.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 16:29:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ 80 b4 2,6 v6] Dziwna praca silnika
PostNapisane: 11.cze.2007 12:01:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Od jakiegoś tygodnia gdy odpalam rano autko zauważyłem,że silnik przez ok pół minuty bardzo dziwnie pracuje.A mianowicie wcześniej jak go odpalałem miał 1400 obr/min,a teraz 900 i po ok 30sek jak by coś go oddblokowało i wskakuje na 1400,a przy tym pracuje bardzo nierówno.Co może byc tego przyczyną? Później już nie ma żadnych problemów tylko przy porannym rozruchu.

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 12:13:50 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
sprawdź sondy lambda czy pracują na dobrych napięciach. U mnie w AAH jak sondy byly padnięte to nie było na zimnym w ogóle jazdy. Musiał się rozgrzać i dopiero można było jechać. Nie wchodził na obroty i sprawiał wrażenie jakby chodził na 3 gary. Obroty też fiksowały. Po wymianie na nowe :!: jak ręką odjął

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 13:12:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
1400obr/min po uruchomieniu to też niedobrze. Za duże te obroty. Z tego co pamietam powinno być max 1000obr po odpale (i to dosłownie na moment) po czym wraz ze wzrostem temp. spadek do 750obr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 18:13:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Sondy są nowe i ładnie pracują.
Wowo to dzie szukać przyczyny,bo takie obroty ma i to od czasu jak ją kupiłem.Te 1400 obr ma przez jakieś 15 sek a później schodzą na 1000 i utrzymują się do czasu aż się nie rozgrzeje i wtedy ma już 800

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 18:45:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
sensor temperatury albo krokowiec może??

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 18:53:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
matys80 napisał(a):
Sondy są nowe i ładnie pracują.
Wowo to dzie szukać przyczyny,bo takie obroty ma i to od czasu jak ją kupiłem.Te 1400 obr ma przez jakieś 15 sek a później schodzą na 1000 i utrzymują się do czasu aż się nie rozgrzeje i wtedy ma już 800


Przy odpale to normalne, te 1400. po 15 sek 1000 też ok. Może mogłoby spadać na 1000 trochę wcześniej, ale tym bym się nie przejmował.
Jeśli pracuje nierówno na zimnym, stawiam na obwód czujnika temperatury, lub sam czujnik. Właśnie przerabiałem taki sam objaw w audi V8 mojego tatusia. Winny był obwód czujnika temperatury - brak masy. W efekcie silnik pomijał wskazania czujnika, podstawiając wartość zastępczą (dla silnika rogrzanego), co dawało poprawną pracę tylko przy wysokiej temperaturze płynu chłodzącego.
Na tą usterkę nakładała się jeszcze dodatkowa - przepływomierz miał zasyfiały drucik, co generowało zafałszowania pomiaru przepływu powietrza. Wymiana doprowadziła syfa do pełnej sprawności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 19:17:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Ten czujnik temperatury już od jakiegoś czasu mnie drażnił ale teraz widzę,że muszę go wymienić i 350zł :/
Ale najpierw sprawdzę masę tego czujnika

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 19:43:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
jekie 350 zł?? http://www.allegro.pl/item201592655_czu ... coupe.html

jak motor będzie działał odepnij ten czujnik i zobacz czy coś sie zmieni.powinna być różnica w obrotach jak odpinasz i podpinasz.jezeli niema to masz winowajce!!

W linku poniżej masz rezystancje jaka powinna być na czujniku przy danej emperaturze więc sobie zmierz:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c304e.html

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 19:48:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Ten czujnik nie jest do V-ki

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 20:02:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
zobacz sobie w nagłówku obrazka do jakiego auta to raz a dwa czujnik jest za prawą głowica jak patrzysz od przodu auta.Przynajmniej ja mam tak w 2.8. Wiem ze jest jeszcze jeden 4 pinowy ale to troche inna bajka.Sprawdx najpierw ten bo napewno go masz.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 20:29:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
U mnie jest zupełnie inny ten od ECU i ma numer 026906161 a ten co podaje wskazania na wskaźnik temp jest umieszczony na krućcu wodnym i ma numer 034919396C.
Tutaj możesz sobie zobaczyć jak one wyglądają http://ekatalog.intercars.com.pl/?start=tree
Wystarczy wpisać w wyszukiwarce te numery

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 20:45:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
A co powiesz na to:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e5b4b.html

???

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 21:04:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
I to są właśnie te czujniki ale nie ten co podałeś z allegro.

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 21:37:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
ten co na allegro podałem to właśnie ten z prawej strony który jest!!! fakt pomyliłem sie co do tamtego (lewy) a ten sensor to http://www.allegro.pl/item200664122_sen ... coupe.html sprawdź go !!!

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2007 16:44:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Ten sensor zgadza się.
Dzięki

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2007 16:48:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Neti,a Ty też wymieniałeś u siebie ten sensor.Jakie miałes objawy?

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2007 18:19:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Miałem w sumie tak że na zimnym silniku odpalał dobrze ale jakoś dziwnie aale potem jak jechałem np na 3tyś i puściłem gaz na jałowym to obrty spadały do 400 i sie z ledwością podnosiły na 850 a czasami w ogóle gasł.(Było to niebezpieczne na zakrętach w uliczkach bo wspomka wysiadała;///) Wymieniłem dosłownie ten sensor i objawy ustąpiły a naprawde 30 zł to nie dużo:)

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2007 16:07:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Wymieniłem ten sensor ECU i czujnik temperatury ale nic się nie zmieniło.Dzisiaj rano znowu ten sam objaw :(:

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2007 16:39:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Cholera niedobrze.A sprawdzałeś czy na obwodzie niema gdzieś przerwy?? Sprawdź przy samym ECU(przy włączonym zapłonie). Wtyczka numer A(ta najmniejsza) pin 6 powinno być przy 10 st.C 3,3V a przy 80 st.C 0,6V. Pin 12(ten pod 6 pinem) to masa czujnika więc sprawdź połączenie. No może gdzies jest przerwa kurde bo przepływka odpada jak potem dobrze motor chodzi.hm...

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2007 09:48:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2007 13:11:51
Posty: 15
Lokalizacja: świętokrzyskie/Staszów
Mam dokładnie ten sam silnik i ten sam problem co kolega zawsze rano po odpaleniu praktycznie nie ma czym jechać wystarczy przytrzymać go na 2000tys obr i spada do 600 aż szarpie silnikiem i to chyba coraz gorzej tak ma czujnik temp. ten na 2 - wtyki zmieniałem i nic a dodam że temperatura to niekiedy przez długi czas na 0 jest dopiero gdzies przegazuje i po jakimś czasie wskoczy odrazu na 90 jakby sie gdzieś zapowietrzał czy co. Na dodatek dzisiaj coś mi sie stało z hamulcami :(: Wciskam pedła a tu dopiero przy podłodze hamuje, co dziwne na zgaszonym silniku jest jakby od samej gury ale jak naciskam to czuć jakby coś stawiało opór i nagle wchodzi w podłoge? co to może być :?:

_________________
80 '93r B4 avant 2,6 V6 quattro ABC
PB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: