.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 09:17:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 KU '86-> 200 2.2T] Przekładka silnika i skrzyni
PostNapisane: 26.cze.2007 10:05:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.cze.2007 00:54:06
Posty: 26
Lokalizacja: Poznań
Witam wszystkich,
mam następujące pytanie: na jakie niespodzianki muszę się przygotować, chcąc dokonać przekładki silnika i skrzyni manualnej z 100 '86 do nadwozia 200 '90 w którym jeździło 2.2T z automatyczną skrzynią?
czy to się w ogóle da zrobić? co będzie pasować, a co nie?

Konrad

_________________
NF, KU, APR, CAEB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 11:05:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Pewnie, że się da :D Gorzej jest w odwrotną stronę ;)
Na razie jedyne, co mi przychodzi na myśl, to półośki z przegubami - będziesz chyba musiał także McPhersony przełożyć, bo frezy na przegubach i piaście są inne ?

P.S. Skąd pomysł na taką zamianę - 2.2T padło ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 12:10:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.cze.2007 00:54:06
Posty: 26
Lokalizacja: Poznań
Pomysł stąd, źe mogę za śmieszne pieniądze kupić 200...blacha ideał - tyle źe silnik i skrzynia to wielka niewiadoma; tak więc wymyśliłem sobie taką przekładkę zamiast walki z rozwalonym turbo i rozrządem.
Plusy takie, źe nowsze, wg. mnie ładniejsze nadwozie, bogate wyposaźenie...napaliłem się trochę :diabel: na to auto.

_________________
NF, KU, APR, CAEB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 12:20:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jest szansa, że wystarczy zmienić przeguby wewnętrzne na półośkach.
Natomiast niewiadome pozostaje:
- kwestia układu zasilania - może wystarczy regulacja, a może trzeba będzie wymieniać rozdzielacz
- musisz kupić skrzynię z uszami, siłownikiem i przewodami hydraulicznymi do sterowania sprzęgłem oraz z kompletnym mechanizmem lewarka zmiany biegów
- do wymiany kompletna konsola z pedałami i pompką sprzęgła oraz pokrywka tunelu w miejscu gdzie ma być lewarek biegów
- cała masa drobiazgów, które wyskoczą po drodze.

Ale na pewno zrobić się da i nie będzie kosztowało majątku - jakieś 1500-2000 PLN + robota. A jak masz dobre kontakty na szrotach, to może 1000 zł + robota, zakładając, że wtrysk zostaje.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 12:44:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.cze.2007 00:54:06
Posty: 26
Lokalizacja: Poznań
Kupić skrzynię...? Why!?
Kompletny silnik ze skrzynią chciałbym wyciągnąć z mojej obecnej Audicy...
a co do pedałów właśnie...gaz i hamulec trzeba/moźna jakoś przesuwać?? w poprzednim Audi padł mi automat, zrobiłem przekładkę na manuala i wszystko byłoby ok, gdyby nie fakt, że trochę ciasno się zrobiło nagle; mechanik twierdził, źe się nie da inaczej zrobić :/ i muszę się przyzwyczaić
Przepraszam za takie trochę lamerskie teksty, ale na mechanice to się akurat niewiele znam.

_________________
NF, KU, APR, CAEB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 14:40:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
A ile ma kosztować ta 200 i skąd te wątpliwości co do silnika i skrzyni ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 15:07:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.cze.2007 00:54:06
Posty: 26
Lokalizacja: Poznań
jak się uda, to kosztować będzie ok 1 tys...a wątpliwości są uzasadnione, bo w silniku zdemontowany jest dolot, rozrząd, turbina...a jak nie moźna jej odpalić, sprawdzić, i nie mam kontaktu z właścicielem, to wolę załoźyć źe skrzynia też jest do wywalenia; przerabiałem problemy z automatem w poprzednim aucie i nie chcę tego drugi raz.

_________________
NF, KU, APR, CAEB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 16:57:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Spróbuj zostawić oryginalną skrzynię. Jeżeli wkłądasz manuala to oże Ci się nie zgodzić długość półosiek (ale nie dam głowy), jeżeli ich długość bedzie taka sama to zamienisz jedynie skrzynie z kielichami i powinno być ok.

Jeżli masz kompletne auto na dawcę to wszystko da się zrobić - tunel można wyklepać, żeby się zmieściły 3 pedały.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: