.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 07:41:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 2,5 tdi] kopci na czarno
PostNapisane: 28.mar.2007 09:42:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2007 11:59:55
Posty: 43
Lokalizacja: krakow
witam
oddalem auto do mechesa bo mi kopi na czarno co mi nie odpowiada, posprawdzal wszystko i twierdzi ze jest ok. jedyna usterke znalazl taka: wydmuchana uszczelka pod zaworem od spalin - czy to moze byc przyczyna kopcenia???
dodatkowo wyczysci mi turbawke i posprawdza doloty dla pewnosci.

_________________
I WSZYSTKO JASNE
AUDI A6 2,5TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 10:12:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Od sprawdznie dolotu trzeba było zacząć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 10:34:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2007 11:59:55
Posty: 43
Lokalizacja: krakow
ale jak posprawdzac wszystkie rurki jest ich b.duzo?

_________________
I WSZYSTKO JASNE
AUDI A6 2,5TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 11:35:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nie ma ich aż tak wiele. Posprawdzał przede wszystkim połączenia. Diagnostyka VAG była robiona??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 12:14:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
Nie ma ich aż tak wiele. Posprawdzał przede wszystkim połączenia. Diagnostyka VAG była robiona??


raczej diagnostyka z zakresu woni spalin...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 14:17:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2007 11:59:55
Posty: 43
Lokalizacja: krakow
ok. postaram sie posprawdzac i napisze jakie efekty.

_________________
I WSZYSTKO JASNE
AUDI A6 2,5TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 21:45:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jakie dokładnie masz objawy ?

1. Czarny dym podczas pełnego obciążenia może być powodem uszkodzenia czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym. Może się też objawić błędem 00575.

2. Czarny dym podczas pełnego obciążenia i zwiększone zużycie paliwa może być wynikiem problemów z zaworem EGR - jego przycinka, zakleszczenie, nieszczelność

3. No i na koniec - czarny dym i "miękkie" szarpania pod obciążeniem mogą sygnalizować przepływkę...

Za dużo gdybania :/
VAG powiedziałby Ci prawdę... :diabel:
Co Cię powstrzymuje przed poprawnym zdiagnozowaniem usterki ? Oszczędzisz sporo czasu, nerwów i pieniędzy...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 23:14:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
carlnova napisał(a):
Jakie dokładnie masz objawy ?

1. Czarny dym podczas pełnego obciążenia może być powodem uszkodzenia czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym. Może się też objawić błędem 00575.

2. Czarny dym podczas pełnego obciążenia i zwiększone zużycie paliwa może być wynikiem problemów z zaworem EGR - jego przycinka, zakleszczenie, nieszczelność

3. No i na koniec - czarny dym i "miękkie" szarpania pod obciążeniem mogą sygnalizować przepływkę...

Za dużo gdybania :/
VAG powiedziałby Ci prawdę... :diabel:
Co Cię powstrzymuje przed poprawnym zdiagnozowaniem usterki ? Oszczędzisz sporo czasu, nerwów i pieniędzy...

Pewnie że najlepiej na kompa podjechać. Oszczędzisz czas i pieniądze.:)
Sprawdziłbym też rozrząd.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 19:36:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
kopci Ci cały czas czy tylko jak "mocno naciśniesz" i w okolicach <2k rpm?

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 20:08:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2007 11:59:55
Posty: 43
Lokalizacja: krakow
witam
kopci na wysokim biegu przy niskich obrotach jak dodam gazu albo pod wiekszum obciazeniem.
mam przyczyne kopcenia-a mianowicie problem z zaplonem przestawiony o ok 2stopnie, ale czasami przstawia sie o 2-15 stopni no ale zeby bylo smieszniej i przy moim szczesciu to nic optymistycznego USZKODZONA POMPA WTRYSKOWA-TEN PLASTIK NA DUPCE OD POMPY (ALE TO JEST CALOSC I RATUJE REGENERACJA LUB NOWA ALBO UZYWKA)
Moze mial ktos taki przypadek??
Mam superowego fachowca w krakowie i siedzial nad tym 2 dni ( ma wszystkie profesjonalne sprzety a zaczol od dolotow poprzez turbine. Twierdzi ze dziagnoza na 100% uszkodzona pompa wtryskowa podobno czesta usterka, jezdzic mozna ale troche wstyd jak tak kopci.
andrzej

_________________
I WSZYSTKO JASNE
AUDI A6 2,5TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 20:32:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
nie znam się za bardzo na tych pompach (ma nadziej się nie poznać za szybko), ale to chyba normalne że jak masz niskie obroty, wysoki bieg i jak przybutujesz to leci czarny batory

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 21:12:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
VP44 zalicza pada raczej całkowicie bezobjawowo - nie słyszałem jeszcze aby "sugerowała" swój zgon czarnym dymem
...i co to za stwierdzenie, że można tak jeździć tylko wstyd bo czarny dym z tyłu :?: :D
Rozumiem, że Twój mechanik swoją 100 % pewność co do przyczyny usterki opiera na prawidłowej diagnozie auta VAG-iem ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 21:18:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2007 11:59:55
Posty: 43
Lokalizacja: krakow
ma oryginalny wag audi czy cos takiego w kazdym bac razie chodzi o elektronike pompy, ona sobie sama zle wyprzedza zaplon. jak ja ustawil prawidlowo to ona sie przestawiala sama na parametrach.

_________________
I WSZYSTKO JASNE
AUDI A6 2,5TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 21:22:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Zaznacz ten plastik na "dupce pompy", jak to określasz :D
Będziemy wiedzieć o czym dyskutujemy...
Po objawach które opisujesz sądzę, że chodzi o zawór początku tłoczenia, czy też kąta wtrysku...

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 21:28:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2007 11:59:55
Posty: 43
Lokalizacja: krakow
SORRY to to u gory plastykowe STEROWNIK POMPY - tak stwierdzil na 100%
byla wydmuchana uszczelka pod zaworem spalin - uszczelnil i wyczyscil turbawke i doloty z sadzy a potem wyszedl przestawiony kat wtrysku o 2 stopnie za pozny. Rozebral i po kazdej probie wysregulowania za kazdym razem sam sie przestawial.
A moze ja tak zostalem utwierdzony i tak mu uwierzylem????
Poprosze o skorygowanie diagnozy jesli to mozliwe.
andrzej

_________________
I WSZYSTKO JASNE
AUDI A6 2,5TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 21:40:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Regulacja początku wtrysku polega na porównaniu sygnału z czujnika wzniosu igły rozpylacza (w V6 wtryskiwacz nr 3) z sygnałem czujnika kąta obrotu i na ewentualnej zmianie położenia przestawiacza wtrysku w zależności od prędkości obrotowej. Wtryskiwacz sterujący natomiast może być przyczyną nie tylko szarpania, ale również kopcenia na czarno.
Niech ktoś mnie poprawi - nie jestem fachowcem, ale gdyby Ci padł sterownik pompy o którym mówisz, auto w ogóle by nie zapaliło.
Twoje natomiast odpala i pracuje normalnie oprócz tego uporczywego dymienia.
Pan mechanik zapomniał Ci wspomnieć, że jego diagnoza będzie kosztowała około 2000 - 2500 PLN :/
Radzę wyczerpać wszystkie inne możliwości sprawdzenia przed oddaniem VP44 do regeneracji i zdiagnozować auto u kogoś innego - będziesz miał wtedy jasność...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 21:50:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2007 11:59:55
Posty: 43
Lokalizacja: krakow
POWIEM TAK
mam juz dosc mechanikow pseldo diagnostykow itp.
przeciez to jest kpina ze nikt nie moze postawic diagnozy co jest przyczyna kocenia na czarno. Mamy jeszcze jedno audi tez akn i tam nawet nie wyleci parka z rury wydechowej. wiem jedno tak nie powinno byc!!!
Krakow jest duzym miastem i 0 fachowcow ktorzy chca pomoc oni tylko chca skasowac po podlaczeniu laptopa 100-200zl i nic poza tym. A jak bym tak zrobil ze jade do goscia i mowi : panie pompa za 3000 a ja ok. ale jak to nie bedzie to to pan zwraca koszty. wszyscy wymiekaja.
Jeden podlaczyl laptopka z tymi vag-ami ( za 100) i powiedzial : czujnik doladowania, ale on kosztuje 250zł i co jak to nie to.
PORADCIE COŚ HELP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
I WSZYSTKO JASNE
AUDI A6 2,5TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 21:54:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2007 11:59:55
Posty: 43
Lokalizacja: krakow
AHA ZAPOMNIALEM DODAC ZE BYLEM JUZ U 3 MECHESOW
1.czujnik doladowania 100zł
2.pada turbina (i dal jakis plyn do ropy zeby wyczyscilo wszystko) 200zł
3.pompa wtryskowa 400zł
I WY NA TO????

_________________
I WSZYSTKO JASNE
AUDI A6 2,5TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 21:57:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
carlnova napisał(a):
1. Czarny dym podczas pełnego obciążenia może być powodem uszkodzenia czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym. Może się też objawić błędem 00575.



Napisałem Ci wcześniej o tym czujniku, kolego...
Istnieje taka możliwość, że jego uszkodzenie powoduje kopcenie na czarno...
Lepiej chyba wymienić czujnik za 250 PLN niż dać się "zerżnąć" na 2500 czy 3000 PLN za pompę, która jest być może OK.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 22:10:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...a nie lepiej zakupić międzymordzie OBD [interface]?
9 dych i pełna wiedza na temat swojego parcha...
bezcenne.

co do tematu - VP44 nie będzie powodować dymienia [no chyba, że się zapali razem z autem ;) ];
dymienie zazwyczaj spowodowane jest przez banał - lmm, dziura w dolocie etc.

carl, dlaczego uważasz, że czujnik ciśnienia mógłby być odpowiedzialny za wzywanie stefana?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: