.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 03:08:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI AFB] czujniki temperatury G62, G17 i G2
PostNapisane: 02.kwi.2007 20:01:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witajcie, panowie :D
Jak w temacie - prośba o podpowiedzi...
Dzisiaj jak zwykle nie miałem co robić, więc odwiedziłem moją ukochaną z laptopem, ale do rzeczy...

Na zimnym nie rozgrzanym silniku zVAGowałem autko pod kątem temperatur i wyszły takie oto wyniki:

01 - Engine, blok 007 (temperatura zewnętrzna 14,9* C)

1. FUEL - 14,4*C
2. OIL - 13,2*C
3. AIR - 17,1*C
4. COOLANT - 12,6*C

17 - Instruments, blok 003

1. COOLANT - 30*C !!!

oraz na w pełni rozgrzanej jednostce:

01 - Engine, blok 007 (temperatura zewnętrzna 14,9* C)

1. FUEL - 39,6*C
2. OIL - 106,7*C
3. AIR - 29,7*C
4. COOLANT - 93,6*C

17 - Instruments, blok 003

1. COOLANT - 93*C

Co jest z moimi czujnikami, panowie ?
Nieprawidłowo mierzy na zimnym silniku, a na rozgrzanym juz jest OK ?
To G62 przy silniku, czy G2 na desce - skoro są połączone ?

Następna sprawa to czujnik temperatury zewnętrznej G17 - gdzie on jest zamontowany ?

W 01 - Engine znalazłem dzisiaj błąd:

00667 Ambient Temperature Signal 27-10 Implausible Signal - Intermittent
(Sygnał temperatury zewnętrznej. Sygnał temperatury otoczenia)

Natomiast w 17 - Instruments taki oto błąd:

00779 Outside Air Temperature Sensor (G17) - Open or Short to B + Intermittent
(Czujnik temperatury zewnętrznej G17)

Skasowałem oczywiście te błędy i nie wiem czy pojawią się znowu, ale skojarzyłem czym mogą być spowodowane. Dopiero kilka dni temu wymieniałem panel klimatronica pod NAVI Plus (12 mm szerszy) i z tego co pamiętam auto dwa razy zostało odpalone z odpiętym panelem klimatronica.
Czy powyższe błędy mogą być spowodowane tym zabiegiem - czy juz zacząć szukać tego czujnika G17 ?
Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 20:05:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A jakie miałeś pozostałe temp w bloku 003 ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 20:10:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl,
- rozbieżność temp. cieczy chłodzącej w zakresie 01 i 17 jest prawidłowa, gdyż czujnik G2 nie pokaże nigdy mniej, aniżeli 30*C. mam dokładnie identycznie w AFB i AYM [w AKE też tak było];
- skoro błędy posiadają tak cenny walor jak intermittent, to w chwili obecnej bym o nich zapomnial - sprawdź za tydzień, czy wróciły.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 21:09:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
ADAM 12 napisał(a):
A jakie miałeś pozostałe temp w bloku 003 ??


Adaś :diabel:
O jakich Ty mówisz pozostałych temperaturach ?
W bloku 003 miałem tylko jedną temperaturę do odczytu na pozycji 1 - to odczyt z czujnika G2.

meszrum napisał(a):
carl,
- rozbieżność temp. cieczy chłodzącej w zakresie 01 i 17 jest prawidłowa, gdyż czujnik G2 nie pokaże nigdy mniej, aniżeli 30*C. mam dokładnie identycznie w AFB i AYM [w AKE też tak było];
- skoro błędy posiadają tak cenny walor jak intermittent, to w chwili obecnej bym o nich zapomnial - sprawdź za tydzień, czy wróciły.


Uspokoiłeś mnie trochę meszrumie ;)
skoro ta rozbieżność jest prawidłowa - myślę, że warto o tych 30*C z G2 wspomnieć w Twoim słynnym topicu z diagnostyką TDI, bo wszyscy będą odczytywali ten brak zgodności temperatur jako uszkodzenie G2.
Z pozostałą resztą błędów "intermittent" zrobię jak mówisz - prawdopodobnie juz się nie pojawią, bo były spowodowane odpięciem panela klimatronica i odpaleniem auta w tym czasie.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 07:30:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Miałem podobne odczyty i błędy. Oczywiście dały sie skasować, ale za jakiś czas po porannym uruchomieniu obroty się "bujały" - błąd też był sporadyczny. Wymieniłem czyjnik dla spokoju i jak ręką odjął. Różnice w blokach mam podobne do twoich.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 09:19:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
Miałem podobne odczyty i błędy. Oczywiście dały sie skasować, ale za jakiś czas po porannym uruchomieniu obroty się "bujały" - błąd też był sporadyczny. Wymieniłem czyjnik dla spokoju i jak ręką odjął. Różnice w blokach mam podobne do twoich.


Poczekam w takim razie do "bujania" obrotów. Na razie jest OK ;)
Jak wymieniłeś ten czujnik G62 bez spuszczania płynu ?
Odsysałeś płyn G12 plus ze zbiorniczka wyrównawczego ?
Temperatury na czujnikach niby są OK, ale obserwuję spadek napięcia grubo poniżej 12 V podczas porannego uruchomienia - tak jakby grzały świece żarowe (przy 10 - 14*C). To jest nie za bardzo normalne... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 10:28:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
wowo napisał(a):
Miałem podobne odczyty i błędy. Oczywiście dały sie skasować, ale za jakiś czas po porannym uruchomieniu obroty się "bujały" - błąd też był sporadyczny. Wymieniłem czyjnik dla spokoju i jak ręką odjął. Różnice w blokach mam podobne do twoich.


Poczekam w takim razie do "bujania" obrotów. Na razie jest OK ;)
Jak wymieniłeś ten czujnik G62 bez spuszczania płynu ?
Odsysałeś płyn G12 plus ze zbiorniczka wyrównawczego ?
Temperatury na czujnikach niby są OK, ale obserwuję spadek napięcia grubo poniżej 12 V podczas porannego uruchomienia - tak jakby grzały świece żarowe (przy 10 - 14*C). To jest nie za bardzo normalne... :/


normalne.
przynajmniej u mnie ;) .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 10:49:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Carlnova napisał:
Cytuj:
Jak wymieniłeś ten czujnik G62 bez spuszczania płynu ?
Odsysałeś płyn G12 plus ze zbiorniczka wyrównawczego ?

Tak. Odsysasz ile się da i bez wytrysku :diabel: wyciągasz czujnik.
Cytuj:
Temperatury na czujnikach niby są OK, ale obserwuję spadek napięcia grubo poniżej 12 V podczas porannego uruchomienia - tak jakby grzały świece żarowe (przy 10 - 14*C). To jest nie za bardzo normalne...

Z rana jest u nas około 4-7*C to chwile świece pogrzeją. Natomiast jeśli postoi w ciągu dnia około 7h, to przy temp. 12-15*C grzanie raczej nie występuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 17:56:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
U mnie świece z rana jak i za dnia podczas włączania zimnego jak i ciepłego silnika grzeja "ułamek sekundy"
Zauważyłem że zimny silnik lepiej zaskakuje jak rozgrzany. Czy to normalne?

Pozdrawiam
Konrad

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 07:21:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
konrad_1977 napisał:
Cytuj:
U mnie świece z rana jak i za dnia podczas włączania zimnego jak i ciepłego silnika grzeja "ułamek sekundy"

Myśle że na ciepłym nie grzeją, a że zaświeca się kontrolka, to co innego.
Cytuj:
Zauważyłem że zimny silnik lepiej zaskakuje jak rozgrzany. Czy to normalne?

Nie. Każda sprawna jednostka napędowa po rozgrzaniu powinna zapalić bez najmniejszego kłopotu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 18:39:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
no to ma teraz kolejny problem :(

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 18:56:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
konrad_1977 napisał(a):
Zauważyłem że zimny silnik lepiej zaskakuje jak rozgrzany. Czy to normalne?

Pozdrawiam
Konrad

Tak. Dawka rozruchowa na ciepłym silniku jest dużo niższa niż zimnego - dlatego wydawać się może to dziwne ale zimne TDI potrzebuje statystycznie mniej ruchów wałem niż nagrzane.
Swojego czasu Octavie cierpiały z powodu dawek rozruchowych - nie odpalały na goracym silniku w czasie upałów ;)
Jeśli nie musisz "chechłać" ciepłego silnika - jest ok, dłuższym czasem uruchamiania nie przejmuj się.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 11:04:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Więc o co chodzi Panowie z tym grzaniem świec nawet w temperaturach dodatnich rzędu (+10*C).
Jeżeli czujnik G2 i G62 sa sprawdzone i działają prawidłowo, co jest powodem krótkiego grzania świec przy takich temperaturach ?
Zjawisko zaobserwowane tylko przy porannym uruchomieniu, na ciepłym silniku świece nie załączają się.
Voss kiedyś mi wspominał o możliwości adaptacji czasu grzania świec - jego wydłużenia lub skrócenia - może tutaj leży przyczyna ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 11:22:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl,

u mnie grzeją nawet [czasami] latem...
...skoro chcą, to czemu im nie pozwalać?


;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 11:36:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl,

u mnie grzeją nawet [czasami] latem...
...skoro chcą, to czemu im nie pozwalać?


;)


Witaj Meszrumie :D
...no właśnie ;)
...wowo zasiał mi zamęt w głowie, że u niego grzanie nie występuje - tylko u Konrada i u mnie.
...ale skoro Twoje tez grzeją, prezesie - nie trzeba mi więcej potwierdzeń.
Zastanawiam się tylko nad tą adaptacją czasu grzania świec opisaną przez Vossa - może warto wydłużyć ten czas np. przed zimą.
...ale może nie warto poprawiać inżynierów z Ingolstadt, bo świece szybciej się uszkodzą z dłuższym czasem grzania ?
Ktoś kiedyś napisał, że ECU nie załącza świec żarowych przy temperaturach powyżej bodajże +5*C, stąd moje delikatne zaniepokojenie...
Ale myśląc tak zdrowo - rozsądkowo, przecież one muszą grzać właśnie dla wyeliminowania drgań i tzw. zabujania silnikiem nawet w temperaturach in plus. Odpalanie diesla nawet latem po kilkunastu godzinach postoju nie przebiegało by tak komfortowo i "kulturalnie", gdyby świece nie grzały wcale...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 11:55:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ostatnio, po powyższych postach zacząłem obserwować grzanie świec. Tak więc jeszcze przed świętami po 7h postoju, temperatura na desce 15*C i świeczki nie zagrzały, ale odpalił normalnie bez jakiegokolwiek problemu. Nie wiem jak przy wyższych temperaturach bo teraz jest u nas w nocy okoo -3*C a w ciągu dnia max 5*C :zly:
Mimo wszystko, jak temperatury powrócą do wiosennych bedę obserwował i dam znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 03:28:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
moze sie myle ale jezeli lampka swiec zarowych na desce zawsze oznacza ich grzanie to moje grzeja nawet przy 18*C (wczoraj)przez jakies 4 sek :galy: :?: :?:

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 09:51:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
xslawox napisał(a):
moze sie myle ale jezeli lampka swiec zarowych na desce zawsze oznacza ich grzanie to moje grzeja nawet przy 18*C (wczoraj)przez jakies 4 sek :galy: :?: :?:


Nie patrz na kontrolkę świec żarowych, bo ona zapala się na moment nawet na gorącym silniku, spójrz na spadek napięcia na voltomierzu i wsłuchaj się w "cyknięcie" przekaźnika pod deską...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 15:21:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
acha...no to nima :diabel: wsz glanc :peace:

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: czyjnik temperatury
PostNapisane: 22.paź.2007 12:32:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.paź.2007 10:21:46
Posty: 47
Lokalizacja: lodzkie
gdzie szukac czujnika w c5 2.4 bo rozgladam sie dobre pol godziny i nie moge go zlokalizowac

:/

juz znalazlem :D

_________________
Audi A6 2.4 98' jeśli szukasz nawigacji typu tomtom garmin itp. zapraszam do sklepu w Łodzi !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: