.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 13:16:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI]spaliny
PostNapisane: 10.maja.2007 22:40:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2007 13:04:17
Posty: 9
:D Witam wszystkich. Jestem szczęśliwą ( niestety nie zawsze) posiadaczką audi a6 v6 2,5tdi z 98roku. Powiem szczerze że kocham to auto i nie wyobarażam sobie, przynajmniej na razie przesiadać sie na inne. Oczywiście nie powiem że auta są mało wadliwe bo bym skłamała. Kupiłam je rok temu i już przeszłam dośc długą i kosztowną droge przez warsztaty i serwisy. Niestety nadal mam problem i szczerze wierze że może komuś uda sie przypuszczalnie zdiagnozowac chorobe mego auta. Jakieś 3 miesiące temu regenerowałam turbinę. Przed naprawą auto puszczało mmi piękne białe ,,olejowe,, chmury i co dziwne z nie wiadomego żródła dostawały sie spaliny do wnętrza auta. Po naprawie auto przestało kopcić a na mocy nier zauważyłam jakiejś szczególnej różnicy. Przez okres może miesiąca nie zauważyłam spalin wewnątrz auta ale niestety ponownie sie pojawiły.Byłam pewna że powodem tego była uszkodzona turbina ale jednak jak sie okazuje chyba NIE.
Sprawdzony został układ wydechowy i raczej na 100proc nie są to smrody sowodowane nieszczelnością. BłAGAM NAPISZCIE CZY KTOKOLWIEK MIAł PODOBNE DOLEGLIWOśCI? CO TO MOżE BYć???????????
Pozdrawiam wszystkich Sylwia :/

EDIT: Następnym razem nazwij temat poprawnie czyli tak jak jest teraz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2007 22:48:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
napisz chociaż skąd jesteś
proponuje jakiegoś polecanego przez forumowiczów mechanika z twoich okolic.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2007 22:52:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2007 13:04:17
Posty: 9
:D ;) Hey. Jestem ze Zgorzelca.woj dolnosląskie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 18:13:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Hej, Sylwusia :peace:
Nareszcie jakaś WOMAN za kierownicą A6 C5 :diabel:
Wedug mnie ewidentne rozszczelnienie ukladu wydechowego.
Byc moze niewidoczne dla oka, od strony podlogi.
Radzilbym tez sprawdzic filtr kabinowy

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 18:25:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2007 13:04:17
Posty: 9
no witam serdecznie!!!!!
mi również miło bo ktoś w końcu podsuwa mi konkretne pomysły. Napewno sprawdze to juz jutro. Jeśli tylko ktoś ma jeszcze inne pomysły będę wdzięczna za wszelkie sugestie. Jeszcze raz dziekuję koledze i miło pozdrawiam. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 18:36:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
sylwusia napisał(a):
no witam serdecznie!!!!!
mi również miło bo ktoś w końcu podsuwa mi konkretne pomysły.


A tam zaraz konkretne... :oops: ;)

Sylwusia ;) , przyjrzałbym się jeszcze połączeniu turbiny z kolektorem wydechowym.
Zdarza się czasem, że wydmuchuje uszczelkę między turbo a downpipem (poczatkiem wydechu) i tam potrafi puszczać... uszczelka metalowa - kilkanascie zl w ASO.
Może Twoi fachowcy od turbiny poskładali wszystko na starych uszczelkach ?
To tylko moje gdybanie, nie mam zamiaru podważać ich fachowości...

Ja jeszcze przyczepiłbym sie do Twojego filtra kabinowego (przeciwpyłkowego)
Filtry kabinowe z węglem aktywowanym niemal w 100 proc. oczyszczają powietrze z pyłków roślin, ozonu oraz bakterii i chronią nas przed nieprzyjemnym zapachem spalin.
W samochodach bez kabinowych filtrów powietrza z węglem aktywowanym (aktywnym) stężenie pyłów i substancji szkodliwych w kabinie może być aż do sześciu razy większe niż na zewnątrz pojazdu, szczególnie latem. Dlatego wymieniając filtr na nowy warto zastanowić się nad wybraniem produktu z węglem aktywowanym zamiast ok. 3-krotnie tańszej wersji zwykłej.

Tzw. „węglowe" filtry kabinowe oczyszczają powietrze ze wszystkich substancji drażniących, szkodliwych oraz nieprzyjemnie pachnących niemal w 100 proc., dzięki czemu skutecznie chronią zdrowie oraz podnoszą bezpieczeństwo i warunki jazdy.
Filtry te umożliwiają jazdę z włączonym nawiewem lub klimatyzacją nawet w sytuacji bardzo dużego stężenia zanieczyszczeń na zewnątrz, np. w czasie jazdy w korku, za kopcącą ciężarówką lub w czasie przejeżdżania przez tunele, absorbując do 90% szkodliwych, nieprzyjemnie pachnących gazów zassanych wraz z powietrzem zewnętrznym i zatrzymując prawie wszystkie stałe substancje szkodliwe.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 19:21:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2007 13:04:17
Posty: 9
hey. No właśnie wykluczyłabym filt z tego wzgledu że zapach spalin jest zbyt intensywny zeby był ,, z cudzej rury,, he he i tak samo sie pojawia gy nikt nie jedzie przedemną wiec na 100% śmierdzi moja a6 będę wiec szukać rozszcelnień. Filtr wezmę sobie jednak do serca i również go wymienie. DZIEKUJE ZA POMOC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2007 19:32:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jeżeli spaliny pojawią Ci się w komorze silnika bo np. wydmuchuje uszczelkę między turbo a downpipem - uważasz, że nieprzyjemne zapachy nie pojawią Ci się w kabinie ?
To jest hipotetycznie całkiem możliwe, że spod Twojej maski część spalin z przedmuchów dostaje się poprzez nieszczelny, zabrudzony filtr kabinowy do Twojego "królestwa" - środka A6... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 00:02:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Hej :D .

Ja bym zaczął od spraw podstawowych :): i sprawdził czy klapa bagażnika jest prawidłowo domknięta (być może czasami łapie tylko na pierwszy zatrzask).
Ewentualnie warto sprawdzić "naocznie" - czy uszczelki klapy (oraz drzwi) prawidłowo dolegają na calym obwodzie ... .
Żeby wyeliminować spaliny z komory silnika włącz na klimatroniku obieg zamknięty i wyłącz dmuchawę oraz otwórz na chwilę okno. Po przewietrzeniu wnętrza zostaw wyłączoną dmuchawę i włączony obieg zamknięty a szybę domknij i po chwili przekonasz się czy w kabinie znowu zaczyna śmierdzieć spalinami (jeśli tak - przyczyną raczej nie jest układ wydechowy).

Możesz spróbować inaczej - ustaw klimatronik w trybie obiegu zamkniętego ale korzystając z przycisku z okrągłą strzałką i literką "A". W razie "nadmiernego zadymienia" czujnik czystości powinien samodzielnie odciąć dopływ powietrza (tzn. spalin ... ) z zewnątrz ;) ... .

Po powyższych "eksperymentach" będziemy martwić się co dalej ... :galy: :D .

Czy ten samochód miał uszkodzenia z tyłu (lub z boku w tylnej części) ?


:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 11:06:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2007 13:04:17
Posty: 9
Witam
Tak miał uszkodzoną klapę bagażnika a dokładnie narożnikrazem z drzwiami właśnie od strony rury wydechowej . Mślę jesnak że gdybyto było powodem to byłoby tak od początku. A mam auto od ponad roku a dolegliwość ta pojawiła sie nagle około pół roku temu. Ale napewno dała mi ta wypowiedz dużo do myślenia. Tak wieć szczerez dziekuje i pozdrawiam. Też rozważę tą możliwość.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 11:27:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
sylwusia napisał(a):
Witam
Tak miał uszkodzoną klapę bagażnika a dokładnie narożnikrazem z drzwiami właśnie od strony rury wydechowej . Mślę jesnak że gdybyto było powodem to byłoby tak od początku. A mam auto od ponad roku a dolegliwość ta pojawiła sie nagle około pół roku temu. Ale napewno dała mi ta wypowiedz dużo do myślenia. Tak wieć szczerez dziekuje i pozdrawiam. Też rozważę tą możliwość.


Zamiast długo myśleć :): :diabel: - niech ktoś zdejmie tylny zderzak (groźnie brzmi ale to naprawdę dziecinnie proste zajęcie i trwa kilka minut).
Możliwosci są takie (naturalnie hipotetyczne):
- wypadła jakaś zaślepka (słabo lub źle założona podczas naprawy) gumowa ("plastkiowa") z otworów konstrukcyjnych (przeważnie o średnicy kilku cm, okrągłe lub owalne)
- zawiesza się (względnie całkowicie wypadła) jedna z "klapek" w kratkach systemu wentylacji
(kratki znajdują się po obu stronach auta pod zderzakiem ale po bokach - pomiędzy wykrojem koła a tylnym narożnikiem)

Naprawdę wystarczy, żeby jedna taka "zawieszona" klapka powodowała zasysanie spalin do wnętrza samochodu - w stopniu "nie do wytrzymania".

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 11:42:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2007 13:04:17
Posty: 9
Powiem wam chłopaki że jade zaraz do garażu sprawdzić wszystkie podane opcje. Z góry dziekuje.!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 13:52:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2007 13:04:17
Posty: 9
A wiec słowa uznania dla kolegi, który nasunął myśl o bagażniku. Właśnie jestem po przejażdżce w której na 100 % upewniłam sie że spaliny są w bagażniku. Podczas szybszej jazdy przy uchylonej szybie kierowcy zbierają sie spaliny w komorze bagażnika. Dokładnie postronie byłego uszkodzenia. Spaliny na 90% wydobywają sie od strony schowka zmieniarki płyt cd. A wiec pozostaje zdjęcie zdeżaka i szukanie upierdliwego otworu. Bardzo, bardzo dziekuje!!!!!!!!!!!!!!!!
Teraz wiem przynajmniej w czym problem. A o dalszych bojach ze zdeżakiem itp. napewno jeszcze napisze hehehehe
Pozdrawiam Sylwia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 13:40:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2007 13:04:17
Posty: 9
Witam kolegów.
Dziś rano zdjęto tylny zderzak w moim aucie i rzeczywiście jak sie okazało kratka wentylacyjna pod nim miała wyłamane zatrzaski i nie trzymała sie robiąc dość dużą nieszczelność. Została sklejona przez Panów na warsztacie i jak dotej pory a wracałam 20km z warsztatu smrodu nie było!!!! :diabel: :laola: :laola: :laola:
JAK NA RAZIE CIESZĘ SIĘ JAK DZIECKO I OBY TAK POZOSTAŁO. DZIEKI SERDECZNE WSZYSTKIM CHŁOPAKOM KTÓRZY MIELI OCHOTĘ SKROBNĄĆ CO NIECO W MOJEJ SPRAWIE. POZDRAWIAM WSZYSTKICH!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 13:51:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
sylwusia napisał(a):
A wiec słowa uznania dla kolegi, który nasunął myśl o bagażniku.


:oops: :oops: :): ... .

sylwusia napisał(a):
Została sklejona przez Panów na warsztacie i jak dotej pory a wracałam 20km z warsztatu smrodu nie było!!!!

:580:


:607: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 14:09:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2007 13:04:17
Posty: 9
Pozdrawiam Piotr !!! :D
:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: