.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 08:28:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDI AEL] LOGI Z VAG DO OCENY JEŚLI MOŻNA
PostNapisane: 19.lis.2006 23:30:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Jako że zakupiłem niedawno interface do Audika to porobiłem LOGi.Jestem początkującym w temacie więc nie wiem czy dokonałęm pomiarów w odpowiedni sposób. Poniżej bloki. Mam jeszcze pytanie jaka powinna być korekcja dla wtryskiwaczy (blok 13) w AELu??


Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004

Obrazek

008

Obrazek

010 011 013

Obrazek

Prosiłbym o wypowiedzenie się osób znających się na rzeczy, wiem że są tutaj takowe.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 22:30:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
kąt wtrysku w sumie ok miesci sie w normie

blok 003 zle przeprowadzony pomiar ;) ach ten EGR

blok 004 powyzej 3000r.p.m jest zamała wartosc wymagana kata wtrysku.

blok 008 w porzadku

blok 011 trzeba by sparwdzic N75 nie ma piku( przynajmiej ja nie zuwazylem)

blok 013 dawki tez nie najmiejsze przebieg w okolicach 280 tys.km ale mieszcza sie w normie

nie jestem znawca w tym temacie a moja opinia opiera sie na informacjach znalezionych w necie i własnym doswiadczeniu w robiniu logach. ;)

P.S. jak bedzies robił nastepne zwieksz nieco czas probkowania bedzie dokładniej

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 00:14:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Jaki powinien być pmiar(jak go wykonać) 3ego bloku??

Co do kata wtrysku to przestawie go chyba bliżej 60 bo z obecna warościa przy ok 0*C musze trochę pokręcić żeby zapalił(zobaczymy jaki będzie efekt).

Blok 011, o jakim piku mówisz??

Gdzie ustawia się ten czas próbkowania(dynamiczny pomiar) w VAGu 311.2??

Ktoś jeszcze się wypowie??

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 00:23:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ocena tych blokow nie jest trudna...
...problem lezy w tym, ze zdiagnozowales [poprawnie] silnik nie piszac, czy cos w jego pracy Ci przeszkadza.


011 wyglada na slaby. wydaje sie, ze auto do circa 2600 nie jedzie tak, jak powinno [male cisnienie doladowania].
sprawdz stan dolotu, N75 i w koncu sama turbine.


003 jest ok. po prostu samochod stal zbyt dlugo na jalowym i ECU przymknal EGR.


czas probkowania, to tzw. sample ratio. sr jest wlasciwe dla ECU, oznacza ilosc odczytow na sekunde. aby je zwiekszyc nalezy robic odczyty z 1 bloku naraz, a nie z 3...
programowe dlubanie w VAG-COM'ie prowadzi czesto do powstania przeklaman i bledow w odczycie, co jak wiadomo w diagnostyce nie jest pozadane...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 00:50:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Martwi mnie ten spadający kąt wtrysku pow 3000 obr.(jakie mogą być tego konsekwencje??może dymienie itp??)

Co do turbo, to można jakoś sprawdzić ten zaworek N75 w inny sposób niż podpięcie sprawnego?? Czy to ten zaworek koło tej gruchy którą widać po lewej stronie jak się podniesie maskę??

Jeszcze jedna sprawa to to że auto podpala mi trochę oleju, ale wydaje mi się ze tylko jak jest zimny silnik( bo jak jade długą trase to nie ubywa a jak odpalam często i robie krótkie odcinki to olej znika) jaka moze być przyczyna/

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 10:29:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
RESO napisał(a):
Martwi mnie ten spadający kąt wtrysku pow 3000 obr.(jakie mogą być tego konsekwencje??może dymienie itp??)

Co do turbo, to można jakoś sprawdzić ten zaworek N75 w inny sposób niż podpięcie sprawnego?? Czy to ten zaworek koło tej gruchy którą widać po lewej stronie jak się podniesie maskę??


nie, ten jest od EGR'u. N75 jest w komorze silnika od strony podszybia /kolorowe końcówki wężyków

harryON

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 17:34:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Mówisz o tym zaworku który jest za osłoną paska od papy wtryskowej, czy jest gdzieś schowany w podszybiu??

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 16:48:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Zrobiłem kolejny pomiar turbo bo zauważyłem że opaska na rurze od turbo do intercoolera była luzna i rura z kolektora miała ,małe pęknięcie(zakleiłem je narazie taśmą).Jednak do 2500 obr wartości nie są ciekawe. Może ktoś powiedzieć dlaczego tak może być??

Obrazek

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 17:05:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
RESO napisał(a):
Mówisz o tym zaworku który jest za osłoną paska od papy wtryskowej, czy jest gdzieś schowany w podszybiu??


o ile mnie pamięć nie zawodzi to właśnie tam :peace:

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 18:41:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zakladam, ze katalizatora nie masz [?].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 22:55:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
czysto przelotowe katy :D

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 00:43:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mmm... raz jeszcze sprawdz caly dolot.
N75 zaczal sie zupelnie inaczej zachowywac po usunieciu nieszczelnosci.

patrzac na Twoj log z 011, to N75 sprawia wrazenie uszkodzonego.
[ale to tylko sugestia sprzed monitora... najlepiej, zanim kupisz, to postaraj sie podmienic i zrobic log'i]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 22:59:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
meszrum napisał(a):
mmm... raz jeszcze sprawdz caly dolot.
N75 zaczal sie zupelnie inaczej zachowywac po usunieciu nieszczelnosci.

patrzac na Twoj log z 011, to N75 sprawia wrazenie uszkodzonego.
[ale to tylko sugestia sprzed monitora... najlepiej, zanim kupisz, to postaraj sie podmienic i zrobic log'i]


Po czym wnioskujesz że N75 nie działa tak jak trzeba (chodzi o ten zmienny duty cycle?, bo w wiekszości logów też są takie zmiany)

Jeszcze apropos tego niewłaściwego umnie kąta wtrysku powyżej 3tyś obrotów(blok 004 dynamic) to dane z 3ciej kolumny (licząc od Time stamp) mają się pokrywać mniej więcej z tymi z 4tej kolumny??

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 02:31:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Pierwsze to przyspiesz kat wtrysku tak zeby nie byl mniejszy niz 55
Naciag dobrze pasek od pompy wtryskowej bo buja obrotami a takie sa objawy zlego naciagu
Prawdopodobnie masz padniety ten n75 bo blok 11 pozycja 4 widac ze podczas jazdy on wcale nie reaguje i prawdopodobnie zacina sie w srodku dlatego masz takie slabe doladowanie i brak piku .
Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 02:38:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Nawiązując do wyników z Twojego samochodu:
Ciśnienie doładowania: TTTM, bez zmiany softu lepiej raczej nie będzie
Kąt wtrysku: powyżej 3000rpm jest źle. Masz ekstremalne sterowanie przestawnika, które jednak nie skutkuje odpowiednim wyprzedzeniem. Moim zdaniem problem raczej istotny. Na początek sprawdź czy przy wysokich obrotach nie idą pęcherzyki powietrza do pompy. Dalej, sprawdź czy nie jest zapchany filtr paliwa. Jeśli żadna z tych opcji, to być może warto podjechać do pompiarza.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 02:49:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Jack napisał(a):
Prawdopodobnie masz padniety ten n75 bo blok 11 pozycja 4 widac ze podczas jazdy on wcale nie reaguje i prawdopodobnie zacina sie w srodku dlatego masz takie slabe doladowanie i brak piku .
Pozdrawiam


W pozycji 4 nie da się bezpośrednio zobaczyć czy N75 "reaguje" Tam widać o co prosi go komputer. W pierwszym logu z 011 komputer nie uchylił WG, bo ciśnienie faktycznie nie zrównało się z wymaganym (tutaj sterowanie jest inne niż w VGT - reakcja jest dopiero gdy ciśnienia się zrównają). Przyczyną tego była nieszczelność w dolocie. W drugim pomiarze turbo nabiło ciśnienie, komputer zwiększył wypełnienie impulsu na N75 a on uchylił WG (co widać po poprawnym trzymaniu ciśnienia w dalszym zakresie obrotów). Więc jest raczej dobrze. Ew. trochę spada rzeczywiste powyżej 4000rpm ale to, moim zdaniem, można odpuścić bo tu i tak dawkę ograniczał będzie moment obrotowy

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5TDI AEL] LOGI Z VAG DO OCENY JEŚLI MOŻNA
PostNapisane: 28.gru.2006 10:09:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2006 22:07:51
Posty: 100
Lokalizacja: Łódź
RESO napisał(a):
Jako że zakupiłem niedawno interface do Audika to porobiłem LOGi.Jestem początkującym w temacie więc nie wiem czy dokonałęm pomiarów w odpowiedni sposób. Poniżej bloki. Mam jeszcze pytanie jaka powinna być korekcja dla wtryskiwaczy (blok 13) w AELu??


Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004

Obrazek

008

Obrazek

010 011 013

Obrazek

Prosiłbym o wypowiedzenie się osób znających się na rzeczy, wiem że są tutaj takowe.



jak wklejałeś z excela obrazki na forum ????

_________________
Jak tak to tak jak nie to nie
Było A3 8L 5D 1,9 ASV
Jest E91 Touring 163km
VW CC 170km DSG
Będzie B8 Quattro :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5TDI AEL] LOGI Z VAG DO OCENY JEŚLI MOŻNA
PostNapisane: 28.gru.2006 11:15:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
macieksiwy napisał(a):
RESO napisał(a):
Jako że zakupiłem niedawno interface do Audika to porobiłem LOGi.Jestem początkującym w temacie więc nie wiem czy dokonałęm pomiarów w odpowiedni sposób. Poniżej bloki. Mam jeszcze pytanie jaka powinna być korekcja dla wtryskiwaczy (blok 13) w AELu??

Prosiłbym o wypowiedzenie się osób znających się na rzeczy, wiem że są tutaj takowe.



jak wklejałeś z excela obrazki na forum ????


na klawiaturce przycisk "print screen" a póżniej np. w Photo edytorze wklejasz ze schowka

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 16:22:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Jozef napisał(a):
Nawiązując do wyników z Twojego samochodu:
Ciśnienie doładowania: TTTM, bez zmiany softu lepiej raczej nie będzie
Kąt wtrysku: powyżej 3000rpm jest źle. Masz ekstremalne sterowanie przestawnika, które jednak nie skutkuje odpowiednim wyprzedzeniem. Moim zdaniem problem raczej istotny. Na początek sprawdź czy przy wysokich obrotach nie idą pęcherzyki powietrza do pompy. Dalej, sprawdź czy nie jest zapchany filtr paliwa. Jeśli żadna z tych opcji, to być może warto podjechać do pompiarza.

Pozdrawiam


Dzisiaj miałem troszke wiecej czasu i sprawdziłem to o czym mówisz.Mianowicie rano przed odpaleniem w wężyku paliwowym nie było prawie wcale paliwa, jednak auto zapaliło od strzału(-1*C).Jak już trochę pojezdziłem to sprawdziłem zachowanie paliwa na wysokich obrotach.Powyżej 3tyś obrotów w wężyku były praktycznie same bąbelki powietrza.Trochę mnie to ucieszyło bo chyba nie trzeba będzie pompy regenerować(mam nadzieje), kupiłęm też nowy filtr paliwa i jutro jadę go wymienić.Powiedz gdzie jeszcze poza mocowaniem tego filtra mogą byc nieszczelności które mają wpływ na takie zachowanie??

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 18:20:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
ODGRZEWAM STAREGO KOTLETA

Jako że udało mi się doprowadzić popme do ładu to powiem co było przyczyną spadku kąta wtrysku, powyżej 3tyś.

Mianowicie winny był ten chole....rny zaworek który umieszczony jest w górnej części pompy(żeby nie było tak łatwo, to wcześniej był wymieniany, jak się okazało również na niesprawny :(: )

Moje szczęście jest tak wielkie że zaczynam zastanawiać się na lekkim dłubnięciem AELa :diabel:

Obrazek

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: