.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 12:19:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5TDI AFB]problem z 3 biegiem w tiptroniku
PostNapisane: 17.cze.2007 23:19:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
Obserwuje w swoim aucie następujące zjawisko, otóż długo przełącza mi z 2 biegu na 3, a jeśli to zrobi to dzieję się to jak gdyby na 2 razy. Prosze o rade


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 00:12:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jeżeli dobrze zrozumiałem Twój opis to masz problem z osłabionym silnikiem, a skrzyni biegów tylko brakuje momentu obrotowego i dlatego "przetrzymuje" Cię na biegach hydraulicznych. Radzę odwiedziny u dobrego fachowca - dalsza eksploatacja grozi zatarciem skrzyni (na biegach hydraulicznych dochodzi do przegrzania oleju hydraulicznego).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 09:02:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
jestem zaniepokojony, ale czemu dzieje sie to tylko miedzy 2 i 3 biegiem a nie miedzy wszystkimi ?, po cichu licze na niski poziom oleju czy zatkany filtr, zmienic nie problem ale czy warto ?bo moze jak pisze przedmówca problem tkwi w silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 09:41:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
a moze to tylko twoje odczucie???co znaczy ze trwa to dlugo, przeciez bieg hydrauliczny w tipie "trwa" moment i jest to normalne zjawisko???

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 10:04:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
no nie wiem ,ale pomiedzy innymi biegami nie odczuwam takiego półbiegu(tz. jade na 2 biegu i ok 2100-2300 jest jakby zmiana ale nie zupełna o jakies dwie kreski na obrotomierzu a po ok 2 sekundach znowu obroty spadaja o jakies dwie kreski ) .na innych biegach jest zmiana od razu o ok 3-4 kreseczki bez ,,półbiegu, motam sie troszke ale jest to trudne do opisania [/img]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 10:06:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
wysłałem kilka zapytan na prywatne ,ale moze ktoś w tym miejscu zapoda jakiegos fachowca z okolic Białegostoku gdzie mógłbym podpiac sie pod vaga,z góry dziekuje!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 12:08:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
radas998 napisał(a):
jestem zaniepokojony,


Ja również. Mniejsza o powody ... .

radas998 napisał(a):
ale czemu dzieje sie to tylko miedzy 2 i 3 biegiem a nie miedzy wszystkimi ?,


Dlatego, że pracą skrzyni steruje cały zespół parametrów ale podstatwowym jest pomiar momentu obrotowego. Niski moment wystarcza do szybkiej zmiany z biegu 1 na 2. Powyżej 3-go zmaina następuje przy (zazwyczaj) głębiej wciśniętym pedale gazu (moment jest wystarczający lub np. jadąc z górki sterownik skrzyni nie wymaga/nie potrzebuje dużego momentu do płynnej zmiany biegów).

Długi okres przełączania z 2 na 3 wynika z faktu, że sterownikowi skrzyni z jednej strony brakuje odpowiedniej wartości momentu, a z drugiej strony prędkość "wymusza" już przejście na wyższy bieg. Wtedy sterownik bardzo długo zastanawia się co z takim fantem począć i dla bezpieczeństwa dłużej utrzymuje bieg hydrauliczny (jakby oczekując na decyzję kierowcy co zrobi z pedałem gazu).
Taki stan (szczególnie w ruchu miejskim) powoduje silny wzrost temperatury oleju, a w konsekwencji "wypalenie" tarczek.

Gdybyś baaaardzo delikatnie rozpędzał samochód na równym odcinku drogi zauważyłbyś, że zmiana z 3 na 4 trwałaby podobnie długo jak z 2 na 3.

radas998 napisał(a):
po cichu licze na niski poziom oleju czy zatkany filtr, zmienic nie problem ale czy warto ?bo moze jak pisze przedmówca problem tkwi w silniku.


No to licz dalej - szczególnie kasę - jeśli natychmiast czegoś z tym nie zrobisz. Najczęstszy powód zdechłych koni w AFB to padnięty LMM, zapchany katalizator i/lub wystrugane wałki rozrządu.

Stary olej w skrzyni (i/lub zapchany filtr) powoduje inne objawy. Co oczywiste - jeśli dotąd tego nie zrobiłeś - należy wymienić olej z filtrem niezależnie od problemów z cmentarzyskiem koni pod maską.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 12:46:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Z zaciekawieniem zagłębiam się w lekturze, bo kiedyś zjawisko tzw. półbiegu między 2 i 3 występowało również i u mnie, Piotr...
Właściwie to... mogę powiedzieć, że występuje nadal, ale tylko na zimnym nierozgrzanym silniku - jak autko osiągnie normalną temperaturę pracy wszystko jest już OK - tip przełącza biegi płynnie i nie przeciąga na żadnym przełożeniu. ;)
Mam teraz co prawda źle mierzący lmm (padł po 4 miesiącach :/ ), bo muszę czekać 2 tygodnie na miejsce w ASO, aż mi łaskawie sprawdzą, ale momentu (jak wiesz) Ci u mnie nie brakuje :diabel:
Tym bardziej z zaniepokojeniem czytam Twoje wywody nt. stosunku pomiaru momentu obrotowego przez sterownik skrzyni do prędkości auta i możliwych przyczyn występowania takiego stanu rzeczy. :/
Zobaczę jak się będzie zachowywać tip po wymianie lmm na sprawny, prawidłowo mierzący...
No i znowu myślę o tych cholernych wałkach... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 13:27:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
carlnova napisał(a):
No i znowu myślę o tych cholernych wałkach... :/

witaj w klubie, ja juz sie kwalifikuje pod kaftan, bo czesciej otwieram maske niz dzwi od domu, i nasluchuje i ogladam i loguje i nasluchuje i ogladam.... :< :612:

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 13:41:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kurde Panowie, osiwiejecie jak bedziecie sią takimi rzeczami przejmować. Przeprowadzcie naprawę zapobiegawczo, albo dajcie spokój i jeździjcie, aż co coś sie wysra. Szkoda zdrowia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 15:38:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Z zaciekawieniem zagłębiam się w lekturze, bo kiedyś zjawisko tzw. półbiegu między 2 i 3 występowało również i u mnie, Piotr...


Wiem, pamiętam. Nawet zastanawiałem się przez chwilę, czy zamiast tłumaczyć Koledze radas998 wszystko "od początku" -> nie byłoby prościej odesłać go od razu do Twoich "pionierskich" postów na AKP :P :galy: .


carlnova napisał(a):
Właściwie to... mogę powiedzieć, że występuje nadal, ale tylko na zimnym nierozgrzanym silniku - jak autko osiągnie normalną temperaturę pracy wszystko jest już OK - tip przełącza biegi płynnie i nie przeciąga na żadnym przełożeniu. ;)


No to ciesz się, że tak jest. Jak dla mnie to kolejny dowód na to o czym gadaliśmy "przy okazji" problematyki tuningu / tjuninku.
Jest rzeczą absolutnie normalną, że seryjne softy jak i te nieseryjne ale napisane z głową - ochraniają silnik (i skrzynię) przed nadmierną fantazją użytkownika - zanim robocza temperatura nie zostanie osiągnięta (oraz cały pakiet pozostałych warunków niezbędnych do tego, żeby profesjonalny soft udostępnił maksimum mocy).

To, że na całkiem zimnym silniku osiągasz od około 2,2 do 2,5 tyś. obrotów (mylę się :?: :): ) zanim skrzynia przełączy na 3 bieg - powtarzam - nie jest niczym złym. Różnica między Twoim AFB a samochodem radasa998 polega na tym, że u niego "moment przełączania" trwa o wiele dłużej niż u Ciebie - a to już wystarczający dowód, że najwyższy czas naprawić silnik (brak wymaganych programowo Nm-ów).
Reasumując - Ty masz się cieszyć (profi-tuning) - a nie zamartwiać :diabel: :!!: :!!:
Całkiem odwrotnie niż radas998 ... .

carlnova napisał(a):
Mam teraz co prawda źle mierzący lmm (padł po 4 miesiącach :/ ), bo muszę czekać 2 tygodnie na miejsce w ASO, aż mi łaskawie sprawdzą, ale momentu (jak wiesz) Ci u mnie nie brakuje :diabel:
Tym bardziej z zaniepokojeniem czytam Twoje wywody nt. stosunku pomiaru momentu obrotowego przez sterownik skrzyni do prędkości auta i możliwych przyczyn występowania takiego stanu rzeczy. :/


Stan rzeczy w Twoim AFB jest OK i bardzo dobrze, że ECU ogranicza fantazję :): :diabel: . Carl - to jest bardzo proste: "przydławiony" programowo zimny silnik - odpowiednią moc osiąga dopiero przy wyższych obrotach. W niesprawnym silniku - pomimo obrotów - skrzynia ciągle nie widzi (a bardzo by chciała) Nm-ów i dlatego jest zdezorientowana - oczekując na hydraulicznym poprawy parametrów. Koniec i kropka. Ta sytuacja Ciebie nie dotyczy (idę o każdy zakład).

carlnova napisał(a):
Zobaczę jak się będzie zachowywać tip po wymianie lmm na sprawny, prawidłowo mierzący...


Obstawiam, że kolosalnie dużej różnicy nie będzie, o co postarał się tuner :): :galy: .

carlnova napisał(a):
No i znowu myślę o tych cholernych wałkach... :/


Z tego co mi wiadomo - wałki masz OK a hydraulika - nawet trochę "wyrąbana" - mocy nie odbiera. Naturalnie namawiam do wymiany hydro żeby utrzymać silnik we wzorowej kondycji i nie popadać w koszty wałków (ale o tym wiesz już daaawno). :diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 15:53:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
czyli mam rozumieć ze u ciebie Carlnowa po zmianie przepływki dolegliwości 2-3 biegu ustąpiły, a teraz podejrzewasz ze znowu przeplywka ma wpływ na zmiane biegów, jesli żle zrozumialem -przepraszam,
na czwartek wstępnie ustawiłam sie z wowo który ma wielkie serce i sprzet potrzebny do z-vag-owania mojej niuni, mam nadzieje ze coś wyhaczy....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 16:31:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
radas998 napisał(a):
czyli mam rozumieć ze u ciebie Carlnowa po zmianie przepływki dolegliwości 2-3 biegu ustąpiły, a teraz podejrzewasz ze znowu przeplywka ma wpływ na zmiane biegów, jesli żle zrozumialem -przepraszam


U mnie występuje to na zimnym silniku (tylko i wyłącznie) więc trochę źle zrozumiałeś, kolego radas ;)
Kiedyś obserwowałem nasilenie się takich objawów i tryb awaryjny tiptronica, ale było to raczej spowodowane nieprawidłowym kątem początku wtrysku, chociaż stara przepływka również obcinała dawki paliwa w całym zakresie...
Tak czy inaczej, zacznij od zrobienia porządnej diagnostyki auta i wrzuć logi na forum - na pewno wiele się rozjaśni... ;)

radas998 napisał(a):
na czwartek wstępnie ustawiłam sie z wowo który ma wielkie serce i sprzet potrzebny do z-vag-owania mojej niuni, mam nadzieje ze coś wyhaczy....


Spox... :): Jesteś w dobrych rękach...

[+]

Zapomniałem się pochwalić (lub nie ;) ), że dotarłem do niegdysiejszego właściciela mojego auta w Niemczech i dowiedziałem się jaka firma chipowała moje auto... Kosztowało to sporo kasiory i była do tego dokumentacja, której włoski burak niestety mi już nie przekazał... :/
To była MTM z Heidelbergu :galy: :): :peace:
Teraz nie wiem, czy cieszyć się czy martwić, słyszałem różne opinie - dobre i złe... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 20:50:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
Nie pozostało mi nic wiecej jak czekac do czwartku na wyciagniętą reką i doświadczenie Wowo.
Mam obawy i nadzieje ze nie bedzie az tak żle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 21:03:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
ma jeszcze jedno pytanie(przepraszam ze dopiero teraz )ale czy rodzaj ON (jakość) ma w tym przypadku znaczenie, tankuje od znajomego z tira prawdopodobnie z legalnej stacji (mam nadzieje ze nie z białorusi).Kolega do paska '95 leje od dłuższego czasu i chwali, czyżby Afb tego nie łykał?tylko mnie sirczyście nie bluzgajcie za moja skleroze i tańszy on....:-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 21:21:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
radas998 napisał(a):
ma jeszcze jedno pytanie(przepraszam ze dopiero teraz )ale czy rodzaj ON (jakość) ma w tym przypadku znaczenie, tankuje od znajomego z tira prawdopodobnie z legalnej stacji (mam nadzieje ze nie z białorusi).Kolega do paska '95 leje od dłuższego czasu i chwali, czyżby Afb tego nie łykał?tylko mnie sirczyście nie bluzgajcie za moja skleroze i tańszy on....:-)


Na tipa nie będzie to miało bezpośrednio żadnego wpływu, natomiast na zdrowie Twojej pompy VP44 smarowanej paliwem i jej precyzyjnych podzespołów - zdecydowanie tak :/

..."prawdopodobnie z legalnej stacji"... :galy: :/ :(


...skoro nie jesteś pewien, po co to kupujesz ? :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 08:43:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
radas998 -> co do legalności paliwa, możesz pogadać/zapytac. Jeśli koleś mam kilka aut i jest właścicielem (nie kierowcą), to zapewne zaopatruje się w dobre ON i ma nad tym kontrolę. Koszty naprawy i servisowania dużych ciężarówek są ogromne, a każdy nieplanowany postój to starta kasy. Sam się tankuje podobnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 12:36:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
A u mnie dzieje się tak:
1, 2, 3 bieg, do prędkości ok 42 km/h samochód zachowuje się jak skuter, tzn im więcej dam gazu, tym wyższe są obroty. Przy ok 42 km/h (na trzecim włączonym już biegu) skrzynia "spina" bieg i silnik ciągnie już równo, bez podnoszenia obrotów. Przy gwałtowniejszym rozpędzaniu to "spinanie" występuje jakby w 2 fazach: ok 42 i ok 47 km/h.
Mam tak od półtora roku, odkąd nabyłem samochód.
Byłem u fachowców (czy aby napewno fachowców?) od skrzyń, podpięli, sprawdzili, orzekli, że wszystko ok i że tak ma pracować ta skrzynia (???).
Sprawdzałem osobiście, nie ma błędów.
Poziom oleju w skrzyni jest właściwy, olej nie był wymieniany więc nie ryzykuję teraz wymianą (obecny przebieg: 225 tys. km).
Znalazłem w necie natomiast coś takiego:

http://www.forum.automat.pl/forum/viewtopic.php?t=143

User Piotrb opisuje problem (taki sam jak u mnie).
Czy te zaworki mogą być przyczyną ślizgania i spinania III w kilku fazach?

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 17:16:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Konrado84 - nie znam się na automatach :): ... ale "na logikę" mam zupełnie inne domysły od Twoich.
Zacznę od tego, że niewymieniany na przestrzeni ok. 250 tyś.km. olej - a przede wszystkim - filtr oleju - poprostu nie może pozostawać bez wpływu na pracę skrzyni biegów (gdybyś chociaż raz zobaczył jak wygląda taki filtr już po przebiegu 60 - 80 tyś.km. zgodziłbyś się ze mną na pewno).

Odpowiedz sobie na pytanie - jakim cudem chciałbyś osiągnąć wymagane wartości ciśnienia, skoro olej nie płynie tak jak powinien :galy: :?:

Dlatego wydaje mi się, że bez chwili zwłoki powinieneś zlecić dynamiczną wymianę oleju i filtra - a dopiero potem mierzyć pracę tiptronika w odpowiednich blokach adersu 02 .

W Twoim przypadku - przy aż tak przeciągniętych terminach - bezwzględnie wymagana jest dwukrotna wymiana oleju z filrem - w odstępie określonym przez jakiegoś wybitnego fachowca (zazwyczaj około 1 - 1,5 tyś.km.).

Zrobisz jak uznasz za stosowne ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 20:37:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
No Panowie ja już wiem w czym tkwi przyczyna :)
Skrzynka jest oki, ładnie i miękko przałącza. Jest natomiast problem z przeładowaniem. Ładowanie rzędu 2500mbar na seryjnym sterowniku!!! Auto wpada w notlauf nie jedzie. Niebawem właścicel zarzuci logi. Oczywiście wujek ECU zapisał 575 i dodatkowo 550 :/
Co do niutków, to nie brakuje. Sprawdziłem metodą Carla i Piotrusia - 296Nm czyli zdrowa seria :D.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: