.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 17:42:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 b4 1.9TD AAZ] wyciek oleju z pod pokrywy zaworów
PostNapisane: 06.sty.2007 22:20:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2006 16:33:31
Posty: 77
Lokalizacja: olsztyn
Witam szanowne forum pierwszy raz w tym roku. W moim dieselku po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów zaczął wyciekać olej. Przeczytałem na forum wiele mondrych rad, które zastosowałem ale rezultat był znikomy. Sprawdziłem pokrywe zaworów jest prosta zero pęknieć, przepłukałem odmę, a następnie złożyłem na sylikon (300 stopni C) po tygodniu problem powrócił. Zaznaczam, że nie jest to wielki wyciek i od wymiany, do wymiany nie muszę dolewać oliwy, ale to chyba nie przystoi, aby w AUDI pampers tak się pocił.? Zwracam się z proźbą do kogoś kto zna złoty środek na ten problem.
Za pomoc z góry dziekuję.

_________________
AUDI B4 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 20:44:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
może nie nieodpowiedniej kolejnościi przykręcałeś pokrywę?

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 21:35:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2006 16:33:31
Posty: 77
Lokalizacja: olsztyn
Nie przypuszczałem ,że przy trzech śrubach ma to jakieś większe znaczenie. Wydaje mi sie że raczej to wina uszczelki , bądź siły z jaką ją dokręciłem. Teraz dociągnąłem na maxa i dalej cieknie. Cobra czy możesz mi podać jakiego koloru czujniki ciśnienia oleju występują w Twojej bryczce?

_________________
AUDI B4 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 15:10:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
mogę, ale dopiero na wekendzie

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2007 19:14:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2006 16:33:31
Posty: 77
Lokalizacja: olsztyn
Cobra bardzo serdecznie Ci dziękuje za info o czujnikach.

_________________
AUDI B4 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 10:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
mam podobnie:) też będę musiał uporać się z tematem

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 11:47:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Temat jest bardzo prosty.Na gumową uszczelkę NIE STOSUJE SIĘ SILIKONÓW :!!:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 13:40:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Śrubki od pokrywy zaworów to szpilki gwint M6/grubszy odcinek/gwint M6. Dokręcona pokrywa opiera się na tej grubszej części, co ma w zamyśle zabezpieczyć uszczelkę przed nadmiernym dociśnięciem i uszkodzeniem.
Ale....
Czasem przy wykręcaniu może się zdarzyć, że szpilka wykręci się o pół obrotu lub obrót. Wtedy po dokręceniu pokrywa opiera się na grubszej części szpilki, ale o milimetr wyżej, a więc nie dociska uszczelki w wystarczający sposób.

Rozwiązanie:
1) Zdjąć pokrywę
2) Dokręcić wszystkie szpilki używając dwóch zakontrowanych nakrętek M6
3) Założyć uszczelkę i pokrywę, nałożyć listwy dociskające i dokręcić nakrętki z wyczuciem do oporu

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 18:36:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2006 16:33:31
Posty: 77
Lokalizacja: olsztyn
Wordeck- , ze szpilkami trawiłeś w 10-kę , wprawdzie były u mnie dokręcone na maxa ,ale i tak pokrywa opierała się o grupszą część szpilki. Założyłem dodatkowe podkładki , które pozwoliły mocniej dociągnąć pokrywę , mam nadzieję, że będzie ok. :)

_________________
AUDI B4 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2007 20:18:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
Zen napisał(a):
Cobra bardzo serdecznie Ci dziękuje za info o czujnikach.

Sorki stary, ale nie miałem czasu na ost weekendzie, dziś sprawdziłem
u mnie jest siwy - ten z poziomym króćcem i niebieski z pionowym

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 13:43:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2006 16:33:31
Posty: 77
Lokalizacja: olsztyn
Dzięki Cobra, lepiej późno niż wcale. Jednak jest tak jak podejrzewałem, mój poprzednik coś mósiał z tymi czujnikami cos rzreźbić. Bo zamiast siwego mam wstawiony brązowy, a gdy wstawiam siwy, który dziala odwrotnie niz brązowy kontrolka zapala sie po kilku sek. świeci bez przerwy. Przypuszczam,że namieszane mam coś w zegarach. Czytałem w twoich postach jak wstawiałeś centralkę do zamka centralnego. Mógłbyś mi coś na ten temat doradzić ? :diabel:
Z góry dziękuje.

_________________
AUDI B4 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 19:14:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
no problemo
szykuję mały opis akurat, więc jak skończę lada dzień to Ci podeslę całą instrukcję

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 19:07:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2006 20:20:29
Posty: 44
Lokalizacja: Sokółka
witam.
aby nie zakładać nowego tematu kontynuuje ten. od niedawna zauważyłem ze z pod tych trzech plastikowych kapturków co są na pokrywie zaworów pod którymi są chyba śruby zaczął sączyć sie olej,który scieka na blok silnika.początkowo wyciekało z pod jednej śruby teraz daje z trzech. moje pytanie co z tym zrobić.jak zdjąć te plastiki, wystarczy podważyć?czytałem ze wystarczy wymienić 3 uszczelki co są na tych śrubkach a nie całą uszczelkę spod pokrywy zaworów.ale czy to coś da na dłuższy czas skoro olej przecieka gdzieś wewnątrz.czy to jest typowe ze puszczają te 3 uszczelki na śrubach? macie może jakieś foto story naprawy tej wady.dodaje ze silnik to 1,9 TD AAZ.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 16:38:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2006 16:33:31
Posty: 77
Lokalizacja: olsztyn
Aby wymienic te trzy uszcelki które znajdują sie na szpilkach pokrywy zaworów musisz zdjąc pokrywe. Wszystko zalezy od tego czy uszczelka pod pokrywą jest twarda [czytaj bardzo stara] czy nie jesli tak to wyjiebiaj wszystko łacznie z rurką gumową, w której siedzi odma. Przy zakupie nowej nie żąłuj pieniędzy na lepszą uszczelke, gdyż z tymi uszczelkami często jest problem. Osobiście wymieniłem już trzy zanim mi się poszczęsciło.

_________________
AUDI B4 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2007 11:50:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2006 20:20:29
Posty: 44
Lokalizacja: Sokółka
a w jaki sposób to sie wszystko rozkręca począwszy od tych 3 plastikowych kapturków itd. a potem jak to wszystko skręcić.w jakiej kolejności itd.??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 136 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: