.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 03:21:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z] Kompresja
PostNapisane: 22.mar.2007 09:48:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Witam
Od pewnego czasu mialem problem z odpaleniem auta po dłuższym postoju, szczególnie kiedy było cieplej i silnik nie grzał świec, trzeba było chwile krecić rozrusznikiem. Na forum juz o tym było wiec pojechałem do mechanika zeby sprawdził i ustawił kąt wtrysku. Ale mechanik zaczal od sprawdzenia kompresji po tym jak na noc zostawiłem auto i stwierdził że kompresja jest bardzo słaba i stad te problemy z uruchomieniem auta. Ponadto 1 swieca była przepalona wiec ja wymienił i powiedział, że przyśpieszył wtrysk, żeby lepiej odpalał. Wg. niego wczesniej wtrysk był w tolerancji a po zmianie takze jest ale jest przyspieszony zeby lepiej palił. Wrzucam poniżej wykres kompresji jaki dostalem i prosiłbym o Wasza opinie jaki powinien być, bo nie mam o tym pojecia. Dodam że poza odpalaniem auta nie mam powodów do narzekan na silnik - jego osiagi sa takie jak powinny byc, nie kopci za bardzo, jedynie to moze bierze troche oleju. Nie wiem dokladnie ile ale na pewno ok.1-2l/10kkm.
Prosze o Wasze zdanie czy robic cos z tym czy zostawic.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 10:12:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nie wiem jakie powinno być nominalne, ale na pierwszy rzut oka to 3 a w szczególności 4 cylinder to tragedia. Sprężanie jak w zdrowej benzynie :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 10:21:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Ale czy warto dawac rozbierac silnik w celu stwierdzenia co jest tego przyczyna, skoro na razie poza odpalaniem nie bylo problemów?zobacze jeszcze jak bedzie teraz z odpalaniem po przestawionym wtrysku, bo nie wiem czy dawac cos z tym robic czy jeszcze nie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 10:43:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2006 13:55:18
Posty: 45
Lokalizacja: Kielce
Witaj. Wg mnie to przy tym wykresie silniczek nie pracuje za rowno. Moze to byc przyczyna trudnego rozruchu. Jesli swiece i reszta jest oki to ja bym sie do tego przyczepil. Jesli bedziesz chcial to napisze jak domowymi metodami wstepnie okreslic przyczyne tego stanu kompresji. ja ja stosuje, gdyz pozwala sie przygotowac na koszty. nie wiem jaki jest przebieg autka ale ewentualna przyczyna jest w głowicy.
To tak wstepnie wg mnie.
Pozdro

_________________
B3 1.8 automat - przyjemność z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 11:11:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
lukkrak25 napisał(a):
Witaj. Wg mnie to przy tym wykresie silniczek nie pracuje za rowno. Moze to byc przyczyna trudnego rozruchu. Jesli swiece i reszta jest oki to ja bym sie do tego przyczepil. Jesli bedziesz chcial to napisze jak domowymi metodami wstepnie okreslic przyczyne tego stanu kompresji. ja ja stosuje, gdyz pozwala sie przygotowac na koszty. nie wiem jaki jest przebieg autka ale ewentualna przyczyna jest w głowicy.
To tak wstepnie wg mnie.
Pozdro


No właśnie silnik pracuje ok. Tutaj nie mam sie do czego przyczepic. Gdyby nie to odpalanie to pewnie bym sie tym nie zainteresowal. Auto ma wg. budzika 250kkm ale chetnie dowiem sie jak stwierdzic po domowemu przyczyne tego stanu rzeczy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 11:44:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Faktycznie rozbieznosc jest duza . Mimo tego jest lekarstwo . Auto zacznie odpalac.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 11:57:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Jack napisał(a):
Faktycznie rozbieznosc jest duza . Mimo tego jest lekarstwo . Auto zacznie odpalac.


a z czym poza odpalaniem moze byc problem??bo szczerze mowiac wydaje mi sie ze poki jest w miare ok to lepiej tego nie ruszac...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 12:08:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nalezy podniesc dawke startu , ktora pokazuje blok 5.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 12:15:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Dorastam wlasnie do wlasnego VAG'a bo mechanik mi tylko powie ze to i to jest np. nie tak a majac wlasny moge sprawdzac auto w kazdej chwili a tutaj zawsze znajdzie sie ktos kto odpowiednio wartosci zinterpretuje. Wiec jak kupie w najblizszym czasie kabel to zrobie diagnostyke wg. instrukcji i wrzuce logi to mi podpowiecie co i jak. Na razie mam watpliwosci co do tej kompresji, czy bardzo sie tym przejmowac czy nie ruszac poki co i co w zwiazku z taka rozbierznoscia moze sie dziac.
A co do tej dawki rozruchu to jak zrobie test to moze mi podpowiesz Jack czy ja ruszac czy nie, bo nie wiem jaka wartosc jest obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 12:27:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wartosc jest srednia skoro nikt tego nie ustawial nigdy. Zaopatrzysz sie w interface to wtedy napisze jak sie to robi samemu. Kompresja jest symetryczna i napisales ze zuzywa wieksze ilosci oleju wiec obstawiam na duzy przebieg silnika , jakies 600 tk pewnie ma faktycznie. Wytarte sa tloki i pierscienie. skoro jezdzi i nic nie stuka wiec sie nie trzeba tym przejmowac.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 13:11:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Przy takiej rozbieznosci w cisnieniu to wydaje mi sie ze silnik powinien mocno drgac (tak mialem w BMW), na twoim miejscu podjechalbym do innego mechanika jeszcze to sprawdzic ale niech mierzy odwrotnie od 4 cyl. i porownaj.
Dobrze znasz tego mechanika :?:
Dobra ma opinie :?:

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 13:19:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2006 13:55:18
Posty: 45
Lokalizacja: Kielce
Jack napisal:
Kompresja jest symetryczna i napisales ze zuzywa wieksze ilosci oleju wiec obstawiam na duzy przebieg silnika
A ja mysle, ze wiekszy wplyw na zuzycie olju maja uszczelniacz zaworow w glowicy.

_________________
B3 1.8 automat - przyjemność z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 13:32:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
MiKev napisał(a):
Przy takiej rozbieznosci w cisnieniu to wydaje mi sie ze silnik powinien mocno drgac (tak mialem w BMW), na twoim miejscu podjechalbym do innego mechanika jeszcze to sprawdzic ale niech mierzy odwrotnie od 4 cyl. i porownaj.
Dobrze znasz tego mechanika :?:
Dobra ma opinie :?:

Do tego zakladu pojechalem bo tak polecil mi mechanik do ktorego na codzien jezdze. Ten moj wymieniajac olej i filtry sam sie zdziwil ze ciezko pali i powiedzial ze zauwazyl nieszczelnosc na pompie wtryskowej (dlatego moze ciezko palic) i tam gdzie mnie skierowal takie rzeczy naprawiaja (autoryzowany serwis Bosch'a). A tam powiedzieli ze oni sami sobie auto sprawdzic musza i zaczynaja od kompresji, wiec zostawilem auto i nastepnego dnia zastalem taka sytuacje jak opisalem. Pytalem czy widzieli ze pompa wtrysku jest nieszczelna na to powiedzieli ze spojrzeli na to i nie zauwazyli nic niepokojacego a problem z odpaleniem to kwestia kompresji. Wykres mowi sam ze siebie, ale jakos mam wieksze zaufanie do tego mojego mechaniora niz do ludzi z serwisu gdzie pojechalem...
Ale silnik nie ma drgan i pracuje rowno. Zatrzesie jedynie buda przy wyłączaniu, ale to normalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 13:48:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Jelly napisał(a):
Do tego zakladu pojechalem bo tak polecil mi mechanik do ktorego na codzien jezdze. Ten moj wymieniajac olej i filtry sam sie zdziwil ze ciezko pali i powiedzial ze zauwazyl nieszczelnosc na pompie wtryskowej (dlatego moze ciezko palic) i tam gdzie mnie skierowal takie rzeczy naprawiaja (autoryzowany serwis Bosch'a). A tam powiedzieli ze oni sami sobie auto sprawdzic musza i zaczynaja od kompresji, wiec zostawilem auto i nastepnego dnia zastalem taka sytuacje jak opisalem. Pytalem czy widzieli ze pompa wtrysku jest nieszczelna na to powiedzieli ze spojrzeli na to i nie zauwazyli nic niepokojacego a problem z odpaleniem to kwestia kompresji. Wykres mowi sam ze siebie, ale jakos mam wieksze zaufanie do tego mojego mechaniora niz do ludzi z serwisu gdzie pojechalem...
Ale silnik nie ma drgan i pracuje rowno. Zatrzesie jedynie buda przy wyłączaniu, ale to normalne.


Oczywiscie ze wykres mowi sam za siebie, jak moze niech twoj mechanik sprawdzi cisnienie sam, jak nie widziales pomiaru to nie wiesz jak byl robiony (czy dokladnie) moze zlecili to jakiemus olewajacemu uczniowi. Ja nie ufam zadnemu nowemu mechanikowi to tez jade zawsze potwierdzic do innego.

lukkrak25 zgodze sie z toba ze wiekszy wplyw maja uszczelniacze

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 1Z] Kompresja
PostNapisane: 22.mar.2007 20:20:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jelly napisał(a):
Witam
Od pewnego czasu mialem problem z odpaleniem auta po dłuższym postoju, szczególnie kiedy było cieplej i silnik nie grzał świec, trzeba było chwile krecić rozrusznikiem. Na forum juz o tym było wiec pojechałem do mechanika zeby sprawdził i ustawił kąt wtrysku. Ale mechanik zaczal od sprawdzenia kompresji po tym jak na noc zostawiłem auto i stwierdził że kompresja jest bardzo słaba i stad te problemy z uruchomieniem auta. Ponadto 1 swieca była przepalona wiec ja wymienił i powiedział, że przyśpieszył wtrysk, żeby lepiej odpalał. Wg. niego wczesniej wtrysk był w tolerancji a po zmianie takze jest ale jest przyspieszony zeby lepiej palił. Wrzucam poniżej wykres kompresji jaki dostalem i prosiłbym o Wasza opinie jaki powinien być, bo nie mam o tym pojecia. Dodam że poza odpalaniem auta nie mam powodów do narzekan na silnik - jego osiagi sa takie jak powinny byc, nie kopci za bardzo, jedynie to moze bierze troche oleju. Nie wiem dokladnie ile ale na pewno ok.1-2l/10kkm.
Prosze o Wasze zdanie czy robic cos z tym czy zostawic.

Obrazek

Jeśli silnik odpala, to znak , że pomiar został dokonany nieprawidłowo. Przy takiej kompresji diesel nie ma szans na uruchomienie. Minimalne dopuszczalne ciśnienie sprężania dla zdrowego dieselka wynosi 26 BAR`ów a minimalne przy jakim się uruchomi to > 20 BAR`ów.
Obstawiam, że nie czekaliście aż wskazówka zatrzyma się w najwyższym położeniu lub źle wkręcono wczujnik przy pomiarze lub po prostu czujnik jest uszkodzony.
Powtórz pomiar i wrócimy do tematu, tutaj przykładowy wykres mojego AFN`ka (fabryka ma 31 BAR a dopuszczalna odchyłka dla zdrowego motoru nie powinna być wieksza niż 0,5 BAR`a):
http://www.planet-security-polska.info/ ... ezania.JPG

W/g mnie mechanik dał ciała ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 1Z] Kompresja
PostNapisane: 22.mar.2007 21:48:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Baskecior napisał(a):
Jelly napisał(a):
Witam
Od pewnego czasu mialem problem z odpaleniem auta po dłuższym postoju, szczególnie kiedy było cieplej i silnik nie grzał świec, trzeba było chwile krecić rozrusznikiem. Na forum juz o tym było wiec pojechałem do mechanika zeby sprawdził i ustawił kąt wtrysku. Ale mechanik zaczal od sprawdzenia kompresji po tym jak na noc zostawiłem auto i stwierdził że kompresja jest bardzo słaba i stad te problemy z uruchomieniem auta. Ponadto 1 swieca była przepalona wiec ja wymienił i powiedział, że przyśpieszył wtrysk, żeby lepiej odpalał. Wg. niego wczesniej wtrysk był w tolerancji a po zmianie takze jest ale jest przyspieszony zeby lepiej palił. Wrzucam poniżej wykres kompresji jaki dostalem i prosiłbym o Wasza opinie jaki powinien być, bo nie mam o tym pojecia. Dodam że poza odpalaniem auta nie mam powodów do narzekan na silnik - jego osiagi sa takie jak powinny byc, nie kopci za bardzo, jedynie to moze bierze troche oleju. Nie wiem dokladnie ile ale na pewno ok.1-2l/10kkm.
Prosze o Wasze zdanie czy robic cos z tym czy zostawic.

Obrazek

Jeśli silnik odpala, to znak , że pomiar został dokonany nieprawidłowo. Przy takiej kompresji diesel nie ma szans na uruchomienie. Minimalne dopuszczalne ciśnienie sprężania dla zdrowego dieselka wynosi 26 BAR`ów a minimalne przy jakim się uruchomi to > 20 BAR`ów.
Obstawiam, że nie czekaliście aż wskazówka zatrzyma się w najwyższym położeniu lub źle wkręcono wczujnik przy pomiarze lub po prostu czujnik jest uszkodzony.
Powtórz pomiar i wrócimy do tematu, tutaj przykładowy wykres mojego AFN`ka (fabryka ma 31 BAR a dopuszczalna odchyłka dla zdrowego motoru nie powinna być wieksza niż 0,5 BAR`a):
http://www.planet-security-polska.info/ ... ezania.JPG

W/g mnie mechanik dał ciała ;)


Nie było mnie przy pomiarze wiec nic na temat jego wykonania nie moge powiedziec, wiec niedlugo zrobie ponownie, u innego mechanika i porównamy. Ale skoro jak przyspieszyli wtrysk (mniemam ze to to samo co kat wtrysku) to to moglo byc przyczyna jak w wiekszosci postow wczesniej czytalem a ten pomiar faktycznie moze byc lipny, bo juz chcieli silnik rozbierac, wiec po tym co napisales ze nie powinien palic przy takim sprezaniu to dla mnie znaczy ze chcieli jedynie zarobic na kolejnej robocie...
A nie jest tak ze silnik majac chociarzby na jednym cylindrze >20 barow i tak zaskoczy czy na kazdym musi mniec co najmniej 20 barów zeby zagadał :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 15:12:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
mój 1Z też zużywa około 2 litrów na 10kkm więc wydaje mi się, że to raczej OK, a przy takim ciśnieniu jakie podajesz motor by nie zapalił.

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 20:21:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Poczatkowo bardzo mnie to zmartwilo dlatego wrzucilem to na forum. Skoro twierdzicie ze przy tym co pokazuje wykres nie powinien w ogole dzialac a jest odwrotnie to olewam sprawe na razie, a przy okazji z ciekawosci gdzies indziej sprawdze kompresje, bo przypuszczam ze chcieli tylko zarobic na lipnym remoncie silnika :diabel:
Tak sprawzili mi kompresje w Kobiórze w autoryzowanym serwisie Boscha Ludwik Śmietana, wiec mysle ze po Waszych wypowiedziach nalezy ich omijac szerokim łukiem. Pomijam fakt ze za sprawdzenie kompresji, przyspieszenie wtrysku i wymiane 1 swiecy zarowej zaplacilem 224zl. Uwazam ze o wiele za duzo. Sama robocizna byla wyceniona na 186zl... :galy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 20:46:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
No i wlasnie o to mi chodzilo taki pomiar to kazdy moze wykonac kto choc troszke zna urzadzenie. nie mam pojecia jak miezyli ale mi bardziej to wyglada na specjalne oszustwo albo slabnacy aku podczas pomiaru (dla tego pisalem o odwrotnej kolejnosci) niz zuzyte pierscienie (chociaz nigdy w Dieslu tego nie robilem) w moim BMW jak mialem roznize 5 Barow to telepalo silnikiem a miala 6 garow. w twoim przypadku jest to 8 barow wiec nie wiem jak ty myslisz ale ja mysle ze odczulbys to w calym aucie.

proponuje jechac do innego mechanika z przyzadem do diesla, i zycze szybkiego rozwiklania tej zagadki (pierscienie czy walacy w hu.a mechanik)

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 1Z] Kompresja
PostNapisane: 23.mar.2007 20:55:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jelly napisał(a):
A nie jest tak ze silnik majac chociarzby na jednym cylindrze >20 barow i tak zaskoczy czy na kazdym musi mniec co najmniej 20 barów zeby zagadał :?:

Istota genialnego wynalazku imć Rudolfa Diesla jets następująca:
Ciśnienie + ropka (OR) = samozapłon. Nie ma jednego z tych warunków - nie ma klekotania;)
Gdyby iść tokiem twojego rozumowania silnik musiałby palić na 1 cylindrze. Po takiej akcji twój kark nadawałby się do remontu :):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: