.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 12:58:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4, 1.8T '98r.]Dziwna praca silnika
PostNapisane: 14.lip.2006 08:55:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2006 12:22:13
Posty: 9
Lokalizacja: Mrągowo
a4,98r,1.8 T, silnik AEB,bez gazu.

Za kazdym razem gdy schodzi z obrotow slychac zgrzytanie: (trrrrr) jakby blaszka o blaszke ocierala albo lancuch rowerowy po zebatkach sie przesuwal .. mam ten problem od ponad miesiaca i nie moge dojsc co to jest... zdejmowalem juz pokrywe zaworow ale tam lancuszek wyglada w porzadku nie widac zadnych przetarc lub braku dosmarowania. Pewnego razu urwal mi sie kolektor przy turbinie.. zostalo to zaspawane migomatem.. zastanawiam sie czy to nie z tego miejsca slychac irytujace zgrzytanie.. Jezeli ktos kiedykolwiek mial taki przypadek lub wie w czym moze byc problem to bede bardzo wdzieczny za pomoc... Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 14:37:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Ciekawy jestem czy turbinka czasami tak nie daje , moze luzy masz ale uszczelnjiacze sa dobre wiec nie wywala oleju, a katalizator nie brzeczy wypalony czasami?

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: To tak jak u mnie..
PostNapisane: 11.sie.2006 21:22:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Siema! w moim A4 1.8T AEB z 1998r. jest tak samo jesli go troche przeciągne na obrotach i puszcze gaz to jak schodzi z obrotów to jest ten dzwiek.Też mnie to zastanawiało.Bynajmniej nie jest to dzwięk który chciałbym słyszeć bo kojarzy mi się z z starym rozklekotanym wartburgiem.Ale jak na mój gust to raczej jakby jakaś blaszka drgała,tak jakby osłona wydechu czy jakaś inna blacha,która nie ma zbyt wiele wspólnego z układem napędowym konkretnie.jednak nie miałem czasu jeszcze się tym zająć.Jestem ciekaw co to może być??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 23:45:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Ile masz "autentycznego" przebiegu?
Przyczyna moze być łańcuszek o którym piszesz.Ten miedzy wałkami.O ile dobrze pamiętam kosztuje jakies 40-50zł.Może skus sie na wymiane.

W tych silnikach lubią zatykac sie magistrale olejowe.To też może być przyczyną.Brak smarowania na łańcuszku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 15:47:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
ADAM 12 napisał(a):
Ile masz "autentycznego" przebiegu?
Przyczyna moze być łańcuszek o którym piszesz.Ten miedzy wałkami.O ile dobrze pamiętam kosztuje jakies 40-50zł.Może skus sie na wymiane.

W tych silnikach lubią zatykac sie magistrale olejowe.To też może być przyczyną.Brak smarowania na łańcuszku.


Witam! licznik pokazuje 128tyś. ale czy to jest autentyczny przebieg to nie wiem nigdy się nie wie.Wie to tylko poprzedni własciciel.Samochód miał dwóch włascicieli przedemną,mam go niedawno bo kupiłem sprowadzony z włoch.Aktualnie samochód stoi u mechanika rozebrany,mam z nim problem i to nie mały,poruszyłem go na forum techniczne>>"[A4 1.8T AEB]-olej w układzie chłodzenia".Jak się sprawa rozwiąże to może zajme się tym łańcuszkiem albo czymś co to powoduje o ile jeszcze będzie ten efekt,może po złożeniu już nie będzie tego słychać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2006 16:23:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
Siemka Adaś,mam nadzieje że otrzymasz od kolegów z AKP cenne wskazówki i doprowadzisz Fure do pożądku.........Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2006 18:32:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2006 12:22:13
Posty: 9
Lokalizacja: Mrągowo
Turibna padnięta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 17:24:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2007 01:15:48
Posty: 4
Lokalizacja: Olkusz
odgrzebuje kotleta :peace:
mam podobny problem co kolega Nozze moj AEB po przekroczeniu 2000tys i odpuszczeniu nogi z gazu przeraźliwie rzęzi :zly:
Pierwsze przypuszczenia to jakieś osłony metalowe ale to nie to
kat też już nie siedzi w swojej obudowie a dźwięk pozostał
co to może być??
samochód ma 190tyś km turbina wymieniona na nowa przy 140tyś w serwisie
raczej sprawna bo czuć ja wyraźnie po przekroczeniu 4tys


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 17:57:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Na 100% zużyty napinacz z łańcuszkiem :): .Miałem to samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 01:22:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2007 01:15:48
Posty: 4
Lokalizacja: Olkusz
jutro zamówię i po montażu zdam relacje :diabel:

Powiedzcie mi gdzie można kupić napinacz tego łańcuszka ? przejrzałem oferty wszystkich hurtowni i wszędzie maja tylko łańcuszek bez napinacza :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 11:09:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2007 01:15:48
Posty: 4
Lokalizacja: Olkusz
hmm nikt nie wie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 22:14:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Chyba pozostaje zakup w ASO,nie wiem jak u Ciebie ale do mojego AWT napinacz kosztuje 370€.
Sa dwa lub trzy rodzaje tego napinacza.

Mam tez do wymiany-objawy jak u Ciebie.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2007 11:27:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Zle doczytalem post-a.

Lancuszek bedzie rzezil,ale jak dodajesz gazu przy okolo 1700obr.
A nie jak puszczasz gaz.
Moze faktycznie turbo ?

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2007 11:35:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Zdejmij przewód z turbiny i sprawdź jakie luzy ma wirnik...
Poprzeczne mogą być nawet do około 1 mm, natomiast luzu osiowego (wzdłużnego) nie powinno być wcale...
Jeżeli luzy występują - zajrzyj też do środka, czy wirnik nie trze o obudowę

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Derejder i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: