.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 21:01:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AKE QUATTRO TIPTRONIC] Kłopoty z ESP ???
PostNapisane: 03.kwi.2007 00:05:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Witam szanownych kolegów z AKP po dłuższej nieobecności.

Sprowadza mnie tu ponownie pewien problem /a może tylko brak doświadczenia/ , z którym mam do czyniena od jakiegoś czasu.
Jak wynika z tytułu chodzi o system ESP.

Zdarzyło mi się już kika razy zaobserwować zapalanie-mruganie kontrolki od ESP w bardzo dobrych warunkach drogowych w czasie jazdy na suchej nawierzchni ze stałą prędkością bez większych przyspieszeń.
Którymś razem kontrolka zapaliła się na stałe. Wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu zgasiło ją i był spokój. Do czasu.
Czy to jest normą ? Czy ma prawo w takich warunkach drogowych jakie opisałem mrugnąć ta kontrolka :?:

Powiedzcie mi czy to też normalne :): - zawsze po ruszeniu autem przy prędkości ok. 8km/h slyszę i czuję na pedale gazu takie stuknięcie nie martwiło mnie to do wczoraj , gdyż nic wyjatkowego z tego stukniecia nie wynikało.

Wczoraj własnie po ruszeniu autem owe stukniecie /pojedyńcze do tej pory/ ponowiło się kilkukrotnie i brzmialo podobnie do pukania ABS-u , ale auto nie hamowało , mrugała przy tym kontrolka ESP. :galy: Po chwili wszystko ucichło i pojechałem dalej , ale nie daje mi to spokoju mimo wszystko.

Jeśli macie jakies sugestie , będę bardzo wdzięczny.
Przewróciłem archiwum AKP , ale takiego "stukania" nie znalazłem. :diabel:

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 00:44:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
VAG, VAG i jeszcze raz VAG

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 08:23:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wysunał się prawdopodonie jeden z czujników znajdujących się przy kole.
stąd jego nadwrażliwość.
poza tym, jak wspomniał przedmówca...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 09:40:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Ja również radziłbym podpiąć VAG-a, bo bez niego to szukanie igły w stogu siana, bociek ;) :D
Poniżej krótka rozpiska co monitorują czujniki ESP (znajdziesz bez VAG-owni ?)

Czujniki ESP ciągle monitorują następujące wartości:
• prędkość obrotową każdego koła (przez czujniki ABS),
• kąt skrętu kierownicy,
• przyspieszenie poprzeczne samochodu,
• ciśnienie płynu hamulcowego w przewodach,
• prędkość obrotową wokół osi pionowej samochodu,
• aktualną prędkość jazdy samochodu,
• aktualny moment obrotowy, przekazywany na oś napędzaną,
• aktualne przełożenie wybrane przez kierowcę lub przez komputer sterujący automatyczną skrzynią biegów.
W niektórych rozwiązaniach uwzględniane są dodatkowo takie parametry jak:
• ciężar całkowity pojazdu (na podstawie układu regulującego twardość amortyzatorów),
• ciśnienie w ogumieniu (czujniki na obręczy koła lub na podstawie różnic prędkości obrotowych sąsiednich kół),
• różnice w wysokości lub rodzaju rzeźby bieżnika poszczególnych kół (porównanie prędkości obrotowej kół).
Oprogramowanie modułu sterującego bierze pod uwagę ok. 70 zmiennych, mających wpływ na sposób zadziałania układu. Elektroniczny moduł sterujący oblicza na podstawie danych z powyższych czujników teoretyczną prędkość żyroskopową (obrotową wokół osi pionowej), która odpowiada chwilowemu zamierzonemu torowi jazdy i warunkom przyczepności do powierzchni jezdni. Ta prędkość porównywana jest z rzeczywistą prędkością żyroskopową, która mierzona jest za pomocą specjalnego czujnika umieszczonego centralnie. Jeżeli występują różnice pomiędzy dwiema wielkościami, układ aktywnie wkracza do akcji hamując odpowiednie koło (koła) i regulując moment napędowy.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 11:13:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
MiKev napisał(a):
VAG, VAG i jeszcze raz VAG


Panowie zrobione :!:

VAG wypisał kod - 01119 /sygnał rozpoznania biegu - sporadycznie/ :galy: :galy:

O co chodzi ? :galy:
Rozjaśnijcie mi proszę , ale tak po chłopsku /bo ja prosty koleś jestem/ :):

PS. Carlnova dzięki za wyczerpujący opis czuwania ESP nad kierowcą i jego ew.głupotą na drodze. Jest tego troszkę :diabel:

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 11:57:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
bociek,
diagnozowałeś silnik 01, czy układ hamulcowy 03?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 12:06:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
01119 Sygnał pozycji transmisji – zasięgu biegów

według mnie coś grubszego, a może tylko czujnik sygnalizujący dla ESP pozycję transmisji.
...pewnie jest w skrzyni biegów :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 12:22:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
meszrum napisał(a):
bociek,
diagnozowałeś silnik 01, czy układ hamulcowy 03?


Diagnozowany był układ hamulcowy

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 17:26:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Hej.

Bez paniki - znaleziony błąd może znaczyć dużo ale najczęściej nie znaczy prawie nic :diabel: :diabel: :!!:

Pojedyńcze stuknięcie jest normalne/prawidłowe (mniejsza o szczegóły).

Zdiagnozuj skrzynię biegów pod kątem błędów. Jeśli będzie czysto - Twój problem leży gdzieś "przy kołach" i może wynikać nawet z kończących się klocków hamulcowych i/lub słabego kontaktu (np. przetarte przewody w "okolicach" zwrotnicy, ewentualnie zaśniedziałe piny pod gumką w nadkolu).

"Przy okazji oględzin" koniecznie oczyść czujniki ABSu i koszyki na przegubach :!!: :!!:

Jest jeszcze jedna możliwość ale tylko teoretyczna - ktoś przeprogramował sterownik ABS/ESP (np. po stunowaniu silnika). Ale zaznaczam - to już tylko teoria, a problem usuniesz sprawdzając przewody/kontakty elektryczne pomiędzy nadkolami a kołem i klockami -> oraz czyszcząc ABS. Oby tylko pamięć usterk tiptronika okazała się pusta - ostateczne rozwiązanie problemu leży w zasięgu ręki :D .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 23:26:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Piotruś napisał(a):
Hej.

Bez paniki - znaleziony błąd może znaczyć dużo ale najczęściej nie znaczy prawie nic :diabel: :diabel: :!!:


Dzięki za słowa otuchy i pocieszenia.:peace:
Mam taką nadzieję , że to tyko jakiś drobiazg typu brud na stykach.
Piotruś napisał(a):
Pojedyńcze stuknięcie jest normalne/prawidłowe (mniejsza o szczegóły).


Te słowa bardzo mnie uspokoiły ,gdyż tak jak pisałem nie wiem czy to puknięcie jest normą.

Pamiętam jeszcze , że przy odczytywaniu błędów jak miałem problemy z turbiną , zapisany był błąd dotyczący chyba czujnika położenia kierownicy.
Błąd skasowany więcej się nie pojawił.
Wówczas też sprawdzana była pamięć sterownika skrzyni - tam wtedy było "czysto".
Jak jest obecnie - nie wiem , sprawdzę zgodnie z Twoją Piotruś sugestią jak najszybciej się da.

Pozostaje jeszcze kwestia :
Piotruś napisał(a):
Jest jeszcze jedna możliwość ale tylko teoretyczna - ktoś przeprogramował sterownik ABS/ESP (np. po stunowaniu silnika).


Przypomnę , że moje AKE jakiś "helmut" podkręcił virusem , lecz mało udolnie jak się okazało po VAG-owaniu.
Po powrocie do serii auto śmiga jak się patrzy.
Przestało chlać po 12-13l/100 , teraz zamykam się w 9l.
I tak się tylko mogę domyślać /a raczej mieć nadzieję/, że jeśli ten "cip-artysta" nie potrafił zrobić poprawnie "szczepionki" w ECU , to chyba nie miał raczej pojęcia ,że można pogmerać w sterowniku tipa czy ABS/ESP
/ kurcze , żeby to tylko nie było pobożne życzenie :/ /.

A jeszcze jedna obserwacja - to jest dopiero mój drugi automat w życiu więc doświadczenie można określić mianem - żadne , ale zauważyłem , że wystepuje w moim aucie tak jakby "półbieg" miedzy 1 a 2 .
Czy to jest ok :?:
Pytam , bo w poprzednim aucie /BMW528iA E39/ nie miałem takiego "przejścia" między biegami.
Może to jest jakaś dewiacja , która potwierdzała by przypuszczenia o ingerencji "tunerów" w moją skrzynkę.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 23:48:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
bociek napisał(a):
zauważyłem , że wystepuje w moim aucie tak jakby "półbieg" miedzy 1 a 2 :

normalka, tak ma byc :diabel:

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 00:00:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bociek napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Pojedyńcze stuknięcie jest normalne/prawidłowe (mniejsza o szczegóły).


Te słowa bardzo mnie uspokoiły ,gdyż tak jak pisałem nie wiem czy to puknięcie jest normą.


Jest normą :D . 101%.

bociek napisał(a):
Pamiętam jeszcze , że przy odczytywaniu błędów jak miałem problemy z turbiną , zapisany był błąd dotyczący chyba czujnika położenia kierownicy.
Błąd skasowany więcej się nie pojawił.


Różne błędy - zawsze o groźnie brzmiącej nazwie - czasem pojawiają się w pamięci ECU i niepotrzebnie nas straszą :): .

bociek napisał(a):
[Wówczas też sprawdzana była pamięć sterownika skrzyni - tam wtedy było "czysto".


Żyjmy nadzieją, że tak pozostało. Mówię to poniekąd w nawiązaniu do wcześniejszego zdania, że "przypadkowe" błędy nie są tak samo groźne jak takie, które znajdują "potwierdzenie" w powiązanym z danym układem - sterowniku. Błąd który dzisiaj wykasowałeś już wielu ludziom napędził stracha, a często jest tylko "dziwnym następstwem" przerwy w obwodzie czujników klocków hamulcowych (i tym podobnych - bagatelnych powodów).

bociek napisał(a):
Jak jest obecnie - nie wiem , sprawdzę zgodnie z Twoją Piotruś sugestią jak najszybciej się da.


Sprawdź koniecznie ale objawy związane z kontrolką ESP na 90% eliminują zagrożenia związane z tipem. Twój "problem" - jak wspomniałem wcześniej - raczej jest prozaiczny. Niewykluczone są też dwa niezależne problemy, czyli błąd w ECU pochodzący np. od przerwy w obwodzie czujników klocków hamulcowych, a "stukanie" i kontrolka ESP - od brudnych czujników ABS (i/lub wieńców na przegubach). Poprostu musisz pozdejmować koła, wszystko porządnie "oblukać", posprawdzać i oczyścić :D .

bociek napisał(a):
Przypomnę , że moje AKE jakiś "helmut" podkręcił virusem , lecz mało udolnie jak się okazało po VAG-owaniu.
Po powrocie do serii auto śmiga jak się patrzy.
Przestało chlać po 12-13l/100 , teraz zamykam się w 9l.
I tak się tylko mogę domyślać /a raczej mieć nadzieję/, że jeśli ten "cip-artysta" nie potrafił zrobić poprawnie "szczepionki" w ECU , to chyba nie miał raczej pojęcia ,że można pogmerać w sterowniku tipa czy ABS/ESP.


A objawy związane z kontrolką ESP występowały od zawsze, czy pojawiły się dopiero po jakimś czasie od uzdrowienia silnika ??
Ponadto - nawet jeśli ktoś pogmerał w sterownikach ABS i ESP - to nie jest wielkim problemem powrót do nastawów fabrycznych :D .

bociek napisał(a):
A jeszcze jedna obserwacja - to jest dopiero mój drugi automat w życiu więc doświadczenie można określić mianem - żadne , ale zauważyłem , że wystepuje w moim aucie tak jakby "półbieg" miedzy 1 a 2 .
Czy to jest ok :?:
Pytam , bo w poprzednim aucie /BMW528iA E39/ nie miałem takiego "przejścia" między biegami.
Może to jest jakaś dewiacja , która potwierdzała by przypuszczenia o ingerencji "tunerów" w moją skrzynkę.


Pytasz o tak zwany II-gi bieg hydrauliczny. Ciesz się, że działa prawidłowo :diabel: . Moim zdaniem dla jedynki też by się przydał ale fabryka poskąpiła :): i zarówno wwym. jedynka jak i "piątka" nie mają hydraulicznych "odpowiedników". Długi temat ale przy flaszce ... :P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2007 22:48:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Dopiero dzisiaj znalazłem wolną chwilę i sprawdziłem sterownik skrzyni - :P na szczęście nie ma błedów :D

Błąd o którym pisałem /wykasowany zresztą porzednio/ zapisany był dzisiaj ponownie w diagnostyce układu hamulcowego
"kod - 01119 /sygnał rozpoznania biegu - sporadycznie" :(

Kolega oprócz VAG-a uruchomił program Boscha i ten to dopiero się rozmachał.
Wypisał trzy możliwe przyczyny powstawania tej usterki:
-> 1/ pisało tam coś o w błednej komunikacji sterownika skrzyni z szyną CAN /jeśłi coś pokręciłem to tylko wina nerwowego dzisiejszego dnia/
-> 2/ uszkodzenie sterownika skrzyni
-> 3/ spadki napiecia na sterowniku skrzyni
.... i oczywiscie też sporadycznie.

Piotruś napisał(a):
A objawy związane z kontrolką ESP występowały od zawsze, czy pojawiły się dopiero po jakimś czasie od uzdrowienia silnika ??


Piotruś po tym zdaniu odświeżyłem zapisy mej pamięci i zacząłem dokładniej analizować okoliczności wczesnieszego występowania tego problemu.
Masz rację kontrolka ESP pomrugiwała wcześniej zanim miałem zgon turbiny i wymianę softu w ECU. Zapalanie tej lampki przypisywałem w tamtym czasie tej właśnie awarii jako że turbiny wysypywały się jedna za drugą.
Kontrolka owa potrafi ponoć zaświecić się też w przypadku awarii lub jakiegoś błędu w pracy silnika , więc tak to interpretowałem.

I tak główkuję , że problem ESP może leżeć w zupełnie innym miejscu.
Otóż , nie miałem tego problemu w okresie nazwijmy to "zimowym" , czyli jak jeździłem na "zimówkach" 205/55R16
Po zamontowaniu "letnich" 235/45R17 DUNLOP SP SPORT 9000 /już tak dosyć dojechanych - 2 szt do wymiany natychmiastowej/ zaczęło się zapalać.
Być może , /tu wielki ukłon w stronę CARLNOVA za wyczerpujący opis działania ESP/ sterownik skrzyni faktycznie dostaje informację o róznicy w oporach toczenia lub różnej przyczepności kół nierównomiernie zużytych i uruchamia system bez konkretnej przyczyny oraz zapisuje błąd w sterowniku.
Kilkukrotnie miałem wrażenie , że ściąga mi auto w jedną stronę i to trwało krótką chwilę tak jakbym wjechał w koleinę a ta próbowała prowadzić auto. Ciśnienie w kołach ok , żadnych kolein , a tu nie wiadamo dlaczego trzeba kontrować kierownicą. Ale teraz rozumiem , że ESP mógł w tym czasie przyhamować jedno z kół.

Jutro wymieniam opony na nowe i jak tylko coś nowego wykluje się w temacie podzielę się z Wami spostrzeżeniami :!: :diabel:



P.S.
Piotruś napisał(a):
Pytasz o tak zwany II-gi bieg hydrau......
.... Długi temat ale przy flaszce ... :P :peace:


Przy flaszce powiadasz... byłbym zaszczycony móc ją z Tobą wypić i pogadać niekoniecznie o samochodach , aczkolwiek także.Tym bardziej jak przyponmę wygrałeś w moim konkursie dot.rozpoznania ze zdjęcia paprocha ,który tkwił w mojej turbinie - -> pobyt weekendowy nad morzem <- . Nadmienię jeszcze , że sytuacja co do posiadania "pensjonatu" lub czegoś do wynajęcia , o który kiedyś pytałeś uległa poniekąd zmianie. Otóż odkupiłem od kolegi dom sąsiadujący z moim i w tym roku zamierzam udostepnić go wczasowiczom , a tak się składa jak pamiętam to nie widziałeś ładnych parę lat polskiego morza tak więc zapraszam.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2007 12:59:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bociek napisał(a):
Dopiero dzisiaj znalazłem wolną chwilę i sprawdziłem sterownik skrzyni - :P na szczęście nie ma błedów :D


Super :D :!!: Na taką wiadomość czekałem ale spodziewałem się, że tak będzie (nie jestem zdziwiony). W tym stanie rzeczy - gdyby sprawa dotyczyła mojego auta - nie popadałbym w skarjne przygnębienie :): wynikające z perspektywy kosztownej naprawy tipa i związanych z tym uciążliwości. Jeśli dobrze pojmuję zasady funkcjonowania ECU, to gdyby błąd 01119 był faktycznie wygenerowany przez skrzynię biegów - w sterowniku tipa "musiałbyś" znaleźć potwierdzenie. Już wiemy, że jest tam czysto (uff... :P ) i dlatego - zanim zaczniesz zgłębiać parametry nastawne skrzyni biegów - moim zdaniem powinieneś się skupić na wyeliminowaniu tego, o czym wspominałem w poprzednim poście (sprawna instalacja i styki elektryczne w okolicy kół oraz sprawdzenie czujników/kabelków zużycia klocków hamulcowych). Nie jesteś pierwszym, którego ten problem dotyczy i potwierdza to również lektura niemieckich forum CCCO, a "dochodzenie" w tej sprawie prowadziłem na dłuuugo zanim Ciebie to spotkało. I jak dotąd (w znanych mi przypadkach) zawsze istniała prawidłowość, że pojawienie się błędu 01119 nie znajdującego potwierdzenia w sterowniku skrzyni - faktycznie nie miało z nią związku.
Prawdopodobnie wyda Ci się to dziwne ale na początek sprawdź grubość klocków ("wewnętrznych" z czujnikami) i dochodzące tam kabelki, a potem "resztę" instalacji - "kawałek po kawałku" z rozpięciem i czyszczeniem styków).
Nie wolno Ci zaniechać oczyszczenia czujników ABS - zabrudzone potrafią nieźle namieszać i dlatego w porządnych serwisach jest to czynność obowiązkowa podczas każdego okresowego przeglądu. Staraj się to zrobić dokładnie ale raczej bez demontażu - łatwo coś urwać :(: :galy: .

bociek napisał(a):
Błąd o którym pisałem /wykasowany zresztą porzednio/ zapisany był dzisiaj ponownie w diagnostyce układu hamulcowego
"kod - 01119 /sygnał rozpoznania biegu - sporadycznie" :(


O znanych mi przyczynach wypowiedziałem się powyżej. Ponieważ jest to zagadnienie, które bardzo mnie interesuje (a nawet intryguje) od dłuższego czasu - z chęcią poczytałbym jakieś inne opinie w sprawie błędu 01119 - szczególnie tych osób, ktore już to "przerabiały" na własnej "skórze".


bociek napisał(a):
Kolega oprócz VAG-a uruchomił program Boscha i ten to dopiero się rozmachał.
Wypisał trzy możliwe przyczyny powstawania tej usterki:
-> 1/ pisało tam coś o w błednej komunikacji sterownika skrzyni z szyną CAN /jeśłi coś pokręciłem to tylko wina nerwowego dzisiejszego dnia/
-> 2/ uszkodzenie sterownika skrzyni
-> 3/ spadki napiecia na sterowniku skrzyni
.... i oczywiscie też sporadycznie.


Na mój chłopski rozum to są bardzo poważne "zarzuty" i gdyby dotyczyły "Twojej sprawy", to błędy tak ciężkiego kalibru powinny zapisać się w sterowniku skrzyni - a skoro się nie zapisały to do znudzenia będę Cię namawiał do wyeliminowania innych powodów, związanych stricte z układem ABS/ESP.
Gdybyś miał problem z tiptroniciem, to w całej PL znam tylko jeden warsztat godny polecenia ( www.sserwis.pl ). Prawdopodobnie jest jeszcze jeden dobry fachowiec (pod W-wą) ale brak mi osobistych doświadczeń. Biorąc powyższe pod uwagę - odłóżmy temat tip'a jak najdalej :): ... .

bociek napisał(a):
Piotruś napisał(a):
A objawy związane z kontrolką ESP występowały od zawsze, czy pojawiły się dopiero po jakimś czasie od uzdrowienia silnika ??


Piotruś po tym zdaniu odświeżyłem zapisy mej pamięci i zacząłem dokładniej analizować okoliczności wczesnieszego występowania tego problemu.
Masz rację kontrolka ESP pomrugiwała wcześniej zanim miałem zgon turbiny i wymianę softu w ECU. Zapalanie tej lampki przypisywałem w tamtym czasie tej właśnie awarii jako że turbiny wysypywały się jedna za drugą.
Kontrolka owa potrafi ponoć zaświecić się też w przypadku awarii lub jakiegoś błędu w pracy silnika , więc tak to interpretowałem.


Owszem - tak bywa, że ECU wyłącza ABS/ESP (i inne układy też) - skutkiem awarii "powiązanych" podzespołów (nawet z powodu popsutego pedału przyspiesznika). Dlatego musiałbyś doprecyzować czy kontrolka ESP świeciła chwilowo i pulsacyjnie, czy stale bez migania.

bociek napisał(a):
I tak główkuję , że problem ESP może leżeć w zupełnie innym miejscu.
Otóż , nie miałem tego problemu w okresie nazwijmy to "zimowym" , czyli jak jeździłem na "zimówkach" 205/55R16
Po zamontowaniu "letnich" 235/45R17 DUNLOP SP SPORT 9000 /już tak dosyć dojechanych - 2 szt do wymiany natychmiastowej/ zaczęło się zapalać.
Być może , /tu wielki ukłon w stronę CARLNOVA za wyczerpujący opis działania ESP/ sterownik skrzyni faktycznie dostaje informację o róznicy w oporach toczenia lub różnej przyczepności kół nierównomiernie zużytych i uruchamia system bez konkretnej przyczyny oraz zapisuje błąd w sterowniku.


Albo mi się wydaje albo trochę się pogubiłeś :): . Aktywne (za)działanie ESP nie powoduje zapisania błędu w pamięci sterownika. Trudno mi uwierzyć (a przynajmniej nigdy takiej sytuacji nie spotkałem), żeby niejednakowo zużyte opony pobudzały do interwencji ESP. No ale nawet jeśli tak jest, to wtedy kontrolka przez chwilkę sobie pomiga i jak tylko ESP uzna, że sytuacja wróciła do normy - układ przechodzi w stan czuwania. Dlatego raczej wykluczam, że zjechane ogumienie mogłoby wygenerować zapisanie się błędu 01119.

bociek napisał(a):
Kilkukrotnie miałem wrażenie , że ściąga mi auto w jedną stronę i to trwało krótką chwilę tak jakbym wjechał w koleinę a ta próbowała prowadzić auto. Ciśnienie w kołach ok , żadnych kolein , a tu nie wiadamo dlaczego trzeba kontrować kierownicą. Ale teraz rozumiem , że ESP mógł w tym czasie przyhamować jedno z kół.

Jutro wymieniam opony na nowe i jak tylko coś nowego wykluje się w temacie podzielę się z Wami spostrzeżeniami :!: :diabel:


Jeżeli wymiana opon spowoduje, że ESP nie będzie aktywnie wkraczało do akcji - to ja Cię bardzo proszę :P :diabel: - zrób nam zdjęcie starego ogumienia :): :diabel: :galy: :D :diabel: :!!: :!!:


Reasumując -> błąd 01119 wcale nie musi mieć związku z uaktywnianiem się ESP -> szczególnie wtedy, kiedy kontrolka działa pulsacyjnie a nie zaświeca się trwale. Jak to jest u Ciebie - tego jeszcze nam nie napisałeś :D .



bociek napisał(a):
P.S.
Piotruś napisał(a):
Pytasz o tak zwany II-gi bieg hydrau......
.... Długi temat ale przy flaszce ... :P :peace:


Przy flaszce powiadasz... byłbym zaszczycony móc ją z Tobą wypić


Z wzajemnością :D :!!: :!!:

bociek napisał(a):
i pogadać niekoniecznie o samochodach , aczkolwiek także.


Zgadza się :): :diabel: :!!: :!!:

bociek napisał(a):
Tym bardziej jak przyponmę wygrałeś w moim konkursie dot.rozpoznania ze zdjęcia paprocha ,który tkwił w mojej turbinie - -> pobyt weekendowy nad morzem <- .


Konkurs do trudnych nie należał i wystarczającą gratyfikacją dla mnie było (jest) to, że dzięki Tobie rozblokowałem kilka własnych szarych komórek - szkoda tylko, że jasność spłynęła na mnie tak późno - za co do teraz jest mi wstyd (całkiiem szczerze). Gdybym w porę skojarzył odpowiednie fakty - miałbyś zaoszczędzone conajmniej jedno rozkręcanie układu ssącego i wydechowego oraz mniej stresów / niepewności... .



bociek napisał(a):
Nadmienię jeszcze , że sytuacja co do posiadania "pensjonatu" lub czegoś do wynajęcia , o który kiedyś pytałeś uległa poniekąd zmianie.


:597: - :580:

bociek napisał(a):
Otóż odkupiłem od kolegi dom sąsiadujący z moim


G R A T U L U J Ę - :D :!!: :!!: :!!:

I cholernie Ci zazdroszczę ... :cry2: :jezor: :): :peace:

bociek napisał(a):
i w tym roku zamierzam udostepnić go wczasowiczom , a tak się składa jak pamiętam to nie widziałeś ładnych parę lat polskiego morza tak więc zapraszam.


No poprostu REWELACJA :!!: :!!:
I absolutnie nie dlatego, że "coś wygrałem". Teraz - kiedy dysponujesz odrębnym lokum chętnie bym się spotkał :peace: żeby obgadać jakiś dłuższy pobyt mojego Synka (i Żony ... :): :diabel: ) w klimacie nasyconym jodem.
Młodemu jest to bardzo potrzebne ale żadne z nas nie przepada za typowymi ośrodkami wczasowymi.
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 21:48:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Przepraszam koledzy za bardzo długi okres milczenia z mojej strony , ale wreszcie znalazłem trochę czasu na kilka wyjaśnień w tym temacie.

Piotruś napisał(a):
Owszem - tak bywa, że ECU wyłącza ABS/ESP (i inne układy też) - skutkiem awarii "powiązanych" podzespołów (nawet z powodu popsutego pedału przyspiesznika). Dlatego musiałbyś doprecyzować czy kontrolka ESP świeciła chwilowo i pulsacyjnie, czy stale bez migania.


Piotruś , kontrolka najczęściej mruga i w tym czasie słyszę stukanie dobiegające z okolic ściany za pedałami hamulca i gazu. Zdarzyło mi się też dwa może trzy razy stałe zapalenie kontrolki ESP i dopiero wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu gasiło ją ponownie.


Piotruś napisał(a):
Trudno mi uwierzyć (a przynajmniej nigdy takiej sytuacji nie spotkałem), żeby niejednakowo zużyte opony pobudzały do interwencji ESP.


Opony tak jak wspomniałeś nie mają nic wspólnego z ta przypadłością. :!: Choć przyznam szczerze , miałem taką nadzieję/baaa... prawie pewność/ , gdyż spokój z kontrolką po ich wymianie trwał prawie 2 tygodnie.

Muszę się wreszcie zabrać za te kabelki i czujniki ABS , posprawdzać i poczyścić tak jak wskazałeś wcześniej. :zly:




+

P.S.
Piotruś napisał(a):
Teraz - kiedy dysponujesz odrębnym lokum chętnie bym się spotkał żeby obgadać jakiś dłuższy pobyt mojego Synka (i Żony ... ) w klimacie nasyconym jodem.

Podaj na privie adres mail to prześlę Ci kilka zdjęć domku na zachetę. :P :P :diabel:

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 22:46:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
kolego Bociek ja mam wspolna kontrolke od ABS i ASR poniewaz to oska to ASR nie ESP
w moim autku zapalila sie ta kontrolka poniewaz mialem problem z silnikiem, na poczatku tez myslalem (problem z pompa ABSu, moze ASR broi) ale wraz z tym silnik zaczal przerywac i myslalem ze poprostu te dwie zeczy siadly naraz.
w moim przypadku problem stwazal nie dopiety wtryskiwacz na 1 tloku.
nie pisze tego posta zeby cie skierowac do koncentracji nad silnikiem tylko zeby udowodnic ze zapalenie tej kontrolki nie zawsze znaczy:
problem z ESP.
ponizej linki do moich problemow
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55989&highlight=abs+asr
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55775&highlight=aga
moze warto sie zastanowic nad tym bledem co wykryl VAG

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 23:36:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bociek napisał(a):
Piotruś , kontrolka najczęściej mruga i w tym czasie słyszę stukanie dobiegające z okolic ściany za pedałami hamulca i gazu. Zdarzyło mi się też dwa może trzy razy stałe zapalenie kontrolki ESP i dopiero wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu gasiło ją ponownie.


Hej :D .
Myślę, że typowanie przyczyn "awarii" via internet nie ma dalej sensu :/ . O ile czyszczenie czujników zawsze ma sens to uważam, że niezależnie od takich zabiegów higienicznych -> nadeszła najwyższa pora na wizytę u doświadczonego w VAGach elektronika, który zaloguje się do sterownika ABS i odczyta wartości z bloków pomiarowych (analogicznie jak podczas logowania silnika). Tam można odczytać naprawdę dużo i jest wielka szansa, że przyczyna kłopotów zostanie szybko zlokalizowana.
O tipa narazie się nie martw - dalej jestem przekonany, że nie w skrzyni leży powód Twoich zmartwień. Co najwyżej jest jakiś problem w komunikacji ale to właśnie powinny ujawnić fachowo wykonane "logi".

Co do reszty - skontaktuję się na PW :D !!
(potrafisz zarazić :): )

Reasumując - żałuję niezmiernie, że nie udało się rozwiązać problemu ale trzymam kciuki, żeby przyczyna okazała się prozaiczna i łatwiutka w diagnozie :P :!!: :!!:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2007 08:12:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
Znalazłeś rozwiązanie?
U mnie przyczyną włączania się ESP przy dobrych warunkach, przy skrętach, a czasem na prostej były wadliwe końcówki drążków. Pojawiło się po wymianie drążków na zamienniki. Też były problemy z diagnozą, bo na końcówkach luzów nie było. Końcówki złożone są z przgubu, który zazwyczaj się wybija i wtedy się wymienia - o tym wie każdy mechanik, znacznie mniej wie o tym, że w naszym Helmucie jest kawałek dalej amortyzatorek, który to miał spory luz. Po ponownej wymianie drążków wszystko OK.

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2007 09:19:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Harpie napisał(a):
Znalazłeś rozwiązanie?
U mnie przyczyną włączania się ESP przy dobrych warunkach, przy skrętach, a czasem na prostej były wadliwe końcówki drążków. Pojawiło się po wymianie drążków na zamienniki. Też były problemy z diagnozą, bo na końcówkach luzów nie było. Końcówki złożone są z przgubu, który zazwyczaj się wybija i wtedy się wymienia - o tym wie każdy mechanik, znacznie mniej wie o tym, że w naszym Helmucie jest kawałek dalej amortyzatorek, który to miał spory luz. Po ponownej wymianie drążków wszystko OK.


Niestety nie udało mi się namierzyć "gnidy", która powoduje zapis w sterowniku ABS/ESP.
I dałem sobie spokój z dociekiwaniami - nic nie świadczy o tym by sypał się tip, albo waliło coś w zawieszeniu , silniku ect.
Diagnostyka vagiem co kilka tygodni nie wykazuje żadnych blędów /poza sporadycznym 01119 !!! / , tak więc po pipie ogiera . :diabel:

Zaskakuje mnie ten model Audi coraz bardziej !!! :/
Poważnie zaczynam zastanawiać się nad sprzedażą tego samochodu. :diabel:
Czytając topiki o przypadłościach z jakiimi przychodzi walczyć - włos jeży się nie tylko na łysej głowie. :!!:

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2007 10:33:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bociek napisał(a):
Diagnostyka vagiem co kilka tygodni nie wykazuje żadnych blędów /poza sporadycznym 01119 !!! / , tak więc po pipie ogiera . :diabel:


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

:galy: :?:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: