.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 06:23:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AFB] Problem z odpowietrzeniem VP 44
PostNapisane: 14.cze.2007 21:29:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Dziś przy okazji wymiany rozrządu, hydrauliki itd. wymieniłem sobie filtr paliwa (KNECHT). Filtr zalałem paliwkiem pozakładałem węże i opaski. Przed odpowietrzaniem: bezpiecznik 28 zasilony napięciem, wąż powrotu paliwa między pompą a filtrem zaciśniety i między filtrem a zbiornikiem również. Podłączyłem do wężyka powrotu prawej głowicy zbiorniczek własnej roboty oraz pompkę wielofunkcyjną do materaca :D i zacząłem dymać. I oto co zauważyłem. Podczas zasysania pompki wytwarzało się takie podciśnienie że węże w pompce się splaszczały, być może musi być takie duże podciśnienie aby zassało. Zauważyłem, że gdy pompka zasysała paliwo a raczej cząstki paliwa z powietrzem w przezroczystym wężyku który biegnie od filtra do pompy obniżał się poziom paliwa tak jakby pompka zasysała tylko to co jest w wężyku a nie ciągnęła paliwa ze zbiornika. Gdy już miałem dość tego dymania postanowiełem założyć pompkę elektryczną. I objaw taki sam. Pompka tłoczyła do zbiorniczka na paliwo powietrze i bardzo małą ilośc paliwa, które w bardzo małych dawkach napływało do tego przezroczystego wężyka. Generalnie objaw jest taki jakby te pomki nie mogły wyciągnąc paliwa ze zbiornika. Przed wymiana tego filtra nie było żadnych problemów. Auto paliło na przysłowiowy dotyk. Zakręciłem kilka razy rozrusznikiem łudząc się że może pompa sama zassie ale tylko na 2 wtryskach lekko sikneło paliwo i oczywiście przezroczysty wężyk zasilający pompę tak jak przy odpowietrzaniu metodą podciśnienia zrobił się pusty. "Spędziłem" z dieslami kilkanaście lat ale takiej zakały jeszcze nie spotkałem :( Macie jakies pomysły?

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2007 21:39:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Zasilasz bezpiecznik nr 28 przez cały czas, gdy odpowietrzasz ?
Komora spiętrzająca powinna być cały czas napełniona, a nie tylko przed odpowietrzaniem - jej pojemność to tylko pół litra...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2007 22:00:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Zasilanie na bezpiecznik 28 było podłączone non stop. Czytałem kilka postów i w każdym jest napisane że trzeba wyssać z pompy paliwo z powietrzem. I tu się zgodzę tylko jak wyssać paliwo z powietrzem jak ja praktycznie nic nie mogę wyssać takie się robi podciśnienie. Nie wiem czy od tego kręcenia już pompa nie padła :/ Ale jakby nie było, to powinno się wyciągnąć to paliwo przez przelew.

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2007 22:07:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
U mnie nie było żadnego większego podciśnienia, wasylo...
Może masz jakieś problemy z odpowietrzeniem w samym zbiorniku ? :/
Jak długo kręciłeś rozrusznikiem ?
No i przede wszystkim (wybacz jeśli trywialne) zacisnąłeś na pewno powrót na filtrze paliwa - nie zasilanie ?

...i ostatnie:

wasylo napisał(a):
Podłączyłem do wężyka powrotu prawej głowicy zbiorniczek własnej roboty oraz pompkę wielofunkcyjną do materaca :D i zacząłem dymać.


...do wężyka powrotu, czy do króćca powrotu na pompie VP44 ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2007 22:16:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Też mi się to podciśnienie wydaje jakieś "nienormalne". Objaw taki jakby zapchane było zasilanie. Nawet pokusiłem się aby dmuchnąć w wąż który biegnie ze zbiornika do filtra i jest "przelot". Napewno zablokowałem powrót a nie zasilenie :D . Wykonałem kilka prób z tym "odpowietrzaniem" i po każdej próbowałem uruchomić rozrusznikiem w sumie kilka razy po kilkanaście sekund.

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2007 22:19:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
P.S. Do wężyka powrotu który był założony na krócieć przy pompie.

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2007 22:24:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wasylo napisał(a):
P.S. Do wężyka powrotu który był założony na krócieć przy pompie.


:galy: :galy: :galy:

No i masz rozwiązanie... :diabel: :peace:

Masz założyć swój sprzęt na ten króciec, nie wężyk...

Zaraz Ci wkleję fotkę... :):

Obrazek Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2007 22:28:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Carlnova chyba mnie źle rozumiesz lub enigmatycznie opisałem.. Ściągnałem wężyk przelewowy z wtrysku i założyłem na sprzęt więc ciągnę paliwo z przelewu z pompy a dokładniej chciałbym aby tak było :D

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2007 22:32:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wasylo napisał(a):
Carlnova chyba mnie źle rozumiesz lub enigmatycznie opisałem.. Ściągnałem wężyk przelewowy z wtrysku i założyłem na sprzęt więc ciągnę paliwo z przelewu z pompy a dokładniej chciałbym aby tak było :D


Rzeczywiście chyba się nie rozumiemy... ;)
Wcześniej pisałeś, że na wężyk, teraz, że na wtryskiwacz... :galy:

Masz założyć machinę do odpowietrzania na górną rurkę przelewu pompy VP44 - miejsce z którego zdejmiesz przewód przelewowy prawego rzędu cylindrów (prawej głowicy)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 14.cze.2007 22:34:25 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2007 22:33:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Jutro spróbuję zasilić filtr z naczynia zastępczego zamiast ze zbiornika i sprawdze czy da się coś wyssać.

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2007 22:37:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Miało być że założyłem węzyk na machinę który nie był a jest założony na krócieć przy pompie. Napewno wszystko podłączyłem wg VAG-owskich procedur. Szkoda że wyrzuciłem stary filtr bo załozyłbym go na próbe ponownie.

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2007 22:42:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Nic więcej nie przychodzi mi do głowy... :/
Zasilenie filtra z naczynia zastępczego to dobry pomysł.
Spróbuj jeszcze odkręcić tą śrubę przelewową z króćcami.
Ja jej co prawda nie odkręcałem, ale może jest tam jakiś filtr siatkowy jak na zaworze początku tłoczenia ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2007 22:49:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Dzięki za zainteresowanie. Jutro ciąg dalszy "walki" z powietrzem.

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2007 07:04:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
jeśli dobrze rozumię, machnę łączysz z pompą za pomocą wężyka przelewowego...?
myślę że problem to właśnie ten wężyk przelewowy, on prawdopodobnie nie jest odporny na podciśnienie i zaciska się w sobie
chyba lepszy byłby wężyk pcv, jakiś grubościenny, no w każdym bąć razie odporny na podciśnienie :)
domyślam się że pompka do materaca ma duży cylinder i pewnie przez to dużą wydajność i może trzeba nią delikatnie operować

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2007 08:19:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
jarekle napisał(a):
jeśli dobrze rozumię, machnę łączysz z pompą za pomocą wężyka przelewowego...?
myślę że problem to właśnie ten wężyk przelewowy, on prawdopodobnie nie jest odporny na podciśnienie i zaciska się w sobie
chyba lepszy byłby wężyk pcv, jakiś grubościenny, no w każdym bąć razie odporny na podciśnienie :)
domyślam się że pompka do materaca ma duży cylinder i pewnie przez to dużą wydajność i może trzeba nią delikatnie operować


Jarek -> łączysz to zwykłym wężykiem paliwowym PCV (widać na zdjęciu) - nie samym wężykiem przelewowym, bo po zakończeniu odpowietrzania musisz go szybko założyć na jego dawne miejsce (na króciec przy VP44).
Rzeczywiście wytwarza się tam podciśnienie, ale nie takie jak opisuje wasylo... :/

Co by się zbytnio nie napracować tą pompką do materaca - polecam pożyczyć z jakiegoś zaprzyjaźnionego warsztatu odsysarkę do oleju - full profi rozwiązanie i można w międzyczasie napić się browara... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2007 08:32:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
jarekle napisał(a):
jeśli dobrze rozumię, machnę łączysz z pompą za pomocą wężyka przelewowego...?

pytam wasylo czy tak to robi, czy dobrze rozumię jego sposób działania

Cytuj:
...chyba lepszy byłby wężyk pcv, jakiś grubościenny, no w każdym bąć razie odporny na podciśnienie..


tu właśnie sugeruje wasylo żeby zastąpił wężyk przelewowy na pcv ponieważ uważam, że węże przelewowe z zewnętrznym oplotem są nastawione na nadciśnienie, a tu mamy do czynienia przecież z podciśnieniem

sorki jeśli źle to opisałem :)

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2007 09:28:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Dziś zrobiłem jeszcze jedno "podejście". Ściągnąłem z filtra wężyk, którym zasilana jest pompa i do filtra podłaczyłem elektryczną pompkę aby sprawdzić przepływ paliwa ze zbiornika przez filtr. Paliwo płynie bez zastrzeżeń więc filtr i przewody ze zbiornika drożne. Następnie odkręciłem krócieć przelewu na pompie (ten do którego podłaczamy machine do odpowietrzania). W tej śrubie jest kulka ze spręzynką. Zostawiłem to tak odkręcone i spróbowałem dmuchnąć w wężyk zasilający czy jest "przedmuch". Niestety prawie płuca pękły. Założyłem wężyk zasilający pompę na filtr a odkręciłem na filtrze wężyk, który biegnie ze zbiornika do filtra i w ten obwód "wpiąłem" tą elektryczną pompkę. Pompka zaczęła ssać paliwo ze zbiornika ale niestety nie "przepchała" paliwa przez pompę nawet przy całkowicie odkręconym króćcu przelewowym przy pompie. Może ktoś się orientuje czy jest tam na zasilaniu w pompie jakiś zaworek który mógł się "przyciąć"? Jeśli chodzi o wężyk przelewowy, który podłączam do machiny raczej wątpię aby się on "zasysał" bo jest on dosyć twardy a poza tym zasysałem na próbe paliwo powrotem (przy ściągniętych klamrach) i ciągnie bez problemu. Martwi mnie to dlaczego pompka elektryczna nie może przepchać paliwa przez pompe. W nowszych modelach audi jest pompka która podaje paliwo do VP44 i właśnie w taki sposób się odpowietrza, że ściąga się z wtrysku przelew włacza się na krótko tą pompę i ona przetłacza paliwo z powietrzem. Brak juz mi pomysłów i cierpliwość też już się kończy.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2007 09:41:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wasylo napisał(a):
Martwi mnie to dlaczego pompka elektryczna nie może przepchać paliwa przez pompe. W nowszych modelach audi jest pompka która podaje paliwo do VP44 i właśnie w taki sposób się odpowietrza, że ściąga się z wtrysku przelew włacza się na krótko tą pompę i ona przetłacza paliwo z powietrzem. Brak juz mi pomysłów i cierpliwość też już się kończy.

Pozdrawiam


VP44 zasysa paliwo z filtra na zasadzie podciśnienia, na 100% jest tam jakiś zawór zwrotny zabezpieczający przed cofaniem się paliwa do zbiornika.
Pewnie dlatego nie możesz przetłoczyć przez nią paliwa.

Co z ta kulką na przewodzie z króćcem ? Jest przycięta ?
Nie dmuchaj a raczej ciągnij (bo Ci się płuca skończą) :):
Spróbuj tą pompkę elektryczna podłączyć odwrotnie, tak aby ciągnęła z przelewu z króćcami. Wytworzysz w ten sposób sztuczne podciśnienie w VP44...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2007 10:02:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Jeśli jest zawór zwrotny więc powienien "działać" w jednym kierunku czyli powinien się zamykać gdybym chciał zasilaniem zassać paliwo z pompy a ja próbuję pchac paliwo przez pompę więc tłoczę paliwo w tym samym kierunku jakbym z drugiej strony zasysał. W tej śrubie od króćca przy pompie wygląda że wszystko jest ok. Próbowałem również założyc pompkę elektryczną w miejsce pompki do materaca i tylko mieli a paliwa nie zasysa a dokładniej zasysa śladowe ilości paliwa i powietrza.

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2007 19:40:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wasylo napisał(a):
Jeśli jest zawór zwrotny więc powienien "działać" w jednym kierunku czyli powinien się zamykać gdybym chciał zasilaniem zassać paliwo z pompy a ja próbuję pchac paliwo przez pompę więc tłoczę paliwo w tym samym kierunku jakbym z drugiej strony zasysał. W tej śrubie od króćca przy pompie wygląda że wszystko jest ok. Próbowałem również założyc pompkę elektryczną w miejsce pompki do materaca i tylko mieli a paliwa nie zasysa a dokładniej zasysa śladowe ilości paliwa i powietrza.


Masz rację wasylo, ale jest jeszcze inna bardzo ważna w Twoim przypadku informacja...
Pompa VP44 wewnątrz jest wyposażona w tzw. akumulator hydrauliczny, gdzie wstępnie jest wytwarzane (podnoszone) ciśnienie do ok. 2,0 MPa.
Posiada również tzw. przelewowy zawór dławiący, dlatego nie jest możliwe przepompowanie ON przez samą VP44.

Czy nie sądzisz, że gdyby byłoby to takie proste - VAG-owskie instrukcje serwisowe by o tym nie wspominały ?

VP44 można odpowietrzyć tylko wytwarzając podciśnienie na przelewie (powrocie) pompy.
Skoro nic takiego nie występowało wcześniej skoncentowałbym sie na sprawcy całego zamieszania - filtrze paliwa i spróbował ominąć go całkowicie spinając przewody na krótko na czas odpowietrzania.
Nie napisałeś też, czy próbowałeś zasilić filtr z odrębnego naczynia ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: