.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 07:44:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.7 bit] Jaka temperatura
PostNapisane: 28.paź.2009 17:36:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam kolegów. Mam pytanie jaka winna być normalna temperatura wody w 2.7 bit z '99 r. W poprzedniej 2.8 miałem cały czas 90 stopni i ani drgnęła wskazówka dalej. Tutaj zatrzymuje się na 100 jak jeżdżę po mieście a dzisiaj nawet nieco dalej. Jak wjechałem do garażu załączyła się dmuchawa. Czy to normalne?

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.7 bit] Jaka temperatura
PostNapisane: 28.paź.2009 17:41:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Maciej napisał(a):
Witam kolegów. Mam pytanie jaka winna być normalna temperatura wody w 2.7 bit z '99 r. W poprzedniej 2.8 miałem cały czas 90 stopni i ani drgnęła wskazówka dalej. Tutaj zatrzymuje się na 100 jak jeżdżę po mieście a dzisiaj nawet nieco dalej. Jak wjechałem do garażu załączyła się dmuchawa. Czy to normalne?


To nie jest normalne zjawisko, powinno równo stac na 90. Przeczyśc układ na początek i zobacz czy to pomoże. Wymiana termostatu równa się z rozpięciem rozrządu, więc możesz to zrobić już przy okazji wymiany.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.7 bit] Jaka temperatura
PostNapisane: 28.paź.2009 18:35:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
2rafal7 napisał(a):
Maciej napisał(a):
Witam kolegów. Mam pytanie jaka winna być normalna temperatura wody w 2.7 bit z '99 r. W poprzedniej 2.8 miałem cały czas 90 stopni i ani drgnęła wskazówka dalej. Tutaj zatrzymuje się na 100 jak jeżdżę po mieście a dzisiaj nawet nieco dalej. Jak wjechałem do garażu załączyła się dmuchawa. Czy to normalne?


To nie jest normalne zjawisko, powinno równo stac na 90. Przeczyśc układ na początek i zobacz czy to pomoże. Wymiana termostatu równa się z rozpięciem rozrządu, więc możesz to zrobić już przy okazji wymiany.



A co trzeba zrobić aby przeczyścić układ?

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2009 19:58:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Kupic w InterCars specyfik Radiator Flush i działać wg zaleceń. Pomaga, choć walniętego termostatu nie uleczy. Całą procedurę dokładnie opisywałem na forum
A czy wielebny kolega odczytywał temp. silnika w kanale diagnostycznym klimatronica?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2009 20:16:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
no i nie zapomniej o sprawdzeniu drożności przepływu powietrza przez chłodnicę - w sumie to od tego bym zaczął, bo to nic nie kosztuje.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2009 16:34:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Byłem dzisiaj u moich mechaników. Komputer nie wykazał niec specjalnego, ale oni stwierdzili że jest do wymiany wisko. Nie rusza się. Na początku miesiąca mam się umówic na wymianę.

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2009 16:59:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ale prowizorycznie może warto zablokować je " na sztywno"? - nie będzie się przegrzewać. A przegrzanie w V6 to droga impreza...

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2009 20:43:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Żeby zrobić na sztywno to i tak trzeba by rozebrać przód, bo nie ma dojścia.
Umówiony jestem na zrobienie wiska w przyszłym tygodniu.
Zauważyłem jednak że wentylator włącza się dopiero kiedy wyłącze silnik. Kiedy wjeżdżam do garażuy, jest tych 100 stopni, gaszę silnik i słyszę jak po chwili zaczyna pracować wentylator. Czy to normalne?

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2009 21:46:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
...czyli włącza sie tzw. afer run. Tak być powinno. Niemniej przy 100*C powinien włączać się wentylator.
Sprawdziłbym czy:
- wtyczka na włączniku bimetalicznym jest poprawnie zapięta (prawdopodnie 3 styki)
- czy po zdjęiciu wtyczki na włączonym zapłonie na jednym z pinów jest +12V
- czy zwarcie tego pinu +12 z pozostałymi uruchamia dwie prędkości śmigła
- jesli nie - czy zwieranie powoduje stukanie gdzieś przekaźnika/przekaźników

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 133 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: