Wstawiam Ci tekst i fotki, który kiedyś przygotowałem, a teraz zmobilizowałeś mnie do dokończenia go. Robiłem razem: odmę, czyściłem turbinę, sprawdzałem EGR i wymieniałem uszczelkę pod deklem od strony kierowcy, bo ciekła. Na fotkach widać wiec zdemontowane przewody wysokiego ciśnienia na lewa stronę. Naprawdę przed ich odkręceniem udało mi się odkręcić odmę i ja wyjąć, co masz pod spodem. Jak się postarasz, to zniknie Ci problem odpowietrzania. Stary tekst:
Po lekturze forum zdecydowałem się na samodzielne wykonanie czynności naprawczych w moim 2,5 TDI V6 AFB. Miałem już zdemontowaną turbosprężarkę i spróbowałem wymienić odmę bez ruszania przewodów wysokiego ciśnienia i udało się. Należy:
1. Odkręcić rurę spod turbiny idącą do zaworu EGR najlepiej wraz z zaworem (można go przy okazji obejrzeć – wyczyścić).
2. Odkręcić śrubę mocującą przewód idący do nagrzewnicy (chyba). – foto. Trzeba go troszkę nagiąć naciągnąć przy zdejmowaniu rury do EGR.
3. Odkręcić odmę
Trudności dostarczył wkręt torx pod przewodami wysokiego ciśnienia. Odkręciłem go krótką końcówką torx i płaskim kluczykiem 10, naciskając troszkę z góry wkrętakiem.
Prawdopodobnie można to będzie zrobić z góry wkrętakiem z końcówką torx - nie mam, nie sprawdziłem. Potem polecam założyć tam wkręt M6 o twardości dla św. spokoju co najmniej 8.8 na płaski kluczyk 10 – nie będzie problemów z odkręcaniem w przyszłości.
Na przyszłość czy to się będzie podobać komuś czy nie, czy zlinczują mnie tutaj za druciarstwo, nie kupię następnej odmy za 240 zł, która zapcha się po pół roku. Do mojego druciarstwa użyję 2-3 zmywaków z wiórków ze stali nierdzewnej. Całość oplotę siateczką stalową lub mosiężną. Mycie lub wymiana wg potrzeb np.: co pół – półtora roku. Tak spreparowane auto, od 3 lat jeździ w dalszej rodzinie. Być może wywołałem 3 wojnę światową. Pozdrawiam.