.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 02:15:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 V6 AKN]logi po chipsach
PostNapisane: 22.maja.2007 19:30:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
Oto moje logi po nakarminiu autka chipsami, na prośbę carlnovy :peace:
Na początek Basic Seting
000 BS
Obrazek
003 BS
Obrazek
004 BS to 2.4 - 2.6 przy 100% to było ATDC (nie widać w logach)
Obrazek
011 BS
Obrazek

Teraz logi statyczne:
000 stat
Obrazek
001 stat
Obrazek
003 stat
Obrazek
004 stat
Obrazek
007 stat (czy to paliwo nie jest za ciepłe, miłem jakieś 40% zbiornika)
Obrazek
013 stat
Obrazek
014 stat
Obrazek
018 stat
Obrazek

Najciekawsze :diabel: znaczy dynamiczne będą albo późnym wieczorem albo jutro rano, muszę poczekać aż ulicę troszkę opustoszeją to zrobie dynamiczne.

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 19:55:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Eeeeehhh, SebMis :/

Nie wrzuciłeś najważniejszych - dynamicznych.

Z tego co widzę:

1. Ciekawostką jest dla mnie nie zaślepiony, oszukany programowo EGR - zawór recyrkulacji spalin - w prawie wszystkich chipowanych autkach to występuje (zaślepienie).
2. Dawki paliwa w normie dla serii ?
3. Wtryski w rewelacyjnym stanie ;)
4. Niepokoi mnie Twój kąt początku wtrysku - AFB/AKN ma taki sam od 0* do 4* ATDC po OT - i o ile 4* BTDC to może być tylko wiele razy tu opisywany artefakt VAG-Coma - o tyle sama wartość 4* sprawi, że zaraz wyjdzie Ci poza dopuszczalny zakres i objawi się błędem 0550 i trybem awaryjnym. Poza tym wysterowanie nastawnika 35-37% ? Jeszcze nie widziałem takiej małej wartości...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 20:10:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
nie wiem czemu jest akurat 4, często jest 2 a nawet 1, oczywiście wszystko po konkretnym rozgrzaniu auta ;)
co do EGRa to tak miało być :D, program nie miał być HardCoreMadaFaka tylko taki spokojny ze szczególnym uwględnieniem podniesienia mocy w wyższym zakresie obrotowym :)
za jakąś godzinkę mam mały kursik to od razu zaloguje dynamiczne :diabel:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 20:38:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
SebMis napisał(a):
program nie miał być HardCoreMadaFaka tylko taki spokojny


:diabel:

Zarzuć też swój wykres z hamowni od Rogala, bo ja go nie widziałem, SebMis...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 21:04:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mój człowiek SebMis napisał(a):
program nie miał być HardCoreMadaFaka


to znaczy taki: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3836 ?
;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 21:09:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
mój człowiek SebMis napisał(a):
program nie miał być HardCoreMadaFaka


to znaczy taki: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3836 ?
;)


Zaje...sty topic, mesz... :diabel:
Nie czytałem go...
Można by gdzieś go podwiesić ku przestrodze zwolenników tjuninku przez małe "t" :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 21:16:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wyprzedzenie wtrysku ladne ale daweczka licha , pewnie to automat i dlatego.Skoro manual to ciekawe o ile podniesione jest cisnienie doladowania zeby zyskac moc. Brrrrr , mam nadzieje , ze przy dynamicznym mapa dawki bedzie prawidlowa (tloki i komora w tym silniku nie toleruja duzej temperatury)

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 21:24:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jack napisał(a):
Wyprzedzenie wtrysku ladne ale daweczka licha


Dawkę paliwa SebMis ma w granicach tolerancji dla seryjnego AKN-a.
To mnie właśnie zastanawia...
A kąt wtrysku ?
Mówisz, że to specjalnie, Jack ? Wychodzi prawie poza zakres ...
Poczekajmy na dynamiczne... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 23:02:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
no i już jestem i mam dynamiczne:
000
Obrazek
001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
008
Obrazek
010
Obrazek
011 tutaj mi się coś nie podoba, wcześniej ciśnienie lepiej trzymało zadane, czyżby turbinka nie dawała rady :(, a może jakaś mała nieszczelność :?:
Obrazek
na koniec wykresik dla przypomnienia:
Obrazek

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 23:16:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
:peace:

poezja.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 08:42:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Hej :D
Obejrzę w pracy i zaraz coś skrobnę...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 10:02:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Programik zrobiony rzeczywiście bardzo ładnie.
Moment rozłożony podręcznikowo... ;)
Szacunek dla Rogala. :580:

ale...

Jak to w stylu carlnovy - kilka pytanek:

1. W 003 różnica pomiędzy zadaną i rzeczywista masą zasysanego powietrza dosyc znaczna (847 mg/skok - zadana ; 1000,9 mg/skok - rzeczywista)

2. Kąt poczatku wtrysku wyprzedzony poza zakres - dopuszczalny dla AKN-a jest 10* v.OT - Ty masz aż 13,8 * ATDC :!!: :?:

3. Mapa ciśnień doładowania rozłożona perfekcyjnie do 2346 mbar - ale masz ewidentne przeładowanie SebMis - osiągane rzeczywiste 2560,02 mbar nie jest bezpieczne dla Twojej turbinki oraz na bank skutkuje błedem 00575 z cechą 08. Poza tym bezwładność turbiny jest ogromna zobacz jak późno osiąga zadane przez mapę ECU ciśnienie :/
Nie wiem, czy nie czeka Cię zabieg czyszczenia kierownic VTG.

Dziękuję za logi - dają mi dużo do myślenia i jest to znakomity materiał porównawczy. Napisałem Ci co mnie niepokoi, ale może wypisałem bzdury i ktoś mnie poprawi... :diabel:

Carnlova ustawia się na pomiar mocy na przenośnej hamowni Dynatec - bezpiecznej dla tipa. Musze tylko dokładnie zważyć autko i juz niedługo pochwalę się (lub nie :/ ) wykresikiem.
Słyszeliście o tym panowie ? Ciekawi mnie jakie jest Wasze zdanie na temat pomiaru mocy na drodze za pomoca czujników na kołach i przeliczenia wagi i rozmiaru kół ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 10:50:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
Cytuj:
Słyszeliście o tym panowie ? Ciekawi mnie jakie jest Wasze zdanie na temat pomiaru mocy na drodze za pomoca czujników na kołach i przeliczenia wagi i rozmiaru kół ?

no właśnie taką hamownią byłem mierzony [inercyjną]
Cytuj:
1. W 003 różnica pomiędzy zadaną i rzeczywista masą zasysanego powietrza dosyc znaczna (847 mg/skok - zadana ; 1000,9 mg/skok - rzeczywista)

to chyba wina tego overboostu na 2500mbar
co do turbiny to wiem że dobrze by było ją przeczyścić według przepisu "mistrza carlnovy" :peace:
z chęcią zleciłbym komuś takie czyszczenie, bo sam nie mam ani miejsca ani narzędzi i tym bardziej doświadczenia w kręceniu kluczami a to już poważna robota, więc się nie zabieram
niestety ale jazda po wawie w godzinach szczytu nie robi dobrze dla tego silnika :(
jak pojeżdżę wieczorkiem tak z 10-15 minutek (tylko w zakresie 2000-4000rpm i z wychyleniem przepustnicy 100% :diabel: ) to autko aż chce jeździć

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 11:02:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
SebMis -> ta hamownia to nie inercja, gdyż mierzy silnik pod obciążeniem.
Hamownia inercyjna, to taka na której koła "slizgają" się na rolce (na rolkę nie działają żadne hamujące siły) W sobote właśnie na inercji hamowałem swojego GSX-Ra :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 11:05:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
1. W 003 różnica pomiędzy zadaną i rzeczywista masą zasysanego powietrza dosyc znaczna (847 mg/skok - zadana ; 1000,9 mg/skok - rzeczywista)



carl,
003 to grupa przewidziana głównie do oceny pracy EGR'u na wolnych obrotach. do oceny pomiaru masy powietrza w pędzie mamy 010 - widać tam także ciśnienie doładowania, gdyż, jak wiadomo, VAS* wyświetla jedną grupę i nie sposób na nim jednocześnie sprawdzić 003 i 011. pomiar lmm bez sprawdzenia ciśnienia doładowania to przecież istny nonsens.
ponadto, 847 to wartość abstrakcyjna - wiadomo, że stare V6 [AFB/AKN] zasysają zazwyczaj ok 760 - 780.
u SebMis'a jest powyżej 1000, gdyż turbina, namówiona do tego przez Rogala, wieje intensywniej, zatem inaczej rozkłada się obieg wiatrów w motorze... ;)


*i pomyśleć, że użytkownicy ociężałego VAS'a mają VCom'a za szczyt druciarstwa... uważam, że jest wręcz odwrotnie.
na czym robimy najlepsze logi? przecież nie na waflu. :peace:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 11:34:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
wowo napisał(a):
SebMis -> ta hamownia to nie inercja, gdyż mierzy silnik pod obciążeniem.
Hamownia inercyjna, to taka na której koła "slizgają" się na rolce (na rolkę nie działają żadne hamujące siły) W sobote właśnie na inercji hamowałem swojego GSX-Ra :peace:

to cały czas żyłem w innym przekonaniu
z drugiej strony jak można zmierzyć moc, kiedy na przeciw nie przystawiamy żadnej siły :| :?:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 11:44:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Po rozpędzeniu do odciny, wysprzęglasz i na sprzęgiełku dymasz, aż auto się zatrzyma. Obciążeniem jest masa rolek, opory toczenia i opory napędu.
Na podstawie tych danym wyliczana jest moc i moment.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 12:10:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
*i pomyśleć, że użytkownicy ociężałego VAS'a mają VCom'a za szczyt druciarstwa... uważam, że jest wręcz odwrotnie.
na czym robimy najlepsze logi? przecież nie na waflu. :peace:


:banghead: :507: "Ociężałego"... :?: :?: :?: ... :okulary2: :508:
:): ...

Popatrz sobie Meszrumie na to:

https://erwin.volkswagen.de/workshop/en ... 000000.jpg

To urządzenie jest wielkości 2/3 mojego laptoka i chyba tylko lodów nie robi :P :diabel: ... . Czego raczej nie widać ze zdjęciach - gumowa obudowa jest tak solidna, że upadek na podłogę warsztatu (np. przy wysiadaniu z samochodu) nie robi na nim żadnego wrażenia. Rysika można używać jak punktaka i wogóle jest megahiper extra :D :D :!!:

Nie żebym krytykował vag-coma, sam na wycieczkach "poza miejscem" używam fejsu ross-techa (i daje radę :P ), ale kto raz trzymał w rękach wyżej przedstawionego VASa 5053 - śni o nim nieustannie ... :jezor: .
Mówiąc jeszcze inaczej - każdy kto "pobawi się" VASem 5053 odkrywa w sobie nowe pasje poznawcze (ze względu na możliwości tego urządzonka).

:607: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 12:23:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
wowo napisał(a):
Po rozpędzeniu do odciny, wysprzęglasz i na sprzęgiełku dymasz, aż auto się zatrzyma. Obciążeniem jest masa rolek, opory toczenia i opory napędu.
Na podstawie tych danym wyliczana jest moc i moment.

czyli w taki sam sposób w jaki mierzył mnie Rogal, z tym że u mnie dochodził jeszcze opór powietrza :)
rozpędząłem się na publicznej dordze a nie na rolkach ;)

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Ostatnio edytowano 23.maja.2007 12:24:23 przez SebMis, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 12:24:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

to jest inny kraj, inny sprzęt, inni ludzie... inne wszystko.

VAS w ASO Audi w Łodzi jest wielkości 1.5laptopa, uruchamia się 4 minuty i... jest bezużyteczny - w ASO nie ma na etacie elektronika [zwolnił się] i nie robią tymczasowo diagnostyki OBD.

co do samego VAS'a, to wymaga on odpowiednich update'ów i konfiguracji by działał poprawnie - 0% warsztatów w Łodzo ma skonfigurowanego VAS'a [a mimo to krytykują VC'oma].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: