.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 22:03:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AEL] 2,5 tdi - bardzo kopci
PostNapisane: 22.mar.2007 20:24:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 20:45:19
Posty: 23
witam, silnik calkiem ladnie sie wkreca, ale dosc mocno dymi (tak od ok 3200 obr/min). gdzie szukac przyczyny??
dzieki za wskazowki.
logi na jalowym
Obrazek

logi pod obciazeniem
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 20:30:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie znam fabrycznego AEL`a , który pod obciążeniem nie zakopci jak Batory ;)
W twoim przypdaku , standartowe dolegliwości wieku dojrzałego - przepływka słabo mierzy w wysokich partiach skutkiem czego dawka nie do końca prawidłowa a turbodziura jest taka jak na AEL`a przystało. Wtryski w stanie dobrym.
Tttm ;)
Szkoda że do tego motory nie montowali turbiny VTG - byłby to teraz najbardziej poszukiwany motorek :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 21:40:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
z logow widac ze autko w przyzwoitym stanie ....
TDI musi dymic ... a dosc mocno to pojecie wzgledne ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 22.mar.2007 21:59:28 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 21:58:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nalezy zaslepic EGR i zobaczysz , że sie zmniejszy kopcenie.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 08:23:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 20:45:19
Posty: 23
dzieki chlopaki, na Was mozna zawsze liczyc :)
"dosc mocno" tzn tak, ze jest szaro za mna, przestaje widziec swiatla jadacych z tylu aut - wiec takie dymienie chyba nie jest do zaakceptowania :(

co do logow, czy nie wydaje sie Wam, ze turbo chodzi "niemrawo", tzn wolniej reaguje a przez to nie doladowuje i przeladowuje (kierownice spalin??)

zmienie przeplywke, zaslepie EGR i zobaczymy czy bedzie poprawa -;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 13:01:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
negro napisał(a):

co do logow, czy nie wydaje sie Wam, ze turbo chodzi "niemrawo", tzn wolniej reaguje a przez to nie doladowuje i przeladowuje (kierownice spalin??)

zmienie przeplywke, zaslepie EGR i zobaczymy czy bedzie poprawa -;)


w AEL'u nie masz kierownic w turbinie, jest jedynie Wastegate;-)

harryON

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 16:47:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Sam mam AEL'a i też trochę kopci. Pytanie dlaczego?
Za mało wydajny intercooler? Lejące wtryski a może permanentna "dziura w dolocie"? Czy może jest tak, że w układzie wydechowym osadza się sadza, którą potem wydmuchujemy podczas bardziej żwawego przyspieszania?
To jak jest? Ma ktoś jakąś teorię?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 20:25:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 20:45:19
Posty: 23
harryON napisał(a):

w AEL'u nie masz kierownic w turbinie, jest jedynie Wastegate;-)

harryON


ups :/ musze zglebic ten temat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 21:10:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2006 20:00:30
Posty: 47
Lokalizacja: Opolskie
tez mam AEL'a wyciety kat.Zawsze jezdze do jednego mechanika ktory robi mi diagnostyke silnika wszystko w normie a tez kopci.Masz Diesla to kopci.Cos za cos :P ja tam kocham diesle i mi to nie przeszkadza ze kopci.

W B2 1.6td mialem pusty wydech od samej T do konca to dopiero kopcilo :diabel: a jaki bassik byl i swist poezja :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 13:09:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
kosma_sz napisał(a):
Sam mam AEL'a i też trochę kopci. Pytanie dlaczego?
Za mało wydajny intercooler?

To fakt - AEL (w porównaniu np z praprzodkiem "1T") ma dość mały i dodatkowo niekorzystnie ustawiony Intercooler. Dlatego stosunkowo kiepsko wychładza i spalanie ma większe niż 1T.
A to, że TDI trzeba raz na jakiś czas "przedmuchać" to nic nowego - wychodzi to na dobre turbosprężarce i kanałom wydechowym w głowicy

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 19:15:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
AEL kopci jak każdy (w tym wieku) ale nie powinno to być tak mocne kopcenie, że nie widzisz świateł aut jadących za Tobą ... jeśli sprawdziłeś wszystkie przyczyny jakie mogą wywołać kopcenie - spróbuj zalać go dobrym olejem - sprawdzone przez Kolege mcx4 z AKP :D - przestał tak bardzo dymić ...

Pozdrawiam

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 20:36:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
Sam mam AEL'a i też trochę kopci. Pytanie dlaczego?
Za mało wydajny intercooler?

To fakt - AEL (w porównaniu np z praprzodkiem "1T") ma dość mały i dodatkowo niekorzystnie ustawiony Intercooler. Dlatego stosunkowo kiepsko wychładza i spalanie ma większe niż 1T.

Spalanie AEL`a akurat bierze się z czegoś zupełnie innego, wystarczy zapoznac się z wartością mocy i momentu obrotowego. Do tego dochodzi masa pojazdu (wyższa niż w C3) ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: