.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 02:10:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2,5TDI AAT] Rozrząd, poleciało kółko, gdzie je kupić?
PostNapisane: 04.cze.2007 22:44:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Witam.
Historia zaczęła się tak że killka miesięcy temu zakupiłem AUDI i zdecydowałem się na wymianę rozrządu ponieważ nie mam książki serwisowej.

Po fakcie okazało się że rozrząd był ok - widać po rolkach , zero luzów i widoczne logo na paskach ale mechanik chciał pewnie zarobić więć zapewne widząc że stan rozrządu jest bdb i tak go wymienił ...

Robił mi ten rozrząd 3 dni i chyba w warunkach podwórkowych po ciemku bo jak przyjechałem po auto to jak je odpalił słychać było ciche stukanie zdecydowanie z przodu silnika, chyba z napinacza bo coś stukało a jak silnik zgasił i chciał odpalić ponownie po zdjęciu osłony rozrządu z chęcią obserwacji co może być przyczyną to silnik nie chciał zaskoczyć ale coś jakieś dziwne odgłosy wydawał jakieś jakby zgrzyty, coś takiego.

Kazałem mu definitywnie nie kręcić rozrusznikiem, rozebrać znowu przód i sprawdzić co może być przyczyną tych dziwnych odgłosów i skakania napinacza.

Podkreślam że kiedy po zgaszeniu auta i próbie odpalania - bardzo krótkie cykle kręcenia rozrusznikiem, praktycznie na dotyk około 2-3 takie próby auto jakby zaskakiwało ale nie kręciłem dłużej żeby nic nie walnęło a mechanik zaobserwował skakanie paska na rolce więc zdecydowaliśmy że rozbierze przód jeszcze raz żeby sprawdzić co może być przyczyną.

Jak się okazało kiedy przyjechałem do niego następnego dnia rano rolka napędu paska rozrządu na wale korbowym miała poszczerbiony rant króry zapobiega zsunięciu się paska w stronę silnika. ZOBACZ FOTO :
http://www.maluch.xenium.pl/dane/marco/rolka_1.jpg
http://www.maluch.xenium.pl/dane/marco/rolka_2.jpg

Nie trudno było mi się domyśleć że owe wyszczerbienia na zębatce napędzającej rozrząd (króra jest ukryta za większym kołem napędzającym pasek wielorowkowy alternatora, klimy itd ) było spowodowane złym jej montarzem.

Zebatka ma wypustkę która wchodzi we wgłębienie na kole pasowym do napędu alternatora i to powinno być tak założone że wypust wchodzi we wgłębienie a mój mechanik obrócił drugie koło o 180stopni i koło pasowe dokręcane z dużo siłą ( klucz 27 lub 29) centralnie do wału przekrzywiło zębatkę napędzającą pasek rozrządu, zębatka jest ok 0,5mm od korpusu więc przekrzywiona zaczęła o korpus trzeć i się wyszczerbiła (foto powyżej)

Więc na dziś sytuacja jest taka że mechanik ma pojechć do skelpu jutro i zamówić ową zębatkę która kosztuje podobno ok 130 FUNTÓW :/

Mój mechanik to straszny krętacz jak się okazało a polecił mi go kolega ale trudno, stało się, na drugi raz auto oddam tylko do sprawdzonego warsztatu.

Mam nadzieję że pasek nie przeskoczył i nie narobił bałaganu w głowicy ale raczej nie bo nie było żadnych odgłosów ani gwałtownego stopu silnika.

Już nie wierzę mechanikowi który podobno ma jutro zamówić ową zębatkę w sklepie więc proszę o pomoc w jej znalezieniu, może ktoś z was ma taki silnik na część lub poproszę o wskazanie gdzie szukać i ile może kosztować bo na angielskich schrotach raczej ciężko znaleźć, zaraz poszukam autoryzowanego serwisu i będę jutro dzwonił.

Ludzi z UK prosze o podpowiedź gdzie mogę dostać tą część lub ewentualnie sprawdzenie dla mnie jeśli ma ktoś dostęp do sklepu z częściami lub hurtowni itp.

Numer z tej zębatki: SHW 0 609 105 263.

Z góry wielkie dziękii za pomoc i czytanie dłuuuugiego posta.

Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 11:44:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Nr Oe tej zębatki 069 105 263
Lub Febi 25172

Koszt u mnie w sklepie 46 zł

Szukaj , szukaj i jeszcze raz szukaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 12:00:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Nie nazywaj tego partacza mechanikiem skoro nie zna elementarnych podstaw wymiany rozrządu. Nie powinno Cię interesować ile to koło kosztuje , bo to on spierd.... robotę więc powinien ze skruchą zapieprzać do sklepu, kupić i jeszcze przeprosić. Na marginesie dodam, że powinien też wymienić śrubę centralną. Ja w ubiegłym roku gdy wymieniałem rozrząd w swoim AEL-u to nowe koło marki SWAG kosztowało mnie około 50 zł a śruba w ASO 30 zł. Zapytaj go czy wie z jaką siła się dokręca śrubę centralną, dla Twojej wiadomości 200 Nm + 270 stopni.


P.S Zmień mechanika , bo będzie katastrofa.
Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 20:18:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
mieszkam w Londynie ( może nie napisałem) i znalazłem w serwisie audi za 25F, będzie w Czwartek.
Odnośnie dokręcania to go zapytam ale wydaje mi się że dokręca na "wyczucie" Partacz jeden, śruby nie wymieniałem ale jak wygląda ok to chyba nie ma takiej potrzeby??
Śrubę mówił że wkręcał na klej.
W Czwartek będzie to skręcał pod moim nadzorem to powinno wszystko być OK.

Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 22:46:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Śruba będzie wyglądała ok. Zmienia się ją, bo starej śruby nigdy nie dokręcisz takim momentem jakim powinieneś. Poprostu śruba gdy jest dokręcana taką siłą "wyciąga" się i nie ma możliwośći dokręcić ją tak jak nową. Dokręcisz starą momentem 200 Nm bo klucz dynamometryczny zawsze przy maksymalnym oporze śruby puści ale co zrobić z jeszcze 3/4 obrotu? Akurat w tym silniku nie ma potrzeby smarowania śruby klejem. Takie są procedury a każdy niech robi jak uważa :)
Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 21:20:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
ok, rozumię. Niech mi dokręci na maxa z tym klejem a jak będę w PL za miesiąc to wymienię tą śrubkę na nową. Dzięki za dobre informacje.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 23:02:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
marco_wroc napisał(a):
ok, rozumię. Niech mi dokręci na maxa z tym klejem a jak będę w PL za miesiąc to wymienię tą śrubkę na nową. Dzięki za dobre informacje.

nie marco_wroc widze ze nie rozumiesz.
kup srube razem z kolem powinni ja miec na stanie bez problemu.
klucz dynanometryczny to tez nie jest wielki koszt a moze ci sie przydac.
gdyby nie ta odleglosc miedzy nami to zaproponowal bym tobie moj dynanometr ale raczej jest zbyt daleko zeby z nim jechac.
co do sruby to nie bedzie ona droga okolo 4-7F patrzac na cene rolki .
jak juz cos robisz to zrob to zebys nie musial nic poprawiac.

Ps. przy dokrecaniu na maksa moze ja ukrecic i wtedy dopiero okaze sie ze to byl blad.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 13:06:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
kó..a zaraz jadę odebrać rolkę i chciałbym już w piatek rano poskręcać auto a na rolkę czekałem 2 dni więc nie wiem czy śrubę będą mili na stanie :( Ale może w innych też jest taka sama i będą mieli ( mam taką nadzieję ).
Jeśli ktoś ma to poproszę o numer kat śruby bo bez niego fachowcy w audi będą szukali jej dłuuuuugo.

Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 23:18:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Gdyby ktoś kiedyś szukał to znalazłem dzięki użytkownikowi MiKev na stronce:
http://www.vagcat.com/

Numer śruby to :

N 90498002
hexagonal head bolt
M18 X 1,5 X 110 ( AAT,AEL )
Rano dzwonię do serwisów, kupuje śrubkę i jadę skręcać auto.
Jak zrobię to napiszę co i jak.
Zębatkę już dziś odebrałem w ASO Audi.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2007 23:13:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
No, już fura chodzi :)

Od rana walczyliśmy z moim super mechanikiem ale się udało, wymieniłem zębatkę(25F), śrubę M18(6,5F) no i nowy pasek(25F). Oczywiście mechanik tak zrobił sobie znaki że nie wiedział dokładnie które to były i mu się już wszystko pomieszało.
Próbowaliśmy na kilka sposobów, w książce nie bylo napisane gdzie sa znaki, na wale znaleźliśmy ale na wałku nie było a ja nie rozbierałem więc nie wiem co on tam namodził.
W każdym bądź razie znaleźliśmy doświadczonego mechanika który ustawił wszystko w dosłownie 15 minut, dokręcił śrubę takim momentem że myślałem że mi wyrwie wał z bloku, fura odpaliła i chodzi jak należy.

Następnym razem jadę do pożądnego warsztatu ale ważne że nic się nie stało z głowicą i silnik chodzi jak trzeba.

Wszystkim dziękuję za pomoc i dobre rady bez których byłoby ciężko.

Pozdrawiam.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron