.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 09:02:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1,8T] Przerwy podczas przyśpieszania pow. 4500rpm
PostNapisane: 19.kwi.2007 20:13:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
Witam…
Mam następujący problem z moim 1,8Turbo 20v… Oznaczenie silnika AWT…
Auto zaczyna wariować powyżej 4500 rpm, czyli podczas przyśpieszania zaczyna przerywać aż do odcięcia… można to zaobserwować na 3, 4 i 5 biegu… daje gaz w dechę i od 4500 zaczyna przerywać takie sekundowe przeskoki podczas przyśpieszania…czyli przyśpiesza przez 1 sekundę i znowu nie przyśpiesza…nie wiem jak to dokładniej opisać…
Auto pali normalnie, nie odczułem jakiegoś większego spalania paliwa, także nie bierze oleju…pali za pierwszym razem… do 4500rpm auto zachowuje się normalnie, nic nie szarpie/przerywa… dodam, że temperatura silnika(płynu chłodzącego) wynosi od 70 do 95 stopni…
Co to może być? Od razu mówię, że czekam na interfejs VAG-com, który przyjdzie może jutro(20.04) lub dopiero po niedzieli… i wtedy na pewno będę się starać zrobić jakąś diagnozę…
Szukałem sporo na ten temat i na forum AKP wyczytałem, że może to być spowodowane zepsutym czujnikiem spalania stukowego(knock sensor)… wiem, że u mnie są dwa czujniki od spalania stukowego, jeden ma końcówkę wtyczki niebieską a drugi zielona…
Zrobiłem fotki i proszę mi powiedzieć, czy to jest czujnik spalania stukowego, który widać na zamieszczonych zdjęciach???
Pomóżcie mi…
Pozdrawiam wszystkich serdecznie…
p.s. jeśli temat znajduje się w złym dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie…
Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 20:29:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Czujnik spalania stukowego raczaj nie ma zwizaku z tym problemem, komp na podstawie analizy danych (stuka/nie stuka) przyspiesza badz opoznia zaplon ewentualnie przelacza pomiedzy mapami dla PB 95/98. Obawiam sie ze bez vaga i pozadnej diagnostyki to stracisz tylko czas i nerwy ;)

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 20:41:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
jutro albo w poniedziałek zrobie diagnoze vagiem...
hmm czyżby to była wina paliwa? cały czas tankuje 98... :|

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 22:59:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2006 08:32:07
Posty: 19
Lokalizacja: audi a4 estate / londyn
kolego nie wiem nie jestem pewien ale chyba masz juz troszke gore silnika wyplukana
pozdrawiam jesli chcesz cos wiedziec wiecej to napisz

_________________
booyakasha respect !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 13:12:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Wlasnie mi sie wydaje, ze takie objawy moga byc spowodowane knock-sensorami i manipulacja katem zaplonu przez ECU. Odkrec knocki od glowicy, zeby nie dotykaly niczego i zrob rundke. Potem je dokrec, tylko ODPOWIEDNIM MOMENTEM - znajdz sobie jaki to powinien byc moment i zrob to dokladnie takim momentem jak nalezy. Potem kolejna rundka :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 14:08:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
zuru napisał(a):
Wlasnie mi sie wydaje, ze takie objawy moga byc spowodowane knock-sensorami i manipulacja katem zaplonu przez ECU. Odkrec knocki od glowicy, zeby nie dotykaly niczego i zrob rundke. Potem je dokrec, tylko ODPOWIEDNIM MOMENTEM - znajdz sobie jaki to powinien byc moment i zrob to dokladnie takim momentem jak nalezy. Potem kolejna rundka :)

...a nie lepiej będzie jak je odepnę, foto nr3...dużo łatwiej będzie mi je odpiąć we wtyczkach ..niż wykręcać...
odpiąć od razu oba czujniki? czy najpierw 1 a potem 2 :?:
vag jeszcze nie przyszedł pocztą...więc będe mógł diagnoze zrobić dopiero w poniedziałek :|

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 14:11:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Jak odepniesz wtyczki to ECU sie skapnie, ze nie ma knockow i bedzie dupa. Chodzi o to, zebys je odkrecil od glowicy aby nic nie slyszaly i nie byly w stanie wysluchac spalania sutkowego - obojetnie czy takie zachodzi, czy tez maja np. przywidzenia z powodu stukajacych elementow glowicy albo zlego dokrecenia...

Jak zacznie lepiej smigac z odkreconymi ale podlaczonymi knockami to bedziesz wiedzial czy w nich lezy przyczyna, nie wolno tak jezdzic dluzej. Potem dalej musisz postepowac w zaleznosci co da ten test.

No i zanim je przykrecisz skoluj klucz dynanometryczny bo one MUSZE byc przykrecone odpowiednim momentem, a nie na wyczucie.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 17:16:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
dzięki Zuru :)
może mi ktoś na tym forum powiedzieć jakim momentem dokręcić te czujniki spalania stukowego? help me :P

Edit
oki znalazłem już na forum: niby 20-25Nm :P

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 19:15:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Nie wiem ile wniosę tą wypowiedzią do tematu ale za takie objawy ,bynajmniej w oplach, odpowiedzialny jest czujnik połozenia wałka rozrządu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 15:58:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
Witam ponownie…
A więc tak, zrobiłem tak jak mówił Zuru, odkręciłem najpierw jeden czujnik spalania stukowego(knock sensor) ten który jest bliżej ściany grodziowej… zrobiłem rundkę ok. 3 km…i auto zachowywało się tak samo jak wcześniej, czyli dalej powyżej 4500 rpm przerywanie podczas przyśpieszania…
Postanowiłem odkręcić jeszcze ten 2 czujnik, i znowu Rudka ok. 3km…i nadal to samo, czy czujniki są przykręcone czy też nie silnik nadal przerywa powyżej 4500obrotów…
Teraz pytanie czy dobrze, że się nic nie zmieniło czy źle? Co powinno się dziać z odkręconymi czujnikami spalania stukowego???
Zuru podpowiedz ..plisss… :)
Pozdrawiam :P

p.s. jak nazywa sie inaczej ten czujnik co wspomniał Adam12 :?: szukałem w ETCE i nie znalazłem czegos takiego jak czujnik położenia wału :|

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 16:14:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
odkręcenie sensorów nic ci nie da :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 17:48:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
Mauzer napisał(a):
odkręcenie sensorów nic ci nie da :diabel:

to po co one są, że tak zapytam :):
Mazuer byś mi lepiej coś doradził...tak jak kiedyś z elek. szybkami :): :peace:

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 20:15:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jeśli jest zniszczony kwarc w sensorze to jedynie podmianka bo gdy go wykręcisz i puścisz luźno również będzie dawał fałszywe impulsy do ecu, jesli będzie sprawny i puścisz luźno to będzie ok.
Napisz jeszcze czy na zimnym jest tak samo, zn. mniej więcej do temp. 40st. i powyżej tych 3000obr. I nie pisz mi tutaj że nie wiesz bo na zimnym nie pałujesz :): jak chcesz się dowiedzieć czy to wina k.sensorów to odpal poczekaj z minute i ogień. Jak będzie poprawa to leży sensor.

Osobiście radze sprawdzić instalacje - mase komputera na silnik, WN (przemierzyć cewki, czy świece odpowiednie) przejechać jesli coś było z elektryką nie tak, następnie odłączyć aku na pare minut, poczekać aż silnik całkiem ostygnie podłączyć aku, pojeździć pare kilometrów w różnych zakresach obrotów i pod pełnym obciążeniem silnika na 4tym biegu następnie podpiąć kompa i wyciągnąć wnioski o ile coś pokaże, jeśli nic nie będzie napisz będziem gdybać dalej ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2007 16:56:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
Podczas sprawdzania czy wszystkie rurki, szlauchy itp. Są dobrze dokręcone, znalazłem oto dwa szlauchy, w bardzo kiepskim stanie, jutro będę się je starał gdzieś kupić…tak więc pozostaje czekać do jutra, w sumie i dobrze bo będę miał już vag`a…
Obrazek Obrazek
Pozdrawiam… :)

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 17:01:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
wymieniłem już felerne węże i zrobiłem diagnozę VAG na biegu jałowym...temp 90 stopni...
oto błędy, które wyświetliło...
Address 01: Engine
Controller: 8E0 909 518
Component: 1.8L R4/5VT G 0001
Coding: 0011501
Shop #: WSC 13622
8 Faults Found:
18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
P1650 - 004 - No Signal/Communication
17931 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1523 - 004 - Please Register/Activate
17700 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1292 - 004 - Please Register/Activate
18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller
P1635 - 008 - Implausible Signal
18057 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1649 - 008 - Please Register/Activate
18107 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1699 - 008 - Please Register/Activate
17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded
18080 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1672 - 004 - Please Register/Activate

najgłupsze to, że jak zainstaluje oprogramowanie nowsze niż 409,1 US to VAG-COM nie wykrywa mi interfejsu :| co może być przyczyną :?:
jest to Viaken...instalowałem: VAG-COM-5123UD-PL, VAG-COM-5041D-PL, VAG-COM-6073D-PL.
jakie sektory zrobić podczas jazdy? chodzi mi o LOGi :) 003?011 :?:
pozdrawiam

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 20:01:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
Zrobiłem następujące logi, sektorów 001, 003, 008, 011. Robiłem je na 3 biegu, silnik rozgrzany(czasami może za bardzo)… silnika już sam nie rozumie… jeździłem z ojcem chyba z 8 razy, prostka ok. 1km…i nie zauważyliśmy że przerywa na 3 biegu, bodajże dwa razy zaczęło przerywać ale na 4 biegu i koniec…później wrzuciliśmy 5 bieg i zawsze przerywało ale powyżej 4500 rpm…
Log 001
Obrazek


Log 003
Obrazek

Log 008
Obrazek

Log 011
Obrazek

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 17:07:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Witam! was. To przepływomierz..Skasuj błędy ,odepnij wtyczke z niego i przejedz sie kawałek.

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 17:18:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
gregory napisał(a):
Witam! was. To przepływomierz..Skasuj błędy ,odepnij wtyczke z niego i przejedz sie kawałek.

moge tak jechać z odepniętym przepływomierzem :?:
p.s. wymieniłem świece(NGK Platynowe) i cewki ale nic nie dało :| spróbuje z tą przepływką jak nic nie pomoże, to olewam sprawe(ledwo co robie 10 km w tygodniu) :<

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 17:52:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
zrobiłem tak jak kolega wyżej napisał i auto w końcu zachowywało sie normalnie to znaczy, brak jakiś dziwnych szarpnięć powyżej 4 500rpm...auto rwie od początku do końca w jednym ciągu :diabel:
czyli wychodzi na to, że kolejny raz padła przepływka w ciagu 5 miesięcy :<
załamać sie można... :|

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: