.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 01:32:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1.9TDI] do znawców tych silników
PostNapisane: 30.cze.2007 08:08:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 12:53:23
Posty: 21
Witam szanownych forumowiczów
Z racji tego że mój dotychczasowy wyrób samochodopodobny kończy się ( jeździłem nim kilkanaście lat i nie napisze czym bo się będziecie śmiać :P ) musze zakupić jakieś porządne auto – po odpadnięciu BMW E39 zostało A6 C5. Lubie dobrze (jak każdy :D ) ulokować kasę więc od jakiegoś czasu czytam to forum i niestety ale strach mnie ogarnął przed wydaniem 5-6 tysiaków na remont rozrządu w 2.5 TDI co było by bardzo prawdopodobne ponieważ mogę pozwolić sobie na auto z roku 98-99 może w pooorywach 2000 więc wiadomo że nie ma co liczyć na allegrowe przebiegi ;) ;) poniżej 200k. Jako że musi to być diesel i u mnie na pierwszym miejscu stoi ekonomika eksploatacji a dopiero później przyjemność z jazdy (niestety takie mam realia:( ) na placu boju został mi silnik 1.9. I tu mam do Panów kilka pytań:
1. Z tego co wyczytałem to do 2000 roku były jedynie wersje 110KM ale na allegro widziałem kilka 130 z 2000r. czy one już występowały wtedy na PD czy to tylko pompy po chipie?
2. Czy C5 występowały z silnikami 115 a jeśli tak to co to one są? Czy to było na PD czy pompa i czym różnią się od 110 i 130 i od którego były roku?
3. Jestem lakiem w dieslach więc napiszcie mi jaka jest różnica w eksploatacji pompy w 1.9 – co ile wymienia się końcówki wtrysków i jaka jest ich cena a ile wytrzymują pompowtryskiwacze w 130 (Ew. w 115?) i też ile one kosztują, czy koszty wymiany rozrządy w obu silnikach są takie same?
4. Czy poza ukł. wtryskowym są różnice między 110 KM a 130KM (chodzi mi o wytrzymałość ukł. korb-tłok. itp.)
5. I teraz najważniejsze – CZY JEST PRAWDĄ że jeśli zchipujemy u dobrego fachowca takie 110KM na powiedzmy 135 –nie więcej- to spalanie się nie zwiększy? Czy to jest niemożliwe – wyższa moc musi dostać więcej paliwa?

I na koniec: mam na oku jedno autko ale tam coś podobno zaczyna się dziać z turbiną, czy jeśli bym się na nie zdecydował to można podczas wymiany dać sprężarke od 130 (pod kątem przyszłego tuningu) i czy bez chipa taka mocniejsza turbina zabuży prace tej 110? No bo będzie chyba podawać więcej powietrza czy nie podwyższy to np. spalania albo w inny negatywny sposób wpłynie na prace silnika?
Wiem że jest tego sporo ale jeśli ktoś życzliwy i znający się na rzeczy znajdzie chwile na odpowiedź z góry wielkie DZIĘKI
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 10:48:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
hm....
z tego co ja wiem w silnikach 2.5 diesla jedyna wada byly pompy wodne pozatym przy czystym paliwie i servisach te silniki smigaja ponad 500 tys km.
oczywiscie ze zmianami rozrzadu, silniki PD byly montowane w 2000 np. passat B5 znajomego ma pierwszy PD z tym iz ma wymiane paska rozrzadu co 60 tys, -silnik 115 hp, ja mam avf-a 131 hp i wymiana co 90t.
chipy.... te nasze autka to juz maja swoj przebiegznany i nieznany i ja osobiscie kupujac coz z 99-00roku nie wiem czy bym to robil... bo zmienic przebieg w autach do 2001 to kwestia kabla za 150 zl i laptop odczytac prawdziwy jusz jest ciezwj....
bydowa turbiny od silnika pd 130 ruzni sie od innych te od 130 maja zmienna geometrje a nie zawor upustowy jak inne (wastgate)
szukaj dalej i nie kupoj byle czego...
a wiem o jednym a4 z drugiej reki ale nie jestem pewien czy chce juz\jeszcze sprzedac, 2001r 115k, silnik PD kombi..

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 13:18:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
[quote="troll oslo"]hm....
z tego co ja wiem w silnikach 2.5 diesla jedyna wada byly pompy wodne pozatym przy czystym paliwie i servisach te silniki smigaja ponad 500 tys km.

Troll jeśli masz na myśli silnik 2,5 TDI R5 to się z Tobą zgodzę, że to jeden z najtrwalszych silników audi. Natomiast jeśli chodzi o silnik V6 a o takim pisze kolega jgx jest wręcz przeciwnie.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 13:34:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
no tak moze niezbyt dobrze sie wyrazilem....
oczywiscie ze piateczka.. w 6 nie bawilbymsie nigdy... nie by byly zle ale jednak maja swe wady a to sie grzeja ,ciekna lub jeszcze co innego...
choc dziwne ze podobny uklad w bezynie nie ma juz tylu wad...
a jesli chodi o silnik 1.9 to wg. mnie do a4\passata jeszcze starczy a w a6 juz troszke maly.. oczywiscie mowie o orginale, ale to moje zdanie

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 08:55:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Odpowiem na to co wiem na 100 %

Ad4 Roznice miedzy 110 a 130 to - inna turbina i soft w ECU - po za tym wiekszych roznic nie ma.

Ad5 Jesli zawirusujesz u profesjonalnego tunera 110 np na 135 - to na moje oko nie odczujesz roznicy w zuzyciu paliwa no chyba ze zaczniesz korzystac z dobrodziejstw wiekszej mocy :-)... ale to chyba sie samo przez sie rozumie.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 09:11:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
Odpowiem na to co wiem na 100 %

Ad4 Roznice miedzy 110 a 130 to - inna turbina i soft w ECU - poza tym wiekszych roznic nie ma.

Pozdr


zanim cos napiszesz to zapoznaj sie z tematem na 100 % ... :!!: :!!: ;)

tym co napisałes wprowadzasz w bład bardzo duzo nieswiadomych osob .... :!!:


silnik 110 zasilany pompa Vp-37 :!!:
silnik 130 zasilany pompowtryskiwaczami :!!: :!!: :!!:

i to jest diametralna roznica w tych silnikach,reszta to osprzet oraz układ korbowo-tłokowy ...

jgx wszystko juz bylo napisane .... opcja szukaj ... :!!: ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 09:57:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Codziennie sie czlowiek czegos dowie.... :-)

pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: