.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 05:26:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5TDI AKN] temperatura oleju (v.2)
PostNapisane: 17.maja.2007 10:25:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
Witam forumowiczów i zwracam się z prośbą o pomoc w znalezieniu przyczyny stanu rzeczy, który zaraz opiszę lub uspokojeniu mnie iż problem nie istnieje. Czytałem wątek na 'TECHNICZNYM' o takim samym temacie, ale nie wyjaśnia on moim zdaniem tematu.
Auto mam od 9m-cy i przez pierwsze pół roku nie zauważyłem aby temperatura oleju była wyższa jak 100-110*C. Faktem jest, że dotąd nie miałem takiego wskaźnika :): . Bodajże w styczniu przy niskiej temperaturze zewnętrznej zauważyłem jak wskaźnik pokazał 120*C, a nawet trochę więcej. Akurat dojeżdżałem do garażu więc zanim zaparkowałem auto poczekałem aż olej przestygnie na chodzącym silniku. Przez kolejne miesiące zauważyłem jeszcze kilka razy taki stan, ale że na wskaźniku dopiero temperatura 180*C jest czerwona, pomyślałem że to nic takiego.
Tymczasem wczoraj jadąc spokojnym tempem w mieście temperatura doszła do 150-160*C!!! zdziwiłem się bardzo i przestraszyłem. Akurat byłem na skrzyżowaniu i musiałem z niego zjechać, rozglądając się za miejscem do zaparkowania zauważyłem że temperatura oleju spada i po ok.~30-40sek. spadła <100>100*C.
Wiem że opowieść była długa, mam nadzieję że Was nie zanudziłem :)
Macie jakieś pomysły jeżeli uważacie tą sytuację za nie normalną :zly: , czy może to jest zjawisko normalne w naszych ukochanych TDi? :):

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie.

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 17:02:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
CZE.
MAM TEN SAM MODEL, TEN SAM SILNIK...

U mnie korki po miescie, Wrocław, średnia wg. komputera 15 km/h i temperatura oleju nigdy więcej niz 90. 100 stopni...

Jazda na trasie spokojna (120, 140 km/h) - temp. ok. 90 do 110 stopni - mniej więcej...

Nigdy nie miałem więcej niż 110 stopni..

Chyba masz coś walnięte... :/

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 17:45:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
ittmk napisał(a):
Chyba masz coś walnięte... :/

hmmm.... no właśnie...
proszę o to, aby ktoś kto zna budowę tego silnika wutłumaczyłby mi skąd mogą się brać takie skoki temperatury oleju

dodam, że z moich obserwacji wynika że wcale nie trzeba pałować maszynki żeby temperatura znacznie urosła i tak jak pisałem wczorajszy wzrost temperatury był o tyle dziwny, że to stało się przy normalnej jeździe w zakresie 1000-2500rmp!!

w poprzednim wątku na ten temat nie doszukałem się odpowiedzi na to pytanie, a że nurtuje mnie to bardzo czekam na Wasze pomysły..

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 18:48:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
chyba najbardziej odpowiednie będzie zVaginowanie jedynki i siedemnastki. to odpowie na wiele pytań.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 19:16:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
żeby w 30 sek olej ochłodził się ze 150 do 100 to raczej coś nie tak z czujnikiem

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 20:00:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
SebMis napisał(a):
żeby w 30 sek olej ochłodził się ze 150 do 100 to raczej coś nie tak z czujnikiem

też mnie to dziwi.. :galy:
tak mi przyszło do głowy, ze będąc przedwczoraj na budowie u kolegi przejechałem przez świerzo zasypany wykop i teraz się zastanawiam czy nie zapchałem piachem tych wlotów wentylacyjnych w płyche pod silnikiem... ale to chyba nie możliwe, no tak czy owak jutro sprawdzę..


meszrum napisał(a):
chyba najbardziej odpowiednie będzie zVaginowanie jedynki i siedemnastki. to odpowie na wiele pytań

czy to mają być logi statyczne, dynamiczne.. mógłbym prosić o jakieś wskazówki?

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 20:28:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
jarekle napisał(a):
meszrum napisał(a):
chyba najbardziej odpowiednie będzie zVaginowanie jedynki i siedemnastki. to odpowie na wiele pytań

czy to mają być logi statyczne, dynamiczne.. mógłbym prosić o jakieś wskazówki?


1 i 17 engine i instruments
odczytałeś jakieś błędy z ECU, jarekle ?

Sprawdź temperatury na VAG-u...
Pamiętaj, że temperatura na desce to tylko wskaźnik - nie miernik :!:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 17.maja.2007 21:14:40 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 20:49:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
01 [silnik] odczytaj temp. oleju.
17 [zegary] j.w.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 21:19:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Carlnova poprawił swoje bzdury - dzięki meszrumie... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 14:09:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
carlnova napisał(a):
Pamiętaj, że temperatura na desce to tylko wskaźnik - nie miernik :!:

hehe, pamiętam pamiętam, zresztą cały czas pisze o nim wskażnik

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 14:41:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
jarekle napisał(a):
proszę o to, aby ktoś kto zna budowę tego silnika wutłumaczyłby mi skąd mogą się brać takie skoki temperatury oleju


To przecież jest bardzo łatwe w interpretacji :): . Masz zapchaną odmę i cały olej gromadzi się pod deklami zaworów oczekując obrotów biegu jałowego , gdyż dopiero wtedy może swobodnie powrócić do miski olejowej schładzając silnik i siebie samego przy okazji (nadmiar nie mieszczący się pod deklami przelatuje do turbiny i wraca do silnika układem dolotowym :diabel: - przy Twoich luzach na pierścieniach tłokowych to żaden problem :diabel: ) :galy: :): :): :diabel: :peace: ... .

To było na poważnie :): :diabel: , a na wesoło :P postawiłbym hipotezę, że gdyby temperatura oleju naprawdę osiągała takie wartości, to w odpowiedzi sterownika zostałbyś obdarowany stanem serwisowym (conajmniej), ohydnym brzęczkiem i niemiłym komunikatem z FISa ;) . Musi, że problem leży w elektronice i zalecenia Meszruma do spóły z Carl-em :): :diabel: dadzą jasną odpowiedź :diabel: . Przy tak gwałtownych skokach wskaźnika mógł też zapisać się jakiś błąd (więc oprócz logowania odpytaj pamięć usterek).

Reasumując - V6 2.5TDi to nie jest czajnik bezprzewodowy, którym olej można zagotować w kilka sekund :galy: :diabel: .

I dawaj w końcu te logi, bo zżera mnie ciekawość :galy: :!!: :!!:
(w przeciwnym razie znowu napiszę coś mondrego ;) .)

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 18:43:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
ok, ok chłopaki nie niecierpiwcie się, logi będą ale niestety dopier późnym wieczorem :zly: wiecie jak jest, nie można czasami poświęcić całego czasu swojej miłości :diabel:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 11:34:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
wstawiam log, zrobiłem zaznaczenia i tak 1 - na zegaże było 120*, 2 - zegar 100*, 3 - zagar 130*, 5 - zagar 140*. przy skracaniu pliky gdzieś usunąłem nr 4 przy którym temp znowu spadła do 110* na zegarze:
Obrazek
domyślam sie diagnowy kolegów: uszkodzony czyjnik, rozumię że do wymiany, a ze sa prawdopodobnie 2 czujniki temp oleju skoro co innego vag pokazuje a co innego wskaźnik, proszę podajcie namiar na ten właściwy :):

pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc :peace:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 15:57:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jarekle napisał(a):
wstawiam log, zrobiłem zaznaczenia i tak 1 - na zegaże było 120*, 2 - zegar 100*, 3 - zagar 130*, 5 - zagar 140*. przy skracaniu pliky gdzieś usunąłem nr 4 przy którym temp znowu spadła do 110* na zegarze:
Obrazek
domyślam sie diagnowy kolegów: uszkodzony czyjnik, rozumię że do wymiany, a ze sa prawdopodobnie 2 czujniki temp oleju skoro co innego vag pokazuje a co innego wskaźnik, proszę podajcie namiar na ten właściwy :):

pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc :peace:



tak, popsuty jest czujnik temp. oleju przekazujący info o temp. na zegary.
nie wiem tylko, czy aby nie jest tak, jak w przypaku płynu chłodzącego, w którym to w jednym czujniku są dwa - G2 i G62.
musisz odszukać ich lokalizację...
:):

...i podzielić się wiedzą na forum.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 19:11:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
jeśli się nie mylę to będzie to to:
Obrazek
ja go nie mam i nie mam też wskaźnika w zegarach ;)

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 06:38:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
no tak z rysunku wynika, że są 2 oddzielne
po południu sprawdzę jak to wygląda pod maską :):

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 11:08:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2006 09:30:31
Posty: 55
Lokalizacja: Kamienna Góra
Podepnę się pod temat. A gdzie (w AKN-ie) umieszczony jest czujnik ciśnienia oleju odpowiedzialny za zapalanie się kontroli ciśnienia oleju na zestawie wskaźników. Przy uruchamianiu silnika (po przekręceniu kluczyka na 1 pozycję)zaświecają się wszystkie kontrolki po czym wszystkie gasną oprócz ładowania akumulatora (silnik jeszcze nie jest uruchomiony) to dziwne przecież nie ma jeszcze ciśnienia oleju w układzie więc dlaczego kontrolka gaśnie.

_________________
A6 AVANT 2.5 TDI (AKN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 11:28:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
prawdopodobnie sterownik zakłada, że będzie OK, a w przypadku spadku ciśnienia wyświetki Ci wielka czerwona oliwiarka z usłyszysz brzęczyk

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 14:18:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
pawkg napisał(a):
Podepnę się pod temat. A gdzie (w AKN-ie) umieszczony jest czujnik ciśnienia oleju odpowiedzialny za zapalanie się kontroli ciśnienia oleju na zestawie wskaźników.

patrz powyższy rysunek pod numerkiem 18

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 22:39:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
sprawdziłem pod maską wg wyżej zamieszczonego obrazka i coś nie tak
odłączyłem najpierw jeden przewód, potem kolejny, a na wskaźniku nic się nie zmienia
jedyne co się zmieniło to to, że po odłączeniu obu czujników podczas gaszenia silnika słychać pisk ostrzeżenia, ale IMHO żaden z tych czujników nie steruje wskaźnikiem na desce

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: