.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 09:07:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AEL C4 Quattro] wymiana oleju w skrzyni
PostNapisane: 15.kwi.2007 15:16:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
Witam Kolegow, ja z pytankiem co i jak wyienic w skrzyni biegow z Quattro. tz wilem ze olej i nawet wyczytałem w poszukiwaniach naszego forum jaki olej....ale nie wiem ile . rozmawiałem z mechanikiem i powiedzil mi ze podczas wymiany oleju w skrzyni rownierz powinno wymienic sie jakis filter. koledzy poradzcie jaki olej (raz jeszcze) i co podlega oprócz wymiany w skrzyni z napedem na cztery kółka......pozdrawiam :)

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 15:38:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Stosuje Transaxle Shell 75w/90 4 litry so skrzyni i jeszcze zostalo. Filtry sa chyba tylko w automatach bo to nie sa skrzynie takie jak w ciezarowkach.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 08:42:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
koledzy powracahjac do wymiany oleju, czy w Quattro wymienia sie olej w tylnym moscie......i co ile.

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 21:06:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Troche odkopałem temat, ale nic innego nie znalazłem.
Pytania są takie:

1. Po jakim przebiegu powinno się wymienic olej w skrzyni :?:

2. Po jakim przebiegu powinno się wymienic olej w moście :?:

U mnie były wymieniane 100tyś temu po przebiegu 150tyś. Na dniach w moim ael`ku q strzeli ćwierć miliona i stąd pytanie czy jest jakieś uzasadnienie do wymiany. Dodam, że nic nie cieknie, nie rzęzi, ani nie skrzypi.
Proszę o poradę :)

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 18:54:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
witaj kolego....ja wymienilem teraz ...jak mozesz to wymieniaj co 100 tys w skrzyni a w moscie podobnie...nic nie zaszkodzi...nie wierz ze olej w skrzyni wytrzyma tyle ile caly samochod...on tez sie zuzywa...ma okres ok 5 lat sprawnosci...ostatni tez dowiedzialem sie sprzecza info, ze nie powinno sie wymieniac oleju gdyz zle do dziala na czesci w skrzyni...dziwne...ciekawe co napisza koledzy..ale ja bym na twoim miejscu wymienil...do skrzyni ma ok2,4 li ale moge sie mylic bo dawno to robilem poszukaj na forum jest co dyferencjlu tez znajdziesz. do skrzyni pelen syntetyk do dyferencjalu mineral wskazany...ja wlalem do skrzyni..firmy sunco...czy jakos tak pelen syntety..i hula...do dyferencjalu wlalem...http://www.allegro.pl/item269283089_ole ... 80w90.html tego..ozdrawiam

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 00:40:39 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
do skrzyni 2.7 litra 75w90 syntetyk a do dyfra 1,2 litra 75w90 syntetyk lub mineral 80w90. dodatkowo warto zajzec do skrzyni i odszukac magnesy zbierajace opilki metalu. jeden jest na sciance za przednim mechanizmem roznicowym a drugi w zaleznosci od wersji albo go nie ma a jak jest to jest w plastikowym deklu z tylu skrzyni pod torsenem. ten drugi jezeli jest jest o wiele bardziej istotny bo gromadzace sie na nim opilki maja mozliwosc dostania sie do trybow torsena co w efekcie grozi jego zatarciem. olej w skrzyni proponuje wymieniac co 100-150 tys w zaleznosci od stylu jazdy i predkosci ( im ostrzej tym predzej) nie zadziej niz raz na 5 lat a w dyfrze w zaleznosci od oleju jezeli syntetyk to tak samo jak w skrzyni a jezeli mineral to raz na 2 lata

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 01:06:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
No i o taką informacje mi chodziło Panowie :!:
Takich zwartych informacji brakowało na forum.

Podsumowując:

Olejownie w skrzyni i dyfrze w A6 C4 AEL quattro:

Olej w skrzyni: 2,7 litra syntetyka 75w90 co 100-150 tyś km
Olej w dyfrze: 1,2 litra syntetyka 75w90* co 100-150 tyś km
WYMIANA RAZ NA 5 LAT :!:

*Do dyfra można również wlac minerał 80w90, lecz wtedy należy go wymienic po dwóch latach.


p.s. Ciekawe ile quatrrówek u nas nigdy nie miało wymienianego oleju w moście. Raczej obstawiam, że w większości dopóki nie cieknie, to się nawet tam nie zagląda :>, a już o ściąganiu opiłków z magnesów to chyba tylko Hans pamięta :peace:

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 17:05:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A6 AJM
hans napisał(a):
do skrzyni 2.7 litra 75w90 syntetyk a do dyfra 1,2 litra 75w90 syntetyk lub mineral 80w90. dodatkowo warto zajzec do skrzyni i odszukac magnesy zbierajace opilki metalu. jeden jest na sciance za przednim mechanizmem roznicowym a drugi w zaleznosci od wersji albo go nie ma a jak jest to jest w plastikowym deklu z tylu skrzyni pod torsenem. ten drugi jezeli jest jest o wiele bardziej istotny bo gromadzace sie na nim opilki maja mozliwosc dostania sie do trybow torsena co w efekcie grozi jego zatarciem. olej w skrzyni proponuje wymieniac co 100-150 tys w zaleznosci od stylu jazdy i predkosci ( im ostrzej tym predzej) nie zadziej niz raz na 5 lat a w dyfrze w zaleznosci od oleju jezeli syntetyk to tak samo jak w skrzyni a jezeli mineral to raz na 2 lata


witam hans..pytanko malutkie ten drugi magnes ten co moze pas torsen jest wewnatzr skrzyni oczywiscie czy mozna zobazcyc go od zewnatrz jako jakas kopuła...?????.... :peace:

_________________
niewdziecznik
Audi A6 1,9 Tdi AJM...Nowy nabytek
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: