.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.maja.2024 15:18:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 b3 1.8 PM+LPG] układ chłodzenia problem
PostNapisane: 29.kwi.2007 12:39:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 20:19:26
Posty: 72
Witam wszytkich
Mam takie pytanko odnośnie układu chłodzenia znowu pszyszły cieplejsze dni i zaczynają sie szopki z układem chłodzenia jak jeżdziłem ostatnio po mieście to zagrzało mi sie auto tak do ok 100st i zostawiłem auto na parkingu na parkingu pszychodze po 20 min a tu plama płynu pod autem wywaliło płyn przez niedokręcoy korek chyba sie zagotował i nie wiem czemu jak jezdze poza miastem to temperatura jest ok 70 st(tak pokazuje wskażnik )weze są wszystkie gorące to chyba nie termostat ,korki tez wymieniałem jakgo kupiłem to zauwazyłem że ktoś zamontował włoncznik wentylatora chłodncy tylko po co ?zimą to znow słabo się zagrzewa nic nie bombelkuje w zbiorniczku to chyba nie uszczelka? zauwazyłem ze mam jakis przeciek na weżu górnym chłodnicy ale dopiero puszcza jak tak mocno sie zagrzeje i są dosyć twarde węże czujnik niby sie włącza ale krótko a temperatura dalej rośnie moze to czujnik walniety?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 13:05:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
wentylator sie zalacza ? jak tak to przy jakiej temp ? jaki masz plyn ? przy jakiej temp dolny waz do chlodnicy staje sie gorący ?

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 18:13:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Jeśli w trasie temp. spada wyraźnie to termostat się nie domyka i puszcza duży obieg.
Co do wywalania płynu to może być tak, że mimo nowego korka może on nieprawidłowo pracować, np. utrzymuje za duże ciśnienie. Niedawno kupowałem korek i okazało się, że wogóle nie trzymał ciśnienia, kupiłem drugi trzymał za duże. Dopiero jak kupiłem oryginalny (niestety cholernie drogi w porównaniu z zamiennikami :( ) problem ustąpił, też mi delikatnie wywalało płyn złączami.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2007 12:48:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:20:57
Posty: 79
Za dużo domysłów na raz, podstawowe sprawy z ukł. chłodzenia:

a) jeśli w trasie chłodziwo ma 70 stopni tzn że silnik jest niedogrzany - wymień termostat tylko na w miarę porządny zamiennik.

b) jeśli masz przecieki na wężach - wyklucz nieszczelności wynikające ze zestarzenia się materiału

c) namierz kolegę z Audi, podmień korek od niego jeśli nie ma takich problemów i zobacz jak na tym - jeśli pomoże - wydaj te 70zł na oryginał z ASO który przynajmniej odpuszcza kiedy trzeba.

d) jeśli dobrze rozumiem ktoś sobie zrobił ręczny wyłącznik wentylatora - spoko ale wentylator powinien się sam włączać przy ok 90 i kreska temp. licznikowej i wyłączyć ok 90 st. Jeśli tak nie jest to trzeba zlikwidować tą samoróbkę albo ją poprawić. Bez sprawnego wenta w mieście latem zawsze zagotujesz silnik, co przerabiałem na sobie jak mi padł termowyłącznik. Audi bez sprawnego chłodzenia szybko się zezłomi.

A skoro dłubiesz przy chłodziwie, zmień sobie przy okazji płyn na jakiś porządny, np Prestone kosztuje poniżej 30zł.

Potem można zacząć się trochę batrd

_________________
Audi 80 B3 PM 1991 sedan Comfort Edition Amethist Gray Metallic
PB only


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: