.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 20:44:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI] Pare problemów POMÓŻCIE!!!
PostNapisane: 11.maja.2007 21:04:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.maja.2007 16:41:36
Posty: 96
Lokalizacja: Beskid Sadecki
Witam

mam a6 1998 2.5 TDI AVANT
cieknal olej byla wymieniona uszczelka pod głowica i simering jakis
teraz zauważyłem ze z lewej strony jak sciagne pokrywe ze swiecy jednej jest wyciek .( mysle ze to swieca to wyglada jak zaworek połaczony rurka z silnikiem)
Pytanie czy to olej napedowy czy olej silnikowy i jak to naprawic czy mozna to samemu zrobic i w jaki sposób , czy sa jakies nastepstwa tej operacji samemu
Drugi problem mam taki jak jade i skrecam kierownica w prawo i w lewo po prawej stronie słysze w okolicy prawej czesci silnika nie wiem dokladnie czy przy podłodze czy wyzej taki stukot jak bym zamykal drzwi z pilota, tzn jak zkrece w prawo jedno pykniecie jak w lewo drugie pyknieci
Rozbierałem juz kola patrzylem czy moze mi jak wymieniali osusacz w klimie czegos nie dokrecili iznalkazłem ze akumulator byl niedokrecony , dokrecilem i myslalem ze to to ale dalej stuka przy skretach tylko jakby mniej .
jeszcze jedno gosc mi wlał płyn chłodniczy jakis niebieski jak mi klime dobijali to drugi gosc mi powiedzial ze mam zly plyn i mam miec G12 , rzeczywiscie tak pisze w ksiazsce i na pojemniku przy silkiku, pytalem co to za róznica powiedzial ze mi uszczelke szlak trafi i jak sobie przypomne to mi cieklo u góry pisalem juz o tym wiec mi zmienil na ten G12, pisze o tym bo moze to ma zwiazek w jakis sposób z miomi problemami
Proisze o pomoc co to moze byc i gdzie tego szukac, moze ktos mial podobny problem
z góry dzieki
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 19:36:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.maja.2007 16:41:36
Posty: 96
Lokalizacja: Beskid Sadecki
tak widze ze na forum jest duzo posiadaczy C5 2,5 tdi i tak sobie mysle albo nikt nie umie mi pomóc albo jestem sam z takimi problemami
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 20:04:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nie wiek jaka rurka ale skoro poci sie tam gdzie swieca zarowa to ona jest zle dokrecona a jezeli by wtryski byly zle dokrecone to tez sie z ich leje ale widac sadze na bokach. Pewnie cieknie spod dekli przykrywajacych walki . Co do stukow podczas skrecania to ewidentny objaw przekladni i trzeba dokrecic ale tak aby kierownica sama wracala do jazdy na wprost , zbyt mocno nie mozna,moze tez byc lozysko na zwrotnicy do wymiany. Ten plyn g12 to koncentrat. Masz wlany niebieski to nic sie nie stanie , wazne zeby byl dobrej firmy i spokojnie jezdzisz.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 20:06:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
falco napisał(a):
tak widze ze na forum jest duzo posiadaczy C5 2,5 tdi i tak sobie mysle albo nikt nie umie mi pomóc albo jestem sam z takimi problemami
pozdro


Widzę, że prawie się rozpłakałeś, że nikt Ci nie odpowiedział :D
Nie bierzesz pod uwagę, że jest weekend i nie każdy spędza czas tylko przed kompem, czekając na pytanie rzucone przez falco ???
Wyluzuj trochę...
Ta (jak Ty to nazywasz świeca :diabel: ) to wtryskiwacz z wężykami przelewowymi i jeżeli pojawiły Ci się w tamtych okolicach wycieki - wymagana jest szybka interwencja celem wyeliminowania powietrza z układu zasilania.
Jeżeli nie zareagujesz może to zakończyć sie nawet zgonem pompy VP44, która ma alergię na powietrze...
Było z 1000 razy - zanim następnym razem powiesz, że nikt nie umie Ci pomóc - użyj opcji SZUKAJ

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 20:14:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.maja.2007 16:41:36
Posty: 96
Lokalizacja: Beskid Sadecki
carlnova napisał(a):
falco napisał(a):
tak widze ze na forum jest duzo posiadaczy C5 2,5 tdi i tak sobie mysle albo nikt nie umie mi pomóc albo jestem sam z takimi problemami
pozdro


Widzę, że prawie się rozpłakałeś, że nikt Ci nie odpowiedział :D
Nie bierzesz pod uwagę, że jest weekend i nie każdy spędza czas tylko przed kompem, czekając na pytanie rzucone przez falco ???
Wyluzuj trochę...
Ta (jak Ty to nazywasz świeca :diabel: ) to wtryskiwacz z wężykami przelewowymi i jeżeli pojawiły Ci się w tamtych okolicach wycieki - wymagana jest szybka interwencja celem wyeliminowania powietrza z układu zasilania.
Jeżeli nie zareagujesz może to zakończyć sie nawet zgonem pompy VP44, która ma alergię na powietrze...
Było z 1000 razy - zanim następnym razem powiesz, że nikt nie umie Ci pomóc - użyj opcji SZUKAJ


A powiesz mi jeszcze czy moge i jak to sam zrobic?
czy raczej trzeba do mechaniora oddac auto?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 20:31:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jeżeli jest stwierdzona nieszczelność na przelewach według mnie należy bezwzględnie wymienić nie tylko ten z okolic wycieku, ale wszystkie wężyki przelewowe (razem około 1,5 mb) np. na porządne wężyki Gatesa dostępne w każdym sklepie motoryzacyjnym. Jeżeli wyciek pojawił się na jednym - reszta to tylko kwestia czasu...
To jest część pierwsza którą wykonasz sam bez problemu... :diabel:
Tutaj masz podobny problem - przerobiony na własnej skórze:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... EApna+vp44

Część druga to odpowietrzenie całego układu paliwowego, który zapowietrzysz - tutaj raczej powinieneś skorzystać z pomocy porządnego mechanika. Mógłbyś również sam jeżeli czujesz się na siłach, ale zrobisz to na własną odpowiedzialność.

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=56013

[+]

byłbym zapomniał - jeszcze jedno...
wyciek może być spowodowany również przez uszkodzone podkładki miedziane (po dwie na każdy wtryskiwacz) - więc dobrze byłoby przy okazji tez je wymienić. Kosztuje to nawet w ASO tylko parę groszy... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 20:56:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.maja.2007 16:41:36
Posty: 96
Lokalizacja: Beskid Sadecki
carlnowa
piszesz mi o tej calej procedurze i wielkie dzieki
poczytałem i natknałem sie na Twoje zdjecie z peknietym wezykiem i tu sprostowanie mi cieknie (posłuze sie Twoim zdjeciem)z pod jednej sruby (ze tak to nazwe) na twoim zdjeciu sa to trzy rurki mosiezne (kolor braz) które biegna do obudowy silnika zakonczone sa takimi jakby srubami i wlasnie spod jednej tylko z lewej strony mam mokre
czy to nadal ten błąd o którym mi pisałes wczesniej czy to cos innego
i sorry za nazwy jestem jeszcze laikiem jesli chodzi o ten temat :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 21:54:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Mówisz o nakrętce na przewodzie wysokiego ciśnienia, która dociska stożkowe zakończenie tegoż przewodu do gniazda wtryskiwacza.
Być może wystarczy tylko dokręcić ?
Próbuj...
To zdecydowanie zrobisz samodzielnie :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 09:54:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.maja.2007 16:41:36
Posty: 96
Lokalizacja: Beskid Sadecki
choc dzisiaj niedziela podniosłem maske , zjalem obudowe i zapaliłem V6-tke
zeby sprawdzic dokladnie gdzie cieknie (nie mogłem spac przez to)jak silnik chodzilto nic ale jak zgasiłem to sie posaczyło tak jak pisałes carl pod nakretka na wtryskiwaczu , dokreciłem i teraz bede sprawdzal czy to tylko to, oby tylko to było :D
aha carl ten problem co opisywałes to dotyczył tych wezyków co sa dołaczone do wtryskiwaczy srednica około0.5 cm?
jakby byl z nimi problem je sie tylko nasuwa bo nie widze tam zadnej obiemki?

Co do tych stuków to moze byc ze mi córka (2 lata) wrzuciła gdziec monete np przez lewarek recznego czy nadmóchy?
bo ostatnio jak odkurzałem to znalazłem pare to na szynie pod fotelem . ażonka mi mówiła ze ja przyłapała raz jak chciała wrzucic do nawiewu
pytambo to takie stuki jakby sie co przesuwało
carl dzieki za porady napisze co zaobserwowałem czy to ta srubka była problemem

oby :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 12:06:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
falco napisał(a):
aha carl ten problem co opisywałes to dotyczył tych wezyków co sa dołaczone do wtryskiwaczy srednica około0.5 cm?
jakby byl z nimi problem je sie tylko nasuwa bo nie widze tam zadnej obiemki?



Tak, tych wężyków...
Zakładają (nasuwają) się bardzo ciężko - połączenie będzie szczelne bez zastosowania obejm zaciskowych.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 18:12:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.maja.2007 16:41:36
Posty: 96
Lokalizacja: Beskid Sadecki
pewnie zostane znowu zjechany ze mi sie szukac nie chce, ale szukałem i dosc nie moge znalezc co znacza te skróty np AKN itp moze mi ktos to wytłumaczyc jaki mam motor mam 2.5 TDI 150 KM 1998 Avant
i sorka za zboczenie z tematu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 19:12:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
AKN to typ silnika, powinny być wpisane w książce serwisowej i na nalepce we wnęce na koło zapasowe.

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 06:36:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.maja.2007 16:41:36
Posty: 96
Lokalizacja: Beskid Sadecki
jeszcze jedno pytanko
jakis łamaga - mechanior urwał mi dwa zaczepy pokrywy silnika (te śrubkina gumkach) pytanie czy idzie to dokupic i czy to przykleic
carl - pytanko do Ciebie bo widziałem na Twoim zdjeciu z opisu odmy ze masz trzy takie same i jeden inny wiec stad to pytanko
moze ktos inny tez cos wie na ten temat
z góry dziekuje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 08:56:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
falco napisał(a):
carl - pytanko do Ciebie bo widziałem na Twoim zdjeciu z opisu odmy ze masz trzy takie same i jeden inny wiec stad to pytanko
moze ktos inny tez cos wie na ten temat
z góry dziekuje :)


Mam juz wszystkie takie same (kilka złotych w dobrym sklepie motoryzacyjnym). Ten na zdjęciu był zastępczy ;)
Gdybyś sam odkręcał - też byś je urwał - ten typ tak ma.
Po jakimś czasie guma traci swoje właściwości od temperatury i wystarczy po prostu przekręcić w lewo i pozamiatane... :/
Standardzik w V6 :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 19:35:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2006 09:30:31
Posty: 55
Lokalizacja: Kamienna Góra
Widzę, że te urwane poduszki górnej plastikowej osłony silnika to nie tylko mój problem. Ja mam dwie poklejone ale robię to systematycznie co jakiś czas więc trzeba poszukać ich w sklepie i zalożyć nowe.

_________________
A6 AVANT 2.5 TDI (AKN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 20:56:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
SebMis napisał(a):
AKN to typ silnika, powinny być wpisane w książce serwisowej i na nalepce we wnęce na koło zapasowe.


I na samym silniku poniżej czujnika G62...
...i na prawym nadkolu czarna tabliczka z VIN-em i oznaczeniem silnika
Wystarczy tylko poszukać ;)

Obrazek

tutaj znajdziesz cały swój numer silnika

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2007 20:48:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.maja.2007 16:41:36
Posty: 96
Lokalizacja: Beskid Sadecki
pawkg napisał(a):
.... Ja mam dwie poklejone ale robię to systematycznie co jakiś czas więc trzeba poszukać ich w sklepie i zalożyć nowe.


Podklejanie nic nie da jak pisal juz carl wczesniej to guma juz stara i trzeba zaiwestowac pare groszy :diabel: ja juz zamówiłem

a ' propos
dzis była burza jak nigdy, ujezdzałem troche V6-tke i zauwazyłem lekko zaparowane przednie swiatła czy ktos ma ten problem i jak temu zaradzic, czy to normalne?
dzieki z góry :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 09:36:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
falco napisał(a):
dzis była burza jak nigdy, ujezdzałem troche V6-tke i zauwazyłem lekko zaparowane przednie swiatła czy ktos ma ten problem i jak temu zaradzic, czy to normalne?
dzieki z góry :)


To również częsta przypadłość. :/ :(
Sprawdź najpierw stan uszczelek lamp pod pokrywami na zatrzaski osłaniającymi dostęp do żarówek.
Jeżeli tam będzie wszystko OK, pozostaje Ci wyciągać lampy, zdjąć zatrzaski i delikatnie je rozpołowić (uwaga na silikon czy klej).
Trzeba wymienić tą masę uszczelniającą między częścią szklaną (plastikową) a czarna obudową lampy.
Ja zastosowałem wodoodporny silikon dekarski :diabel:
Mimo, że jest trochę zabawy - ma to swoje dobre strony - przy okazji wyczyścisz od wewnątrz szkła reflektorów i soczewki.
Efekt powala na kolana - świecą jak nowe... :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: