.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.maja.2024 20:23:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9TDI] otworzył sie spadochron
PostNapisane: 27.cze.2007 15:19:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 22:32:08
Posty: 60
Lokalizacja: GNIEZNO
witam
ostatnia jazda zakończyła się nie milym rozczarowaniem. jechałem sobie koło 100 km/h i poczułem spadek mocy-tak jak by sie z tyłu za samochodem otworzyła spadochron. stało się to juz drugi raz, nauczony praktyka zjechałem na pobocze wyłączyłem samochód na minutke, po czym wszystko wróciło do normy. po pierwszysm razie udałem się na diagnoze do serwisu i stwierdzono błąd w zaworku upustowym który znajduje się na turbinie (podobno potrafia sie zawieszać), lub uszkodzenie przepływomierza. wie może ktoś jak zdiagnozować jedno i drugie uszkodzenie bez wizyty w servisie, i może ktos mi udzieli informacji skąd wziąśc przepływomierz (oczywiście omijając servis- bo tam cena kosmos)???
dzięki za informacje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 20:10:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przyczyna powstania trybu awaryjnego na pewno pozostawi ślad w logach.
Najtaniej bedzie pozyczyc/wykorzystac laptopa i zakupic interfejs np Viakena za 83 zł (z kosztami przesyłki) ;)
Procedury leza i czekaja az je wykorzystasz.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 20:33:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 22:32:08
Posty: 60
Lokalizacja: GNIEZNO
a podobno można to jakoś zczytać z wyświetlacza z klimatronika???
prawda to czy fałsz????
wie ktoś może jak to zrobić???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 20:40:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Z kodow klimatronika wyczytasz tylko błedy klimy. Zatem - fałsz.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 20:41:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
Pewnie N75....

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 20:43:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
...albo kierownice , albo ... wróżymy z fusów w dobie pełnej doagnostyki ;)
Zapinać VAG`a i nastanie światłość.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 21:00:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Baskecior napisał(a):
...albo kierownice , albo ... wróżymy z fusów w dobie pełnej doagnostyki ;)
Zapinać VAG`a i nastanie światłość.

dokladnie tak.
przyczyn moze byc wiele (z doswiadczenia)

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9TDI] otworzył sie spadochron
PostNapisane: 28.cze.2007 06:53:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
waldeksz26 napisał(a):
witam
ostatnia jazda zakończyła się nie milym rozczarowaniem. jechałem sobie koło 100 km/h i poczułem spadek mocy-tak jak by sie z tyłu za samochodem otworzyła spadochron. stało się to juz drugi raz, nauczony praktyka zjechałem na pobocze wyłączyłem samochód na minutke, po czym wszystko wróciło do normy. po pierwszysm razie udałem się na diagnoze do serwisu i stwierdzono błąd w zaworku upustowym który znajduje się na turbinie (podobno potrafia sie zawieszać), lub uszkodzenie przepływomierza. wie może ktoś jak zdiagnozować jedno i drugie uszkodzenie bez wizyty w servisie, i może ktos mi udzieli informacji skąd wziąśc przepływomierz (oczywiście omijając servis- bo tam cena kosmos)???
dzięki za informacje

motorownia wpadła w tryb awaryjny (notlauf) bez podłączenia Vag'a,zrobienia logów (statcznych/dynamicznych) i ich analizy nikt Ci nie jest w stanie pomoc ..
no chyba ze wybierasz metode naprawy tzw. prób i błedów ;) to bede strzelał i na pierwszy ogien proponuje wymienic zaworek N75 :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 10:23:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 22:32:08
Posty: 60
Lokalizacja: GNIEZNO
oki
w takim razie udam sie do servisu i podepne go do vaga,
a ta kierownica przy turbo- czytałem gdzies wcześniej że mozna ja jakos rozruszać kluczem 14- prawda czy kolejny fałsz???
gdzie ta kierownica sie znajduje dokładnie???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 10:28:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 22:32:08
Posty: 60
Lokalizacja: GNIEZNO
słyszałem tez, że uszkodzenie zaworku N75 mozna zdiagnozowac w taki sposób że po włączeniu zapłonu cyka- co świadczy o jego uszkodzeniu????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 10:59:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
waldeksz26 napisał(a):
oki
w takim razie udam sie do servisu i podepne go do vaga,
a ta kierownica przy turbo- czytałem gdzies wcześniej że mozna ja jakos rozruszać kluczem 14- prawda czy kolejny fałsz???
gdzie ta kierownica sie znajduje dokładnie???


dobrze słyszałes ... ;-)
kierwonice znajduja sie w turbulum ... a ich rozruszanie polega na poruszaniu ciegnem znajdujacym sie pod grzybkiem cisnieniowym

waldeksz26 napisał(a):
słyszałem tez, że uszkodzenie zaworku N75 mozna zdiagnozowac w taki sposób że po włączeniu zapłonu cyka- co świadczy o jego uszkodzeniu????


zle słyszałes ... ;)

cykanie/brak cykania nie jest wyznacznikiem czy N75 jest dobry/zły ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2007 21:06:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 22:32:08
Posty: 60
Lokalizacja: GNIEZNO
więc to taki grzybek metalowy zamontowany na turbulum o średnicy około 6-7 cm z którego wychodzi metalowe cięgno i steruje kierownicami w turbo???
a warto pewnie tam czymś siknąć (jakimś WD40 albo płynek castrola)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 10:52:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
ja mialem takie same objawy a przyczyna okazal sie uwalony czyjnik cisnienia za intercollerem , czyli doladowania, wymiana na nowy i od tamtej pory wszystko okay....

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: