrzenie tylko przewodów wystarczy i czy sposób który opisałeś będzie bezpieczny dla tej pompy??

Dzięki
Maciek

_________________
Audi A6 2.5 TDI V6 '02r AKE QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 15:17:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Jeśli niczego nie będziesz robił na dojściu paliwa do VP44 (wymiana filtra), a tylko odkręcisz przewody wysokiego ciśnienia, to powinno wystarczyć. Robiłem odmę, zobaczę w domu, może mam jakieś fotki to wstawię, jeśli uznam, że coś wniosą a nie będą zaśmiecać.

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 15:19:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2008 18:55:53
Posty: 67
Lokalizacja: Lębork / Gdynia
Super.

Wielkie dzięki. Będę czekał na foty bo i tak zabiorę się najszybciej za to w weekend.

_________________
Audi A6 2.5 TDI V6 '02r AKE QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Odma bis.
PostNapisane: 27.paź.2008 18:50:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Wstawiam Ci tekst i fotki, który kiedyś przygotowałem, a teraz zmobilizowałeś mnie do dokończenia go. Robiłem razem: odmę, czyściłem turbinę, sprawdzałem EGR i wymieniałem uszczelkę pod deklem od strony kierowcy, bo ciekła. Na fotkach widać wiec zdemontowane przewody wysokiego ciśnienia na lewa stronę. Naprawdę przed ich odkręceniem udało mi się odkręcić odmę i ja wyjąć, co masz pod spodem. Jak się postarasz, to zniknie Ci problem odpowietrzania. Stary tekst:
Po lekturze forum zdecydowałem się na samodzielne wykonanie czynności naprawczych w moim 2,5 TDI V6 AFB. Miałem już zdemontowaną turbosprężarkę i spróbowałem wymienić odmę bez ruszania przewodów wysokiego ciśnienia i udało się. Należy:
1. Odkręcić rurę spod turbiny idącą do zaworu EGR najlepiej wraz z zaworem (można go przy okazji obejrzeć – wyczyścić).
2. Odkręcić śrubę mocującą przewód idący do nagrzewnicy (chyba). – foto. Trzeba go troszkę nagiąć naciągnąć przy zdejmowaniu rury do EGR.
Obrazek
3. Odkręcić odmę
Trudności dostarczył wkręt torx pod przewodami wysokiego ciśnienia. Odkręciłem go krótką końcówką torx i płaskim kluczykiem 10, naciskając troszkę z góry wkrętakiem.
Obrazek
Prawdopodobnie można to będzie zrobić z góry wkrętakiem z końcówką torx - nie mam, nie sprawdziłem. Potem polecam założyć tam wkręt M6 o twardości dla św. spokoju co najmniej 8.8 na płaski kluczyk 10 – nie będzie problemów z odkręcaniem w przyszłości.
Obrazek
Na przyszłość czy to się będzie podobać komuś czy nie, czy zlinczują mnie tutaj za druciarstwo, nie kupię następnej odmy za 240 zł, która zapcha się po pół roku. Do mojego druciarstwa użyję 2-3 zmywaków z wiórków ze stali nierdzewnej. Całość oplotę siateczką stalową lub mosiężną. Mycie lub wymiana wg potrzeb np.: co pół – półtora roku. Tak spreparowane auto, od 3 lat jeździ w dalszej rodzinie. Być może wywołałem 3 wojnę światową. Pozdrawiam.

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 20:37:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2008 18:55:53
Posty: 67
Lokalizacja: Lębork / Gdynia
Dzieki za fotki. Ja mam w planie wyczyścić zawór EGR i cały kolektor dolotowy. Czy masz może fotki z demontażu turbo bo tak się zastanawiam czy tego też nie zrobić za jednym zamachem.

Odczułeś jakąś różnicę po wyczyszczeniu zaworu i turbiny??

_________________
Audi A6 2.5 TDI V6 '02r AKE QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 21:28:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Turbina – nagar, była strasznie brudna, ledwo obracał się wirnik. Teraz świszcze jak karetka pogotowia.
Obrazek
Wspomaganie rozbierania.
Obrazek
Klucz zrobiony ze złamanej chińszczyzny – do odkręcenia jednej śruby, - której to na pewno domyślisz się. Nie widać jej na fotce pożyczonej w poprzednim poście. Giąłem go na gorąco – przynajmniej miejsce gięcia było czerwone.
Obrazek
Tutaj jak czyścić turbinę:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 40#1060640
zaczerpnięte z:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
To co cię jeszcze interesuje znajdziesz na pewno na tym forum. Poszukaj trochę.

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 15:47:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:16:29
Posty: 26
Lokalizacja: Lowestoft/UK
Ja tez już jestem po wymianie odmy i w związku z tym mam pytanko do was. Otóż gdy wyjąłem starą odmę mym oczom ukazał się widok następujący....

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Widział ktoś takie dziwactwo?

_________________
A6 C5 AFB TDI POWER


Ostatnio edytowano 29.sty.2009 21:11:23 przez kabanix, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 16:56:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Wklejam tekst, który ściągnąłem, ale nie wiem skąd:
Silniki AFB wyposazone byly w dwie rozne odmy zaleznie od roku produkcji a dokladnie numeru nadwozia. Tak wiec A6 AFB do numeru nadwozia 4B-Y-085000 posiadal malo doskonaly system odpowietrzania komry korbowej co pozniej zostalo ulepszone. Z tego tez powodu samochody do numeru nadwozia 4B-Y-085 000 wymagaja dodatkowej czynnosci serwisowej podczas przegladow olejowych. Czynnosc ta polega na wykonaniu pomiaru cisnienia we wspomnianej komorze. Dotyczy to takze innych modeli Audi czy VW lecz w innym przedziale numerowym. :-) Koniec.
Mogłeś mieć też założoną odmę od nowszej generacji silników V6 - coś jak filtr odśrodkowy. Moje oczy widziały to gdzieś w necie. Czy ten rodzaj odmy wymienia się, czy tylko czyści-myje nie wiem. Czekaj aż wypowiedzą się znawcy. Mój AFB chodzi na odmie z "przepisu".

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 22:54:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Potwierdzam. Wydaje się, że jest to nowszy typ odmy. U mnie w AKN z 03.2001 przy wymianie okazało się, że jest właśnie taki filtr. Tyle, że ja przeczyściłem go i zostawiłem, a nowy kupiony do wymiany sprzedałem.

Niech się fachowcy wypowiedzą czy lepiej zostawić oryginalny "nowy typ" czy założyć nowy filtr starego typu.

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 23:34:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odmę kupujemy wg nr VIN pojazdu.
nie można stosować zamiennie w AFB nowej odmy zamiast starej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 23:41:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dokładnie - nie należy stosować innej niż ta przypisana do konkretnego systemu olejowego.
"Nową" odmę wysraczy wypłukać - ale ihmo nawet nie warto jej ruszać - chyba że mamy zasadne przypuszczenia co do braku jej drożności.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 23:46:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Stamlej napisał(a):
wysraczy


słownictwo wieczorową porą?
;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 00:11:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Jest po 23 więc przejdzie ;) :):

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 08:38:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
wiem ze to nie ten post:] ale czy moglby ktos pomoc mi z tym napinaczem lancuszka pompy oleju ?

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 05:35:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
kabanix napisał(a):
Ja tez już jestem po wymianie odmy i w związku z tym mam pytanko do was. Otóż gdy wyjąłem starą odmę mym oczom ukazał się widok następujący....

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Widział ktoś takie dziwactwo?


to nowy typ odmy ta sie nie zapycha i nie trzeba jej wymieniac

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 18:51:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Wiem, że ten temat jest podpięty do "Diagnostyki", można byłoby go również "przykleić" tak jak kilka innych. Niech ludziom służy jeszcze lepiej. :-) carlnova - autorze, co Ty na to? :-) Pozdrawiam Kolegów z AKP". Heniek. :-)

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 20:24:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2009 14:44:52
Posty: 14
Lokalizacja: wawa
witam jestem w trakcie wymiany odmy posiadam a8 2,5 tdi 150 + chip
i moje pytanko czy jak posiadam stary typ ten tekstylny to czy moge założyć ten nowy silnik akn

pilna odpowiedz o wóz rozebrany


właśnie dzieki takim ludzia jak wy dowiedziałem sie o odmie

_________________
wcześniej : Clio, Vectra, BMW E39, A6 C5 150KM/180, A4 B6 130KM

ALE DOPIERO TERAZ MAM COŚ CO MOŻNA NAZWAĆ SAMOCHODEM

A8 D2 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: