.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.maja.2024 18:49:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABK] nacisk pedalu gazu a reakcja silnika?
PostNapisane: 28.kwi.2007 16:56:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
Witam

Czy to normalne ze silnik reaguje na nacisniecie pedalu gazu z pewnym opoznieniem?, przy czym chodzi o manipulacje na postoju. Nie mam na mysli wcisniecia "gazu w pdologe", lecz jak zadam jkis pewny nacisk to dopiero za chwile silnik sie "budzi"...czy tak ma byc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 17:31:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
zawsze jest jakieś opóźnienie

ale powinno być raczej niewyczuwalne

silnik dobrze chodzi w całym zakresie nie przerywa obroty nie falują ?

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 17:50:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
No wlasnie...powinno byc niewyczuwlane...a jest wyrazne ok 1s.
Hmmm, mam autko od ok 3 miesiecy, jezdze spokojnie i nie wiem jak wyzszy zakres bo nie przerkaczam w zasadzie 3..3,5 tys obr, ale od samego poczatku mam obroty jalowe na poziomie 1000...1100, pozatym chodzi ok, nie faluje.

Aha, jest tez cos takiego ze po odpaelniu zimenog silinka stawia mi kangurka, tzn wyglada to tak: ruszam po kilku metrach doslownie jakby odcielo doplyw benzyny musze chwile sposciz z gazu i lekko nacisnac, potem idzie juz ok.

Nie jezdzilem niestety innym ABK wiec nie mam odniesienia, ale wydaje mi sie ze mogloby byc nieco zwawszy. Focus 1.6 mojego ojca wydaje sie byc bardziej "zapalony" do jazdy, a stosunek mocy do masy raczej taki sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 19:06:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
1000,1100obr\min to może mieć na ssaniu (nienagrzany silnik)
ale przy 90 stopniach musi zejść poniżej 1000 około 800 obr

co do reszty poczekaj na innych..

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 19:14:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
Z tym nagrzewaniem to tez dziwna sprawa ciągle mam 70 chociaż ostatnio w cieple dniu w ruchu miejskim podbiło do 90. Obroty spadają przy takim nagrzaniu do ok ...950..1000.

Moze to czujnik temperatury?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 01:15:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Witam.

Co do mocy to 115 KM w ABK to nie jest wcale dużo, a przy tym motory te nie są zbyt oszczędne. Nie masz co też porównywać mocy tego silnika do Focusa 1.6, to innej generacji motory. Musisz też pamiętać że te drugie są z reguły mniej zużyte niż nasze stare ABK ...

Obroty na zimnym silniku to ok.1100/min., po zagrzaniu muszą zejść na ok 850/min. Jak są podwyższone i występuje problem przydławienia przy nagłej przygazówce to może być nieszczelność w układzie dolotowym lub odpowietrzeniu skrzyni korbowej. ABK są na to bardzo wrażliwe. Spradź cały dolot za przepływomierzem i odpowietrzenie.

Skacząca temperatura to prawdopodobnie uszkodzony termostat, silnik powinien się zagrzać do 90-95 stopni i tę temperaturę stale trzymać.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 10:42:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
Hmmm
no jak dla mni moc jest mocą i tego nie da sie oszukac ani inaczej mierzyc. jedynie w starszych silnikach moze by mniej korzystny przebieg momentu obrotowego czy tez wieksze spalanie, ale moc nadal jest mocą...ale mniejsza z tym.

Jak sprawdzic odpowietrznie skrzyni korbowej.
dzieki za odp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 12:04:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2005 17:36:08
Posty: 76
Lokalizacja: Lublin
jak mój ostatio reagował z opóźnieniem to okazało sie ze padła sonda lambda .... do tego doszły wachające sie obraoty i dziwna "słabość" silnika... pozdrawiam

_________________
Audi 80 B4 ABK + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 13:35:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
ja tez miałem opuźnienie w reakcji na pedał gazu i tez była to sonda lambda.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 14:01:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 10:05:47
Posty: 132
Lokalizacja: STALOWE MIASTO
mój ABK na gazie I generacji kręci się do 190km.Nie wiem naprawde o czym piszecie że jakiś focus 1.6 ma start do Audi,dziwne bo sąsiad ma takiego i jak startujemy z pod świateł to wyprzedzam go zaraz po starcie na gazie o jakieś 2 metry a później więcej/fakt że moja nabrała wigoru po wyjęciu kata który był przytopiony/

_________________
201ps 426Nm 1.7Bar 1.9TDI AVF
320-288MM tylko zdolność hamowania daje prawo do prędkości
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ba ... d93e2.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 14:30:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Wiecie jak to jest, wiekowe auto może mieć w różnej kondycji silnik. Moje Audi rozpędza się do 200 km/h, na instalacji gazowej marnej jakości. Ale przyspieszenie jest do bani...

Masz rację, moc to moc i tego nie oszukasz. ABK ma fabrycznie 115 KM ale kto z Nas ma w swoim Audi fabryczny silnik ?? Sam jestem pewien że moje ABK mocy straciło już dużo. Nie ma co się łudzić.

Odpowietrzenie to są rurki które od spodu silnika i pokrywy zaworów, poprzez odolejacz łączą się z gumą powietrzną idącą w stronę przepustnicy.

Taka reakcja to może być równierz uszkodzony silnik krokowy bądź przepływomierz, choć raczej obstawiam za nieszczelnościami.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 15:47:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
Ok dziekuje bardzo za udzial w temacie. Sprawdze nieszcelnosci. Sonda lambda to nie wiem, chyba jest ok bo spalanie mam na poziomie 8,9 L w cyklu mieszanym...wiec chyba ok?

Cytuj:
mój ABK na gazie I generacji kręci się do 190km.Nie wiem naprawde o czym piszecie że jakiś focus 1.6 ma start do Audi,dziwne bo sąsiad ma takiego i jak startujemy z pod świateł to wyprzedzam go zaraz po starcie na gazie o jakieś 2 metry a później więcej/fakt że moja nabrała wigoru po wyjęciu kata który był przytopiony/


Oj nie wydaje mi sie...moze sasiad to starszy Pan ktory boi sie go depnąc? Focus momentalnie sie wkreca, reaguje natychmiasto na nacisniecie gazu i na prawde czuje sie jak w (nie chce przesadzic) rakiecie gdy przesiade sie z audi ;]
Ale za to odnosze wrazenie ze po 3,5 focus nieco slabnie a audi ma lepsza rozciaglosc momentu i dalej wciska. Inna sprawa to to ze porownuje na zasadzie wciskania pedalu gazu w tym samym toponiu w obu autach...moze to jest bledne, bo np audi ma nieco inna charakterystyke przyrostu (dawki) obrotow w funkcji wciskania pedalu gazu. Troszke zamotałem, wybaczcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 15:53:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Również obstawiam nieszczelność. Tak jak juz koledzy pisali, ten silnik wyczuwa najmniejsze nawet "lewe" powietrze. Ja juz sie z tym problemem borykałem dwukrotnie. Objawy były zblizone do Twoich. Opóźniona reakcja na gaz i lekkie telepanie na jałowym. Wszystkie elementy dolotu trzba sprawdzic pod kątem nawet najmniejszej dziurki. Często tzw. kobra- czyli wąż dolotowy ma niewielkie przetarcie tuz przy przepustnicy, ktore jest spowodowane uciskiem opaski. Krótkie węże w okolicy "czajnika" na deklu zaworów tez padają od oparów olejowych i sie robią rzadkie jak sito. W moim aucie za te problemy odpowiadała mała dziurka w karbowanym węzu dolotowym oraz rozsczelniony przewód serwa hamulcowego. Po uszczelnieniu obroty znow były idealne a reakcja na gaz wzorcowa.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 16:03:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
JJ '82 napisał(a):
.... kto z Nas ma w swoim Audi fabryczny silnik ?? Sam jestem pewien że moje ABK mocy straciło już dużo. Nie ma co się łudzić.

Ja mam i raczej nic nie uciekło :peace: 10.58s 0-100 km/h G-Tech Zmierzone na ostatnin spocie :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 20:40:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2005 17:36:08
Posty: 76
Lokalizacja: Lublin
daniels1980 napisał(a):
mój ABK na gazie I generacji kręci się do 190km.Nie wiem naprawde o czym piszecie że jakiś focus 1.6 ma start do Audi,dziwne bo sąsiad ma takiego i jak startujemy z pod świateł to wyprzedzam go zaraz po starcie na gazie o jakieś 2 metry a później więcej/fakt że moja nabrała wigoru po wyjęciu kata który był przytopiony/



hahaha ...jak ja uwielbiam takie posty :D ...odrazu mi lepiej :D ...

_________________
Audi 80 B4 ABK + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2007 14:48:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Pisząc fabryczny miałem na myśli silnik nowy, nie zużyty ani troszkę. Taki co ma na pewno swoje 115 KM...

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2007 08:47:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 10:05:47
Posty: 132
Lokalizacja: STALOWE MIASTO
hahaha ...jak ja uwielbiam takie posty Very Happy ...odrazu mi lepiej Very Happy
a tak poza tym wszystko oki??????.Jeśli post może sprawiać przyjemnoć to już chyba zboczenie!!!!

_________________
201ps 426Nm 1.7Bar 1.9TDI AVF
320-288MM tylko zdolność hamowania daje prawo do prędkości
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ba ... d93e2.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2007 08:56:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.gru.2006 18:18:25
Posty: 475
Lokalizacja: Olsztyn
Marianb napisał(a):
JJ '82 napisał(a):
.... kto z Nas ma w swoim Audi fabryczny silnik ?? Sam jestem pewien że moje ABK mocy straciło już dużo. Nie ma co się łudzić.

Ja mam i raczej nic nie uciekło :peace: 10.58s 0-100 km/h G-Tech Zmierzone na ostatnin spocie :diabel:



Ja miałem 13,5 - ale mierzyłem tylko raz . Ale złoiłeś mnie nieźle :peace:

Fakt faktem że u mnie powered by LPG and Quattro.

No i nie chciałem strzelać ze sprzęgła jak Elektro :peace: :diabel:

_________________
Było --- B4 2,0 ABK, Quattro

Nie wiem co będzie ale będzie AWD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2007 09:56:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2005 17:36:08
Posty: 76
Lokalizacja: Lublin
daniels1980 napisał(a):
hahaha ...jak ja uwielbiam takie posty Very Happy ...odrazu mi lepiej Very Happy
a tak poza tym wszystko oki??????.Jeśli post może sprawiać przyjemnoć to już chyba zboczenie!!!!


wszystko oki ...tylko smiesza i bawią mnie własnie takie posty jak Twoje ... że niby na swiatłach wyprzedziłes, że startujecie ze aż 2 metry .... o w morde 2 metry ... to jest duzo czy mało ?... o i nabiera wigoru bo nie ma kata ...a to maszyna ...smieszny jestes w calej rozciagłosci ...i podniecasz sie jak kaczka okresem na polowanie ...phi

_________________
Audi 80 B4 ABK + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2007 17:04:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 10:05:47
Posty: 132
Lokalizacja: STALOWE MIASTO
hahaha ...jak ja uwielbiam takie posty Very Happy ...odrazu mi lepiej Very Happy ... dobre ... dobre co za oszołom ...posuchaj duże dziecie to że ty masz audike zespawaną z przystankiem i milionowym przebiegiem to nie znaczy że każdy takową ma,skoro focus cie zostawia na światłach zmieniaj silnik bo masz PARCHA gdzie tłok staje raz denkiem raz płaszczem

_________________
201ps 426Nm 1.7Bar 1.9TDI AVF
320-288MM tylko zdolność hamowania daje prawo do prędkości
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ba ... d93e2.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: