.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 02:41:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDI AEL]- wymiana termostatu
PostNapisane: 21.kwi.2007 12:20:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.mar.2007 12:02:04
Posty: 99
Lokalizacja: wolbórz pow. piotrków tryb
słuchajcie ile jest roboty żeby wymienić termostat bo na 99% mam popsuty, jak jeżdze po mieście to temperatura jest 90* jak wyjadę poza miasto oczywiście z rozgrzanym silniekiem temperatura spada jedną kreskę jak jade szybciej.

gdzie ten termostat wogóle sie znajduje? pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 13:10:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
spada jedną kreskę??? nie przesadzasz trochę? walnięty termostat to jak się auto bardzo wolno rozgrzewa i szybko traci temperaturę (jest na stałe otwarty) albo jak bardzo szybko się nagrzewa silnik i łatwo się przegrzewa (termostat zamknięty)

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 16:28:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.mar.2007 12:02:04
Posty: 99
Lokalizacja: wolbórz pow. piotrków tryb
no właśnie wolno się rozgrzewa, jak przejade 15km to jest niecałe 90* jadąc tak 120km/h. a jak bym jechał tak ze 150km/h to spadnie trochę temperatura, a jak bym wjechał w miasto jadąc wczesniej trasą np.10km to w mieście momentalnie wskakuje na 90*.
to co to jest Twoim zdaniem? ja myślę że termostat, dlatego pytam czy dużo roboty żeby go wymienić i gdzie on wogóle jest. silnik ael-2.5tdi

_________________
A6 C4 AEL-2,5tdi 140KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 17:17:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
myślę, że jak by temperatura spadała do 70 stopni i poniżej podczas szykiej jazdy to wtedy coś by było z termostatem. Co do miejsca to niestety mogę tylko podejrzewać że jak w każdej 5cio cylindrówce jest on pod takim aluminiowym króćcem zaraz za pompą wody. Zanim kupisz nowy możesz przetestować ten co masz:
1) bez rozbierania: odpal zimny silnik , niech sobie działa na wolnych wtedy zauważysz że górny wąż od chłodnicy będzie zimny, w miarę nagrzewania ten wąż będzie się nagrzewał, jak dojdzie do 90 stopni i wąż bedzie gorący znaczy że termostat się otworzył i puścił chłodzenie dużym obiegeim. jak będzie ciepły od początku znaczy, że termostat zablokował się w pozycji otwartej i stąd wolne nagrzewanie.
2) jak już wyjmiesz termostat wrzuć go garnka z wodą i gotuj jak temperatura dojdzie do około 90 stopni termostat powinien się otworzyć ( no chyba będzie otwarty jak go wyjmiesz ;)
Powodzenia w testach

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 AEL- wymiana termostatu
PostNapisane: 21.kwi.2007 17:59:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dylon_2222 napisał(a):
słuchajcie ile jest roboty żeby wymienić termostat bo na 99% mam popsuty, jak jeżdze po mieście to temperatura jest 90* jak wyjadę poza miasto oczywiście z rozgrzanym silniekiem temperatura spada jedną kreskę jak jade szybciej.

gdzie ten termostat wogóle sie znajduje? pozdro!

Co pokazuje blok 01 w kanale 007 , pozycja coolant temp ?
Chodzi mi o testy z trasy i miasta.
Czy po jeździe w trasie chłodnica jest ciepła (w chwili gdy widzisz, że wskazówka zaczyna opadać?)
Jeśli sprawdzi się twoje podejrzenie zmoeń termostat , ale na ORYGINALNY zakupiony w ASO.
@ Maroonio: jak będzieszcz czekał na rozgrzanie się TDI na wolnych obrotach to nie doczekasz emerytury - to nie jest benzyniak ;) Pomiar w garnku jest mało miarodajny
Jest VAG ? Korzystajmy w niego ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2007 18:06:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
@ Maroonio: jak będzieszcz czekał na rozgrzanie się TDI na wolnych obrotach to nie doczekasz emerytury - to nie jest benzyniak

-miałem doczynienia tylko benzyniakami w życiu :diabel:

Pomiar w garnku jest mało miarodajny

-pomiar w garnku jest tylko po to żeby sprawdzić czy wogóle działa

Jest VAG ? Korzystajmy w niego

-oczywiście od tego trzeba zacząć, nie trzeba nawet maski otwierać ;)

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2007 11:41:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.mar.2007 12:02:04
Posty: 99
Lokalizacja: wolbórz pow. piotrków tryb
witam! i powie mi ktoś z was gdzie ten termostat jest i czy dużo trzeba rozbierać żeby wymienić? Bo jeszcze nikt mi nie odpowiedział na pytanie. pozdro!

_________________
A6 C4 AEL-2,5tdi 140KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron