.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.kwi.2024 14:44:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI]duży problem z silnikiem -proszę poradźcie
PostNapisane: 07.mar.2007 16:01:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:33:59
Posty: 59
Witam panowie mam duży problem z silnikiem. Zaczeło sie sie od ubytku oleju w silniku.
Myslałem że to uszkodzenie miski na co wskazywała plama pod samochodem oleju.
Po rozmowie z mechnikiem okazało sie że miska cała a olej jest najprawdopodobniej wydmuchiwany przez jakaś nieszczelność.

W samej pracy silnika nie zaobserwowałem zmian, praca cicha w miare równa.

facet coś mi mówi o tlokach i pierścieniach ale nie bardzo czaje o co chodzi.

Samochód ma co prawda sporo przelatane bo 260000 km. ale jego wygląd i praca nie wskazywały na mocną eksploatację.

Potrzebuje porady bo nie chcę dać sie naciagnać na zbedne koszta a małe mam o tym pojęcie.

Prosze zadawajcie pytania jesli potrzebujecie dodatkowych informacji ale poradźcie mi coś.

Pilnie czekam.

_________________
Michal10460 A6 QUATTRO 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 16:10:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Odma jest zatkana i dlatego sa wycieki oleju.Wyczysc odme sciagnij podloge pod silnikiem i sam zobacz skad cieknie. Czy z turbiny , czy z odpowietrzenie skrzyni korbowej , moze przy kole pasowym na przodzie silnika to w tym przypadku potrzeba juz mechanika aby wymienil uszczelniacz.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 16:13:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Na początku zlokalizuj skąd ten olej ucieka a potem będzie można wysunąć jakieś sugestje.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 17:14:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:33:59
Posty: 59
Jack napisał(a):
Odma jest zatkana i dlatego sa wycieki oleju.Wyczysc odme sciagnij podloge pod silnikiem i sam zobacz skad cieknie. Czy z turbiny , czy z odpowietrzenie skrzyni korbowej , moze przy kole pasowym na przodzie silnika to w tym przypadku potrzeba juz mechanika aby wymienil uszczelniacz.



Mechanik twierdzi że odma czysta i odma nic nie leci, z tego co on mówi to twierdzi że cześć oleju jest spalana, przez turbine wraca do silnika , czy jakoś tak.
Samochod nie kopci ale mechnik twierdzi że to przez to że są katalizatory.
czy to prawda ?

Jeszcze jedno mnie zastanawia że ta usterka to w zasadzie kwestia 2 dni wczoraj zaobserwowałem ubytek oleju pojechałem do warsztatu dolałem i dzisiaj wyjeżdzając z parkingu zaobserwowałem plame oleju na ziemi a na bagnecie poniżej minimum, czy ewentualnie silnik przy takim przebiegu może w ciągu dóch dni zepsuć sie tak że trzeba zdejmować głowicę i wręcz mówić o remoncie silnika ???????????

Nie wiem co o tym mysleć.

_________________
Michal10460 A6 QUATTRO 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 18:58:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Z dnia na dzień to właśnie zapych sie odma. Miałem to samo i nie daj się od razu naciągać na remont.
Odpal silnik, zagrzej go i na pracującym odkręć korek oleju. Jeśli będziesz miał pssst (jakbys otwierał pfiko) szykuj sie na odme.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 19:36:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Poczytaj sobie:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798

-
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 19:37:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
olej w tych silnikach może wydobywać się przez miskę [różne przyczyny], a także na skutek zgonu uszczelki pod pokrywą zaworów.

nie mniej jednak, wyciek nie może być tak duży, jak w Twoim przypadku. należy zagrzać silnik, zdjąć dolną pokrywę spod silnika i uzbroić się w cierpliwość w poszukiwaniu źródła wycieku.

mechanik złamas.


resztę napisał wowo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 22:47:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Pozwólcie, że się delikatnie podłączę do tematu i zapytam trochę z innej beczki.
Czy ktoś z Was przerabiał może uszczelnianie silnika 2,5 TDi ?
Chodzi mi dokładnie o dolną i górną miskę olejową.
Ja jestem nienormalny, bo co prawda nie cieknie mi tam tylko się delikatnie sączy, ale ja nie mogę przeżyć jak coś jest nie tak. :/
Prawdopodobnie za poźno wymieniona odma.
Chciałem uszczelnić, ale odstraszyła mnie cena zą tą usługę - 1000 PLN :!!: :!!: :!!: (uszczelnienie całego silnika)
Myślę sobie - oni mają coś z głową (nasz lokalny maestro od audi), ale jak zobaczyłem co trzeba zdemontować, aby dostać się do nich (zwłaszcza do górnej miski) - ręce mi opadły...
Już mi nie przeszkadza delikatne pocenie się na uszczelkach misek, ubytki niezauważalne nawet na bagnecie... Zostawiam to w cholerę... :/
Czy ktoś z Was przerabiał temat misek w V6 ????

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 22:54:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mam pęknietą dolną w AFB. na dniach ją zdemontuję i wyleczę.
olej powróci ten sam. 5h pracy [łącznie ze spawaniem].

co do górnej, to nie mam doświadczeń - widziałem tylko, co trzeba [i jak!] zdemontować... :galy:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 22:55:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dolną miskę zrobisz bez problemu sam, górnej absolutnie nie ruszaj (dobra rada).
Pytanie jest inne - czy wogóle masz pewność, że to są wycieki ?
Bo większość ASO tak "fajnie" wyciąga filtr i nalewa świeży olej, że silnik cale życie wygląda jak rozszczelniony .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 23:04:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
co do górnej, to nie mam doświadczeń - widziałem tylko, co trzeba [i jak!] zdemontować... :galy:


Witaj, Mesz ;)
No właśnie... Jestem w szoku :galy:
Nie chcę mieć składaka po zabiegu z miskami :diabel:

Piotruś napisał(a):
Dolną miskę zrobisz bez problemu sam, górnej absolutnie nie ruszaj (dobra rada).
Pytanie jest inne - czy wogóle masz pewność, że to są wycieki ?
Bo większość ASO tak "fajnie" wyciąga filtr i nalewa świeży olej, że silnik cale życie wygląda jak rozszczelniony .


Nie jestem pewien, że to wycieki - jak już wspominałem poziom oleju na bagnecie ani drgnie. Przed wymianą rozrządu miałem standardzik, czyli cieknące po całym silniku uszczelki pod deklami. Uszczelki wymienione.
Może to tylko pozostałości po nich ?

Chyba po prostu w wolnej chwili umyję go pod spodem i poddam dokładnym oględzinom.

[+]

Meszrumie - co się stało dolnej misce ? :/ :(

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 23:18:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Michal10460 napisał(a):
Mechanik twierdzi że odma czysta i odma nic nie leci, z tego co on mówi to twierdzi że cześć oleju jest spalana, przez turbine wraca do silnika , czy jakoś tak.
Samochod nie kopci ale mechnik twierdzi że to przez to że są katalizatory.
czy to prawda ?

Jeszcze jedno mnie zastanawia że ta usterka to w zasadzie kwestia 2 dni wczoraj zaobserwowałem ubytek oleju pojechałem do warsztatu dolałem i dzisiaj wyjeżdzając z parkingu zaobserwowałem plame oleju na ziemi a na bagnecie poniżej minimum, czy ewentualnie silnik przy takim przebiegu może w ciągu dóch dni zepsuć sie tak że trzeba zdejmować głowicę i wręcz mówić o remoncie silnika ???????????

Nie wiem co o tym mysleć.


nie mysl zbytnio tylko do roboty jak sie nie znasz to nigdy nie radz sie tylko jednego mechanika. remont silnika to juz grupsza sprawa a i trzeba to zrobic odpowiednio. Jezeli pierscienie sa do wymiany to powinno to wyjsc jak sprawdzisz cisnienie na cylindrach (tylko nie u tego samego mechanika)
z doswiadczenia wiem ze jest wiele przyczyn wyciekania oleju w takich ilosciach a 260kkm to nie jest tak wiele na ropniaka jezdzilem audi ktore mialo 550kkm i z tego okolo 200kkm na LPG i nic nie cieklo.
Musisz znalesc przyczyne a pozniej mysl o naprawie wycieku bo inaczej to moze okazac sie syzyfowa praca.
Nie znam sie zbytnio na TDI ale ostatnio koles zatarl silnik bo jechal i mial przewod odprowadzajacy olej od turbiny nieszczelny Ale to bylo w mercedesie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 23:28:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Michal10460 napisał(a):
Jack napisał(a):
Odma jest zatkana i dlatego sa wycieki oleju.Wyczysc odme sciagnij podloge pod silnikiem i sam zobacz skad cieknie. Czy z turbiny , czy z odpowietrzenie skrzyni korbowej , moze przy kole pasowym na przodzie silnika to w tym przypadku potrzeba juz mechanika aby wymienil uszczelniacz.


Mechanik twierdzi że odma czysta i odma nic nie leci, z tego co on mówi to twierdzi że cześć oleju jest spalana, przez turbine wraca do silnika , czy jakoś tak.
Samochod nie kopci ale mechnik twierdzi że to przez to że są katalizatory.
czy to prawda ?

Jeszcze jedno mnie zastanawia że ta usterka to w zasadzie kwestia 2 dni wczoraj zaobserwowałem ubytek oleju pojechałem do warsztatu dolałem i dzisiaj wyjeżdzając z parkingu zaobserwowałem plame oleju na ziemi a na bagnecie poniżej minimum, czy ewentualnie silnik przy takim przebiegu może w ciągu dóch dni zepsuć sie tak że trzeba zdejmować głowicę i wręcz mówić o remoncie silnika ???????????

Nie wiem co o tym mysleć.


W jaki sposób spalony olej zostawia plamy pod autem? :peace: Gdyby olej uciekał turbiną (i w takich ilościach) to auto będzie dymić. Katalizator to się może w takiej sytuacji co najwyżej zatkać, ale na pewno nie utleni oleju ;) Coś myślę że mechanik o którym piszesz szuka dobrego klienta ;) Moim zdaniem trzeba by wyczyścić silnik z oleju przejechać kilka kilometrów i zobaczyć skąd leci. A zanim mechanik zacznie proponować remont to powinien choćby zmierzyć kompresje.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2007 08:30:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
Meszrumie - co się stało dolnej misce ? :/ :(


carl, doprawdy nie mam pojęcia.
na misce jest bardzo delikatna pionowa rysa [pęknięcie] o długości ok. 2 cm. po umyciu miski, widać, jak sączy się z niej olej...
pokrywa pod silnikiem jest cała [zatem wykluczam wersję wjechania na coś].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2007 10:10:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carlnova napisał(a):
Meszrumie - co się stało dolnej misce ? :/ :(


carl, doprawdy nie mam pojęcia.
na misce jest bardzo delikatna pionowa rysa [pęknięcie] o długości ok. 2 cm. po umyciu miski, widać, jak sączy się z niej olej...
pokrywa pod silnikiem jest cała [zatem wykluczam wersję wjechania na coś].



Hmmm... Dziwna sprawa...
Jakieś czary, czy co ?
Jeżeli nie jakieś uderzenie to... Tylko zmęczenie materiału lub sabotaż jakiegoś mechanika - obrażonego, że już do niego nie przyjeżdzasz.
Nic innego nie przychodzi mi do głowy ;)
W weekend umyję i poddam dokładnym oględzinom moje miski...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2007 11:23:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:33:59
Posty: 59
Panowie więc ciag dalszy mojej sprawy z silnikiem, skupmy sie proszę na tym temacie.
Byłem dzisiaj na miejscu u mechanika.

Mechanik otworzył wylot odmy ( czarna rurka od kabiny mniej więcej na poziomie akumulatora ) i przyłożył bibułę, odpalił silnik i zagrzał . na ciepłym silniku przy wyzszych obrotach zaczą wylatywac olej.

Twierdzi że przy zamknietym obwodzie, w wyniku nieszczelności na pierścieniach olej jest wydmuchiwany i przez intercooler wraca i jest w ponownym procesie spalany.
w turbinie suchutko i jest sztywna. wyciek pod samochodem spowodowało paliwo - drobna nieszczelność przy rurce wtryskiwacza. Faktycznie jakiś tam wyciek jest widoczny ( prawa strona 1 od przodu )

Mechanik twierdzi że jeszcze nic nie jest przesadzone, a sprawa wyklaruje się jak zdejmie głowice i zobaczy tłoki.
Powiedział tez ze jak to zdejmie to mam przyjechać i pokarze mi co i jak.

Bedę wdzięczny za jakieś rady oraz info na co zwracać uwagę jak już bedę oglądał ten silnik od środka.

P.S była mowa o zakupie dolnej części silnika ale na zasadzie gdybania.

_________________
Michal10460 A6 QUATTRO 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2007 13:27:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Tylko od Ciebie zależy czy wydasz na naprawę 400 zł. (niecałe), czy ok. 4000 - 6000 zł. . Pogratuluj też ode mnie mechanikowi daru przekonywania i zapytaj go przy okazji czy wie, co znaczy taki termin: "pomiar dynamiki gazów" i "pomiar ciśnienia w skrzyni korbowej".

Nie wiem po co zakładałeś topic skoro nie czytasz odpowiedzi.

PS: Idę o każdy zkaład, że po zbędnej "naprawie" tzw. półsilnika - objawy pozostaną identyczne lub ulegną nasileniu.
Aha - w takim przypadku przygotuj kolejne 2500 - 6000 zł. -> tym razem na naprawę głowic.

Zapytam jeszcze raz - dlaczego piszesz na Forum skoro Twój mechanik wie lepiej ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2007 14:57:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:33:59
Posty: 59
Piotruś więc poradz mi coś jak laikowi, czego powinienem oczekiwać od mechnika.
Pisze na forum bo znam sie mniej niz ty.

Jest mechnik i jesteś ty a ja jestem cholernie skołowany.
Więc krótko co powinien na moje polecenie zrobić mechnik, ja mu to zlecę i zobaczymy kto miał rację.

Jest to dla mnie mało komfortowa sytuacja, mam zbyt mało informacji do podejmowania decyzji to mnie wpienia.
Odpowiedz pilnie proszę !

_________________
Michal10460 A6 QUATTRO 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2007 15:07:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wyciągaj filtr odmy. Możesz na próbę wyczyści, ale zaleca sie wymianę.
Na forum jest pełna instrukcja by Carlnova.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2007 15:32:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
moim zdaniem, zmień mechanika :!:
ten widać słabo się orientuje co i jak, a jak masz go sam uczyć co ma zrobić to już lepiej sam się naucz i sam zrób będzie łatwiej i szybicej.

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: