.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 07:33:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI] NIE PALI JAK PÓŁ BAKU PALIWA
PostNapisane: 10.kwi.2007 19:14:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2007 16:26:22
Posty: 9
Lokalizacja: swidnica
wITAM
Mam A6 jak w tytule i "mały problem. a mianowicie nie zapala jak w baku jest mniej niz jakies 60% objetosci lub mniej. Jest sposób na odpalenie ale tylko na tzw autostart, polegfajacy na wpsikanu gazu zo kolektora ssacego. po takim odpaleniu auto pózniej zapala notrmalnie ale jak juz postoi i ostygnie np przez noc to znowu jest problem W momencie kiedy jest paliwa wiecej tzn bak do pełna lub 60% i wiecej to nie ma problemu. Myslalem ze to pompa paliwa w baku ale ja sprawdziłem na krótko i chodzi tzn. po podłączeniiu kabla z akumulatora do bezpiecznika pompy nr 28 prawa strona, słychac jak pompka brzęczy. PROSZĘ O POMOC, CO KMOŻE BYC PRZYCZYNĄ? POZDRAWIAM I Z GÓRY DZIĘKUJE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 2,5 TDI quattro 180KM 2001 NIE PALI JAK PÓŁ BAKU PALI
PostNapisane: 10.kwi.2007 19:41:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
giorgiopl napisał(a):
Jest sposób na odpalenie ale tylko na tzw autostart, polegfajacy na wpsikanu gazu zo kolektora ssacego.


:573: :banghead: :612: :cry2:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:00:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Ja też wymiękłem... :diabel: :kosci: :kosci: :kosci: :503:
..ale cóż - bywa i tak... :/
...dobrze, że nie był to płonący wiecheć słomy, jak to robili nasi ojcowie i dziadkowie... :): :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:12:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
samostart lub autostart,bo chyba mowa tym sprayu,jest to skuteczna metoda wspomagania rozruchu,ale jednemu klijentowi jak za dużo napsikał pękł wał korbowy,poza tym przy nowoczesnym silniku i jeszcze z turbiną i z dużą ilością elektroniki to ryzykowne jest stosowanie tego środka szczególnie jak sprawne są świece żarowe,może dość do niekontrolowanego wybuchu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:22:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
...dobrze, że nie był to płonący wiecheć słomy, jak to robili nasi ojcowie i dziadkowie... :): :peace:


Ta metoda jest nieporównywalnie mniej szkodliwa od samostartu ... .

PS: Ciekawe ile dźwigni zaworowych już spadło (albo spadnie w najbliższym czasie) ... . Zresztą - niewielka różnica bo pasek rozrządu może przeskoczyć o kilka ząbków a wtedy paradoksalnie lepiej żeby pospadanych dźwigni było jak najwięcej ... :(: .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:30:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
carlnova napisał(a):
...dobrze, że nie był to płonący wiecheć słomy, jak to robili nasi ojcowie i dziadkowie... :): :peace:


Ta metoda jest nieporównywalnie mniej szkodliwa od samostartu ... .



Mówiłem o całkowitym pożarze silnika, Piotruś ;)
Wracając do założyciela tematu - przy okazji padnie mu VP44, która prawdopodobnie jest "karmiona" powietrzem.
Reasumując - hipotetyczny koszt wszystkiego razem (zniszczeń, od których giorgiopl jest o krok) jakieś 7500 PLN.
Wrażenia z używania samostartu są jednak bezcenne... :diabel: :/ :(

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:39:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dolicz przepływkę o ile w tak potraktowanym silniku LMM miałby jeszcze cokolwiek do powiedzenia :galy: :/ ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:41:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
:):
no dobra - a teraz dlaczego nie pali przy stanie paliwa ponizej 60% zbiornika?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:49:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Bilu napisał(a):
:):
no dobra - a teraz dlaczego nie pali przy stanie paliwa ponizej 60% zbiornika?


Prawdopodobnie ECU zapisało błąd czujnika poziomu paliwa (vagina powinna wiedzieć) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:57:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Przyjrzałbym się samemu zbiornikowi i komorze spiętrzającej, pompa może i działa, ale dlaczego zapowietrzenie następuje akurat przy 2/3 zbiornika, czyli ewidentnie przy ilości, kiedy jest ona najbardziej potrzebna do napełniania komory spiętrzającej, czyli kosza z którego zasysa sobie paliwko pompa VP44 ?
Autor nie napisał nam tutaj nic o obserwacji pęcherzyków, a że zapowietrza się tutaj układ paliwowy - nie mam żadnych wątpliwości :/ :(
W następnej kolejności wszystkie połączenia filtra paliwowego i wężyki przelewowe, zwłaszcza ten pod pompą VP44.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 21:25:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
hmm czyli wyjezdzil paliwko do 0 i zalal i myslal ze mu normalnie odpali?

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 21:37:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Nic nie musi być zapowietrzone żeby ECU odmówiło odpalenia silnika. Naturalnie to co napisał Carl jest równie możliwe ... .
Jednak nasze gdybanie nie ma sensu - silnik potraktowany samostartem może być znokautowany dużo bardziej niż zapowietrzający się układ paliwowy albo niesprawność elektryczna w zbiorniku.
Mówiąc wprost - szkoda naszego czasu, bo sprawy zaszły stanowczo za daleko ... (na własne życzenie użytkownika).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 21:45:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Mialem taki sam objaw kiedy bylem uzytkownikiem E39 2,5tds .Pomogla wymiana na nowy calego elementu na ktorym zamontowany byl plywak oraz przewody paliwowe w zbiorniku.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 21:58:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
a ja myślę że trzeba przeprowadzić diagnozę vag-iem,może poprostu żle funkcjonuje czujnik ninimalnej ilości paliwa,możliwe też że zwyczajnie się zapowietrza,co do samostartu...na samym sprayu bez paliwa nie zapali więc jednak pompa coś podaje tylko zbyt mało i teraz trzeba ustalić z jakiego powodu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 22:15:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
wojtekkkkk napisał(a):
co do samostartu...na samym sprayu bez paliwa nie zapali więc jednak pompa coś podaje tylko zbyt mało i teraz trzeba ustalić z jakiego powodu


Mylisz się. Silnik odpali nawet gdyby pompa VP44 była wykręcona / poza samochodem. Przy odpowiednio dużej dawce samostartu gwałtownie podskoczy nawet do kilku tysięcy obrotów. Jak bolesne bywają konsekwencje - widziałem na własne gały wiele razy i sądzę, że jeszcze nie raz zobaczę :galy: :): .

Uruchamianie TDi/CDI/TDCi/itp. przy użyciu samostartu powinno być karalne lub przynajmniej kończyć się obligatoryjną obserwacją psychiatryczną ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 08:55:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2007 16:26:22
Posty: 9
Lokalizacja: swidnica
Piotruś napisał(a):
wojtekkkkk napisał(a):
co do samostartu...na samym sprayu bez paliwa nie zapali więc jednak pompa coś podaje tylko zbyt mało i teraz trzeba ustalić z jakiego powodu


Mylisz się. Silnik odpali nawet gdyby pompa VP44 była wykręcona / poza samochodem. Przy odpowiednio dużej dawce samostartu gwałtownie podskoczy nawet do kilku tysięcy obrotów. Jak bolesne bywają konsekwencje - widziałem na własne gały wiele razy i sądzę, że jeszcze nie raz zobaczę :galy: :): .

Uruchamianie TDi/CDI/TDCi/itp. przy użyciu samostartu powinno być karalne lub przynajmniej kończyć się obligatoryjną obserwacją psychiatryczną ... .


Witam Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.
Jeżeli chodzi o samostart to doradzil mi go czlowiek ktory pracuje w servisie VW!!!
Ale pomijajac to.
Układ sie raczej nie zapowietrza gdyż w węzykach nie widać pecheżyków powietrza.
Faktycznie problem powstał od momentu wyjechania paliwa do połowy rezerwy. Ot poprostu bylem w trasie wracałem późno i nie chciało mi sie juz tankowac po drodze. i to był błąd.
Wydaje mi sie że gdyby był to czujnik poziomy paliwa to przy pełnym też by nie odpalił. Słyszałem iż mozna taki problem ominąc wlutowywując opornik do tego czujnika, . Pytanie tylko jak sprawdzić sprawność tego czujnika?
pozdrawuam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 09:48:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Uruchamianie TDi/CDI/TDCi/itp. przy użyciu samostartu powinno być karalne lub przynajmniej kończyć się obligatoryjną obserwacją psychiatryczną ... .


:diabel:
Te słowa spowodowały, że zrobię sobie tatuaż z Twoim imieniem na przedramieniu, Piotruś :diabel: :peace:
...albo zagłosuję na Ciebie w wyborach... :D :):
Nie ma tłumaczenia - "polecił mi tak fachowiec z VW" :/ :(
To kolejny przykład ich niepodważalnego profesjonalizmu :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 10:41:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Szczerze mówiąc - nie wierzę w aż tak poważną indolencję / ignorancję jakiegokolwiek mechanika. Bardziej podejrzewam, że topic Kolegi giorgiopl to (być może) jakaś przykra / tania prowokacja, której celem jest skompromitowanie AKP :/ :galy: . Jakoś nie widzę w nazwie AUDI KLUB POLSKA (ani np. w regulaminie Forum) czegokolwiek, co miałoby związek z mega-druciarswem albo przynajmniej dopuszczałoby takie traktowanie tej szlachetnej marki ... .
Sorry za OT ale są pewne granice przyzwoitości ... .

Omawiana w niniejszym topiku awaria to klasyczny przypadek (tak na 90%) "zwisu" czujnika poziomu paliwa (nie mylić ze wskaźnikiem). Problem może ustąpić samoistnie po 2 - 3 tankowaniach, może też być konieczna interwencja zmyślnego elektryka albo nawet wymiana calego elementu (dużo zależy od osobistego szczęścia Giorgiopl).

Carl -> :diabel:
:peace:

giorgiopl napisał(a):
Wydaje mi sie że gdyby był to czujnik poziomy paliwa to przy pełnym też by nie odpalił.


Różnie z tym bywa. Mówiąc obrazowo - najprawdopodobniej Twój czujnik jest "zatarty" i porusza się w zbyt małym zakresie. Mówiąc potocznie - czujnik jest "prawie" dobry i dlatego "na pełnym" odpala a na "niepełnym" już nie.

giorgiopl napisał(a):
Słyszałem iż mozna taki problem ominąc wlutowywując opornik do tego czujnika, .


Są i tacy, którzy oporniki wkładają zamiast airbagów :(: ... .
Wogóle to po co chcesz się brudzić i tracić czas na lutowanie (?) - znajdź dobrego programistę, który wyp...doli jakieś 75% MAP z Twojego ECU (czysta informatyczna robota) dzięki czemu w przyszłości unikniesz wielu problemów (i lutowania oporników) - również z innymi czujnikami (nawet przy silniku).

giorgiopl napisał(a):
Pytanie tylko jak sprawdzić sprawność tego czujnika?
pozdrawuam


Najzwyklejszym VAGiem - powinno się udać.

Kolego Giorgiopl -> wiem, że nie takiej odpowiedzi oczekiwałeś ale nie bądź zdziwiony. Znasz zbyt dużo druciarskich metod -> co daje do myślenia ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 15:10:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2007 16:26:22
Posty: 9
Lokalizacja: swidnica
Piotruś napisał(a):
Szczerze mówiąc - nie wierzę w aż tak poważną indolencję / ignorancję jakiegokolwiek mechanika. Bardziej podejrzewam, że topic Kolegi giorgiopl to (być może) jakaś przykra / tania prowokacja, której celem jest skompromitowanie AKP :/ :galy: . Jakoś nie widzę w nazwie AUDI KLUB POLSKA (ani np. w regulaminie Forum) czegokolwiek, co miałoby związek z mega-druciarswem albo przynajmniej dopuszczałoby takie traktowanie tej szlachetnej marki ... .
Sorry za OT ale są pewne granice przyzwoitości ... .

Omawiana w niniejszym topiku awaria to klasyczny przypadek (tak na 90%) "zwisu" czujnika poziomu paliwa (nie mylić ze wskaźnikiem). Problem może ustąpić samoistnie po 2 - 3 tankowaniach, może też być konieczna interwencja zmyślnego elektryka albo nawet wymiana calego elementu (dużo zależy od osobistego szczęścia Giorgiopl).

Carl -> :diabel:
:peace:

giorgiopl napisał(a):
Wydaje mi sie że gdyby był to czujnik poziomy paliwa to przy pełnym też by nie odpalił.


Różnie z tym bywa. Mówiąc obrazowo - najprawdopodobniej Twój czujnik jest "zatarty" i porusza się w zbyt małym zakresie. Mówiąc potocznie - czujnik jest "prawie" dobry i dlatego "na pełnym" odpala a na "niepełnym" już nie.

giorgiopl napisał(a):
Słyszałem iż mozna taki problem ominąc wlutowywując opornik do tego czujnika, .


Są i tacy, którzy oporniki wkładają zamiast airbagów :(: ... .
Wogóle to po co chcesz się brudzić i tracić czas na lutowanie (?) - znajdź dobrego programistę, który wyp...doli jakieś 75% MAP z Twojego ECU (czysta informatyczna robota) dzięki czemu w przyszłości unikniesz wielu problemów (i lutowania oporników) - również z innymi czujnikami (nawet przy silniku).

giorgiopl napisał(a):
Pytanie tylko jak sprawdzić sprawność tego czujnika?
pozdrawuam


Najzwyklejszym VAGiem - powinno się udać.

Kolego Giorgiopl -> wiem, że nie takiej odpowiedzi oczekiwałeś ale nie bądź zdziwiony. Znasz zbyt dużo druciarskich metod -> co daje do myślenia ... .

Dzieki.
po tych komentarzach raczej do serwisu VW nie pojade dlatego może ktos poradzi co zrobic z tym czujnikiem jak on sam sie nie reaktywuje? Czy jest on wymienialny. Słyszalem ze wymienic trzenba cały kosz.
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 15:29:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Giorgiopl -> proszę Cię -> zVAGuj w końcu to auto :!!:
Jeśli nie dysponujesz własnym fejsem, to w Świdnicy zrobi Ci to (prawie)każdy warsztat (a nawet bardziej zaawansowany handlarz jakich u Was wielu ;) ).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: