.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 15:46:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2.3 AAR] Jazda bez wisco, czy można?
PostNapisane: 15.cze.2009 07:45:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Mam taki problem, juz raz zespuło mi się wisco. Kupiłem używkę razem z łapą pośmigałem 80 kkm i wczoraj mi padło łamiąc cały wiatrak. Tydzień czasu wisco pracowało tak że nie działało sprzęgięłko tzn cały czas takie same obroty wiatraka. Skutek...nie mogłem auta pociągnąć do 5 tys. obrotów, dzwięk jakby dostał podwójnego turbo i miał odlatywać zaraz! Wczoraj już nie wytrzymał i sie połamał! Auto odżyło i nagle ma kopa jak opętane.

W tym aucie byla kiedyś klima ale została zdekompletowana i jej nie mam! Chlodnicy od klimy nie ma, sprężarki też, wiatrak elektryczny co ma czujnik na pokrywie zaworów włącza sie zarówno na zgaszonym jak i na wyłączonym silniku przy ok 95-100 stopniach (przerobiony przekaźnik).
Wczoraj leciałem A4 z Wrocka na Katowice temp oleju 140st, wody w czasie jazdy 80-90st (wg navi 150-170km/h non stop).

Narazie jest chłodno ale czy wytrzyma mi układ chłodzący przy jeździe po mieście, korki, upały? Czy w tym aucie można jeździć bez wisco???

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 14:20:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Ja po wymianie usczelki pod gł. i wiskozy też mam dziwne dżwięki jakby turbo jak schodzi z obrotów i przy zmianie biegów, a wcześniej było cicho.

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 2.3 AAR] Jazda bez wisco, czy można?
PostNapisane: 15.cze.2009 16:04:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
cornee napisał(a):
Wczoraj leciałem A4 z Wrocka na Katowice temp oleju 140st, wody w czasie jazdy 80-90st (wg navi 150-170km/h non stop).


Jeśli wierzyć Twojemu wskaźnikowi temperatury oleju to mam jedna radę: ZWOLNIJ !

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 19:18:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Więc jakie są spostrzeżenia, otóż...
- jazda poza miastem (90-120km/h) temp wody 90st, oleju 110,
- jazda po mieście temp wody 95,
- stanie w korku około pół godzinnym temp wody rośnie do 100 ale nie przekracza, włącza się wentylator i waha się miedzy 95-100.
Dziś był upał na dworze w południe i praktycznie cały czas 95st, pod wieczór lało i temp nawet spadła do 85-90.
Naprawiać i wymieniać dopiero w weekend mogę a do tego czasu chciałbym aby ktoś mi powiedział z doświadczenia czy mogę jeździć bez wisco!

Olej z filtrem wymieniam co 2 miesiące co 10kkm (shell mineralny żółty), płyn do chłodzenia niebieski -35st nigdy nie wlewałem wody, (wody nigdy nie ubywa, oleju bierze litr na 4000km. Auto ma nalatane na gazie 135000.
Awaryjnie pociągnąłem kable z pstryczkiem do kabiny aby w razie czego wcześniej włączyć wentylator.

WRS>C4
A nie wyje Ci czasem sprzęgło?

Bobo
Jadąc nawet przepisowe 130 po autostradzie temp oleju od kupienia auta zawsze osiągała 130stopni, jak się depnie to rośnie do 140 i staje w miejscu. A poza tym auto jest na gaz i szybciej się grzeje.[/b]

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 19:40:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
cornee napisał(a):
Więc jakie są spostrzeżenia, otóż...
- jazda poza miastem (90-120km/h) temp wody 90st, oleju 110,
- jazda po mieście temp wody 95,
- stanie w korku około pół godzinnym temp wody rośnie do 100 ale nie przekracza, włącza się wentylator i waha się miedzy 95-100.
Dziś był upał na dworze w południe i praktycznie cały czas 95st, pod wieczór lało i temp nawet spadła do 85-90.
Naprawiać i wymieniać dopiero w weekend mogę a do tego czasu chciałbym aby ktoś mi powiedział z doświadczenia czy mogę jeździć bez wisco!

Olej z filtrem wymieniam co 2 miesiące co 10kkm (shell mineralny żółty), płyn do chłodzenia niebieski -35st nigdy nie wlewałem wody, (wody nigdy nie ubywa, oleju bierze litr na 4000km. Auto ma nalatane na gazie 135000.
Awaryjnie pociągnąłem kable z pstryczkiem do kabiny aby w razie czego wcześniej włączyć wentylator.

WRS>C4
A nie wyje Ci czasem sprzęgło?

Bobo
Jadąc nawet przepisowe 130 po autostradzie temp oleju od kupienia auta zawsze osiągała 130stopni, jak się depnie to rośnie do 140 i staje w miejscu. A poza tym auto jest na gaz i szybciej się grzeje.[/b]


Grzeje się szybciej bo masz nie prawidłowy skład mieszanki, nie przez to, że jeździsz na LPG, ale od złej regulacji lub konfiguracji lub też zużycia elementów.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 20:12:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
W każdym razie temperatura oleju w granicach 140 stopni nie jest ani normalna, ani bezpieczna, ale mniejsza o to.

Na razie polataj bez wisco, ale zrób je jak najszybciej bo gdy przyjdą upały Twój silnik będzie bez szans.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 08:02:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
A jak kolego u Ciebie z ciśnieniem oleju, może już diabli biorą panewki bo taka temp oleju nie jest naprawdę dobrym objawem

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 09:09:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Przy zimnym 4,5-5bar, przy 90st oleju mam 1,5-1,7 bara, jak jest 130st to 1,2bara, na trasie przy 3-4tys obrotach mam 4bary. Był kiedyś temat o temperaturze oleju i wypowiadali sie klubowicze, którzy maja zegar temp oleju i wiekszość miała takie temperatury. Wskazówka jest do 170st. Gdy stoi dłuzej na jałowym to temperatura oleju wynosi lekko powyzej 90st i nie rośnie. Termostat Wahler sprawdzany w domu, pompa wody nowa hepo, chlodnica wody nie cieknie, grzeje się na całej powierzchni, wody nidgy nie ubywało, nigdy nie było remontu silnika, głowicy itd. Olej lekko się sączy spod dekla. Zbiera się na obroty, nigdy nie miałem problemów z silnikiem. Szklanki jak słychać to tylko przez 5sek przy odpalaniu silnika, świece nie sa mokre, ani czarne.

Koledzy, chciałbym się dowiedzieć konkretnie o to czy potrzebne jest wisco w moim aucie skoro nie ma klimy.

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 10:12:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Kolego trochę mieszasz, wisco nie jest do klimy , wisco odpowiada za płynną regulacje obrotów wentylatora w zależności od temperatury płynu chłodzącego.
Dodatkowy wiatrak to sytuacje awaryjne czyli jak temp. wody przekracza dopuszczalny poziom lub jak masz włączoną klimę. Niby ten wiatrak powinien wystarczyć skoro nie masz klimy , ale nie ryzykował bym takiego druciarstwa na twoim miejscu . Wahania temp jakie uzyskujesz to efekt braku właśnie wisco , u mnie w a4 gdzie mam wisco temp stoi punkt 90 stopni. Nikt Ci kolego nie zagwarantuje że w 30 stopniowy upał nie zagotuje ci się woda . Tymczasowo pojeździć poobserwować , ja jestem zdania że poprawianie niemieckiej fabryki na dobre nie wychodzi :).
Pozdrawiam.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 10:30:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Mam już zamówione razem z łapą i wiatrakiem, gdyż żeby odkręcić od łapy to trzeba czarodzieja. Nie ma punktu zaczepienia, a za koło nie ma co chwytać bo z miekkiego materiału jest i się od razu krzywi. Właśnie nie toleruje druciarstwa i staram się żeby było jak należy, a ten tydzień jakoś przeboleje z ręka na pulsie!

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2009 07:14:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Wisco wstawione razem z łapą i nowym wiatrakiem, termostat sprawdzony w garnku w kuchni, silnik się nie przegrzewa, nie muli go na wyzszych obrotach tak jak przy zepsutym. Zobaczymy jak dlugo pociagnie? Bo ta część lubi sie psuć! Pozdrawiam, Adam

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: